Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 januari 2010, 21:18   #1
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Diffuse Patterned Alopecia (DPA)

Ik wist niet dat AGA ook nog duidelijk op te splitsen was in verschillende soorten. Het is mij pas na een jaar hier lezen duidelijk geworden dat wat ik heb ook te benoemen is namelijk: DPA. (Diffuse Patterned Alopecia)

Hier staat beschreven wat het is:
http://www.baldingblog.com/2006/05/1...a-take-effect/

Korte uitleg is dat je kaalwordingsproces niet verloopt via de Norwood schaal (inhammen en kruin) maar dat je haar bovenop diffuus uitdunt in een keer tot een norwood VI (hoefijzer). terwijl je inhammen redelijk constant blijven op Norwood 2.

Als het op begint te vallen dan vorder je dus al een norwood VI.
voorbeelden: patroon
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...1746527-20.jpg
http://www.alopeciacure.com/UserFile.../defuse_08.jpg
http://www.alopeciacure.com/UserFile.../defuse_07.jpg
http://www.alopeciacure.com/UserFile.../defuse_04.jpg
http://www.alopeciacure.com/UserFile.../defuse_06.jpg

Er is hier al een wat over geschreven maar een apart topic hierover is er nog niet. In dit topic gaat het er ook over: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=23687


Wat ik zelf zie bij de mensen die het hebben dat het kaal worden veel sneller verloopt dan via de andere vorm (Norwood).
Ervaren meer mensen die dit hebben dat of is het onzin?
Tevens vraag ik mij af of er bij deze vorm geen andere oorzaken in het spel zijn. zoals stress of ziekte
En of finasteride goed werkt bij deze soort Aga
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2010, 22:12   #2
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
Hoi Noob,

Ik heb het dus ook

Ik gebruik sinds een maand of 2 fina en sinds een half jaar ongeveer minox.

minox lijkt niets te doen tot nu toe en fina is nog niets zinnigs over te zeggen.

check anders eens hairlosstalk.com

daar staan wel redelijke succes verhalen over zogenaamde diffuse thinners.

wat mij daar ook opvalt is dat als de behandeling lijkt aan te slaan dat het zich dan ook bijna helemaal lijkt te herstellen. en wat me ook opvalt is dat er nagenoeg geen successen zijn zonder fina of duta.

soms denk ik wel eens ( ookal is het minder goed te behandelen ) gewoon normale diffuuse uitval dus zonder patroon want dan staat een gemillimeterde kop wel goed maar op deze manier ben ik bang dat je er gewoon een hoefijzer doorheen ziet schijnen.

ik denk ook wel dat stress ook deze vorm van aga in de hand speelt.

wat je het beste soms kunt doen volgens mij is gewoon aan the big 3 gaan en er een half jaar niet meer naar omkijken.

ik denk wel dat dit anders ligt dan normale haaruitval volgens het norwood patroon waar vaak aangeraden wordt om met minox te beginnen. dat lijkt me hier niet handig want dan verlies je veel terrein, dat heb ik dus gehad, en dat is dus altijd maar afwachten of je dat terrein terug kan pakken met fina.

mijn conclusie, bij DPA gewoon het volle wapenarsenaal erop zetten of het accepteren en een headblade aanschaffen:p

groeten,

chivas.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 14:38   #3
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
Ik heb dit ook. Haaruitval bovenop en bij de kruin, geen last van inhammen of kale plekken. Mijn haarlijn is volgens mij nog altijd hetzelfde als jaren terug. Het wordt steeds dunner, erg k*t. Ik had ook veel liever gehad dat het bij de inhammen begon. Er is helaas niks aan te doen. Ik gebruik nu fina voor iets meer dan vijf maanden en minox 3 maanden, maar er is geen verbetering te zien (eerder achteruitgang). Ik maak het jaartje fina en minox af en bekijk het resultaat dan. Heeft het nauwelijks geholpen, dan ga ik het afbouwen (bijv. om de dag fina en minox) en het kaal worden accepteren. Dat is nog steeds de enige echte oplossing (en ook de beste). Een haartransplantatie is voor mij geen optie. Dat is waarschijnlijk bij dit patroon ook nog eens erg lastig lijkt me.

Maar kom op, een kale kop kan best stoer zijn. Ik heb geloof ik nog nooit een kaal iemand gezien waarvan ik dacht: dat ziet er echt niet uit. Over een maandje ga ik eens naar de kapper (die is kaal) en vraag ik hem eens wat ie ervan kan maken. Ik wil het liefste mijn haren millimeteren, dan valt het hopelijk het minste op. Het is alleen jammer dat dit al op zo'n jonge leeftijd gebeurt, psychologisch doet het wat met je, het doet pijn en je wordt onzekerder. Ik kijk ook heel erg op tegen het moment dat het erg zichtbaar wordt (dat is het nu zeker nog niet, alleen als mijn haren nat zijn).

