Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 januari 2009, 02:54   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je een gezond hart hebt en geen reeds te lage bloeddruk, kun je rustig minox gebruiken.
Van fina kan een man gyno(borstvorming) krijgen, om nog maar iets te noemen om je de stuipen op het lijf te jagen.
O ja, en erectiestoornissen
En verlies van libido
Bovendien kun je van beide middelen een shedding verwachten.

Maar zoals RyanR ook al schreef, zodra je last krijgt van een eventuele bijwerking, kun je stoppen met dat middel en dan verdwijnt die bijwerking vanzelf weer.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 08:05   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
En de kans op die enge bijwerkingen die Hanna noemt is, als je op objectieve studies af gaat, heel klein. Je krijgt veel eerder borstvorming door overgewicht en erectiestoornissen en verlies aan libido door bijvoorbeeld stress.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 12:15   #18
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Een man met erectiestoornissen, tieten, geen zin meer in sex, maar wel met een volle bos haar! Tis maar wat je wil
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 13:38   #19
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik merkte dat het werkte bij mij, omdat mijn haar op een gegeven moment niet meer verslechterde. Het verbetert nu zelfs langzaam (haartjes in inham worden dikker, er groeien weer haartjes op plekken waar eerst niks meer zat).
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 21:20   #20
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Haha nahja borsten heb ik altijd al gewild lol, nee flauw. Het zijn wel dingen waarvan ik denk oke, niet echt leuk maar ik ben wel iemand die eerst alles wil proberen voordat ik echt opgeef Maar zolang het niet echt schadelijk is voor mn lichaam wil ik het best uitproberen. Ik heb nog steeds een voorkeur voor finasteride.

Nou, goed om te lezen dat het werkt Ryan R.

Maar wat nu? Nu komt het dichterbij. Ga ik nog even rondlezen en volgende maand, over een paar maanden de finasteride uitproberen of start ik zo snel mogelijk. Vind het een behoorlijke stap en krijg een beetje een 'patient'-idee. Ik moet dus eerst naar de huisarts om mijn probleem voor te leggen en te vragen of ik finasteride mag?
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2009, 23:52   #21
Myth
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 2
hey,
ik volg dit forum ook al een tijdje en heb me eindelijk ook een afspraak vastgekregen bij de dermatoloog hier in Leuven.
ik zit met ongeveer dezelfde situatie als de TS dus ik laat morgen zeker weten wat de dermatoloog gezegd heeft.
ik zal ook eens vragen wat die juist denkt van al die middeltjes.

succes nog allemaal!
Myth is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2009, 13:11   #22
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als je een gezond hart hebt en geen reeds te lage bloeddruk, kun je rustig minox gebruiken.
Van fina kan een man gyno(borstvorming) krijgen, om nog maar iets te noemen om je de stuipen op het lijf te jagen.
O ja, en erectiestoornissen
En verlies van libido
Bovendien kun je van beide middelen een shedding verwachten.

Maar zoals RyanR ook al schreef, zodra je last krijgt van een eventuele bijwerking, kun je stoppen met dat middel en dan verdwijnt die bijwerking vanzelf weer.
vito85 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2009, 18:22   #23
Myth
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 2
net terug van de dermatoloog.
na onderzocht te zijn geweest door dokteres, stagaire en professor himself wisten ze mij te vertellen dat ik erfelijke haaruitval heb.
Dit hoewel der ook maar niemand in de famillie is die bij mijn weten ook maar enige vorm van haaruitval heeft, mojah.

de dokter raadde wel die minoxidil aan en eventueeeeeeeel finastride maar daar stond hij toch heel sceptisch tegenover. libidoproblemen, erectiestoornissen, geen sex wanneer vrouw zwanger is van een jongen etc... allemaal rare dingen.

kga één dezer met mijn voorschriftje voor de minoxidil naar de apotheker en dan houd ik jullie wel op de hoogte kwa resultaten.
soiso dat één dezer eens serieus gaat gesnoeid worden in de haren

succes nog!
Myth is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2009, 23:45   #24
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Nou myth, knap dat je die stap in elk geval hebt gezet. Dat is al een eerste actie he!

