Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 4,75 gemiddeld. Weergave
Oud 30 december 2004, 12:17   #16
timo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2002
Berichten: 27
cheapregaine

heeft iemand recentelijk nog zijn bestelling van cheapregaine ontvangen?
want ik zit er al weer enige weken op te wachten, en de minox raakt op...

Of heeft iemand nog een suggestie waar je nog meer minox 5% van kirkland kunt kopen??
timo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2004, 01:26   #17
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peters
Wat is jullie ervaring met de producten van www.cheapregaine.nl (het is namelijk niet de echte)?
Cheapregaine verkoopt minoxidil van het merk Kirkland. Kirkland is erg bekend en volgens mij niet echt afwijkend van wat het zou moeten zijn.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2005, 13:51   #18
Lolbroek
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: holland
Berichten: 38
Volgens mij verkoopt cheapregaine geen minox meer.. heb ze een aantal maal gebeld en gemaild, maar geen reactie...
Lolbroek is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2005, 00:32   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
@ Petro: goeie minox 5% is te koop op de site van Dr Lee: www.xandrox.com
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 januari 2005 om 00:37
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2005, 09:53   #20
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik kan iedereen aanraden 5% minox bij Dr Lee te kopen, www.xandrox.com
Gebruiken jullie de standaard of bijvoorbeeld die "without Propylene Glycol, 65 mL "
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2005, 11:56   #21
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Mister Minoxidil

Dr Lee heeft verschillende soorten minoxidil in de aanbieding. Dr Lee is echt de koning van de minoxidil, je kunt hem met recht Mister Minoxidil noemen. Hij heeft zijn assortiment flink verbreed toen de beroemde anti-androgeen finasteride op de markt kwam. Hij voelde toen natuurlijk dat hij zijn minox-handel wel kon opdoeken als hij niet ook met een anti-androgeen middel zou komen. Hij heeft daarom even overwogen om finasteride te gaan verkopen, maar hij heeft toch besloten dat niet te doen. Als hij dat netjes zou willen doen zou hij dat via Merck gespeeld moeten hebben (de rechten van fina zijn in tegenstelling tot die van minox nog niet vrijgegeven) en dat had hem handen met geld gekost. Bovendien was het juridisch moeilijk geworden om dit naar mensen op te sturen die het niet van een arts voorgeschreven gekregen hebben zonder de wet te overtreden. Dus toen heeft hij dat maar opgegeven. Sindsdien is hij een beetje anti-fina om zijn eigen handel overeind te houden. Op zijn site staat bijvoorbeeld een zeer afschrikwekkend (en niet op feiten gebaseerd) verhaal over fina waarin hij het gebruik van dit middel afraadt. Als alternatief noemt hij natuurlijk het veel veiligere........ je raadt het al.... minoxidil!

Om toch met de anti-androgeen-hype mee te gaan heeft hij zijn minox-assortiment wat uitgebreid en pronkt hij vooral (in mijn ogen onterecht) met zijn "anti-androgene minoxidil" Xandrox: minoxidil die tevens de activiteit van het enzym 5AR zou verminderen.

Op dit moment is de keuze bij hem:
  1. Minoxidil met azelaic acid (Nederlands: nonaandizuur). Dit verkoopt hij onder de naam Xandrox. Nonaandizuur heeft hij toegevoegd omdat het volgens enkele onderzoekjes de activiteit van het enzym 5-alpha-reductase type 1 zou remmen. Zoals hier is te lezen is het zeer de vraag of nonaandizuur wel enige zin heeft voor mensen met AGA. Er zijn zelfs mensen die beweren dat nonaandizuur juist schadelijk zou zijn voor de haarzakjes! Toch is Xandrox flink duurder dan zijn gewone minoxidil.
  2. Minoxidil met Retin-A (Nederlands: tretinoïne). Dit is een derivaat van vitamine A met een zeer krachtige werking op de huid. Het is dan ook bekend als middel tegen acne. Het is een nuttige toevoeging als je last hebt van een vettige hoofdhuid: het zou in staat zijn de talgproductie te remmen. Als je dat niet hebt is Retin-A verder een nutteloze toevoeging: het doet niets speciaals tegen AGA.
  3. Minoxidil met BV (Betamethason). Deze minox is echt enkel en alleen bedoeld voor mensen die last hebben van overgevoeligheidsreacties door gewone minox. Betamethason is, net zoals hydrocortison, een corticosteroïde. Deze middelen worden vooral gebruikt bij eczeem en andere huidirritaties. Ik kan frequent gebruik van dit middel iedereen afraden, dus dit alleen gebruiken als je echt huidirritatie hebt van de gewone minox.
  4. Minoxidil zonder propylene glycol. Propylene glycol is een hulpstof dat in alle minoxen van Dr Lee zit, en het komt heel af en toe voor dat mensen overgevoelig zijn voor deze stof. Daarom heeft hij een variant gemaakt zonder deze stof. Ook alleen gebruiken als bij jou inderdaad een overgevoeligheid voor deze stof is geconstateerd (komt zelden voor).
  5. Standaard minoxidil. Ten slotte verkoopt Lee goddank ook nog gewoon normale minox, zonder al die overbodige toeters en bellen. Ik zou deze minoxidil iedereen aanraden. Het is ook niet zo duur. Dr Lee zegt zelf trouwens ook dat je met deze minox moet beginnen, en alleen over moet stappen op een van de andere minoxen als de gewone voor problemen zorgt.

