Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 mei 2012, 01:44   #1
leidsestudent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2012
Berichten: 1
Groeit donshaar ook terug als dons, na het waxen?

Hallo,

Ik (gast, 25jr) heb wat donker haar rondom m'n navel zitten en wat op m'n borst. Dit loopt met een dun lijntje over m'n buik naar beneden. Ik ben nu van plan om de boel te waxen, maar ik maak mij zorgen om de fijne blonde donshaartjes die over de rest van mijn buik verspreid zitten. Die MOET ik wel mee waxen, anders zie ik eruit als een lapjeskat. Maar betekent dat dit het einde is van de donshaartjes en dat er dan zwartere/stuggere haren voor in de plaats gaan groeien (want in principe activeer ik dan de haarfolikel) of komt het op de plekken waar dons zat ook dons/blond haar terug? Ik heb namelijk geen zin in donkere/zwarte/stugge haren op plekken waar ik het op dit moment niet heb groeien, want dan ben ik nog verder van huis.
Ik heb er niets over kunnen vinden op internet, ik hoop dat iemand dit mij op het haarweb forum kan vertellen.

Alvast bedankt!
leidsestudent is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2012, 09:12   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat is een algemeen misverstand, dat haren dikker terug komen door waxen of scheren. Als dat werkelijk zo was, dan ging ik mijn hoofd eens waxen

Het verhaal over scheren is in de wereld gekomen door jongens die begonnen met scheren. Eerst hoeven ze misschien maar eens in de week te scheren. En dan steeds vaker en vaker. Conclusie? Je baard gaat sneller groeien doordat je scheert.

Mijn conclusie is omgekeerd, omdat je baard sneller gaat groeien moet je je vaker scheren

Overigens zit jij op een leeftijd waar je lichaam nog steeds hariger wordt. Alle kans dat die dunne haartjes de komende jaren dikker en stugger gaan worden. Maar als je nu gaat waxen, dan kun je tenminste het waxen de schuld geven
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.