Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2015, 17:44   #1
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
10 jaar verder en overweeg een HT

Het is inmiddels meer dan tien jaar geleden dat ik mij geregistreerd heb op dit forum. Toen was ik negentien en kreeg ik de eerste opmerkingen over mijn haar. Ik heb heel fijn haar en altijd al een hoog voorhoofd gehad. Het moet rond die tijd geweest zijn de terugtrek van mijn haarlijn is ingezet. Op dit moment is de status NW 2.5 / NW 3. Door de jaren heen heb ik nooit medicatie gebruikt (het feit dat je fina en minox moet blijven gebruiken staat mij tegen). Sterker nog, ik heb zelfs jarenlang nog gerookt, terwijl ik wist dat dit de AGA bevordert (hoe naïef, maar heb geen spijt).

Met name de opmerkingen die ik over mijn haar krijg, maken mij erg onzeker. Op dit moment ben ik op een punt aangekomen dat ik een FUE haartransplantatie overweeg. Ik kan in oktober drie weken vakantie nemen, en die daarvoor uittrekken. Ik zit te denken aan een Nederlandse kliniek en ongeveer 1500 grafts.

Er is echter één punt dat mij nog weerhoudt van een transplantatie, namelijk dat ik vrees dat mijn resterende haar zal moeten worden afgeschoren vóór de ingreep. Mijn haar is nu circa 4/5 centimeter lang. Het zal iedereen meteen opvallen dat ik een transplantatie heb ondergaan.
Ik denk dat je het ondergaan van een transplantatie toch niet helemaal kunt maskeren, maar het hele hoofd kaal, dat is meteen zo "in your face". Op mijn werk zal daar vreemd tegenaan gekeken worden vrees ik.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is het altijd strikt noodzakelijk om ook naast het donorgebied en het ontvangstgebied het overige haar te millimeteren?
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2015, 21:01   #2
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Volgens mij kun je bij kleine behandelingen ervoor kiezen om niet te scheren. Je betaald echter wel fors meer voor een dergelijke ingreep.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2015, 22:46   #3
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Je kan toch in de zomer je haar al millimeteren? Sommige mensen zal het zeker opvallen waardoor de kans bestaat dat 'iedereen' het te weten komt. Het gros heeft echter geen enkel benul is mijn ervaring. Het is vervelend dat je pas na een jaar het eindresultaat hebt maar daardoor valt een scalpmetamorfose ook veel minder op
Bij 1500 grafts al helemaal niet. Zeker niet als je naar een kliniek gaat waar de helft maar terug groeit en/of ze de dichtheid veel te laag aanhouden (en dat doen de meeste klinieken). Succes!
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 09:37   #4
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Hoi Serious,

Dat was voor mij ook een ding om mijn hoofd kaal te laten scheren. Ik had het eerder wel eens kort gehad maar nooit heel erg kort. Dr. Eberson adviseerde mij om het van te voren alvast te laten kortwieken zodat de omgeving daar aan kan wennen ( hoewel het die omgeving geen bal uitmaakt, de meeste mensen zijn net als ik meer met zichzelf bezig dan met het haar van een ander) en dat heb ik ook gewoon laten doen. Voor de eerste keer bij de kapper dat er een tondeuse overheen ging. Ik liep de zaak uit met gemilimetert haar. De reacties van mijn omgeving waren dat ze me het goed vonden staan en dat vond ik zelf ook en er waren mensen uit mijn directe omgeving die er helemaal niets over zeiden, het niet door hebben, het niet interesseert (het is ook niet interresant eerlijk gezegd wat ik met mijn haar doe) of het niet nodig vinden om er wat over te zeggen. Het is in ieder geval iets waar je niet onderuit komt als je een haartransplantatie laat doen( uitzonderingen daar gelaten) Ik heb het dus onlangs meegemaakt en ik kan me niet voorstellen dat ze het uitgevoerd zouden hebben zonder mijn haar kort te scheren dat lijkt me namelijk niet werkbaar. In ieder geval niet zoals het bij mij gegaan is de foto's van hoe mijn hoofd er na de transplantatie uitziet spreken voor zich, ik zou me niet kunnen voorstellen dat er dan tussendoor lange haren groeien. Ik was ook heel erg bezig met het feit dat ik niemand wilde laten weten dat ik een HT zou laten doen. Alleen mensen heel direct om mij heen waren op de hoogte. Op mijn Werk heb ik niks verteld, maar nu het gebeurd is maakt het me eigenlijk niks meer uit. Ik zal er zelf niet over beginnen maar als men het ziet en er vragen over heeft dan zal ik dat zonder schroom vertellen ik ben er nu namelijk erg trots op dat ik het heb laten doen. Het is een drempel waar je overheen moet. Ik heb wel 2 weken vrij genomen om in alle rust te herstellen en mijn haar te kunnen laten aangroeien.

Een mooie anekdote: mijn dochter van 7 was onlangs bij een vriendinnetje thuis aan het spelen en had daar gezegd dat papa wat met zijn hoofd had. De ouders van het vriendinnetje waren niet op de hoogte van mijn zojuist uitgevoerde HT en zij zijn van plan om een huisje op een camping aan te gaan schaffen. Ze vroegen aan mijn vrouw die onze dochter op kwam halen wat er precies met mij aan de hand was. Mijn vrouw vertelde van mijn HT en de eerste reactie van de kalende vader tegen zijn vrouw was: schat vergeet dat huisje op de camping maar DIT WIL IK OOK !!!

