Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juli 2010, 14:40   #121
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik zat net te denken: Wat ben ik toch ongelooflijk blij, dat ik niet meer verslaafd ben. Nergens aan. En gelukkig voel ik ook al heel lang de behoefte niet meer om me als verslaafde in allerlei bochten te wringen om recht te praten wat gewoon krom is.
Het is wel een amusante discussie, maar ik zet er nu maar eens een punt achter.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 17:07   #122
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Het is wel een amusante discussie, maar ik zet er nu maar eens een punt achter.
Precies, voordat je er aan verslaafd raakt...

(er zijn leukere dingen om aan verslaafd te raken...)
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 17:49   #123
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Mijn bloeddruk is ook altijd laag geweest, vaak 60 onderdruk, 100 bovendruk. Sinds ik gestopt ben, is het 70 / 110.
Dit vind ik toch wel buitengewoon. Stoppen met roken lijkt de bloeddruk omhoog te hebben gebracht in plaats van omlaag, terwijl je bovendien enigszins bloeddrukverlagende minoxidil-lotion gebruikt. Bij een ander is de bloeddruk dan toch echt gezakt.
Het lijkt er op dat je nu een bloeddrukverhogend dieet volgt of er wordt andere meetapparatuur gebruikt of de bloeddruk wordt niet op de juiste manier gemeten.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 18:03   #124
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie Bekijk bericht
Zuren na het eten en drinken maken het glazuur zacht, wie daarna direct gaat poetsen, tast het glazuur aan. De zuren op zich niet..
Als dat zou kloppen, zouden die zuren het tandsteen ook zacht moeten maken, waardoor het makkelijk weg te poetsen is. Sterker nog, tandsteen is veel zwakker dan glazuur, dus het zou meteen moeten oplossen na contact met vers citroensap.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2010, 20:20   #125
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dit vind ik toch wel buitengewoon. Stoppen met roken lijkt de bloeddruk omhoog te hebben gebracht in plaats van omlaag, terwijl je bovendien enigszins bloeddrukverlagende minoxidil-lotion gebruikt. Bij een ander is de bloeddruk dan toch echt gezakt.
Het lijkt er op dat je nu een bloeddrukverhogend dieet volgt of er wordt andere meetapparatuur gebruikt of de bloeddruk wordt niet op de juiste manier gemeten.
Totaal offtopic, maar toch even de vraag. Ik weet dat roken de bloeddruk verhoogt omdat het bloedvaten vernauwt en verhardt en het zorgt voor artherosclerose (ook vernauwing, maar dan door verhoogde afzetting van vet op de wanden). Maar verlaagt de bloeddruk dan weer snel na stoppen? Vooral dat laatste lijkt me een proces dat redelijk onomkeerbaar is.

En is het effect dusdanig klein dat het niet gewoon heel goed mogelijk is dat andere factoren veel sterker wegen? Uiteindelijk is er ook een theorie dat roken zorgt voor een zekere mate van anorexie, wat juist de bloeddruk vermindert. Als dat mechanisme bij iemand sterker dan de degeneratie van de bloedvaten, dan zou de bloeddruk dus net zo goed kunnen stijgen. Enne, het kan ook gewoon puur toeval zijn. Ook bloeddruk is niet een heel mensenleven constant.

O ja tandsteen, het ontstaat minder snel bij mensen met minder basisch speeksel. Ik heb wel eens gelezen dat het in het westen van het land (door het hardere drinkwater) meer voorkomt dan in het oosten. In dat geval zou het dus heel goed kunnen dat het meer drinken van zure dranken vorming van tandsteen tegengaat. Maar ja, als ik het niet weg kreeg met 6 liter cola per dag, dan vermoed ik dat je toch wel heel zuur zal moeten drinken
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 02:29   #126
gebruiker68
Banned user
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Berichten: 9
Een joint in de morgen is een dag zonder zorgen,
gebruiker68 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 12:33   #127
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker68 Bekijk bericht
Een joint in de morgen is een dag zonder zorgen,
Domme, domme jongen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 15:00   #128
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Door de verhippiesering van de maatschappij zien velen kans om hun eigen kwalijke en dikwijls decadente gewoonten goed te praten onder het mom van "vrijheid", "geen betutteling" of "iedereen is wel ergens aan verslaafd". Of het nou drank, tabak of slecht eten is, het eist zn slachtoffers gewoon. Kijk maar naar het percentage van de Nederlandse bevolking dat te dik is, dat is echt erg hoog. Allemaal door die instelling van "het moet allemaal kunnen" en blablabla.

Helaas komt het besef dat men verkeerd bezig is vaak pas op momenten dat het al te laat is.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 20:06   #129
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Komt wel goed, Tato, meer en meer mensen laten zich bekeren tot de amerikaanse religie (gebaseerd op angst voor hogere ziektekostenpremies en de huidige noodzaak van een jong uiterlijk).

