Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: jeuk en alopecia androgenetica
Ik heb AGA en ervaar WEL een jeukend/stekend gevoel op mijn hoofdhuid. 163 75,81%
Ik heb AGA en ervaar NIET een jeukend/stekend gevoel op mijn hoofdhuid. 52 24,19%
Aantal stemmers: 215. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 28 september 2004, 19:17   #31
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Oke, maar wanneer wij een immuunsysteemonderdrukker zouden gebruiken, dan kan het immuunsusteem de haarzakjes toch ook (minder) aanvallen?
(alleen waarschijnlijk niet zo verstandig omdat je dan ook vatbaarder wordt voor ziektes) Maar misschien zijn er hele lichte immuunsysteemonderdrukkers?
Andersom vraag ik me ook af: Wanneer wij het immuunsysteem gaan ondersteunen, dus versterken, zorgt dat er dan ook voor dat het de haarzakjes nog beter kan aanvallen?
wij steunen volledig op ons imuunsysteem dus onderdrukken gebeurt alleen in hele ernstige situatie, bv bij orgaantransplantaties om afstoting tegen te gaan. Imuunsysteemonderdrukking is dus een nono tenzij het plaatselijk kan gebeuren, maar dat is nog niet mogelijk voor AGA.

Als ons imuunsysteem sterker wordt/reageert dan zal misschien de AGA er ook onder lijden.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)

Laatst gewijzigd door pizzacat; 28 september 2004 om 23:35
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 19:32   #32
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Ja zo kun je het ook bekijken. Ik geloof dat ik m'n hersenwerking maar eens ga onderdrukken. Lekker rustig in het hoofd
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 23:37   #33
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Ja zo kun je het ook bekijken. Ik geloof dat ik m'n hersenwerking maar eens ga onderdrukken. Lekker rustig in het hoofd
gelukkig staat je neuronale activiteit hier los van. Volgens mij is het franse middel RUxxxx dat in 2007 ofzo op de markt komt een plaatselijke onderdrukker, of was het nou een anti androgeen, of een ontstekingsremmer, ben het ff kwijt .
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 11:57   #34
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
"Als voorbeeld van een "trigger" zie ik in het geval van telogene haaruitval de respons op medicijnen, stress, traumatische gebeurtenis enz.
In het geval van de DHT- gevoeligheid bij AGA zie ik vooral het ingrijpen in de hormoonbalans als veroorzaker van die gevoeligheid"

Dit uit een eerder post van mij.

Ik las net een stukje over Nioxin produkten, ook hier op het forum, waarin de onderzoekers het volgende ondermeer zeggen:

Anrogenetische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffuus dunnend haar
Oorzaken: Hormoonschommelingen met als gevolg DHT toxiciteit.

Precies wat ik bedoelde met die trigger. Ik had het dus bij het rechte eind.
Zucht. Vraag is nu: zou die gevoeligheid weer afnemen wanneer de hormoonbalans is hersteld, of zit je voor de rest van je leven aan vast?

__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 23:39   #35
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Ik las net een stukje over Nioxin produkten, ook hier op het forum, waarin de onderzoekers het volgende ondermeer zeggen:

Anrogenetische Alopecia
Omschrijving: Patroongebonden en diffuus dunnend haar
Oorzaken: Hormoonschommelingen met als gevolg DHT toxiciteit.

Precies wat ik bedoelde met die trigger. Ik had het dus bij het rechte eind.
Zucht. Vraag is nu: zou die gevoeligheid weer afnemen wanneer de hormoonbalans is hersteld, of zit je voor de rest van je leven aan vast?
Die hormoonschommelingen kunnen ook natuurlijk zijn, bv schommelingen in de puberteit en het einde daarvan. Dan is er sprake van een interne trigger, maar ook een onvermijdelijke. langzaamaan verschuift de hormoonbalans in je leven met af en toe een flinke storm.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 15:05   #36
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
Pizzacat,
Je hebt gelijk dat hormoonschommelingen gedurende een mensenleven er wel een beetje bij horen. Maar wanneer je daar een DHT-toxiciteit aan overhoudt, vroeg ik me dus af of dat blijvend is of niet. M.a.w: Wanneer de hormoonschommelingen weer voorbij zijn zit er dan een kansje in dat die gevoeligheid voor DHT dan ook weer verdwijnt?

