Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2005, 11:19   #46
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noname
Denk je dat het zal helpen haarmannetje??
Jazeker, dat durf ik wel zeker te zeggen. Je moet even door de zure appel heenbijten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 11:50   #47
noname
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Jazeker, dat durf ik wel zeker te zeggen. Je moet even door de zure appel heenbijten.
thanks haarmannetje, ik ga er vanaf vandaag mee beginnen. Ben de vette huid nu een beetje zat De jeuk zal alleen maar erger worden, maar dat neem ik dan maar voor lief...
noname is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 12:34   #48
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
ik was me haar de laaste tijd ook een stuk minder het lijkt er voller door en me hoofdhuid is minder vettig
high is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 14:32   #49
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
5 WEKEN??????dat lijkt me toch héél erg lang om je haren niet te wassen hoor!!!alleen al je hoofdhuid moet toch minstens 1X per week goed verzorgd worden!!zou het niet verstandig zijn om wekelijks i.p.v dagelijks jullie haren te wassen?neen,5 weken vind ik echt niet kunnen!!!moest ik "zolang" mijn haren niet wassen,dan konden de vogeltjes er hun nest in bouwen,dan had ik echt wel een strooien dakje !
heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 14:55   #50
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Dit zijn toch wel erg extreme, en mijns inziens weinig zinvolle ideeen. t Schijnt echter dat Brad Pitt eens gevraagd is wat het geheim van zijn geweldige haar is. Antwoordde ie: 'Het nooit wassen.'
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 15:20   #51
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Vet haar moet gewassen worden, jongens. Ook de hoofdhuid moet verlost worden van overmatige talg en dode huidcellen, evenals de rest van het lichaam.

Even voor de duidelijkheid; jongens en meisjes onder de 25, maken MÉÉR cellen aan dan dat er wordt afgebroken. Ook talg wordt in veel gevallen overmatig geproduceerd en ook dus de aanmaak van nieuwe huidcellen. Er is geen reden om die troep in je haren te laten zitten. Het haar ongewassen kan wel iets dikker aanvoelen, maar dat kan ook opgevuld worden met gel/mouse of haarlak, het voordeel hiervan is is dat je dan geen last van vliegen en andere insecten hebt.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 22 april 2005 om 15:38
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 15:25   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
DHTkiller en hoe krijg je dan je talgproductie omlaag? Je zult je hoofdhuid daarvoor toch een poosje moeten ontzien hoor.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 15:41   #53
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
DHTkiller en hoe krijg je dan je talgproductie omlaag? Je zult je hoofdhuid daarvoor toch een poosje moeten ontzien hoor.
Dit is vrij moeilijk, Haarmannetje. Talgproduktie is moelijk te bestrijden op jonge leeftijd. Sommige finagebruikers hebben wel baat met het gebruik ervan. Meisjes hebben een betere kans om talgproduktie te reduceren, namelijk met anti-conceptie (Diane 35 pil of zo).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 16:04   #54
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Teerhoudende of zwavelhoudende shampoo's zoals denorex remmen de talgproductie. Bij vet haar, geen fohn gebruiken. Hete lucht leidt tot vervetting van hoofdhuid en haar.
Het een tijdje niet wassen van het haar kan wel helpen. Maar 5 weken is overdreven. Na een tijd als er genoeg talg geproduceerd is reguleert het zichzelf weer. Als je te vaak wast doorbreek je die cyclus. De ene kan zijn haar elke dag wassen en de ander 1 maal in de week. Het verschilt per persoon.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 16:12   #55
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Dit is vrij moeilijk, Haarmannetje. Talgproduktie is moelijk te bestrijden op jonge leeftijd. Sommige finagebruikers hebben wel baat met het gebruik ervan. Meisjes hebben een betere kans om talgproduktie te reduceren, namelijk met anti-conceptie (Diane 35 pil of zo).
Ja, maar nu ga je er van uit dat het overmatige talgproductie enkel veroorzaakt kan worden door androgenen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 16:31   #56
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja, maar nu ga je er van uit dat het overmatige talgproductie enkel veroorzaakt kan worden door androgenen.
Nou niet alleen echt androgenen, het is natuurlijk de jonge leeftijd (grote celproduktie) + androgenen activiteit vanaf dus de puberteit.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 16:32   #57
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Nou niet alleen echt androgenen, het is natuurlijk de jonge leeftijd (veel celproduktie) + androgenen activiteit vanaf dus de puberteit.
Dus jij zegt dat een poos niet je haar wassen niet zal helpen? En wanneer daalt deze activiteit? Vaak zie je een vettigere huid niet zo veel meer bij oudere mannen (30+).
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 16:36   #58
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dus jij zegt dat een poos niet je haar wassen niet zal helpen? En wanneer daalt deze activiteit? Vaak zie je een vettigere huid niet zo veel meer bij oudere mannen (30+).
Helpt wel hoor. Staat ook in het boek van die ene dermatoloog die ik gelezen heb.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 16:40   #59
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Helpt wel hoor. Staat ook in het boek van die ene dermatoloog die ik gelezen heb.
Ja, tenminste, dat is ook altijd wat ik ervan begrepen heb. Het is een hyperactieve reactie van de huid. Maar ik ben zelf te 'laf' om mijn hoofdhuid een poos te ontzien, omdat ik me niet prettig voel wanneer ik mijn haar niet gewassen heb.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2005, 16:43   #60
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dus jij zegt dat een poos niet je haar wassen niet zal helpen? En wanneer daalt deze activiteit? Vaak zie je een vettigere huid niet zo veel meer bij oudere mannen (30+).
Soms wordt acné en overmatige talgproduktie bij jongens minder of verdwijnen geheel als ze 20 of zo worden, bij sommigen kan dat wat later zijn. Overigens is dit ook een erfelijke aandoening, dus niet iedereen zal met acné of vet haar te maken krijgen. Ik heb Vroeger acné gehad gepaard met een enorme talg-aanmaak, echt ellendig was dat.

Tip: denk goed om je voeding, consumeer niet iedere dag cola, Snickers, Nuts, chips en nog meer van die troep. Ik zie vaak dat scholieren tijdens de pauzes enorme hoeveelheden van die zooi naar binnen werken, niet doen dus!!
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik heb inhammen, word ik kaal? KevinK AGA - Algemeen 12 19 september 2012 21:08
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 01:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 02:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.