Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juli 2020, 21:15   #1
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
2.500 grafts - Beauclinic

Hi,

Ik plaatste al een topic hier en realiseerde me dat het misschien de omgekeerde volgorde is. Nu dus een topic met mijn HT. Ik zal ook foto's plaatsen om een beeld te krijgen bij de voortgang. Ik vind het zelf erg fijn om de voortgang van anderen te kunnen zien en vergelijken, zodat ik besloten heb dit ook te plaatsen.

Vorige week een HT laten doen bij Beauclinic. Behandeldag was prima. Wat me opviel is dat je de "dokter" alleen ziet als de sneetjes moeten worden gemaakt in het ontvangstgebied. De rest wordt gedaan door assistentes. Twee waren er bij mij. In de ochtend wordt er geoogst; dat is op zich het vervelendste stukje. Op je buik lig je een aantal uren terwijl de grafts uit je achterhoofd worden geboord. Het was goed verdoofd dus ik voelde er niet veel van. Dat geldt trouwens voor de hele behandeling. Iedereen was erg vriendelijk en leek goed t weten waar hij/zij mee bezig was; dat geeft de burger moed!

Na de behandeling wel wat klachten helaas. M'n achterhoofd doet pijn als een malle; pijnscheuten in het achterhoofd eigenlijk nog steeds de hele dag. Dat had ik even niet ingecalculeerd.

Het achterhoofd hersteld overigens prima. Je kunt trouwens goed zien dat er 2 verschillende mensen hebben geoogst; de ene heeft het iets beter gedaan dan de andere. Aan de rechterkant van mijn achterhoofd was aanzienlijk meer "schade'. ik wijt het aan het aantal keren dat de assistente die die kant behandelde nodig had om te scheren. Ze heeft een aantal keer extra geschoren en daarmee een schaafwond gemaakt. Dat herstelt lastiger dan alleen gaatjes.

In mijn andere topic zei ik het al: de voorkant (ontvangstgebied) is helaas nog gevoelloos en de haren voelen nu wat vreemd. Daar heb ik vragen bij (zie andere topic). Ik heb goede hoop dat dit allemaal goed komt. Het hersteld denk ik wel normaal (toch?).

Beauclinic viel me in de nazorg / contact wat tegen. Ik kreeg het idee dat zodra de pieken binnen zijn de lijnen ook dicht zijn daar. Ik had wat vragen die voornamelijk werden afgedaan met "komt wel goed". Dat vind ik een lastig antwoord. Ik wil namelijk weten waarom en of er ook een kans is dat het niet goed komt.

Ook raadde Freek Dutasteride aan. Ik gebruik al jaren finasteride maar Dutastiride zou beter zijn. Ook hier kreeg ik weinig onderbouwing en daarom twijfel ik aan het wisselen van medicatie. Ik las elders dat Dutasteride ene voorwaarde is voor een geslaagde HT. Is dat zo?? Volstaat Finasteride en Minoxidill niet?

Nu zit ik op dag 8. Achterhoofd ziet er prima uit. Voorkant is nog wat discutabel. Ik heb in mijn profiel foto's gezet van direct na de behandeling en van vandaag.

Keep you posted.
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 21:21   #2
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
veel succes.

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat fotos in je profiel uploaden zeer vervelend zijn voor ons om te bekijken. en meer mensen zal je ook helpen als je ze gewoon in je reactie zet.
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2020, 21:48   #3
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Dank voor je feedback. Ik heb ze toegevoegd. groet!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg achterhoofd dag 1.jpg‎ (141,4 KB, 672x gelezen)
Bestandstype: jpg achterhoofd dag 1.3.jpg‎ (139,7 KB, 583x gelezen)
Bestandstype: jpg voorkant dag 1.jpg‎ (104,5 KB, 501x gelezen)
Bestandstype: jpg achterkant2.jpg‎ (146,1 KB, 500x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant.jpg‎ (65,1 KB, 504x gelezen)
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2020, 20:21   #4
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
na twee weken - dunne donor

Hi allemaal,
hierbij weer even een foto-update. Op zich verloopt het volgens mij redelijk volgens plan (op de cactus stekels in het ontvangstgebied na dan..).
Mijn donorgebied is nu met 15 dagen nog wel wat vlekkerig vind ik maar ik hoop dat dit de komende twee weken bijtrekt. Ik ben benieuwd of jullie donor na 2 weken al toonbaarder was?

