Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Welk SOORT voedsel eet je VEEL...
Vlees 33 53,23%
Granen (brood, koek etc.) 46 74,19%
Vis 11 17,74%
Suikers (snoep, choco etc.) 25 40,32%
Zuivel (kaas, melk etc.) 41 66,13%
Vet: Junk-food (hamburgers, pizza's etc.), Ei etc. 21 33,87%
Rijst 19 30,65%
Groente & Fruit 35 56,45%
Aardappel & Mais (ook producten zoals chips) 37 59,68%
Pasta (Macaroni, Spaghetti, Lasagna etc.) 20 32,26%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2004, 21:21   #1
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Voedsel-invloed op AGA

Ik begin met de dag meer en meer te geloven dat VOEDSEL een invloed heeft op ons haar.

Ik roep derhalve een ieder met AGA op om een summiere beschrijving te geven van voedsel dat hij veel eet.

OPDAT WE GEZAMENLIJK DE CODE MOGE BREKEN!
(door gemeenschappelijke voedsel-factoren te identificeren)

Let wel: het gaat hier om voedsel dat met regelmaat genuttigd wordt...wat je dus echt VAAK eet!

Vul dus svp de poll in...

Son of Sam

Laatst gewijzigd door sonofsam; 9 december 2004 om 21:33
sonofsam is offline  
Oud 9 december 2004, 22:34   #2
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Alles behalve suikers + vet aangeklikt.
Vis regelmatig maar niet VEEL, weet niet meer of ik hem aangeklikt heb

Mijn theorie: voedsel heeft een geringe invloed. De erfelijke factor blijft voor 90% bepalend. Ik ken genoeg mensen die leven als zwijnen en hele mooie bossen haar hebben.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine

Laatst gewijzigd door Iemand; 9 december 2004 om 22:38
Iemand is offline  
Oud 9 december 2004, 22:51   #3
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Alles behalve suikers + vet aangeklikt.
Vis regelmatig maar niet VEEL, weet niet meer of ik hem aangeklikt heb

Mijn theorie: voedsel heeft een geringe invloed. De erfelijke factor blijft voor 90% bepalend. Ik ken genoeg mensen die leven als zwijnen en hele mooie bossen haar hebben.
Ik geloof dat er voedsel is dat de receptoren ongevoelig maakt voor DHT. Jouw kennissen die als zwijnen leven, kunnen misschien van dit effect zo'n kapsel hebben...
sonofsam is offline  
Oud 10 december 2004, 01:59   #4
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Nee meeste is onzin, je moet gewoon gezond eten en leven zodat je lichaam gezond is. Daarom zijn er ook supplementen om je erbij te steunen, omdat je niet alles uit je voeding kan halen. Maar om te zeggen dat teveel vlees of teveel pasta invloed zou hebben op je haar ? Misschien als je je lever of nieren bv overbelast raken door drank en roken etc zou dat wel kunnen leiden tot "haaruitval" en ook "ondervoeding"
Adam is offline  
Oud 10 december 2004, 10:28   #5
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Ik geloof dat er voedsel is dat de receptoren ongevoelig maakt voor DHT. Jouw kennissen die als zwijnen leven, kunnen misschien van dit effect zo'n kapsel hebben...
Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen ..Het komt er in ieder geval op neer dat het weinig invloed heeft. Gebaseerd op mijn gezonde levenstijl (gezond eten, genoeg bewegen, nog nooit gerookt e.d) zou ik een bos kwaliteitshaar verwachten..helaas..
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine

Laatst gewijzigd door Iemand; 10 december 2004 om 10:31
Iemand is offline  
Oud 10 december 2004, 10:30   #6
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam
Daarom zijn er ook supplementen om je erbij te steunen, omdat je niet alles uit je voeding kan halen.
Dat is dus niet waar. Als jij normaal eet krijg je genoeg binnen. Eet je zoals tegenwoordig nogal "in" raakt als een of ander vadsige amerikaan die het liefst nooit groente eet enz....ja dan wil een supplement wel helpen ja..

Overigens slik ik wel supplementen enz. maar dat is meer om een beetje een continue patroon in me voeding te houden. (s'ochtends via supplementen/brood/etc, voornamelijk s'avonds door gezond avondeten enz. Vitamine C heb je nooit teveel van vandaar de C1000 tabletten, omega3vetzuren omdat ik wel zo nu en dan vis eet maar naar mijn idee niet genoeg.))

Het kan (bijna) nooit kwaad
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine

Laatst gewijzigd door Iemand; 10 december 2004 om 10:34
Iemand is offline  
Oud 10 december 2004, 10:46   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam
Nee meeste is onzin, je moet gewoon gezond eten en leven zodat je lichaam gezond is. Daarom zijn er ook supplementen om je erbij te steunen, omdat je niet alles uit je voeding kan halen.
Dat blijkt dus onzin te zijn. Je kunt dus wel alles uit voedsel halen en dat gebeurt ook, alleen willen die supplementfabrikanten je anders laten geloven. Er was laatst een item over in zo'n consumentenprogramma (niet Kassa). Daarin zei een deskundige letterlijk, dat supplementen pure onzin zijn en dat het allemaal te maken heeft met commercie.
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 10:47   #8
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Verder, SoS, geloof ik wel dat voedsel invloed heeft op de haargroei, maar ik geloof niet dat je met een bepaald dieet AGA kunt stoppen. Goede voeding kan enkel je regime ondersteunen, maar meer niet. Tenminste, dat is mijn mening.
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 10:57   #9
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Nou ja..supplementen onzin..

