Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 november 2019, 16:47   #1
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
FUE 1700 grafts @ Prohair Clinic, oktober 2019

Even korte historiek schets: op mijn 21e begon mijn haar vooraan dunner te worden. Aangezien zowel mijn vader als mijn beide grootvaders al op jonge leeftijd kaal geworden zijn, was de oorzaak niet zo ver te zoeken. Op mijn 24e begon mij dit echt te storen en ben ik bij huidarts geweest. Op haar aanraden ben ik toen met finasteride (1 mg/dag) begonnen. In mijn ogen een wondermiddel. In tegenstelling tot al de horrorverhalen heb ik hier nooit enig neveneffect van ondervonden.
Haar is hierna gestopt met uitvallen en zelfs opnieuw dikker geworden. Doorheen de jaren zijn de inhammen wel opnieuw beginnen verminderen. Maar de laatste 3 à 4 jaar is dit zo goed als stabiel gebleven. Daarom besloten om mezelf voor mijn 35e verjaardag een haartransplantatie als cadeau te geven.

Ik heb vooraf veel opgezocht over haartransplantaties, welke klinieken dit allemaal aanbieden en hoe de ervaringen waren van personen die dit ondergaan hadden.

Collega van mij had 3 jaar terug operatie gehad in Turkije en hij was er niet 100% tevreden over. Ik zelf had ook wat schrik voor de nazorg bij eventuele complicaties. Daarom vast het voor mij uitgemaakte zaak dat ik mij ging beperkten tot kliniek in België of Nederland. Ook al zou dit het dubbele van de prijs betekenen. Na het lezen van dit forum en het contacteren van enkele personen die haartransplantatie hadden ondergaan, bleek ik het meeste vertrouwen te hebben in de Prohair Clinic en in de kliniek van dr. Feriduni. Het is geweten dat die laatste iets prijziger is en daarom besloten om allereerst een oriënterend gesprek vast te leggen met Bart van Prohair Clinic. Dit had plaats in april 2019.

Omdat ik al heel goed geïnformeerd was over het onderwerp was het vooral luisteren naar zijn aanpak, mijn donorgebied onderzoeken, schatting van aantal grafts maken, mogelijke datums bekijken en last but not least offerte bespreken.

Het bleek dat ik over een zeer goed donorgebied beschik. Volgens Bart zou ik tussen de 1500 en 2000 grafts nodig hebben. Offerte werd opgemaakt volgens de prijzen op hun website. Indien ik binnen de 10 dagen contract tekende zou ik korting van 10% krijgen.

Ik had een goed gevoel bij dit alles en daarom besloot ik om enkele dagen later toe te zeggen. Transplantatie vastgelegd in oktober omdat dit met mijn job als tuinaannemer het best uitkwam.

De dag zelf dan. Ik moest om 8u aanwezig zijn. Eerste half uur samen zitten met Bart om alles nog eens te overlopen en de nodige documenten te ondertekenen. Tevens kreeg ik al enkele pijnstillers.

Nadien kwam Sabine langs om mijn haarlijn te bespreken. Ik wou mijn natuurlijke haarlijn behouden en vooral mijn inhammen en voorkant opvullen. Sabine en Bart vonden dit ook het beste en zo werd de haarlijn met zwarte alcoholstift gemarkeerd.

Toen kwam het moment dat mijn haar werd afgeschoren. Wel een luchtig gevoel :-) Sabine besliste toen dat 1700 grafts voldoende waren en we konden beginnen met de verdoving. Dit zijn wel enkele pijnlijke prikken maar nadien voel je er helemaal niks meer van. In de voormiddag werden de haartjes uit het donorgebied verwijderd. Tijdens de middagpauze werd er een kleine lunch voorzien en in de namiddag werden dan de haartjes getransplanteerd. Gelukkig was er in de namiddag Netflix beschikbaar zodat de tijd voorbij vloog. Zowel Sabine als de verpleegsters waren zeer vriendelijk.

Operatie was zeer goed verlopen en om 15u was alles achter de rug. Nadien nog bespreking met Bart over welke richtlijnen ik de weken nadien diende te respecteren. Om 15u45 kon ik terug naar huis. Uit voorzorg heeft mijn vrouw mij komen ophalen maar eerlijk gezegd kon ik perfect zelf rijden. Ik had nergens last van en voelde mij prima.

In bijlage enkele foto's van vóór de operatie.