Groeten, Jennifer
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 15:12   #37
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
Pizzacat,
Je hebt gelijk dat hormoonschommelingen gedurende een mensenleven er wel een beetje bij horen. Maar wanneer je daar een DHT-toxiciteit aan overhoudt, vroeg ik me dus af of dat blijvend is of niet. M.a.w: Wanneer de hormoonschommelingen weer voorbij zijn zit er dan een kansje in dat die gevoeligheid voor DHT dan ook weer verdwijnt?

Groeten, Jennifer
Gevoeligheid verdwijnt niet; is namelijk een bindingseigenschap van receptoren voor androgenen. Deze bindingseigenschap wordt bepaald door de moleculaire structuur van de receptor en deze structuur blijft altijd hetzelfde.

Son of Sam

Toekomstige Wereldleider
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 15:32   #38
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
SonofSam,

Ik ben niet echt blij dat te horen. Dat betekent dus dat je die gevoeligheid alleen maar kunt onderdrukken, zoals dat met een hormoonpreparaat wordt geprobeerd? Ik zeg met opzet "geprobeerd" want het resultaat is vaak het tegenovergestelde.
Toch vraag ik me nog steeds af: Kan haaruitval bij vrouwen ook "slechts" telogeen zijn, dus puur en alleen als reactie op een hormonaal ingrijpen, zonder daarbij dus zo'n gevoeligheid te ontwikkelen?

Jennifer
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 16:14   #39
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
SonofSam,

Ik ben niet echt blij dat te horen. Dat betekent dus dat je die gevoeligheid alleen maar kunt onderdrukken, zoals dat met een hormoonpreparaat wordt geprobeerd? Ik zeg met opzet "geprobeerd" want het resultaat is vaak het tegenovergestelde.
Toch vraag ik me nog steeds af: Kan haaruitval bij vrouwen ook "slechts" telogeen zijn, dus puur en alleen als reactie op een hormonaal ingrijpen, zonder daarbij dus zo'n gevoeligheid te ontwikkelen?

Jennifer
Dat laatste is zeker mogelijk. Denk bijv. aan anti-conceptiepillen, zwangerschappen, psychotraumata (extreme stress) etc. Dan is dat tijdelijk. De vraag is dus: hoe is t bij jou ontstaan? Heb je op de rest van je lichaam overbeharing (hirsutisme, teken van teveel androgenen)? Is er ooit sprake geweest van stress in je leven? En het allerbelangrijkste: wat is de status van je haar? Dit laatste zegt alles. Met name de distributie van het haaruitval.

Ik hoor het van je...

S.O.S.
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 16:47   #40
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
SonofSam,

Bij mij is het (alweer anderhalf jaar geleden) ontstaan toen ik stopte met het innemen van de anticonceptiepil. Voordat ik de pil gebruikte had ik geen last van haaruitval, ik ben met de pil begonnen op m'n 18e. Ik heb hem 30 jaar lang geslikt.
De haaruitval zit verspreid, het begon met vnl. de lange haren die uitvielen, nu vind ik ook kortere van plm. 7 cm lang, terwijl m'n haarlengte plm 20 cm. is.
Het is niet in kortere lagen geknipt, dus overal even lang.
Het ziet er supergezond uit volgens de kapper. Je ziet wel overal nieuwe haren uitsteken van ong. 3 cm. Je ziet ook niet echt dat het dunner wordt.
Voordat ik de pil slikte had ik krullend haar, tijdens het pilslikken werd het stijl, nu krult het weer. Duidelijk een hormonale invloed vind ik.
Verder heb ik erg snel last van acne, dat is eigenlijk nooit helemaal weg.
M,n haar is ook sneller vet dan toen ik de pil wel slikte.
Ik vind tijdens het haarwassen gemiddeld zo'n 150 haren, daarna met kammen ook nog wel zo'n 50, en over de dag verspreid ook wel 50. Met elkaar dus plm. 250. Op een dag dat ik het niet was, is dit wel minder.
In het begin van de haaruitval was dit wel veel meer: plm. 350-400 haren na het wassen.
In het begin van de haaruitval had ik ook geen last van jeuk en branderigheid.
Dit is zo'n beetje van het laatste halfjaar.
Verder is volgens onderzoek de hormoonbalans oke, en ben ik gezond.
Nog een normale regelmatige menstruatie, ondanks m'n leeftijd:48.
Je ziet: Zo fit als een hoentje en een huidje als een puber, wat wil een mens nog meer?

