Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 28 augustus 2007, 15:22   #1
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Foto's Bverotti

Hierbij mijn reactie. Onlangs zijn de foto's van bverotti verwijderd van het Haarweb. De reden : hij werkt voor een kliniek, dus hij promoot een persoonlijk product.

Hier ben ik het niet mee eens. Naast medewerker bij een commercieel bedrijf is hij namelijk ook lotgenoot. Een lotgenoot die een persoonlijk resultaat met ons wilde delen dmv foto's te plaatsen. In de discussie die door hem gestart is verwijst hij nergens naar zijn kliniek, behoudens de betaalde advertentie die bij al zijn berichten in het scherm komt te staan uiteraard.

Ik vind dat Bverotti (net als ieder ander regulier lid)de mogelijkheid moet hebben om een persoonlijk bereikt resultaat te tonen op Haarweb. Uiteraard zonder verwijzing naar de kliniek waar hij werkzaam is, want dat is wel reclame.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 28 augustus 2007 om 17:27
Spiderman is offline  
Oud 28 augustus 2007, 15:59   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Waarom plaatst hij ze dan niet gewoon op de website van de firma waar hij werkt? Plak een link in je signature en klaar is kees. Feit is gewoon dat het reclame is (onbedoeld of bedoeld maakt niet uit) en dat daarvoor duidelijk richtlijnen zijn hier op HW.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 28 augustus 2007, 16:19   #3
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Ter info : Het gaat om deze discussie in het Haarimplantatie-forum : 1850 FUE grafts resultaat 9 maanden
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
Oud 29 augustus 2007, 12:54   #4
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Waarom plaatst hij ze dan niet gewoon op de website van de firma waar hij werkt? Plak een link in je signature en klaar is kees. Feit is gewoon dat het reclame is (onbedoeld of bedoeld maakt niet uit) en dat daarvoor duidelijk richtlijnen zijn hier op HW.


Natuurlijk zal het mensen beinvloeden, maar dat gebeurt ook als andere leden foto's van zichzelf op Haarweb plaatsen. Dat is meten met 2 maten naar mijn idee, en dat hoort niet.

Daarom vind ik het volgende : of iedereen mag foto's van een persoonlijk behaald resultaat laten zien, of niemand. Alleen het feit dat hij bij een kliniek werkt mag niet betekenen dat hij minder persoonlijke rechten heeft dan andere leden.

Gezien het feit dat leden(inclusief ikzelf) foto's op prijs stellen, hoop ik dat iedereen een persoonlijk behaald resultaat mag laten zien.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 29 augustus 2007 om 15:27
Spiderman is offline  
Oud 30 september 2007, 00:29   #5
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Natuurlijk zal het mensen beinvloeden, maar dat gebeurt ook als andere leden foto's van zichzelf op Haarweb plaatsen. Dat is meten met 2 maten naar mijn idee, en dat hoort niet.

Daarom vind ik het volgende : of iedereen mag foto's van een persoonlijk behaald resultaat laten zien, of niemand. Alleen het feit dat hij bij een kliniek werkt mag niet betekenen dat hij minder persoonlijke rechten heeft dan andere leden.

Gezien het feit dat leden(inclusief ikzelf) foto's op prijs stellen, hoop ik dat iedereen een persoonlijk behaald resultaat mag laten zien.

Spiderman,
Ben het helemaal eens met jou en hoef er verders niets aan toe te voegen .

Groet Blizzard
blizzard is offline  
Oud 30 september 2007, 14:23   #6
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Hierbij mijn reactie. Onlangs zijn de foto's van bverotti verwijderd van het Haarweb. De reden : hij werkt voor een kliniek, dus hij promoot een persoonlijk product.

Hier ben ik het niet mee eens. Naast medewerker bij een commercieel bedrijf is hij namelijk ook lotgenoot. Een lotgenoot die een persoonlijk resultaat met ons wilde delen dmv foto's te plaatsen. In de discussie die door hem gestart is verwijst hij nergens naar zijn kliniek, behoudens de betaalde advertentie die bij al zijn berichten in het scherm komt te staan uiteraard.

Ik vind dat Bverotti (net als ieder ander regulier lid)de mogelijkheid moet hebben om een persoonlijk bereikt resultaat te tonen op Haarweb. Uiteraard zonder verwijzing naar de kliniek waar hij werkzaam is, want dat is wel reclame.
Beste Spiderman,

Bedankt voor je reactie.

Wij waarderen het als onze leden meedenken over hoe een en ander op HaarWeb geregeld wordt. Om hierover op een constructrieve wijze van gedachten te wisselen is het belangrijk dat de feiten goed worden weergegeven. Het feit dat -volgens jou- de kliniek in de zelf gestarte discussie niet verwees naar de eigen onderneming klopt nl. niet.

