Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 april 2011, 18:00   #31
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Je mag alleen de gemaakte kosten voor je onderneming aftrekken en geen vast percentage zoals 10%.

En je praat bij een ondernemer niet over brutoloon maar over opbrengsten.


Sorry Ambo, dat ik het wat simpel probeer te houden voor de gemiddelde leek hier - en in dit geval nokianokia - op belastinggebied.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 18:29   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
Nokia, als ik zo es snel je verhaal doorneem denk ik dat je meer hulp gaat vinden door es te gaan praten met een psycholoog. Ik heb zelf ook behoorlijk in de put gezeten toen ik men haaruitval vernam. Ik betwijfel dat zelfs een HT je echte probleem gaat aanpakken, daar deze toch zelden perfecte cosmetische resultaten geven. nee, ik zou eerder een psycholoog contacteren, wat uiteindelijk is je grootse probleem je depressie niet je haaruitval.
Fred, zie hier:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Ik loop dus al tijden bij zowel een psycholoog/psychiater, maar mijn zelfbeeld zal er niet door veranderen omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ik eerst bij de oorzaak moet zoeken..
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 18:56   #33
Pannan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2010
Berichten: 28
Feit blijft wel bij dit verhaal dat geld wel degelijk je haarproblemen een stuk beter verdraagbaar maakt. Wanneer je een dikke bankrekening hebt kan je jezelf bijvoorbeeld net zo vaak laten behandelen bij HSCI totdat je een tevreden resultaat hebt behaald.

Ook hoef je dan wat betreft je regime niet naar de kosten te kijken en kan je gewoon propecia nemen of avodart ipv proscar en dat te moeten delen. Of je kan bijvoorbeeld iedere maand naar een dure haarstylist gaan die voor een kleine €100,- je haar goed verzorgd en weer een beetje in model bijknipt. En ze geeft je dan ook nog eens een top conditioner mee van €80,- met een klein potje gel-wax van €15,- waar je net 3 weken mee kan doen bij wijze van spreken.

Maar goed geld is niet alleen op dit probleem van toepassing, maar op alle facetten van het leven. Feit is, geld speelt een hele belangrijke rol in deze samenleving en het kan je wel degelijk gelukkig maken. Voorbeeld hiervan is Nokia uiteraard!!!

Zoals de titel van dat ene boek geldt KAALHEID IS EEN KEUZE, dit is idd in deze tijd zo het geval, maar er ontbreekt echter wel de subtitel INDIEN U HIERVOOR HET KAPITAAL HEEFT.
__________________
- 1x daags Finasteride 1mg (propecia)

Laatst gewijzigd door Pannan; 24 april 2011 om 19:18
Pannan is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 22:04   #34
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Jouw probleem is een probleem van niet gelukkig zijn. Dat is iets geestelijks/ Als je er zo onder gebukt gaat, onder jouw zelf waargenomen lelijkheid, heb je een psychisch probleem. Ga alsjeblieft naar een psycholoog. Want je voldoet aan alle kenmerken van zware BDD. Jij denkt dat ene transplantatie of wat dan ook iets oplost, ik denk van niet. Wat zegt je huisarts? Overleg eens met hem.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 22:16   #35
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kniekous, tegen wie heb je 't?

Zie:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Ik loop dus al tijden bij zowel een psycholoog/psychiater, maar mijn zelfbeeld zal er niet door veranderen omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ik eerst bij de oorzaak moet zoeken..
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2011, 22:33   #36
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik denk niet dat het zinvol is om iemands problemen te vergelijken met anderen. Je voelt immers je eigen leed het meest als sterven er op deze aarde nog zoveel mensen van de honger. Relativeren is een eigenschap waar je maar net de kracht maar voor moet kunnen opbrengen. Een huur van 600,00 is soms al een sociale woning en kom je met een inkomen van 1500,00 en als ZZPér niet altijd in aanmerking voor allerlei subsidies.