Dan verkoopt Dr Lee alle varianten ook nog in verschillende doseringen. Ik heb daar al eens eerder een mooi verhaaltje over gedicht, hier te lezen voor de geïnteresseerden.

Concluderend zou mijn voorkeur uitgaan naar de standaard minoxidil in een 5%-oplossing.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 januari 2005 om 12:00
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 13:00   #22
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Ik wil de eerste keer dat ik Minoxidil koop dat graag gewoon bij de apotheek doen. Is ook geen probleem dat het 2% is, dat stel ik evt later wel bij. Maar is die lotion bij elke (kleine) apotheek zo verkrijgbaar? En waar moet ik dan precies naar vragen?
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2005, 13:27   #23
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
[QUOTE=laurensj]
  1. Minoxidil met Retin-A (Nederlands: tretinoïne). Dit is een derivaat van vitamine A met een zeer krachtige werking op de huid. Het is dan ook bekend als middel tegen acne. Het is een nuttige toevoeging als je last hebt van een vettige hoofdhuid: het zou in staat zijn de talgproductie te remmen. Als je dat niet hebt is Retin-A verder een nutteloze toevoeging: het doet niets speciaals tegen AGA.QUOTE]

Ik zou hier heel voorzichtig mee zijn, er zijn aardig wat mensen die dit hebben gebruikt om acné tegentegaan en als bijwerking haaruitval kregen.
Met vitamine A moet je zowiezo oppassen, ook als het voedingssupplementen betreft.
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2005, 11:10   #24
Petro
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ik wil de eerste keer dat ik Minoxidil koop dat graag gewoon bij de apotheek doen. Is ook geen probleem dat het 2% is, dat stel ik evt later wel bij. Maar is die lotion bij elke (kleine) apotheek zo verkrijgbaar? En waar moet ik dan precies naar vragen?
Iemand die kan helpen?
Petro is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2005, 18:34   #25
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petro
Ik wil de eerste keer dat ik Minoxidil koop dat graag gewoon bij de apotheek doen. Is ook geen probleem dat het 2% is, dat stel ik evt later wel bij. Maar is die lotion bij elke (kleine) apotheek zo verkrijgbaar? En waar moet ik dan precies naar vragen?
minoxidil is verkrijgbaar met een recept van je huisarts, sommige apotheken hebben dit op voorraad en andere moeten het laten bestellen
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 14:51   #26
WannaKnowMore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2002
Berichten: 44
Klopt het dat 1ml minoxidil5% gelijk is aan 2,5ml minoxidil2% ?
WannaKnowMore is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 15:48   #27
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WannaKnowMore
Klopt het dat 1ml minoxidil5% gelijk is aan 2,5ml minoxidil2% ?
nee...het gaat om de concentratie (hoeveelheid) op dezelfde aantal ML.
__________________
* Finasteride 1 mg
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2005, 21:41   #28
randolph
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2004
Berichten: 16
k wil graag minox kopen maar zonder creditcard, waar kan dat t beste. Heb wel beetje rondgekeken op die sites maar vond t beetje wazig af en toe.
randolph is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 16:52   #29
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Je kan het ook via E-bay kopen. Maak met een overschrijving geld over naar paypal en dan kun je bij een flink aantal aanbieders terecht.

Ik heb net voor nog geen 90 euro een jaarvoorraad (12 flesjes) minox aangeschaft.
__________________
Regime:
- finasteride (propecia) 1x per dag.
- Minoxidil (Kirkland) 2x per dag 0,75 ml.
- p5p: 1x per week.
- Rooscure 1x per 2 weken.
- Rozemarijn shampoo 2x per week.
- Groene thee 5x per week.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 12:30   #30
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Colm
Je kan het ook via E-bay kopen. Maak met een overschrijving geld over naar paypal en dan kun je bij een flink aantal aanbieders terecht.

Ik heb net voor nog geen 90 euro een jaarvoorraad (12 flesjes) minox aangeschaft.
Weet jij zo bij welke Ebay gebruiker, qua naam, bedankt?
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[fluridil] Hoe kom ik eraan? klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 82 31 maart 2014 12:47
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 16:02
hoe begin je eraan? sem Haarwerken 27 13 oktober 2004 16:37
Fina onderschept! hoe kom ik eraan? haardos Medicijnen/haargroeimiddelen 0 5 juli 2004 21:49
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 4 november 2003 00:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.