In de volgende posts zal ik update geven van mijn situatie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg vóór (1).jpg‎ (142,1 KB, 406x gelezen)
Bestandstype: jpg vóór (2).jpg‎ (138,7 KB, 356x gelezen)
Bestandstype: jpg vóór (3).jpg‎ (155,2 KB, 298x gelezen)
Bestandstype: jpg vóór (4).jpg‎ (152,9 KB, 253x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2019, 17:21   #2
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Foto's genomen direct na de operatie.

Eerste 2 dagen had ik weinig last van zwelling, wel drukkend gevoel op het hoofd. Maar op dag 3 is de zwelling sterk sterk toegenomen. Op dag 4 en 5 zag ik er echt niet uit. Mijn ogen waren nog nauwelijks zichtbaar. Nadien is dit zachtjes beginnen verminderen. Na 1 week was de zwelling volledig weg.

Op dag 5 begon ik wel een jeukerig gevoel te krijgen op de kruin en zag mijn vrouw etterige (oranje) korstjes verschijnen. Mijn hoofdhuid zag ook rood (zie foto in bijlage). Omdat dit niet verbeterde nam ik de dag erna contact op met Bart. Hij vroeg mij om de dag erna langs te komen bij dokter Nancy. Volgens haar moet ik een klein microwondje gehad hebben en is dit beginnen ontsteken. Zij wou absoluut vermijden dat dit naar mijn transplantatiegebied zou uitbreiden en schreef mij daarom voorschrift voor antibiotica kuur van 8 dagen (+ medicijn tegen de jeuk) voor. 2 dagen erna kreeg ik al telefoon van Bart om update van situatie te vragen. Hij vroeg mij om hem op de hoogte te houden van de voortgang. Na 10 dagen was gelukkig alles weg. Nogmaals bevestiging dat het goede keuze was om met Belgische kliniek in zee te gaan . Complicaties zijn zeldzaam maar als ze voorkomen is het toch o zo gemakkelijk.

Voor de rest ziet het transplantatiegebied er na 1 week (zie 2 foto's) al heel mooi uit. Roodheid valt goed mee en de getransplanteerde haartjes geven mooi zicht over de toekomstige haarlijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg na operatie (1).jpg‎ (144,9 KB, 283x gelezen)
Bestandstype: jpg na operatie (2).jpg‎ (141,4 KB, 229x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 6 (1).jpg‎ (71,5 KB, 226x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 6 (2).jpg‎ (142,1 KB, 256x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2019, 18:38   #3
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ziet er heel mooi uit, verwacht een mooi resultaat hier!
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2019, 21:31   #4
Br. Tuck
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2014
Berichten: 40
Geslacht:
Hi Raul,
Bedankt voor het delen. Vreemd die gele bultjes, ik hoop dat het snel beter gaat. Ik ben ook net voor 1800 grafts geweest, maar mijn 'voor' situatie was wel minder dan die van jouw, maar tis mn tweede fue en ik heb niet zoveel grafts meer over, dus heb mn kruin gelaten voor wat het is. Ik heb wel fina + minox meegekregen, ze denken dat daarmee mijn kruin nog flink zal verbeteren.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe (2 dagen na HT) geen enkele pijn heb gehad behalve het wat onprettige gevoel van de verdovingsinjecties.
ziet er verder goed uit bij jouw, succes met t herstel!

Laatst gewijzigd door Br. Tuck; 27 november 2019 om 15:41
Br. Tuck is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2019, 15:14   #5
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
De HT ziet er zeer goed uit ( dicht bij elkaar geplaatste grafts) spijtig dat je te maken hebt met deze ontstekingen maar dat komt wel goed, en weet zeker dat deze kliniek je goed zal opvolgen.Ikzelf had ook een groot pijn probleem kort na de HT en de kliniek uit NL waar ik de HT liet uitvoeren hebben ook al het nodige gedaan om mij bij hierbij te staan.Succes verder
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2019, 11:03   #6
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Foto's genomen op dag 14.

Vanaf dag 7 mocht ik de haren beginnen wassen met speciale shampoo en hierdoor zijn alle korsten netjes verdwenen. Roodheid blijft wat hetzelfde.

Zowel donorgebied als transplantatiegebied blijven nog wat 'anders' (verdoofd gevoel) aanvoelen. Roodheid blijft wat hetzelfde.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag 14 (1).jpg‎ (143,5 KB, 156x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 14 (2).jpg‎ (81,1 KB, 122x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 14 (3).jpg‎ (112,7 KB, 159x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 14 (4).jpg‎ (121,2 KB, 119x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2019, 11:10   #7
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Foto's genomen op dag 21.

Ondertussen zijn de meeste getransplanteerde haartjes uitgevallen en heb ik toch ook de indruk dat er ook wat shockloss is van de bestaande haartjes die in transplantatiegebied lagen. Hopelijk groeien die mettertijd terug.