Ben zeer benieuwd naar je conclusies,

Groet Jennifer
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E

Laatst gewijzigd door jennifer; 5 oktober 2004 om 17:52
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 20:27   #41
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
SonofSam,

Bij mij is het (alweer anderhalf jaar geleden) ontstaan toen ik stopte met het innemen van de anticonceptiepil. Voordat ik de pil gebruikte had ik geen last van haaruitval, ik ben met de pil begonnen op m'n 18e. Ik heb hem 30 jaar lang geslikt.
De haaruitval zit verspreid, het begon met vnl. de lange haren die uitvielen, nu vind ik ook kortere van plm. 7 cm lang, terwijl m'n haarlengte plm 20 cm. is.
Het is niet in kortere lagen geknipt, dus overal even lang.
Het ziet er supergezond uit volgens de kapper. Je ziet wel overal nieuwe haren uitsteken van ong. 3 cm. Je ziet ook niet echt dat het dunner wordt.
Voordat ik de pil slikte had ik krullend haar, tijdens het pilslikken werd het stijl, nu krult het weer. Duidelijk een hormonale invloed vind ik.
Verder heb ik erg snel last van acne, dat is eigenlijk nooit helemaal weg.
M,n haar is ook sneller vet dan toen ik de pil wel slikte.
Ik vind tijdens het haarwassen gemiddeld zo'n 150 haren, daarna met kammen ook nog wel zo'n 50, en over de dag verspreid ook wel 50. Met elkaar dus plm. 250. Op een dag dat ik het niet was, is dit wel minder.
In het begin van de haaruitval was dit wel veel meer: plm. 350-400 haren na het wassen.
In het begin van de haaruitval had ik ook geen last van jeuk en branderigheid.
Dit is zo'n beetje van het laatste halfjaar.
Verder is volgens onderzoek de hormoonbalans oke, en ben ik gezond.
Nog een normale regelmatige menstruatie, ondanks m'n leeftijd:48.
Je ziet: Zo fit als een hoentje en een huidje als een puber, wat wil een mens nog meer?

Ben zeer benieuwd naar je conclusies,

Groet Jennifer
Ondanks een regelmatige menstruatie kan je toch aan het begin van de menopauze zitten en dan is wat meer haaruitval niet vreemd. veel vrouwen hebben er dan extra last van. Je zegt dat de kapster zegt dat het haar er heel gezond uit ziet en dat het niet echt dunner lijkt. Sommige mensen hebben gewoon een veel hoger haaruitval-ritme, zolang het aangevuld wordt is er dan niets aan de hand. Als de haarsituatie op je hoofd niet lijkt te veranderen dan is er eigenlijk geen reden tot zorg.
Groetjes
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 21:37   #42
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Sja..ik reageer niet op de poll..er zijn genoeg mensen die jeuk op het hoofd hebben die zelf een mega bos haar hebben.

Over dat stukje van jennifer:
Wel vreemd. het verschil in stijl en krullend haar, aangezien krullend haar te maken heeft met de positie van het haarzakje.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 12:15   #43
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
SonofSam,

Bij mij is het (alweer anderhalf jaar geleden) ontstaan toen ik stopte met het innemen van...

...Ben zeer benieuwd naar je conclusies,

Groet Jennifer
Beste Jennifer,

Er zijn een paar PUNTEN die opvallen.

