Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 december 2007, 13:31   #1
Charlo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2007
Berichten: 28
Wat te doen bij haaruitval en erg vet haar?

Hallo,

Ik heb last van haaruitval, jeuk op het hoofd en heb erg vette haren.

Ook vind ik 's ochtends op mijn kussen wat witte schilfertjes. Ik weet niet of het huidschilfertjes zijn of kan het ook talg zijn? (Heb nl. ook een erg vette huid.)

Verder hebben sommige haren een wit puntje aan het uiteinde; soms kan ik het zo van de haar afvegen, soms niet.

Ik gebruik nu zo'n 3 weken rooscure, maar de jeuk en haaruitval lijkt niet minder te worden. Hoe lang duurt het voordat de rooscure werkt?

En wat kan ik doen tegen de vette haren? Zijn er middelen die vooral gericht zijn op het verminderen van de talgproductie en die niet hormonaal zijn? (geen dianepil oid, want daar reageer ik niet goed op.)

Wie weet raad?

Charlotte
Charlo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 14:42   #2
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
heb je geen seb. eczeem?
ik heb het zelfde probleem, al is mn haar niet zo vet.
maar de jeuk en haaruitval zijn het ergste...

ik denk dat rooscure met 1% keto niet voldoende zal zijn. zelf ben ik met denorex (koolteershampoo) en daarna 2% keto bezig. Merk zelf ook nog niet echt verbetering, maar ik heb ook ontzettende stress en dan kom je er volgens mij helemaal niet vanaf.

Laatst gewijzigd door Angel..; 13 december 2007 om 15:12 Reden: ...
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 15:10   #3
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
ik ga overigens ook heel consequent wassen: dus om de dag. het is echt heel erg moeilijk als je je "zo voelt" om steeds je haren te wassen (geen zin). maar ik wil er heel erg graag vanaf in 2008.
het is de bedoeling dat de koolteershampoo de roos en schilfers verwijderd. daarna zou de keto dus beter in kunnen trekken (dood de schimmels) ik laat dat nu zo'n 20 á 25 minuten zitten
mijn haar word er alleen heel erg droog van, krijg het bijna niet uitgekamd

als er iemand nog ander advies heeft (die hier vanaf is gekomen) dan hoor ik het natuurlijk graag.

tot dusver lijkt bij mij de keto dus ook geen wonderen te verrichten, maar ik wil het wel een kans geven en het minimaal 4 weken achter elkaar intensief om de dag gebruiken

in principe heb ik maar een klein gevoelig plekje bovenop mn hoofd wat dus schilfert. de haaruitval en jeuk zit over mijn hele hoofd.

van denorex kreeg ik de eerste keer wel een schraal irriterend gevoel langs mn kaaklijn, en ook zat ik steeds aan mn wenkbrauw te krabben wat ik nooit gedaan had. maar als ik er een dag en nachtcreme opsmeerde was het weg, komt denk ik omdat die koolteerschampoo heel erg aggressief is en alles ontvet.

Laatst gewijzigd door Angel..; 13 december 2007 om 15:27 Reden: ...
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2007, 20:55   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel.. Bekijk bericht
ik ga overigens ook heel consequent wassen: dus om de dag. het is echt heel erg moeilijk als je je "zo voelt" om steeds je haren te wassen (geen zin). maar ik wil er heel erg graag vanaf in 2008.
het is de bedoeling dat de koolteershampoo de roos en schilfers verwijderd. daarna zou de keto dus beter in kunnen trekken (dood de schimmels) ik laat dat nu zo'n 20 á 25 minuten zitten
mijn haar word er alleen heel erg droog van, krijg het bijna niet uitgekamd

als er iemand nog ander advies heeft (die hier vanaf is gekomen) dan hoor ik het natuurlijk graag.

tot dusver lijkt bij mij de keto dus ook geen wonderen te verrichten, maar ik wil het wel een kans geven en het minimaal 4 weken achter elkaar intensief om de dag gebruiken

in principe heb ik maar een klein gevoelig plekje bovenop mn hoofd wat dus schilfert. de haaruitval en jeuk zit over mijn hele hoofd.

van denorex kreeg ik de eerste keer wel een schraal irriterend gevoel langs mn kaaklijn, en ook zat ik steeds aan mn wenkbrauw te krabben wat ik nooit gedaan had. maar als ik er een dag en nachtcreme opsmeerde was het weg, komt denk ik omdat die koolteerschampoo heel erg aggressief is en alles ontvet.
Angel, ketoconazole niet langer dan 5 minuten laten intrekken!! |(lees ff de bijsluiter) 25 min is echt veel te lang.
Idd moet je keto de kans geven en 4 wk is vaak nog niet genoeg, 6-8 wk.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2007, 23:28   #5
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Bij mij staat er: uw arts zal een persoonlijke aan uw klachten aangepaste dosering voorschrijven.

de dermatoloog heeft dus gezegd dat ik het langer in moest laten trekken en ondertussen maar even wat anders moest doen

en de huisarts was er verder ook heel duidelijk over dat je de keto het beste langer in kon laten werken...
volgens mij twijfelden ze zelfs aan mij of ik het wel goed en lang genoeg deed vandaar dus mijn reactie van een week geleden

overigens nog geen verbetering hier, eerder weer verslechtering (kriebel, lichte schilfers)
ik denk dus dat ik maar weer contact opneem,
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2008, 23:55   #6
sibel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juli 2008
Locatie: België
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlo Bekijk bericht
Hallo,

En wat kan ik doen tegen de vette haren? Zijn er middelen die vooral gericht zijn op het verminderen van de talgproductie en die niet hormonaal zijn? (geen dianepil oid, want daar reageer ik niet goed op.)

Wie weet raad?

Charlotte
heyy

ik weet niet of je je haren vaak wast maar een heel goed raad tegen vet haar is, je haren MINDER wassen,1 tot max 3 keer per week en niet teveel shampoo gebruiken, zeker geen balsem gebruiken op je hoofdhuid... dit zijn enkele tips.

groetjes
sibel is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval, dof haar semmy AGA - Algemeen 12 12 juli 2007 13:16
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Dochtertje van twee trekt haar uit haar hoofd! Mieneke TTM bij kinderen 19 26 mei 2006 18:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.