Het jeukt in ieder geval als een dolle de laatste dagen. Alle Aloë Vera ten spijt. Heeft iemand nog andere goeie tips om dit tegen te gaan? Ik hoorde Calendula zalf. Klinkt logisch maar lijkt me nogal vet en zeker als je naar je werk moet een beetje gek.

groeten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg donorweek2.2.jpg‎ (123,7 KB, 348x gelezen)
Bestandstype: jpg donorweek2.4.jpg‎ (119,8 KB, 302x gelezen)
Bestandstype: jpg donorweek2.1.jpg‎ (147,0 KB, 315x gelezen)
Bestandstype: jpg ontvangstweek2.1.jpg‎ (59,1 KB, 289x gelezen)
Bestandstype: jpg ontvangstweek2.2.jpg‎ (85,8 KB, 372x gelezen)
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2020, 20:49   #5
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Hoe is het verder met de donor?
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2020, 21:43   #6
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Verder is het wel oké. Rechts is sowieso iets meer gehavend tijdens de behandeling dan links. Ik had ook meer korstjes rechts. Ik heb een foto toegevoegd van links voor de vergelijking
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg donorlinksweek2.jpg‎ (141,1 KB, 196x gelezen)
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 00:41   #7
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn 81 Bekijk bericht
Verder is het wel oké. Rechts is sowieso iets meer gehavend tijdens de behandeling dan links. Ik had ook meer korstjes rechts. Ik heb een foto toegevoegd van links voor de vergelijking

Haarlijn ziet er goed uit! Donor gaat nog goed healen

Hoeveel grafts heb je nog over?
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2020, 19:10   #8
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Dank je! Geen idee eerlijk gezegd. Bij Beauclinic zeiden ze dat ik genoeg donor heb voor nog een keer of twee...
Dat ben ik eerlijk gezegd niet van plan maar wel goed te weten mocht t nodig zijn!
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 15:16   #9
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Talking

Hi,
nog een korte update. Ik heb nadat ik me wat kritisch bij Beauclinic heb uitgelaten over nazorg een kentering gezien. Ze zijn nu heel hands-on en hebben me geantwoord en gebeld.


Kon ik ze ook meteen melden dat de transplantaten nu in week 3 nog niet uitvallen maar t grootste deel lijkt te zijn gaan groeien... even kijken of dat zo blijft!
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2020, 00:44   #10
dutchrobh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2013
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn 81 Bekijk bericht
Kon ik ze ook meteen melden dat de transplantaten nu in week 3 nog niet uitvallen maar t grootste deel lijkt te zijn gaan groeien... even kijken of dat zo blijft!
Dat zou natuurlijk super zijn! Dan hoor je bij die ene procent bij wie het niet uitvalt. Ik hoop ook volop dat ik bij die ene procent hoor. Geniet ervan!
dutchrobh is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2020, 00:02   #11
ANoNieM2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2020
Berichten: 12
Geslacht:
Wow jouw donorgebied zag er wel
Gehavend uit na de HT. Succes kerel, ben blij voor je. Keep us posted en ben benieuwd naar het resultaat
ANoNieM2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2020, 00:48   #12
gilles
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Hallo Martijn,

Welke dichtheid hanteert Beauclinic?. Ik kan dat nergens terug vinden.
gilles is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2020, 12:26   #13
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Hi Gilles,
eerlijk gezegd geen idee... ik heb 2500 grafts in een ontvangstgebied waar ook nog "naturals" groeien dus misschien is het een wat vertekend beeld.
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2020, 14:16   #14
gilles
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Hoi Martijn,

Bedankt voor je reactie.

Hoe ziet jouw donor gebied er nu uit?, kun je de littekens zien als je je haar kort draagt?

Groet
gilles is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 13:52   #15
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Hi hallo,
de donor geneest wel goed. Het gebied is nog wel steeds wat vlekkerig. Het is nu 5 weken geleden. Ik heb hieronder wat foto's toegevoegd. De grote witte plek is overigens een litteken van een ongeluk als kind dit heeft niets met de HT te maken.
Ik hoop wel dat het gebied weer beter dichtgroeit maar heb goeie hoop..

Groet,
Marijn
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg achterhoofd week 5.1.jpg‎ (99,0 KB, 306x gelezen)
Bestandstype: jpg achterhoofd week 5.2.jpg‎ (97,0 KB, 259x gelezen)
Bestandstype: jpg achterhoofd week 5.3.jpg‎ (102,7 KB, 250x gelezen)
Bestandstype: jpg achterhoofd week 5.4.jpg‎ (112,7 KB, 271x gelezen)
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2500 grafts, beauclinic, haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.