Haar aan zijkant en achterkant groeit enorm snel. Vooraan gaat dit veel trager waardoor het wel erg opvalt.

De roodheid vermindert stilaan maar op advies van de kliniek smeer ik mijn hoofdhuid dagelijks in met hydraterende lotion.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag 21 (1).jpg‎ (89,6 KB, 121x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 21 (2).jpg‎ (75,1 KB, 151x gelezen)
Bestandstype: jpg dag 21 (3).jpg‎ (144,8 KB, 128x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2019, 11:27   #8
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Foto's genomen na 1 maand.

Beetje zelfde verhaal als week ervoor. Groei van voorkant loopt sterk achter op de zijkanten en achterkant. Volgende week afspraak bij kapper om dit wat meer in evenwicht te brengen.

Gevoel in donorgebied en transplantatiegebied is nu volledig normaal geworden.

Roodheid nog beetje zichtbaar maar hangt sterk af van de lichtinval.

Jammer dat je nog paar maanden moet wachten tot getransplanteerde haartjes beginnen te groeien. Maar hoort erbij en ben hoopvol dat uiteindelijke resultaat wel goed zal zijn.

Vanaf nu zal ik maandelijks update geven van de situatie. Indien jullie nog vragen hebben, stel ze gerust.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1 maand (1).jpg‎ (74,6 KB, 179x gelezen)
Bestandstype: jpg 1 maand (2).jpg‎ (78,6 KB, 133x gelezen)
Bestandstype: jpg 1 maand (3).jpg‎ (91,8 KB, 126x gelezen)
Bestandstype: jpg 1 maand (4).jpg‎ (146,3 KB, 86x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2019, 11:29   #9
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Geduld is key, verwacht mooie resultaten voor je!
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2019, 09:54   #10
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Foto's genomen na 2 maanden.

Buiten wat stoppeltjes die erdoor komen is het nu afwachten tot de haartjes echt beginnen te groeien.

Doordat ik toch wel last heb gehad van shockloss is mijn kapsel vooraan wel dunner dan voorheen. Ik heb daarom haarpoeder (Densitee van Plastimea) gekocht en moet zeggen dat dit mijn haar echt dikker maakt. Wel tint donkerder nemen dan je natuurlijke haarkleur.

Roodheid is zo goed als weg, enkel wanneer ik mijn haar net gewassen (en gemasseerd) heb, valt het nog wat op. Heb mijn hoofdhuid steeds 2x per dag ingewreven met lotion (Eucerin) tegen roodheid.

Update volgt binnen 1 maand.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2 maand (1).jpg‎ (153,3 KB, 163x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maand (2).jpg‎ (150,3 KB, 131x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maand (3).jpg‎ (155,7 KB, 111x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maand (4).jpg‎ (155,4 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maand (5).jpg‎ (146,5 KB, 117x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2019, 14:34   #11
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Zie toch al een goede vooruitgang als ik het vergelijk met maand1.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2020, 16:25   #12
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Foto's genomen op week 18.

Haartjes zijn ondertussen beginnen schieten. Wel nog plaatsen waar er helemaal geen stoppels verschijnen waardoor je door het dunne haar wel wat kale plekken ziet. Rechts groeit het ook sneller en dikker.

Ik ben echt in spanning voor het verdere groeiproces. Gek hoeveel je voor de spiegel staat om evolutie met de dag ervoor te bekijken
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20200306_150658[1].jpg‎ (86,7 KB, 152x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200306_143031.jpg‎ (127,0 KB, 114x gelezen)
Bestandstype: jpg 20200306_143027.jpg‎ (130,6 KB, 147x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2020, 09:44   #13
Raul
Raul
 
Geregistreerd: 26 november 2019
Berichten: 10
Geslacht:
Foto's van situatie op 6 maanden. Haren zijn blijven groeien maar linkerzijde loopt wel duidelijk achter. Je blijft er wat kale plekken doorzien, zeker in daglicht. Lijkt alsof er daar meer haartjes zijn doorgekomen. Ik hoop dat dit door het dikker worden van de haartjes nog veel verbetert. Maar volgens Bart van PH komt dit wel goed. En de laatste post van Bass885 (nog veel optische verbetering tussen maand 7 en 9) geeft mij ook wel vertrouwen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg bovenkant.jpg‎ (150,6 KB, 133x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant links.jpg‎ (154,1 KB, 115x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant rechts.jpg‎ (156,0 KB, 109x gelezen)
Raul is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.