Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 maart 2019, 19:27   #1
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
"buzz cut" Tondeuse haartransplantatie

Goedemiddag,

Na jaren van geleidelijk haarverlies, overweeg ik momenteel een haartransplantatie.

Om een beeld te vormen: mijn inhammen en kruin laten kaalheid zien (nw 3-4). Denk dat ik op weg ben naar een nw 5-6 aan t dunner wordende haar te zien op de rest van mn hoofd (het voordeel van de minox shedding was dat ik al redelijk kon zien waar de zwakkere gebieden op mn hoofd zitten)

Nu draag ik mijn haar al enige tijd op een zeer korte tondeuse stand. Dit bevalt mij goed.

Waar ik tevreden mee zou zijn op lange termijn (toekomst) is een gemillimeterd kapsel (2.5-4mm). Beetje Wesley Sneijder look.

Ik stoor me er wel aan als de zijkant of achterkant van mn hoofd compleet kale vlakken laat zien. Maar een dunnere kruin zoals ik die al jaren heb stoort eigenlijk niet (zolang het "dunnend" lijkt en niet "kaal" valt t allemaal wel mee qua impact op de overall look. Qua haarlijn een beetje hetzelfde gevoel. Ik hoef geen extreem strakke haarlijn zoals ik had toen ik 18 was. bij een tondeuse look is daar t voordeel minimaal van. Maar nw 3 inhammen is me net weer teveel van t goede. Zal ergens tussen een nw 2 en 2.5 haarlijn mee kunnen leven??

Ik zie vaak resultaten waarbij de patient in kwestie na x maand alweer een redelijke haardos heeft. Maar heb hierdoor geen beeld van hetzelfde resultaat bij een tondeuse kapsel.

Hebben jullie tips, adviezen, ervaringen etc. waar rekening mee te houden?

Hoor graag jullie ervaringen.

Laatst gewijzigd door TruusKomNahuus; 31 maart 2019 om 20:09
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2019, 14:40   #2
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Dit vraag ik mij ook al heel lang af. Is een buzz cut te doen na een FUE HT? Niemand die een HT heeft ondergaan en het wel eens weer helemaal kort scheert?
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2019, 17:56   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TruusKomNahuus Bekijk bericht
Goedemiddag,

Waar ik tevreden mee zou zijn op lange termijn (toekomst) is een gemillimeterd kapsel (2.5-4mm). Beetje Wesley Sneijder look.
Beste Truus,

Een gemillimeterd kapsel is niet ideaal na een HT. De dichtheid van een haartransplantatie is vaak niet optimaal voor een gemillimeterd kapsel, zeker wanneer je geen medicatie slikt / overweegt.
De dichtheid van de HT komt het beste tot zijn recht als je haar wat langer is, omdat de haartjes dan overlappen / kruisen om dichtheid te realiseren. Bij golvend of krullend haar is dit versterkende effect het grootst. MHP zou met / zonder HT ook een optie zijn, maar om daar iets zinnigs over te zeggen hebben we meer informatie nodig.

Kun je foto's toevoegen en vertellen of je medicijnen gebruikt? Op die manier kunnen we beter meedenken / adviseren.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2019, 22:08   #4
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Beste Truus,

Een gemillimeterd kapsel is niet ideaal na een HT. De dichtheid van een haartransplantatie is vaak niet optimaal voor een gemillimeterd kapsel, zeker wanneer je geen medicatie slikt / overweegt.
De dichtheid van de HT komt het beste tot zijn recht als je haar wat langer is, omdat de haartjes dan overlappen / kruisen om dichtheid te realiseren. Bij golvend of krullend haar is dit versterkende effect het grootst. MHP zou met / zonder HT ook een optie zijn, maar om daar iets zinnigs over te zeggen hebben we meer informatie nodig.

Kun je foto's toevoegen en vertellen of je medicijnen gebruikt? Op die manier kunnen we beter meedenken / adviseren.

Groet,
Nicolaas.
Mee eens, daarnaast is je donorgebied ook minder geschikt voor een een gemillimeterd kapsel aangezien er sprake is van minder dekking.
kermak is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.