Ik zei hierover al eerder het volgende:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webmaster Bekijk bericht
Als er met grote letters de behandeld arts en kliniek wordt vermeld als onderdeel van de foto's dan is dit wel degelijk reclame maken (of die intentie er nu wel of niet achter zit). Bart is hier op gewezen en heeft aangegeven dat hij er vanuit ging dat het publiceren van persoonlijke resultaten binnen onze richtlijnen zou vallen. Dit is dus niet het geval in zijn situatie, aangezien hij werkzaam is voor de betreffende kliniek en met het publiceren van dergelijke fotos (met of zonder bedrijfsvermelding) het eigen produkt aan het promoten is. En dat is niet toegestaan op HaarWeb, zoals ons Huishoudelijk Reglement duidelijk aangeeft.

Bijdrages van klinieken aan HaarWeb worden door onze leden en bezoekers bijzonder gewaardeerd (wat ook blijkt uit jullie reacties). En om dit in goede banen te leiden hebben wij hiervoor richtlijnen opgesteld : deze zijn er niet voor niets. Wij gaan uit van de goede intenties van Bart : hij maakt er verder geen punt van, wij ook niet.
------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Natuurlijk zal het mensen beinvloeden, maar dat gebeurt ook als andere leden foto's van zichzelf op Haarweb plaatsen. Dat is meten met 2 maten naar mijn idee, en dat hoort niet.

Daarom vind ik het volgende : of iedereen mag foto's van een persoonlijk behaald resultaat laten zien, of niemand. Alleen het feit dat hij bij een kliniek werkt mag niet betekenen dat hij minder persoonlijke rechten heeft dan andere leden.

Gezien het feit dat leden(inclusief ikzelf) foto's op prijs stellen, hoop ik dat iedereen een persoonlijk behaald resultaat mag laten zien.
Vanzelfsprekend meten wij met 2 maten als het gaat om het post-gedrag van onze reguliere leden en onze commerciële leden. Ik denk dat het merendeel van onze bezoekers en leden begrijpt waarom wij dat doen:

HaarWeb is een volledig onafhankelijk, 100% objectief platform voor en door lotgenoten met haarproblemen. Om die objectiviteit te allen tijde te kunnen waarborgen zijn er duidelijke richtlijnen opgesteld hoe commerciële leden zich dienen te gedragen op HaarWeb. Uitsluitend op duidelijk afgebakende gebieden mag geadverteerd worden : in een handtekening- en/of paginagrote advertentie. Commerciële uittingen in postings zijn strict verboden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevin Bekijk bericht
Waarom plaatst hij ze dan niet gewoon op de website van de firma waar hij werkt? Plak een link in je signature en klaar is kees. Feit is gewoon dat het reclame is (onbedoeld of bedoeld maakt niet uit) en dat daarvoor duidelijk richtlijnen zijn hier op HW.
Precies, Kevin.

Bijdrages van klinieken aan HaarWeb worden door het merendeel van onze leden en bezoekers bijzonder gewaardeerd. In het geval van de foto's van Bart (bverotti) zijn wij -zoals al eerder vermeldt- er vanuit gegaan dat er goede intenties achter zaten, zoals ook bevestigd werd door Bart zelf. Er was ook geen reden om daar anders over te denken aangezien de kliniek van Bart reeds geruime tijd gebruik maakt van de advertentie-mogelijkheden op HaarWeb.

Wij (HaarWeb Support Team) kunnen echter geen forum(berichten) beheren op basis van gevoel/intenties, zéker niet als het gaat om berichten met een commerciële inhoud. Daarom zijn er -zoals Kevin aangeeft- Richtlijnen opgesteld in ons Huishoudelijk Reglement om dit in goede banen te kunnen leiden.

En inderdaad, de betreffende foto's hadden geplaatst kunnen worden op de bedrijfswebsite (wat overigens ook gebeurd is -via de persoonlijke Blog van Bart- op exact dezelfde dag dat ze geplaats zijn op HaarWeb).

De beste en meest voor de hand liggende optie zou in dit geval het volgende zijn geweest : de foto's hadden geplaatst kunnen worden in de paginagrote advertentie van de betreffende kliniek hier op HaarWeb. Eén van de grote voordelen van een advertentie op HaarWeb (naast het grote bereik -zowel óp HaarWeb (50.000 unieke bezoekers, 12.000 leden) als erbuiten (zoeken in Google op 'prohair clinic' levert een top-2 positie op voor de advertentie op HaarWeb) .... is dat als een kliniek adverteert voor de periode van 1 jaar zij de inhoud van de paginagrote advertentie te allen tijde kunnen aanpassen.

Tot zover deze uitgebreide reactie en mijn dank voor jullie feedback,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
Oud 18 oktober 2007, 22:45   #7
vito85
HaarWeb lid
 
vito85's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Locatie: nederland!
Berichten: 395
smeagel peagel who cares..als hij daarzo echt werkt hoe betrouwbaar zijn die foto;s dan??maargoed ken heel die man niet/bever whatever
vito85 is offline  
Oud 13 januari 2008, 14:58   #8
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Afgehandeld.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Voor & na foto's haartransplantatie weer verboden in BRD! hairobservator Chirurgische behandelingen 32 5 juni 2006 23:35
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.