Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 november 2004, 00:45   #1
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Multivitamine product keuze

Een gebrek aan bepaalde vitamines en mineralen kan leiden tot verslechterde haarkwaliteit en op lange termijn chronische ziekten. Dit kan vaak voorkomen worden door multivitamine supplementen te gebruiken, maar de basis om vitamine in mineralen binnen te krijgen, ligt uiteraard bij de voeding.

Er zijn vele multivitamine producten verkrijgbaar met erg uiteenlopende prijzen. Ik ben zelf op zoek naar een goedkoop product met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Eigenschappen die de keuze kunnen bepalen zijn o.a. :
  • Prijs
  • Grondstof: synthetisch vs. natuurlijk
  • Dosering
  • Dosering en geslacht. Sommige doseringen zijn meer geschikt voor mannen dan vrouwen.
Info over deze eigenschappen die ik op Internet vind, zal ik in deze thread posten.

Op dit moment gebruik ik "Multi A-Z Compleet" van Kruidvat, puur omdat het goedkoop is. Op de kwaliteit ervan heb ik nog niet gelet.

----------------------------
Info over ADH:
http://www.voedings-supplement.nl/informatie/adh.html
__________________
Regimen: niets meer

Laatst gewijzigd door ugh; 3 november 2004 om 12:33
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 11:08   #2
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Ugh,

Ik zou in elk geval letten op de hoeveelheden die erin zitten.
Sommigen produkten stoppen van alles 300 t/m 1000 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid in hun produkt. Hier zou mijn persoonlijke keuze niet op vallen. Wist je dat bijvoorbeeld een overdosis vitamine A kan leiden tot haaruitval? Een overdosis, daar zit je natuurlijk ook niet op te wachten. Centrum is best prijzig maar alles wat daarin zit is 100 procent en dan heb je nog davitamon daar zit alles voor 50 procent in. De laatste daar gaat mijn voorkeur naar uit omdat je hem zelf dan nog kunt aanvullen met de dingen waar je denkt meer behoefte aan te hebben (bijvoorbeeld met een extra ijzertabletje of vit. c)
Op deze manier kun je je vitamine inname helemaal afstellen op jouw benodigdheden zonder dat je bang hoeft te zijn voor een overdosis.

Groetjes!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 11:13   #3
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
He Sigur, van welk merk gebruik je een ijzertabletje, ik wil dit namelijk ook gaan gebruiken.
Doeg Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 11:22   #4
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Ha die feb,

Ikgebruik ijzertabletten van de kruitvat. Deze zitten in een blauw potje en er zit 14 mg in (1oo procent van de adh)

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 11:55   #5
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
En hoeveel kost dat?
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 12:28   #6
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
IJzer

Volgens de onderstaande bron, je beter geen extra ijzer innemen tenzij een deficientie is vastgesteld.

http://www.vitamins-nutrition.org/vi...-overdose.html

Deficientie:
Citaat:
When there is insufficient iron from dietary sources, or as a result of blood loss in the body, the amount of hemoglobin in the bloodstream is reduced and oxygen cannot be efficiently transported to tissues and organs throughout the body. Iron-deficiency anemia is characterized by fatigue, shortness of breath, pale skin, concentration problems, dizziness, a weakened immune system, and energy loss.
IJzer en bloedarmoede:
Citaat:
The other thing to note is that hemoglobin is not iron! Yes, you are anemic if your hemoglobin is low but that does not necessarily mean your iron is low. Indeed, what might be happening is that the iron is collecting in storage instead of going into hemoglobin. You are actually iron-loaded and need iron removed despite the anemia. The anemia should be treated with B vitamins, especially B12, B6 and folic acid. Many patients with anemia are dying of iron overload, and some are hastened to their death by their physicians who give them more iron.
Behoefte:
Citaat:
So how much iron do you really need? Iron is not excreted. The iron you absorb stays and accumulates in storage except that you can lose one milligram a day through hair, finger nails, skin cells and other detritus. That is the amount needed every day to replace the loss. One milligram, that’s all and for women in reproductive years, one and a half milligram. The other way to lose iron, of course, is by blood loss.
Citaat:
Before taking iron you must test saturation and ferritin. Ferritin indicates storage iron, which is not essential to maintain life. If both saturation and ferritin are extremely low, you must find out why. Low iron is a signal that iron is being used by cancer cells or is feeding bacteria, or usually it means there is chronic daily blood loss. The bleeding could be from an ulcer or tumor, etc. The source must be found.
Citaat:
Iron is in just about everything. If you are not absorbing the one daily milligram, you are truly on a starvation diet, and low iron is the least of your worries. So, go for iron supplementation only when you need it and be aware of iron's toxic ability to harm you.
Citaat:
Men and postmenopausal women don't need the 18 milligrams of iron in most multivitamin/mineral supplements. Unless your doctor says you're low in iron, look for a brand with zero milligrams.
http://lpi.oregonstate.edu/infocente...ron/index.html
Citaat:
However, supplementation of individuals who are not iron deficient should be avoided due to the frequency of undetected hereditary hemochromatosis and recent concerns about the more subtle effects of chronic excess iron intake
Voor mannen is het dus niet meestal niet aan te raden om ijzer supplementen te nemen.

