Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 maart 2004, 21:00   #1
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen?

Ik zit al een tijdje mee te lezen op dit forum en ben van plan om binnekort naar de dokter te gaan om te vragen of hij propecia wil voorschrijven. Ik weet dat er redelijke kans is dat het werkt, maar nou las ik net dit:

Effectiveness of finasteride to treat hair loss

Finasteride may slow hair loss on the scalp and help regrow hair in bald spots. This medication works best for men in their 20s or 30s who have recent hair loss (within 5 years) on the crown of the head, rather than on the forehead.1 Bald spots will not be completely covered.

The greatest benefit from the use of finasteride may be prevention of further hair loss when balding starts. One review of studies showed that two-thirds of men in the studies had more hair and longer, thicker hair after 2 years of treatment with finasteride.3 Two studies about male-pattern hair loss concluded that finasteride (1 mg) was effective in slowing the progression of hair loss and increasing hair growth.4, 5

One study showed that finasteride may potentially improve hair loss on the forehead, which is usually less likely to respond to treatment than hair loss on the crown.5

A recent study of 137 postmenopausal women found that finasteride did not work to decrease hair loss. While more studies are needed to confirm these findings, finasteride is not usually recommended for women.6

Effectiveness of minoxidil to treat hair loss

Minoxidil comes in two strengths, 2% solution and 5% solution. While the 5% solution appears to be more effective than the 2% solution, it costs more and may have more side effects.3 For some people, minoxidil promotes only a peach-fuzz type of hair growth. Minoxidil seems to work best for people in their 20s or 30s who have recent hair loss within 5 years on the crown of the head, rather than on the forehead.


Bron WebMD

Het gaat bij mij vooral om de inhammen. Dus ik weet niet wat ik er nou van moet denken. Wat zijn jullie ervaringen mbt tot fina en minoxidil op de inhammen? Ik heb al veel threads hierover doorgelezen maar kan daar niet uit opmaken of het ook bij mensen werkt met inhammen of slechts op de top.

Ik ben overigens 19 en begin al duidelijk inhammen te krijgen. Alle mannen aan mijn moeders kant hebben redelijk tot grote inhammen en aan mijn vaders kant incl mijn vader zijn helemaal kaal. Het is dus zeker dat ik ook kaal word. Alleen is het de vraag op welke manier. Voorlopig zijn het de inhammen die opspelen.

Laatst gewijzigd door SjonKanon; 12 mei 2004 om 16:48
SjonKanon is offline  
Oud 27 maart 2004, 01:29   #2
Artur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2002
Berichten: 51
garanties voor een individueel geval zijn natuurlijk nooit te geven, maar mijn eigen ervaring is dat finasteride goed werkt op inhammen. Enorme teruggroei moet je niet verwachten, maar er is wel een goede kans dat de haaruitval stopt, en je haar dikker wordt. Ik kreeg zelf wel teruggroei in de vorm van donzig haar, maar daar bleef het ook bij. Toch zagen de inhammen er veel minder 'kaal' uit doordat de haren die er nog wél zaten, veel dikker en ook wat donkerder werden. Na ca. 2 jaar is het middel wel meestal uitgewerkt. Tegen die tijd kan je dan altijd op het duurdere dutasteride overstappen (als ze tegen die tijd nog geen wondermiddel hebben uitgevonden).

Dan nog even dit:
"A recent study of 137 postmenopausal women found that finasteride did not work to decrease hair loss. While more studies are needed to confirm these findings, finasteride is not usually recommended for women."
Haaruitval bij vrouwen na de menopauze is het gevolg van een heel ander mechanisme dan dat bij de erfelijke, mannelijke haaruitval. Dat finasteride voor vrouwen niet werkt, is niks nieuws.
Artur is offline  
Oud 27 maart 2004, 09:33   #3
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik gebruik al 5 maand fina, en ook omdat ik al inhammetjes begon te krijgen. En ik merk dat er toch al wat donkere haartjes groeien i.p.v. dons haartjes. Dus ik denk wel dat het ook werkt voor de inhammen.

mvg The Dudester
The Dude is offline  
Oud 27 maart 2004, 12:01   #4
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Minoxidil werkt het beste op de kruin, maar werkt bij veel mensen ook goed op de inhammen als je er vroeg bij bent. Hetzelfde geldt voor fina.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline  
Oud 27 maart 2004, 12:28   #5
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Minoxidil werkt het beste op de kruin, maar werkt bij veel mensen ook goed op de inhammen als je er vroeg bij bent. Hetzelfde geldt voor fina.
Jah mijn arts bevestigd dit. Minoxidil werkt inderdaad het beste op de kruin. Persoonlijk gebruik ik het ook op de inhammen icm finasteride. De haaruitval is bij mij in iedergeval sterk verminderd. En voorop is het voller geworden. Nu moet ik er bij vermelden dat ik ook injecties heb gehad en nogsteeds krijg.
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline  
Oud 27 maart 2004, 16:56   #6
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichgoed
Jah mijn arts bevestigd dit. Minoxidil werkt inderdaad het beste op de kruin. Persoonlijk gebruik ik het ook op de inhammen icm finasteride. De haaruitval is bij mij in iedergeval sterk verminderd. En voorop is het voller geworden. Nu moet ik er bij vermelden dat ik ook injecties heb gehad en nogsteeds krijg.
hé hoe werkt dat zulke injecties? en wat word er dan bevorderd bij het haar?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline  
Oud 28 maart 2004, 18:40   #7
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Minoxidil werkt het beste op de kruin, maar werkt bij veel mensen ook goed op de inhammen als je er vroeg bij bent. Hetzelfde geldt voor fina.
ik heb en vraagje over het aanbrengen van minox op het voorhoofd en of inhammen?..kan er iemand me vertellen hoe je dit het best moet aanbrengen ?want minox is toch vloeibaar en loopt zo uit..misschien is er wel een speciaal toestelletje voor???
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline  
Oud 28 maart 2004, 18:44   #8
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Je hebt er deppers, sprayers, en pipetjes voor die je zo op je flesje kan schroeven. De meesten gebruiken een pipetje. Als je het goed doet loopt het niet uit. Als dat wel het geval is, gebruik je gewoon teveel.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline  
Oud 28 maart 2004, 18:49   #9
cherifo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2004
Locatie: belgië
Berichten: 640
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Je hebt er deppers, sprayers, en pipetjes voor die je zo op je flesje kan schroeven. De meesten gebruiken een pipetje. Als je het goed doet loopt het niet uit. Als dat wel het geval is, gebruik je gewoon teveel.