1. Het is min of meer begonnen nadat je met de pil bent gestopt, die je langdurig hebt geslikt,
2. verschijnselen van acne,
3. je leeftijd nadert de menopauze, dus je zit in een pre-climacterium zoals dat heet, ook gezien je (nog) regelmatige menstruaties,
4. je haar is "verandert", van stijl (tijdens pilgebruik) naar krullend haar.
5. hormoononderzoek was normaal volgens eigen zeggen

Als deze bevindingen leiden eigenlijk maar tot 1 mogelijke conclusie: jouw klachten hebben weinig te maken met androgeen-gevoeligheid. Dus dat is NIET het probleem.

Het probleem zit hem in het feit dat je van de orale anticonceptie af bent (PUNT 1) en dat je een leeftijd nadert waarin de hormoonbalans aan het veranderen is (PUNT 3). Je zegt dat hormoononderzoek in orde is (PUNT 5). Dat geloof ik graag. Alleen dat wil niet zeggen dat de balans tussen oestrogeen en androgeen niet verstoort kan zijn. Stel (gewoon een voorbeeld, getallen zijn fictief): je hebt in het begin 10 androgenen en 10 oestrogenen en bijv. nu heb je - na het stoppen met de pil en het naderen van de menopauze - 12 androgenen en 8 oestrogenen. De balans is dan verstoort, maar hormonaal onderzoek zou nooit leiden tot de conclusie dat je hormoonhuishouding verkeerd is. De balans is verstoort, het aantal hormonen nauwelijks. Voor je haar is echter alleen de balans van invloed (als je een vrouw bent). Dat je haar weer is gaan krullen getuigt van de verandering in de balans (PUNT 4).

Conclusie: omdat de menopauze onafwendbaar is (ook al is daar op dit moment nog geen sparke van), is er maar 1 oplossing voor jouw haarverlies: weer aan de pil. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen dat je haarprobleem zich dan zal oplossen.

Groet,
Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 12:24   #44
jennifer
jennifer
 
jennifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2004
Locatie: Friesland
Berichten: 178
SonofSam,

Ik ben nu erg blij met je conclusies, dat snapje zeker wel.
Toch twijfel ik al heel lang om weer met de pil te beginnen, nl. je merkt dan niet dat je in de overgang komt, het is onverstandig om tijdens de overgang hormonen te slikken i.v.m. vergroot risico baarmoederhalskanker, borstkanker en trombose, en na anderhalf jaar pilstop, komt er dan weer een "verstorende factor". Denk je niet dat het zich na een tijd uit zichzelf zal stabiliseren?
__________________
de mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest

Wapens in deze strijd:
1 x dgs 1 tabl. 50 mg spironolacton sinds okt 2004
2x dgs 1 capsule phyto-soya
2x dgs 2 kopjes rooibos/brandnetel/of groene thee
1x dgs 1 eetl. lijnzaadolie
af en toe extra vit. C / E
jennifer is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2004, 13:24   #45
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jennifer
SonofSam,

Ik ben nu erg blij met je conclusies, dat snapje zeker wel.
Toch twijfel ik al heel lang om weer met de pil te beginnen, nl. je merkt dan niet dat je in de overgang komt, het is onverstandig om tijdens de overgang hormonen te slikken i.v.m. vergroot risico baarmoederhalskanker, borstkanker en trombose, en na anderhalf jaar pilstop, komt er dan weer een "verstorende factor". Denk je niet dat het zich na een tijd uit zichzelf zal stabiliseren?
Tja, dat is de afweging die je moet maken. Risico's versus haarprobleem. Ik kan je daar niet in helpen helaas, want een risico is een kans en ik ben geen voorspeller. Daar zul je goed over moeten nadenken.

Over het stabiliseren: dat is ook moeilijk te zeggen. Als straks de menopauze echt begint bij jou, zul je merken dat je hele lichaam een beetje verandert. Er is overigens een goede kans dat het bij jou wel zal meevallen, heel veel vrouwen hebben rond jouw leeftijd gelijksoortige problemen.
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Haarproblemen, haaruitval, proscar adviesnodig Medicijnen/haargroeimiddelen 5 29 mei 2007 00:08
Haaruitval gepaard met jeuk en tintelling ? Haarem AGA - Algemeen 4 21 april 2007 14:10
Roos, jeuk en haaruitval, brede scheidingen michelangelo AGA - Algemeen 1 28 september 2006 22:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.