Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Camouflage

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2018, 10:46   #1
Rick trodat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Mijn MHP

Toch ff een nieuw topic over mhp. 12 dagen geleden heb ik ook een mhp laten zetten (1ste behandeling) bij bcn en kan niet anders zeggen dat ik super tevreden ben. Een aantal zaken wil ik wel bespreken, die ik elders nog niet ben tegengekomen.

- Ik wilde een zachte natuurlijke haarlijn met inhammen, want ik vind persoonlijk dat veel mhp's erg strak zijn gezet. Maar dit is maar net wat je wil.

- Net na de behandeling is het resultaat verbluffend. Gewoon bijna niet te onderscheiden van het echte haar. Alleen als je direct onder een lamp staat glimt het hoofd, maar dit zou je ook een beetje hebben bij echt haar.

- Na ongeveer dag 5 na de eerste behandeling komt er een hoornlaag op het hoofd die minder transparant is dan een volledig genezen huid. In die fase zit ik nu en dit maakt je behoorlijk onzeker.

Want de pigmenten zijn nu zeker 70% minder zichtbaar. Hier word wel voor gewaarschuwd en duidelijk op gewezen door BCN. Maar toch kan dit als een schok binnenkomen.

Hoe de huid omgaat met pigmenten is niet helemaal te zeggen vooraf en bij mij is het even nog een paar dagen wachten voordat deze laag weer iets doorzichtiger word, maar dit kan ook zo blijven. Het was voor mij reden om gisteren even langs te gaan en mij werd verzekerd dat alles er goed uit zag en dat er bij de 2e behandeling goed gekeken kan worden welke pigmenten er ditmaal worden gebruikt. Uiteindelijk krijg je dus wat lichtere stoppels en wat donkere, neem ik aan. Alles wat ik nu mee maak is me heel duidelijk vooraf meegedeeld, maar blijft toch een schok als je het prachtige resultaat als sneeuw voor de zon ziet smelten.


Tot dusver zagen de dagen na de mhp er bij mij als volgt uit.

Dag 1-2: Lichte roodhuid
Dag 3: Roodhuid weg, maar nog wel een branderig gevoel op hoofd
Dag 4: Na overleg met BCN moest ik minder smeren ivm vettigheid hoofdhuid
Dag 5: Resultaat was ineens een stuk lichter
Dag 6-11: Elke dag leken de pigmenten steeds minder zichtbaar te worden.
Dag 12: Wachten op wat het doet en de volgende behandeling.
Rick trodat is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2018, 17:53   #2
Rick trodat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Dag 17. De mhp lijkt niet terug te komen, sterker nog mijn Hele haarlijn is compleet weg. Het lijkt erop dat mijn immuunsysteem alle inkt eruit heeft gewerkt. Als je goed kijkt zie je op mn achterhoofd nog een licht spoor van mijn mhp, maar het lijkt erop dat ik toch echt moet wachten wat de 2e, en eventueel 3e behandeling doet.
Rick trodat is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2018, 18:47   #3
ruud1963
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Succes ermee. Hoop dat het goed komt. Het lijkt me dat BCN dat toch meer tegen komt.
ruud1963 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2018, 11:16   #4
Rick trodat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2018
Berichten: 6
Geslacht:
5 dagen nog te gaan voor mijn volgende behandeling en vandaag lijkt mijn mhp plots toch iets meer zichtbaar te worden. Eigenlijk zag ik het op zo'n videocamera bij de Jumbo.

Eigenlijk wat BCN voorspelde kwam wel uit. Het komt uiteindelijk wel iets terug. Maar hou rekening met weken, niet dagen!

Alleen probeer het dus wel te zien als: ,,3 stappen vooruit en 2 terug''.

Daarnaast zijn de puntjes ook een stuk scherper geworden, wat heel mooi is!

Maar om weer in percentages te praten is denk ik, zo'n 50% bij mij vervaagd. dwz dat de puntjes lichter zijn geworden.

Ze waarschuwen voor de zon, sauna, zwembad, maar niks daarvan heb ik gedaan. Maar een immuunsysteem heeft, bij mij althans, misschien nog wel de grootste invloed gehad. En dit is per mens verschillend.