hé jaapie thanks..
maar waar kan je die halen,want hier in belgië zijn deze onvindbaar..btw,ik heb ook zelfgemaakte minox weet je en op het flesje is een spray opgeschroefd..ik denk dat zo'n depper het gemakkelijkst is nietwaar?maar hoe kan dan de juiste dosering van 1ml nazien ?
__________________
mijn regime
--------------
sinds 4maart 2004 :alopesan 400(na1maand gestopt) )
- sinds 23 maart ;minox 5%en 2 %(zelfgemaakte van bij de apotheker)..gestopt
nds 6 oktober :fluridil
- finasteride 6 maand,maar gestopt wegens te veel bijwerkingen


alvast bedankt en dikke groetjes
cherifo is offline  
Oud 9 april 2004, 19:19   #10
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Vandaag heb ik dan propecia voorgeschreven gekregen van de dokter. Een tijdje geleden vroeg ik hem of hij het kende. Hij kende het niet en vroeg of ik er wat informatie over mee wilde nemen. Dus ik had wat dingen uitgeprind, dat heeft hij even doorgekeken en schreef het voor ging heel makkelijk. Nu maar hopen dat het werkt.
SjonKanon is offline  
Oud 9 april 2004, 19:34   #11
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SjonKanon
Vandaag heb ik dan propecia voorgeschreven gekregen van de dokter. Een tijdje geleden vroeg ik hem of hij het kende. Hij kende het niet en vroeg of ik er wat informatie over mee wilde nemen. Dus ik had wat dingen uitgeprind, dat heeft hij even doorgekeken en schreef het voor ging heel makkelijk. Nu maar hopen dat het werkt.
Je moet om proscar vragen. Dat scheelt veel geld. In propecia zit 1 mg finasteride en in proscar zit 5 mg finasteride. Door proscar met een mesje in 4 stukken te snijden doe je 4 dagen met 1 tablet. 30 tabletten kosten 40 Euro.
30x4=120 dagen= 10 euro per maand
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline  
Oud 9 april 2004, 21:42   #12
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk21
Je moet om proscar vragen. Dat scheelt veel geld. In propecia zit 1 mg finasteride en in proscar zit 5 mg finasteride. Door proscar met een mesje in 4 stukken te snijden doe je 4 dagen met 1 tablet. 30 tabletten kosten 40 Euro.
30x4=120 dagen= 10 euro per maand
Hehe ik weet het, maar ik ben al blij dat hij dit wilde voorschrijven. Mocht propecia werken, dan ga ik hem nog eens vragen of hij proscar wilt voorschrijven.
SjonKanon is offline  
Oud 9 april 2004, 21:46   #13
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
De propecia zul je wel zelf moeten betalen denk ik?
Proscar word meestal wel vergoed. Ik weet niet of je het al wist, maar propecia is hetzelfde als proscar. Maar dan in een andere dosering.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline  
Oud 9 april 2004, 23:02   #14
SjonKanon
Shut up, you fool!
 
SjonKanon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Locatie: Den Haag
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
De propecia zul je wel zelf moeten betalen denk ik?
Proscar word meestal wel vergoed. Ik weet niet of je het al wist, maar propecia is hetzelfde als proscar. Maar dan in een andere dosering.
Ja weet ik. Propecia is een duur grapje, maar als het werkt heb ik het er voor over en kijk ik later of mijn huisarts proscar wil voorschrijven. Als hij propecia al niet kent, zal hij waarschijnlijk niet zo snel proscar willen voorschrijven, ook al is het hetzelfde.
SjonKanon is offline  
Oud 9 april 2004, 23:36   #15
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Ik slik al enige tijd fina. Ik blijf vooraan en bij ook een beetje bij de slapen, korte een naar eigen idee ook lichtere haren houden. Zijn dit haren die eerst helemaal weg waren en nu een beetje meegroeien en dus nu kleine haartjes zijn. Of werkt fina gewoon niet bij mij (op dat gedeelte)???????

Heb hiervoor al aminexil gebruikt, maar dat werkt denk ik niet zo erg. Alleen lijkt mijn haar wat dikker geworden.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.