Sterkte aan allen.
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 18:21   #4
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
noja je kan het ook als een voordeel zien dat we nog zo jong zijn.

naar alle waarschijnlijkheid gaat de dag een keer komen dat haarzakjes klonen mogelijk is. en ik denk ook wel dat dit moment binnen 15 jaar aanbreekt. dus in de tussentijd mooi voor de vin diesel look gaan en over een jaar of wat gewoon zoveel haar op onze kop laten zetten dat het gewoon pijn doet mwuahaha

greetz,

chivas.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 19:05   #5
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Nou, ik heb dit dus ook...vond mn eigen situatie al zo raar omdat ik het bijna nooit bij anderen zag. Begon met veel haaruitval en dunner op de kruin. Haar na een tijdje gemillimeterd en zag er goed uit! Niks te zien...nu sinds 2 maanden zie ik een soort hoefijzer erdoorheen (dus niet de eeuwige haarkrans hoefijzer, maar zeg vanaf de linker "inham" en dan midden over mn hoofd naar de rechter...haha, ja hoe omschrijf je dat?!) ....Ik heb dus geen echte inhammen!! Wel een beetje lichte kruin. Ben nu 4 maanden aan fina en minox, hoop dat het helpt!! Laten we elkaar in dit topic op de hoogte houden.
Ik heb nu trouwens een jaar haaruitval dus of het echt heeel snel gaat...die uitdunning (hoefijzer) van de laatste maanden, daar maak ik me wel druk om!
Overigens heb ik foto's waarop je ziet dat ik met mn lange haar (8 cm) echt heel dun haar had en sinds het millimeteren zie je er NIKS meer van...(nu helaas verleden tijd). Echt een aanrader hoor!
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.



Laatst gewijzigd door sjoerd12345; 7 januari 2010 om 19:17
sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 19:18   #6
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Een haartransplantatie is voor mij geen optie.
Waarom niet?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2010, 23:58   #7
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
@ sjoerd12345

Hoe kort heb je je haren geknipt dan? 1 mm, of langer? Klote dat je het nu wel begint te zien idd. Misschien is het een optie om de haren bovenop iets langer te laten dan de haren aan de zijkant. Ik ga mijn haren ook millimeteren, en ben dus ook bang dat zo'n hoefijzer te zien is. Nu heb ik halflang haar, en indien droog ziet niemand er wat van. Ik heb pas 2 keer een opmerking erover gehad en dat was op 1 dag, in het zwembad (een half jaar geleden al). Hopelijk slaan je medicijnen wel aan! Een shedding kan een goed teken zijn dat de medicatie aanslaat Ik heb niks van een shedding gemerkt overigens (en heb ook nog geen verbetering gemerkt).


@ Ambo

Een haartransplantatie is voor mij geen optie vanwege verschillende redenen. Het voornaamste is denk ik dat het het probleem maar tijdelijk oplost. In feite blijf je bezig met je haren. Andere, niet getransplanteerde haren zullen uiteindelijk toch wel uitvallen. Met een goede spreiding van haren kan dit uiteraard wel verholpen worden, maar ik vraag me af of dit wel kan bij deze vorm van haarverlies? Daarnaast heb ik geen zin om de rest van mijn leven fina te moeten blijven slikken. Het liefste wil ik er nu een tijdje mee overbruggen en mijn haren nog effe te behouden en om er dan langzaam mee te stoppen (afbouwen). Ook wil ik geen littekens in mijn nek, mocht ik toch kaal worden. Ten slotte heb ik het geld niet maar ok, dat zou een kwestie van sparen zijn.

Ik heb trouwens net ff je foto's bekeken en ik moet zeggen dat je haren er nu toch goed uit zien! Ook al staat kaal je ook volgens mij. Hoe oud was jij toen de AGA begon? En begon het bij je inhammen/kruin of ook diffuus?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 00:08   #8
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
@ sjoerd12345

Hoe kort heb je je haren geknipt dan? 1 mm, of langer? Klote dat je het nu wel begint te zien idd. Misschien is het een optie om de haren bovenop iets langer te laten dan de haren aan de zijkant. Ik ga mijn haren ook millimeteren, en ben dus ook bang dat zo'n hoefijzer te zien is. Nu heb ik halflang haar, en indien droog ziet niemand er wat van. Ik heb pas 2 keer een opmerking erover gehad en dat was op 1 dag, in het zwembad (een half jaar geleden al). Hopelijk slaan je medicijnen wel aan! Een shedding kan een goed teken zijn dat de medicatie aanslaat Ik heb niks van een shedding gemerkt overigens (en heb ook nog geen verbetering gemerkt).
Mn haren zijn nu (heb net weer de tondeuse eroverheen getrokken ) 6mm. Is voor mij prima. Ik doe het elke week en das ook wel nodig want het groeit wel hard. Das dus wel apart. Ik had ook gedacht dat je heel duidelijk al iets zou kunnen gaan zien van de kaalheid maar dat viel mee. Toen ik mn haar nog lang had, vond ik zwemmen al niet eens meer leuk. Je kon het dan duidelijk zien maar dat is puur omdat de structuur en kwaliteit van de haren al zo verslechterd waren. Heb die hoefijzer pas sindskort opgemerkt en net zat ik foto's te bekijken van mn vakantie van 2 maanden geleden en dan zie je het op sommige foto's (in de zon) ook al! Maar destijds is het me NOOIT opgevallen. Je maakt jezelf gewoon gek af en toe en daar moet ik (en vele anderen met mij) gewoon mee stoppen, maarja...das juist het moeilijke.
Het verbaast me overigens hoeveel haren er uitvallen zonder dat je er binnen een week tijd meteen resultaat van ziet....In mn bed liggen er nog steeds erg veel hoor!
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 00:33   #9
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
Ik houd er niet van om valse hoop te geven maar ik kwam zojuist dit tegen op hairlosstalk.com