Iedereen heeft hier echter zijn eigen weg naar acceptatie moeten bewandelen en of je veel of weinig geld hebt alles is en blijft vaak een tijdelijke of noodoplossing. Iedereen kan je hier ook uitleggen,en ik denk dat zedat ook doen, dat fixatie op dat éne probleem alleen maar meer problemen oplevert zoals je nu zelf ook opmerkt. Het kost meer energie om te piekeren. Zoals jij over je zelfdenkt reflecteer je naar de samenleving en die reageren dan net zoals jij op je zelf n.l. negatief. Mensen die geen moeite hebben met hun fysieke afwijkingen en daar zelf grapjes over kunnen maken ontvangen vaker begrip dan mensen met lange tenen en maar één gespreksonderwerp.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2011, 00:26   #37
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Post anders ff een foto. Kunnen we gelijk zien hoe het er echt bij staat...
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2011, 23:25   #38
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
nokia, niet om kunnen gaan met kaal worden is natuurlijk Kut. Maar je kunt echt niet van vreemden geld gaan vragen. Dat is wel het toppunt. Je probleem is ook de mogelijkheden niet zien (of heel verkeerde zoals deze poging). En je wilt er niet voor gaan. Anders had je er een baantje bij genomen of meer geld verdient. Je moet prioriteiten stellen. Met jou leeftijd en niveau kan je ook 2500 netto pm verdienen en als jeje best doet nog veel meer.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 09:54   #39
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
2500

Ik ben het volledig eens dat het een kwestie van prioriteiten is. Kijkend naar het bestedingspatroon kan daar nog zeer zeker eea aangepast worden. En het niet uitzoeken van mogelijkheden omtrent huur subsidie spreekt wat bij betreft ook boekdelen....

Sorry, ik heb een jaarlijks budget wat ik overmaak naar goede doelen, maar ik houd het bij de echt noodlijdende mensen in deze wereld.

Even ter nuancering van de post hierboven; minimaal 2500 euro netto verdienen is niet iedereen met een WO opleiding gegeven hoor. Dat is 4700 bruto per maand in loondienst (Bijna 2x modaal). Dat ligt maar aan je overige capaciteiten en de beroepsgroep waar je inzit. Met dat salaris krijg je overigens ook geen huursubsidie meer:-)
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 12:59   #40
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik denk dat de boodschap wel duidelijk is geworden..laten we proberen nokia zoveel mogelijk te helpen op een manier dat we dat wel kunnen, met steun en kennis..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 14:51   #41
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Volgens mij heeft hij al een anonieme gift gehad, hij is zo stil....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 23:00   #42
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijmegen2 Bekijk bericht
minimaal 2500 euro netto verdienen is niet iedereen met een WO opleiding gegeven hoor. Dat is 4700 bruto per maand in loondienst (Bijna 2x modaal). huursubsidie meer:-)
Nou oke, misschien een beetje overdreven voor die leeftijd. Maar met WO is dit op een iets latere leeftijd normaal. Het zijn de leidinggevende artsen notarissen advocaten onder ons. Dan is dat bedrag echt niet zo gek hoor, op wat latere leeftijd kan je zo 8000 bruto verdienen.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 23:43   #43
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Guys, mijn probleem zie ik dondersgoed in.

Maar ik snap niet dat er niet te begrijpen valt dat mijn schaamte zo gigantisch is dat ik niet anders durf. Ik praat hier verder in mijn naaste omgeving ook niet over omdat de schaamte echt buiten proportioneel groot is. Hier komt alles naar boven, zie ik dingen anders in (financieel vooral) omdat ik er in mijn leven niet over praat, omdat ik het wegstop.