AnthonieH, Ik weet 't niet en de dokter gaf geen fatsoenlijk antwoord. Bij G. schijnt de bloeddruk na het stoppen met roken plus het gebruik van minoxidil te zijn gestegen, dus misschien zijn haar bloedvaten toen nog verder vernauwd?
Ook maakt 't natuurlijk een hemelsbreed verschil of men wel of niet over de longen rookt.
Vooral vroeger zag je vaak dames (en verwijfde mannen) doen alsof ze rookten, om zich een houding aan te meten: teugje nemen en subiet weer uitblazen. Bij dergelijke 'rokers' zal er bar weinig tot geen verslechtering aan longen of bloedvaten zijn veroorzaakt.

Over 't idee dat roken anorexia zou veroorzaken: nee, anorexia is een psychische aandoening waarbij men denkt dik te zijn (terwijl men al graatmager is); wel is het zo, dat hoe meer men rookt, des te minder eetlust; ook lukt 't niet om te eten en roken tegelijkertijd. Een echte roker zal ook altijd eerst de sigaret volledig op roken en niet vroegtijdig doven.

Ik woon in het oosten des lands en heb extreem veel tandsteenvorming. Tandartsen hebben daar nooit een deugdelijke verklaring voor. De ene zei tegen een collega van mij die ook altijd veel tandsteen had, dat het komt door veel theedrinken, de andere tandarts zei tegen een pijprokende collega, dat roken de oorzaak is, en de volgende tandarts zegt dat 't ligt aan de samenstelling van het speeksel. Zal wel afhankelijk zijn van het aantal bijscholingscursussen dat ze gevolgd hebben; de wetenschap komt iedere keer weer met een ander theorietje.
Voor de aardigheid zal ik nog eens proberen het tandsteen weg te krijgen, door dit maal het verse citroensap langer te laten inwerken. Normaliter pak ik gewoon een grote (gehoekte) tapijtnaald en mijn vergroot(5x)spiegel, wrik dan het tandsteen makkelijk los zonder iets te beschadigen; gaat sneller en met veel minder gedonderjaag dan bij de tandarts; later doet de tandarts of mondhygiëniste het verdere priegelwerk, zonder zich overigens af te vragen waarom juist het midonder-binnenkant-gedeelte zo keurig schoon is.

Als ik trouwens 's morgens start met ontbijten, heb ik binnen 3 uur weer honger en dan moet ik gedurende de rest van de dag ongeveer om de 3 uur etenmaken, eten, afwassen, veel vaker boodschappen doen en ook veel vaker naar de WC. Van dat geheenenweer word ik ontzettend chagrijnig.
Als ik ontbijt en lunch oversla, krijg ik pas tegen 16 uur honger en eet dan een klein hapje omdat ik anders het avondmaal niet op kan.
Pff, alweer 19.00 uur geweest, ik moet 't avondmaal gaan klaarmaken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2010, 22:10   #130
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Over 't idee dat roken anorexia zou veroorzaken: nee, anorexia is een psychische aandoening waarbij men denkt dik te zijn (terwijl men al graatmager is); wel is het zo, dat hoe meer men rookt, des te minder eetlust; ook lukt 't niet om te eten en roken tegelijkertijd. Een echte roker zal ook altijd eerst de sigaret volledig op roken en niet vroegtijdig doven.
Ik schreef dan ook anorexie, geen anorexia. Het is de officiele term voor gebrek aan eetlust.

Ik zie trouwens dat onze eetgewoonten wel wat op elkaar lijken, al vind ik een enkele keer zelfs het avondeten wat veel moeite. Heel slecht, ik weet het, hoewel sommigen beweren dat een vastendagje zo af en toe helemaal geen kwaad kan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2010, 15:20   #131
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Komt wel goed, Tato, meer en meer mensen laten zich bekeren tot de amerikaanse religie (gebaseerd op angst voor hogere ziektekostenpremies en de huidige noodzaak van een jong uiterlijk).
Ik zou niet weten wat de "Amerikaanse religie" is, ik denk dat zaken als veel te veel roken, drinken en slecht eten vooral daar hoogtij vieren. Kan jij dat uitleggen?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2010, 12:35   #132
gebruiker68
Banned user
 
Geregistreerd: 30 augustus 2009
Berichten: 9
Mensen maak geen ruzie, steek er gewoon eentje op af van die stress
gebruiker68 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2010, 22:46   #133
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
meeste gasten dat ik ken dat blowen hebben meestal zeer mooi haar hoor...
er zitten soort oestrogeenbevorderende stoffen in die thc...
ik denk voor mensen dat dit al hele tijd doen en dan stoppen dit wel een omgekeerd effect kan geven aangezien ze dan ineens blootgesteld worden aan meer stress enz...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe krijg ik mijn haar weer schoon? Golioth Overige (haar)discussies - Algemeen 10 9 mei 2012 18:25
Haarwerken Stappenplan Webmaster Haarwerken 0 11 oktober 2009 16:41
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Je haar is ook niet alles! swickie TTM - Algemeen 2 14 mei 2005 15:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.