Ik weet eigenlijk niet hoe of waar ik moet beginnen. Moetik eerst naar de huisarts of meteen naar een dermatoloog en is dat kosteloos (tsja..weet ik veel). Tlijkt me namelijk niet verstandig om zelf zomaar finasteride te bestellen ofzo.
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2009, 01:57   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bazz,
Je kunt naar de huisarts gaan, waarvan een consult gratis is. Maar zodra je minoxidil of finasteride voorgeschreven krijgt, zul je het toch zelf moeten betalen, want ze worden gezien als cosmetische middelen en er zijn bar weinig artsen en apothekers die finasteride gratis willen geven alsof je prostaatkanker hebt.
Voor jezelf moet je vantevoren goed de voor- en nadelen op een rijtje hebben gezet en weten wat je wilt.
Om te proberen van de jeuk af te komen, had je al wel Rooscure kunnen proberen.
Succes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2009, 12:38   #26
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bazz,
Je kunt naar de huisarts gaan, waarvan een consult gratis is. Maar zodra je minoxidil of finasteride voorgeschreven krijgt, zul je het toch zelf moeten betalen, want ze worden gezien als cosmetische middelen en er zijn bar weinig artsen en apothekers die finasteride gratis willen geven alsof je prostaatkanker hebt.
Voor jezelf moet je vantevoren goed de voor- en nadelen op een rijtje hebben gezet en weten wat je wilt.
Om te proberen van de jeuk af te komen, had je al wel Rooscure kunnen proberen.
Succes!
Ik heb in elk geval een afspraak met de huisarts gemaakt, vond dit wel lastig maar ik moet ergens beginnen toch. Met niks doen schiet ik ook niet op en ik weet de prijzen zo niet maar ik ben wel bereid om het zelf dan maar te gaan betalen!
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2009, 12:55   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bazz Bekijk bericht
Ik heb in elk geval een afspraak met de huisarts gemaakt, vond dit wel lastig maar ik moet ergens beginnen toch. Met niks doen schiet ik ook niet op en ik weet de prijzen zo niet maar ik ben wel bereid om het zelf dan maar te gaan betalen!
Hoezo lastig? De huisarts moet en zal iedere klacht serieus nemen, vooral als je een jeukende hoofdhuid hebt, want van jeuk wordt een mens knettergek.
Had je nog steeds geen Rooscure geprobeerd om van de jeuk af te komen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 00:41   #28
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoezo lastig? De huisarts moet en zal iedere klacht serieus nemen, vooral als je een jeukende hoofdhuid hebt, want van jeuk wordt een mens knettergek.
Had je nog steeds geen Rooscure geprobeerd om van de jeuk af te komen?
Haha, HO HO. Die jeuk valt wel mee hoor. Heb ik niet altijd last van en soms heel even. Ik vind het nu niet nodig. Het gaat me meer om het behoud van mn hoofdhaar, die jeuk vergeet ik eigenlijk. Maar ook lastig omdat ik me dan toch schaam en denk ´ik ben verder toch kerngezond' ?
bazz is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 03:18   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je lijdt toch psychisch? Als de dokter merkt dat 't je eigenlijk allemaal niet veel kan schelen, zal hij je niet helpen en zeggen dat je 't kaalwordingsproces maar gewoon moet accepteren.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2009, 00:50   #30
bazz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2008
Berichten: 40
Nou, vandaag was het zo ver. Ik was vrij rustig maar toen de huisarts me riep werd ik toch wel een gespannen. Ik was een beetje onrustig, dat vond ze zelf ook al. Maarja ik merkte dat ik het lastig vond om het aan haar te vertellen ondanks dat ik wist dat ze dit niet met anderen zou bespreken maar goed. Ik heb dus verteld dat ik er gewoon erg mee zit, er dagelijks mee bezig ben, op anderen let etc. Nu wordt er een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, daar krijg ik binnekort een bericht van thuisgestuurd. Ik weet niet of het een goed idee was maar ik begon dus ook over de finasteride. Zij kende het middel wel natuurlijk en zei ook dat ze dit niet zomaar voorschrijft en dat ik dit beter met de dermatoloog kan bespreken. Nahja het is in elk geval een opluchting dat ik deze stap heb gezet.

Maar ff een vraagje. Zijn er mensen die bijvoorbeeld zonder toestemming van de huisarts/dermatoloog aan de fina zijn begonnen? Geen idee of dat verstandig is hoor. Ik wacht ook eerst wel ff op wat de dermatoloog me aanraadt.
bazz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's inhammen, graag feedback Pinoo AGA - Algemeen 101 6 februari 2017 10:32
zou graag in kontakt willen komen met dames van mijn leeftijd om en nabij de 55 marouscha TTM - Algemeen 9 31 oktober 2007 08:47
Zelf rug scheren (of met ontharingscreme ontharen). Iemand tips? notsosmooth Hirsutisme - Algemeen 0 23 februari 2004 15:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.