HAIRCLONING!!!!


http://www.thebaldtruth.com/articles...-breakthrough/


http://www.bignews.biz/?id=832566&ke...storation-hair

naar het schijnt zou het nu dus heel erg dicht bij moeten komen.

zou tof zijn als het er binnen redelijke tijd is. dan ga ik het ( indien het financieel mogelijk is ) 100% voor. ook al is het financieel nog niet voor me mogelijk meteen zou ik het al heel tof vinden dat er ooit de mogelijkheid voor me zou zijn.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 00:55   #10
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
ja dat zou toch top zijn!! Tot die tijd ff volhouden met die fina en andere rotzooi...Als het zo is, trek ik nu nog een fles Prosecco open
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 15:28   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chivas Bekijk bericht
Ik houd er niet van om valse hoop te geven maar ik kwam zojuist dit tegen op hairlosstalk.com

HAIRCLONING!!!!


http://www.thebaldtruth.com/articles...-breakthrough/


http://www.bignews.biz/?id=832566&ke...storation-hair

naar het schijnt zou het nu dus heel erg dicht bij moeten komen.

zou tof zijn als het er binnen redelijke tijd is. dan ga ik het ( indien het financieel mogelijk is ) 100% voor. ook al is het financieel nog niet voor me mogelijk meteen zou ik het al heel tof vinden dat er ooit de mogelijkheid voor me zou zijn.
Ik wil je hoop niet temperen, maar als je terugleest dan zie je dit soort hoopvolle berichten al meer dan 5 jaar regelmatig terugkomen. Het zou me sterk verbazen als er binnen 5 jaar echt iets beschikbaar komt en het zou me verbijsteren als het binnen 5 jaar ook nog betaalbaar bleek

Zelf gok ik eerder op 2025 dan 2015 voor dit soort technieken. Maar ik hoop natuurlijk ongelijk te krijgen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 15:46   #12
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd12345 Bekijk bericht
Het verbaast me overigens hoeveel haren er uitvallen zonder dat je er binnen een week tijd meteen resultaat van ziet....In mn bed liggen er nog steeds erg veel hoor!
dat verbaast mij ook, ik schrok toen ik het ontdekte erg en dacht dat ik na 2 maanden echt weinig overhield. Dit blijkt achteraf toch wel mee te vallen.
Maar kan jij of een andere biginnende fina gebruiker met dit type haarverlies (DPA) iets vertellen over een shedding? heb je duidelijk meer haaruitval ineens gemerkt? of ging het gewoon op dezelfde voet verder?
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 17:57   #13
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
daar heb je gelijk in Anthonie, maar dat neemt niet weg dat ik bij elk nieuw bericht over haircloning toch stiekem een beetje blij word en wie weet is het deze keer wel raak. een jaar of 2 terug was er in Manchester ook al een expirement gedaan geloof ik en dat was heel geslaagd geloof ik, zij waren al in de 2e testfase volgens mij maar dat is stukgelopen op slecht management hoorde ik.
maar het zou supertof zijn als het nu zou komen, maargoed ik verwacht ook niet dat het er binnen 5 jaar is. maargoed misschien kan ik het zo nog een tijdje volhouden en anders ga ik maar voor de vin diesel look en ga ik wel hard trainen enzo :p
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2010, 19:59   #14
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht

Ik heb trouwens net ff je foto's bekeken en ik moet zeggen dat je haren er nu toch goed uit zien! Ook al staat kaal je ook volgens mij. Hoe oud was jij toen de AGA begon? En begon het bij je inhammen/kruin of ook diffuus?
Ja, ben blij met de opkomst van mijn haren!

Ik was rond de twintig toen mijn kaalslag begon. Het begon vooraan, niet alleen mijn inhammen, maar helemaal vooraan. En later begon de kruin.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2010, 17:49   #15
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.255
Geslacht:
Bij mij begon het ook diffuus uit te vallen. Rond m'n twintigste. Al vrij vlot begon het hoefijzer patroon zichtbaar te worden.
Ik herinner me dat een kameraad van mij op dezelfde leeftijd begon te kalen. Maar bij hem begon het bij de inhammen. In het begin lag hij voor, maar ik had hem vrij vlot ingehaald. Bij mij begon het ook aan de voorkant, bovenop.
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 13:43
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.