C1000 heeft wel degelijk zin voor rokers, maar dat is dan ook echt omdat ze roken en daardoor soms een tekort krijgen. Ook zijn er veel mensen die zich beperken tot een bepaalde "categorie" eten. Een hoop mensen eten tegenwoordig weinig groente omdat ze het niet lekker vinden. (Gebrek aan opvoeding en smaak naar mijn mening)
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline  
Oud 10 december 2004, 11:09   #10
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
nou ja, supplementen onzin.......... ik slik suplementen en heb geen verkoudheid of niks gekregen, het helpt echt wel hoor..... deskundigen ben ik zowieso wantrouwig over want ja wat weten die nou eigenlijk

even off-topic: las laatst dat er voor kanker 2 triljoen in 30 jaar aan onderzoek wordt uitgegeven en nog steeds werkt men met chemokuur en dergelijke wat niet bij iedereen helpt.............. zelfstudie schijnt daar de oplossing te zijn als je kanker hebt.
Marcjacobs is offline  
Oud 10 december 2004, 11:13   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Nou ja..supplementen onzin..

C1000 heeft wel degelijk zin voor rokers, maar dat is dan ook echt omdat ze roken en daardoor soms een tekort krijgen. Ook zijn er veel mensen die zich beperken tot een bepaalde "categorie" eten.
Ja tuurlijk, daar heb je ook wel gelijk in. Supplementen kunnen uitkomst bieden bij tekorten. Door stress kun je bijvoorbeeld tijdelijk een vitamine B tekort oplopen en dan is een weekje even een vitamine B supplement per dag nemen een oplossing. Maar normaal gesproken heb je geen supplementen nodig, wanneer je gezond en gevarieerd eet. Ook al willen de fabrikanten je anders doen geloven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Een hoop mensen eten tegenwoordig weinig groente omdat ze het niet lekker vinden. (Gebrek aan opvoeding en smaak naar mijn mening)
Ja klopt, ik deel dezelfde mening. Het is een vorm van gemakzucht die de meeste mensen weer eigen zijn. Als het maar lekker kan en eenvouding, de gemakzuchtige mens... een drama voor de mensheid. Amerika is een mooi toonbeeld van dit gedrag: lekker volproppen met vet en ongezonde junkfood en daarnaast cocktails van vitaminen en mineralen tot je nemen. Hier lijkt het die kant ook op te gaan helaas. Nou vergeet het maar, ik doe er niet aan mee. Geef mij maar heerlijke Hollandse pot met lekker veel groente!
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 11:14   #12
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
nou ja, supplementen onzin.......... ik slik suplementen en heb geen verkoudheid of niks gekregen, het helpt echt wel hoor..... deskundigen ben ik zowieso wantrouwig over want ja wat weten die nou eigenlijk
Tja, je hebt deskundigen aan de ene kant en geldwolverige fabrikanten aan de andere kant. Waarom gaat jouw vertrouwen vooral uit naar die fabrikanten? En ik neem nooit supplementen, ik eet en leef gezond en ik ben ook nooit ziek. Mijn haar en nagels groeien als kool.
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 11:16   #13
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Ik ben bijna nooit ziek, behalve verkouden. Mijn nagels en haar groeien ook als ik weet niet wat maa ik slik supplementen vanwege rk-19 dus.
Marcjacobs is offline  
Oud 10 december 2004, 11:18   #14
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Ik ben bijna nooit ziek, behalve verkouden. Mijn nagels en haar groeien ook als ik weet niet wat maa ik slik supplementen vanwege rk-19 dus.
Ja , maar hoe concludeer je dan dat supplementen je lichaam in een nog betere staat houden?
Haarmannetje is offline  
Oud 10 december 2004, 11:21   #15
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Nou, normaal was ik altijd heel erg verkouden zo rond de herfst en in de winter. Nu loop ik de hele dag in een t-shirt rond of zelfs met ontbloot bovenlichaam en heb niks, geen verkoudheid of niets. Alles bij mij groeit nou ook sneller, haar, nagels. Ik slikte vroeger al multivitaminen. Ik denk dat het daar aan ligt. maar ik ga maandag naar de dermatoloog, zal alles met hen doorkijken
Marcjacobs is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AA invloed op zwangerschap? Evi AA bij kinderen 11 12 juni 2005 15:03
Kazaa invloed op Emule ? Mastercobra Van alles en nog wat... 0 2 december 2004 14:00
invloed van medicatie bolleke TTM - Algemeen 6 26 september 2004 20:30
De invloed van je metabolisme op de opname van SP of fina etc Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 1 9 september 2003 19:17
Heeft sex invloed op je haaruitval ??? Emilio AGA - Algemeen 1 24 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.