Om terug te komen op de comment is dit denk ik de reden dat BCN de behandeling in 2en hakt en er minimaal 4 weken tussen laat. Herstel is belangrijk, maar vooral ,,wat doet de huid''. Als bij mij de 2e keer weer 50% vervaagd, kan het dus ( neem ik aan) best wat donkerder worden gezet.
Rick trodat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2018, 11:21   #5
Rick trodat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Gisteren geweest en ditmaal is er gekozen voor dezelfde kleur, maar meer geconcentreerd. Resultaat is wederom prachtig, maar veel donkerder. Misschien iets te donker. Maar stel dat het wederom 50% vervaagd, dan is het resultaat prachtig. Het lichaam gaat er hoe dan ook ditmaal anders mee om. Het blijft een vreemde stof, maar dit is de 2e keer dat het binnendringt. Dus er is waarschijnlijk minder uitstoot.

Mocht ik nu toch nog donkerder willen, dan kan ik nog 2 tinten donkerder. Maar dat zou wel extreem zijn.

Op zich, beter te licht, dan te donker.

De iets donkere punten zijn nu tussen de lichtere gezet. En dat gaf een waanzinnig 3d effect.

Ik ben benieuwd, ik weet wat me te wachten staat, en ik weet ook dat ik geduld moet hebben.

Laatst gewijzigd door Rick trodat; 5 december 2018 om 11:24
Rick trodat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2018, 15:15   #6
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Zet ff wat foto’s online!
Shazam is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2018, 19:26   #7
Hairrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2018
Berichten: 1
Geslacht:
.

Laatst gewijzigd door Hairrie; 2 januari 2019 om 15:15 Reden: geen reactie
Hairrie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2019, 17:29   #8
Rick trodat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Inmiddels een paar weken verder en het resultaat is nog steeds schitterend. Wel is er redelijk veel uitstoot geweest van pigmenten. Echter scheer ik mn hoofd elke ochtend en dan is het perfect.

Ik zou het nog een dag kunnen laten staan, zonder dat het veel opvalt, maar meer niet. Ik hou het zo als het nu is.

Ik heb overigens geen behoefte om fotos up te loaden aangezien er al talloze foto's zijn te vinden op de site van BCN en ja, in het echt ziet het er wel zo uit.

Wat wel grappig is, is dat mijn nieuwe vriendin, die het uiteraard weet het wel ziet, omdat ze regelmatig lang naar mn hoofd kijkt en graag over mn hoofd gaat met dr handen. Zelf zie je het ook, omdat je het weet. Maar je moet verdomd goed kijken
Rick trodat is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2019, 15:17   #9
Joris_C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2019
Locatie: Bornem
Berichten: 4
Geslacht:
Thanks Rick. goeie feedback want je ziet overal alleen maar positieve reacties! Hoe staat het er nu mee... 6 maanden later? greotjes, Joris
Joris_C is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2019, 00:28   #10
kevinreinders
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2019
Berichten: 2
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
Inmiddels een paar weken verder en het resultaat is nog steeds schitterend. Wel is er redelijk veel uitstoot geweest van pigmenten. Echter scheer ik mn hoofd elke ochtend en dan is het perfect.

Ik zou het nog een dag kunnen laten staan, zonder dat het veel opvalt, maar meer niet. Ik hou het zo als het nu is.

Ik heb overigens geen behoefte om fotos up te loaden aangezien er al talloze foto's zijn te vinden op de site van BCN en ja, in het echt ziet het er wel zo uit.

Wat wel grappig is, is dat mijn nieuwe vriendin, die het uiteraard weet het wel ziet, omdat ze regelmatig lang naar mn hoofd kijkt en graag over mn hoofd gaat met dr handen. Zelf zie je het ook, omdat je het weet. Maar je moet verdomd goed kijken
Hoe sta je inmiddels tegenover je resultaat na de 2de behandeling? Ik zit in dezelfde soort situatie als jij. Ik ben nu 16 dagen geleden behandeld en zeer onzeker over het resultaat. Naar mijn idee is er nauwelijks wat zichtbaar terwijl het de eerste week er nog zo goed uitzag. Mijn haarlijn is weer teruggetrokken terwijl hij mooi was rechtgetrokken. 2 augustus is mijn tweede behandeling. Echter ben ik op dit moment vrij teleurgesteld en sceptisch over de behandelingen. Ik heb me overigens keurig gehouden aan de voorschriften m.b.t de nazorg. Ik ben erg benieuwd hoe jij nu tegen je resultaat aan kijkt. (P.s. Ik heb mezelf ook laten behandelen bij BCN)
kevinreinders is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.