Het is heel simpel, ik vind mezelf lelijk zonder haar vanwege mijn schedel/verhouding tot mijn lichaam. Is dat ziek? Of is dat gewoon kritisch/eerlijk tegenover mezelf? Ik vind mezelf OPRECHT leuk met haar.... en weet je hoe klote dat voelt. Het is water en vuur qua gevoel en daardoor beperkt ik mezelf in baantjes/werk, want niet overal wordt het gewaardeerd om er zo bij te lopen. Respecteer dat aub, want uiteindelijk is het voor jullie ''makkelijk'' praten en vellen jullie grotendeels je oordeel terwijl jullie mijn geschiedenis niet kennen ( No offense). Ik weet dat iedereen hier ''lotgenoot'' is, maar de 1 heeft het wat zwaarder als de ander. In het begin trok ik het nog best goed, maar naarmate de situatie verslechterde, is het ongeluk er langzaam ingeslopen.

Ik werk serieus al maximaal veel, meer werken zal ten kosten gaan van mijn gezondheid omdat ik al tijden tegen het randje aan zit. Daarbij kost mijn ongelukkige gevoel me ook enorm veel energie.

Heeft niets te maken met niet meer willen, want als ik er de energie voor had, had ik dat allang gedaan. Ik ben mijn hele leven niet vies geweest van werken, en heb wat dat betreft de juiste instelling.

Mijn zelfbeeld zal niet veranderen, en de schaamte ook niet. Ik kan er echt niets anders van maken, hoe graag ik het ook anders had willen zien.

Ik heb al flink wat tips gekregen, en daar ga ik zeker wat mee doen.

MBT FOTO, daar komt de schaamte weer kijken. De enige optie zou zijn dat ik Hanna (en nog 1/2 moderators) een foto stuur, met het vriendelijke verzoek hier echt niets mee te doen behalve haar oordeel hierover vellen. Het spijt me dat ik hem niet post, maar dat kan ik echt niet handelen. Ik vertrouw haar, en heb haar heel hoog zitten vanwege de tijd die ze in het verleden aan me kwijt was dmv wat tips/goed bedoeld advies etc

MBT Brutaliteit, daar is nu vanalles over geschreven en gezegd, uiteindelijk is nu wel duidelijk dat ik heel erg gefrustreerd ben, en dan maak je rare sprongen.

Laatst gewijzigd door nokianokia; 27 april 2011 om 23:47
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2011, 23:59   #44
sneu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juni 2009
Berichten: 401
je zou een goekopere internet kunnen nemen voor 20 euro ,telfort mobiel aanschaffen voor 7euro met 300 belminuten gratis per maand dan heb je alweer 40 euro bespaart .Dan proberen om wekelijks 75 euro op te maken i.pv100 dit moet kunnen heb je ook een besparing van 100=totaal al 140 euro dan kun je aanhet einde van het jaar zorgtoeslag aanvragen want bij 1500netto is ongeveer30000 bruto per jaar =ongeveer 40 euro zorgtoeslag
huurtoeslag kom je niet voor inaanmerking omdat je aleenstaand bent en boven de grens komt .KOEDKOPER WONEN ????WAAR IK WOON ZIJN DIT DE KOEDKOOPSTE WONINGEN DUS DIT LIJKT MIJ STERK.MAAR MET BOVENSTAANDE EN DE ZORGTOESLAG BESPAAR JE JE AL GAUW BIJNA 200EURo OOK JE MEDICATI ]E KUN JE ERGENS ANDERS VEEL GOEDKOPER HALEN WANT 75 PER MAAND IS DUUR

Laatst gewijzigd door sneu; 28 april 2011 om 00:03
sneu is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2011, 00:02   #45
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Ons oordeel of advies over je haar of je financiële situatie, kan jouw eigen oordeel en gevoel niet veranderen. Dat regel je niet met een HT of pruikje uit China.

Je bent volgens je eigen woorden wanhopig en zou je aandacht -op dit moment- beter eerst aan dat vervelende gevoel besteden. Onze goedbedoelde adviezen zullen je waarschijnlijk alleen maar verwarren.

Succes!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 28 april 2011 om 00:05
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.