Mijn Kruidvat "Multi A-Z Compleet" bevat helaas 100% ADH aan ijzer.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 14:28   #7
mjoy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 december 2003
Berichten: 134
Is het wel verstandig om "Multi A-Z Compleet" van het Kruidvat te slikken want hier zit de verkeerde vit B6 in nl. pyridoxine in plaats van pyridoxal.

Ik denk dat je beter p5p slikt aangevuld met een tabletje waar geen vitamine
B6 in voorkomt.
__________________

fina (20/11/2003)
minox 5% 1x/d (terug begonnen op 01/10/2004)
msm 1000mg/d
omega3 1xdag
p5p NOW 2xweek (1/10/2004)
zink 2xweek
Nizoral schampoo 3xweek
Rozemarijn schampoo 4xweek
mjoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 14:52   #8
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
B6

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjoy
Is het wel verstandig om "Multi A-Z Compleet" van het Kruidvat te slikken want hier zit de verkeerde vit B6 in nl. pyridoxine in plaats van pyridoxal.

Ik denk dat je beter p5p slikt aangevuld met een tabletje waar geen vitamine
B6 in voorkomt.
Bijna elke multivitamine bevat volgens mij pyridoxine ipv P-5-P.

"Plantina fit Multi" is een product dat de P-5-P (Pyridoxal-5'-Phosphate) vorm bevat ipv pyridoxine vorm.
http://www.plantina.nl

Ik moet me nog wat meer in B6 verdiepen. Er bestaat dan wel deze thread: [Vitamine B6] Pyridoxine is slecht, P-5-P is goed, maar daarin worden vaak dingen beweerd zonder bronvermelding. Dat soort info is dan voor mij niet veel waard.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 14:54   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Ik moet me nog wat meer in B6 verdiepen. Er bestaat dan wel deze thread: [Vitamine B6] Pyridoxine is slecht, P-5-P is goed, maar daarin worden vaak dingen beweerd zonder bronvermelding. Dat soort info is dan voor mij niet veel waard.
da's toevallig, ik heb daar net wat over gezegd in deze post.

volgens mij is dat hele pyridoxine/P5P verhaal namelijk onzin.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 15:00   #10
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
da's toevallig, ik heb daar net wat over gezegd in deze post.

volgens mij is dat hele pyridoxine/P5P verhaal namelijk onzin.
Inderdaad toevallig
Terwijl ik al aan het typen was, kreeg ik die post reply notification binnen

Netjes gevonden trouwens.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 13:17   #11
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Ugh,

Ik slik extra ijzer als ik menstrueer. Vorig jaar heb ik mijn bloed laten aftappen en deze bleek goed te zijn, dus daarom ga ik op de oude voet verder (dus elke dag tijdens de menstruatie een ijzertje)

Groetjes!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2005, 21:14   #12
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Bijna elke multivitamine bevat volgens mij pyridoxine ipv P-5-P.

"Plantina fit Multi" is een product dat de P-5-P (Pyridoxal-5'-Phosphate) vorm bevat ipv pyridoxine vorm.
http://www.plantina.nl

Ik moet me nog wat meer in B6 verdiepen. Er bestaat dan wel deze thread: [Vitamine B6] Pyridoxine is slecht, P-5-P is goed, maar daarin worden vaak dingen beweerd zonder bronvermelding. Dat soort info is dan voor mij niet veel waard.
Bevat Plantina Multi Fit echter niet teveel van alle vitaminen? En teveel was toch ook weer niet goed? Ik lees : 1428% ADH, 1250%, 2000%, 1000%.... :S
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2005, 21:27   #13
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Adh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark82
Bevat Plantina Multi Fit echter niet teveel van alle vitaminen? En teveel was toch ook weer niet goed? Ik lees : 1428% ADH, 1250%, 2000%, 1000%.... :S
Meer dan 100% ADH is niet direct per definitie slecht. 100% ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) is de hoeveelheid om deficientie ziekten te vermijden bij de gemiddelde mens. De optimale doseringen liggen hoger, vandaar dat de duurdere merk supplementen vaak een hogere dosering bevatten.

Uiteraard zijn er ook grenzen waar je beter niet boven kan komen. Hoeveel deze grenzen boven het ADH liggen, verschilt per vitamine/mineraal. Meer info zie bijv.: http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/contentnuts.html

Houd er ook rekening mee dat je voeding ook al een bepaalde hoeveelheid bevat van het ADH.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2005, 10:23   #14
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
ik ben nu net begonnen met essential organics wel erg duur maar gebruik het om de dag en doe er zo 180 dagen mee!
high is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bioscalin fakkertje Medicijnen/haargroeimiddelen 75 24 juni 2013 00:57
6-BAP (Innovate) pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 645 6 januari 2007 17:41
Wie heeft er ervaring met het product Avtar? ellenkey333 Medicijnen/haargroeimiddelen 6 8 november 2004 23:33
Wie heeft er ervaring met het product Avtar? ellenkey333 Haarproblemen bij vrouwen 0 26 oktober 2004 01:02
Wool protein launched as hair-care product pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 mei 2004 00:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.