Haha ik denk eerlijk gezegd dat er nog wel meer mannen zullen volgen die zo denken. Uiteraard ga ik nu niet de straat op met hoe mijn hoofd er nu uitziet want dat is wel een erg vreemd gezicht, maar als het straks een aantal millimeters langer is dan maakt het me niet meer uit. Je voelt je niet prettig omdat je steeds kaler wordt, zorg dan dat je je wel prettig voelt omdat je straks weer voller haar hebt. Het is iets om trots op te zijn dat je die stap zet. Uiteindelijk doe je het voor jezelf en wat de omgeving ervan vindt dat is aan hen. Er zullen altijd mensen zijn die commentaar hebben maar ik denk dat bij een goed resultaat de meeste mensen je groot gelijk zullen geven dat je dit doet. Daar ben ik de afgelopen tijd wel achtergekomen.

Ik zou zeggen zet je eroverheen en bij Dr. Eberson ben je absoluut in goede handen.

Laatst gewijzigd door rumere1; 25 augustus 2015 om 00:03
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 21:54   #5
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Beste rumere1,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik ga voor een zogenaamde "semi-haarsparende" ingreep, waarbij alleen de donor zal worden kaalgeschoren. Bij mij zullen zone 1 en 2 worden aangepakt met 2000 grafts. Mijn haarlijn is flink naar achteren getrokken. Er wordt eigenlijk niet tussen de haren gepland.

Bij vrouwen is een semi-haarsparende transplantie gebruikelijk heb ik mij laten vertellen. Daar gaat het kaalscheren ook wat minder makkelijk.

Ik zal t.z.t. ook mijn ervaringen delen!
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 22:03   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Er is veel meer op de wereld dan dr. Eberson. With all due respect!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 23:10   #7
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Ben het eens met Limbo, alhoewel mijn ervaring bij Eberson gewoon meer dan perfect is. Voor de eerste info kun je inderdaad dit forum raadplegen.
Neem in ieder geval 2 a 3 consults. Dan kun je op je gevoel afgaan wat voor jou beste is.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 23:33   #8
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serious Bekijk bericht
Beste rumere1,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik ga voor een zogenaamde "semi-haarsparende" ingreep, waarbij alleen de donor zal worden kaalgeschoren. Bij mij zullen zone 1 en 2 worden aangepakt met 2000 grafts. Mijn haarlijn is flink naar achteren getrokken. Er wordt eigenlijk niet tussen de haren gepland.

Bij vrouwen is een semi-haarsparende transplantie gebruikelijk heb ik mij laten vertellen. Daar gaat het kaalscheren ook wat minder makkelijk.

Ik zal t.z.t. ook mijn ervaringen delen!
Graag gedaan, fijn om te horen dat je een goede oplossing hebt kunnen vinden en zo leer ik ook weer wat bij. Heel veel succes en ik ben benieuwd naar je verhaal tezijnertijd.
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 23:41   #9
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Er is veel meer op de wereld dan dr. Eberson. With all due respect!
Klopt en gelukkig maar anders was er weinig te kiezen en te vergelijken. Voor mij persoonlijk was het ene consult bij dr. Eberson voldoende om er voor te gaan en was het op deze wereld voor mij ook nog eens dicht bij huis wat het extra prettig maakte, maar uiteraard is het raadzaam om bij meerdere klinieken op consult te gaan om een goed oordeel te kunnen vellen en een besluit te nemen.

Overigens bracht ik Eberson in mijn reactie ter sprake aangezien Serious in een ander item aan heeft gegeven daar in September behandeld te gaan worden.

Laatst gewijzigd door rumere1; 24 augustus 2015 om 23:59
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 23:52   #10
test123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Berichten: 560
Geslacht:
Voor Serious is het beste advies om nu al een zeer kort kapsel te gaan nemen. Dan is iedereen daar al aan gewend. Vier weken na een FUE zal een (onwetende) persoon zeker niets meer zien aan het donorgebied.

Als het transplantatiegebied nu helemaal kaal is, dan zie je daar na 4 weken vrijwel zeker nog kleine rode plekjes. Alsof je een handstand op een spijkerbed hebt gedaan. Het zal vermoedelijk wat langer duren voor dat helemaal weg is. Als je geen pet kunt dragen dan zal dat mensen die in de nabijheid komen vermoedelijk opvallen. Maar of zij ook de link met een HT kunnen maken is nog maar de vraag.

Doordat de haren zeer langzaam opkomen (vele maanden) zal het veel mensen niet opvallen. Pas als ze een oudere foto vergelijken met de nieuwe situatie zullen ze het zien. Bij mij is altijd uitsluitend tussen nog aanwezige haren getransplanteerd. Niemand heeft dat ooit gemerkt. Toen de originele haren ook uitgevallen waren, stonden er nog transplantaten. En daartussen is toen verdicht. Ideaal
__________________
- - - - - - - - - - - - -
-1 mg Finasteride per dag sinds begin 2005
-4 strip HT's bij Transhair (~ 2800 grafts. tevreden over resultaat op het implantatiegebied, wel litteken bij het donorgebied)
-1 litteken correctie bij Transhair (28-03-2007)
-1 littekencorrectie bij Aesthetic Clinics (01-04-08)
-op 24-06-08:875 FUE (bij Aesthetic Clinics)


test123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.