Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 september 2008, 16:33   #1
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Hars-vriend(in)en

Hallo,
Ik heb laatst nagedacht over allerlei methodes en manieren en creme's enz. verreweg het meeste helpt dus gewoon niet. Van alle reclames word je ook niet vrolijk.

Ik heb pas geleden ook in een krantenartikel gelezen dat het de meeste salons niet eens kunnen bewijzen dat hun apparaten echt goed werken tegen de overbeharing.

Het enige wat dus echt helpt is harsen. Nouja,..helpen.. voor heel eventjes dan.
Om een paar ideeën te geven: je kan bijv. een harscursus (vaak willen schoonheidssalons het wel doen) gaan volgen (voor alle lichaamsdelen zelfs de intieme) of voor het gezicht; draadtechniek. Nu is het allemaal erg moeilijk om het bij jezelf te doen en tijdrovend (bijv. bovenbenen en achterkant van de benen) dus mensen kunnen hier ook ervoor kiezen om het samen te doen (als je dicht bij elkaar woont) of met een vriendin of vriend/familielid ofzo.. Gezellige hars-avondjes houden.. (je kan het net zo gezellig en leuk maken als jezelf wil) Om de beurt geharst worden.. en apparatuur en materialen kan je ook samen delen met de kosten. Aan de andere kan moet je je wel realiseren dat je ong. een heel dag bezig bent (als je een heel lichaam moet doen)..vaak hebben mensen geen tijd enzo dus dan is dat geen pretje voor de andere..

Nougoed..het is maar een idee..een turkse vriendin van mij die regelt dat zo met haar zusje en als er andere mensen geharst willen worden vragen ze daar een kleine vergoedig voor..(dus je kan er ook nog eens aan verdienen!)..met harsen heb je gewoon het voordeel dat het op een gegeven moment het haar heel dun groeit en op latere leeftijd zelfs verdwijnt. Of combinatie met haargroeiremmers (zoals Kalo?) nouja..het kan allemaal

Veel harsproducten kun je hier vinden: http://www.thewaxingshop.nl/assets/s...waxingshop.nl/

Opzich is het een goed alternatief voor mensen die simpelweg geen grote bedragen kunnen betalen voor bijv. laser en ipl. Natuurlijk is het in het begin ff een investering. Niet alleen kwa geld (je bent zowiezo goedkoper uit dan wanneer je gaat laseren), maar je moet ook iemand vinden die ook bijv. bereid is om 1 keer per maand af te spreken en discreet is en hetzelfde probleem heeft als jou (flinke overbeharing). Offf gewoon iemand die je goed kan vertrouwen.
Of mensen die bang zijn voor de gevolgen van laser en ipl..(zoals kanker, pigmentvlekken, verbrandingen, etc).

Wat vinden jullie van dit idee?

Laatst gewijzigd door Bernou1; 16 september 2008 om 16:58
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2008, 10:05   #2
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me weinig kan voorstellen bij een gezellig hars-avondje.
Ontharen is voor mij een noodzakelijk kwaad.
Daarbij schaam ik me er ook erg voor, dus ik onthaar het liefst alleen en in alle privacy.

Ik ga wel beginnen met laser over zeven weken. Maar dit is dan voor mijn gezicht. Ik zag mijn toekomst al helemaal voor me als ik dit niet zo doen.
Stel ik heb ooit kinderen, moeten die natuurlijk naar school en eten enzo, dan zelf door naar je werk, allemaal snel snel.
Maar nee, mama moet toch eerst een half uur met een pincet in de weer voordat ze de deur uit kan.
Als ik het geld had zou ik ook mijn hele lichaam laten laseren.

Als je nu 'normale' beharing hebt kan ik me nog wel iets voorstellen van een gezellig hars avondje met vriendinnen.
Dan hars je even elkaars benen voor je op zomervakantie gaat. Maar om nu te zeggen ja dan hars ik jou benen, dan kun jij bij mij .....waslijst...... doen.

Ik zie het nog niet voor me dus .
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2008, 17:04   #3
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
tja.. ik snap je probleem padje..
Ikzelf kan heel moeilijk ermee leven dat ik geen laser-behandelingen kan betalen.. het feit dat ik behaard ben en dus niet wordt geaccepteerd door de maatschappij.

Het hoeft niet gezellig te zijn maar misschien ook zinvol. Elkaar vertellen hoe je het ervaart om als vrouw niet geaccepteerd te worden door beharing.

Ik snap je punt ook wel..het is moeilijk om iemand te vinden die je hetzelfde heeft en dat je elkaar in alle vertrouwen kan helpen. misschien een utopie ?

maargoed..het is EEN MOGELIJKE ALTERNATIEF.
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2008, 16:38   #4
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Ja het zou inderdaad misschien wel mooi zijn, alleen niet reeel voor de meeste denk ik.
Zo heb ik drie hele goede vriendinnen waar ik dus bijna alles mee bespreek. Alleen kan ik het niet over mn lippen krijgen dat ik last heb van hirsutisme en hoe slecht ik me daardoor kan voelen bij dagelijkse dingen.
En mijn vriendinnen zijn ook allemaal van het type 1xper week je benen scheren in hoogzomer en het is glad. Dus zelfs bij hen zou ik me niet op mijn gemak voelen.

Ik ken geen mensen in real life die hier ook last hebben, en om bijv. op dit forum contact te leggen met iemand op mij te kunnen harsen.. mwa, vind ik ook niet zo'n goed idee .

Voor het vertellen hoe je alles ervaart vind ik trouwens dit forum dan wel weer een uitkomst. Ik kom hier nog niet zo lang, maar het voelt gewoon zo fijn dat ik nu weet dat er in Nederland (of Belgie) meer vrouwen rondlopen die zich net zo voelen als ik. Of meisjes die jonger zijn, maar waar ik me zelf heel erg in herken.

Dus dan houd ik het liever bij ontharen in privacy, en dit forum om te spreken met mede lotgenoten .
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2008, 11:23   #5
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
trouwens, je kunt ook lasers huren thuis
Dan voelen de meeste mensen zich wel op hun gemakkie.. je moet je toch van te voren scheren
http://www.fplrent.be/plasmahuur.php

of met de tria natuurlijk
Zoals ik op het forum | Yasmin" al zei..
er zijn ontelbare mogelijkheden om van je overbeharing af te komen..: Bleken, laseren, flitsen, scheren(is voor de meestevan ons gene optie) , harsen, waxen, sugarbody, (http://www.beautynieuws.nl/nieuws/97...et-Body-Sugar/)
Yasmin-Diane pil gebruiken.. epileren, op je voedsel letten.. etc.

Maar ff heel serieus.. wie heeft daar echt de tijd voor én zin? en alles wat met tijd te maken heeft brengt ook kosten met zich mee..

Zucht
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 14:13   #6
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
opgelet; de yasmin is geen pil die tegen overbeharing werkt!!!!, het is wel een pil die een zo min mogelijk androgene werking heeft, maar is totaal neit te vergelijken met de diane!!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 14:25   #7
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
machine huren

Het lijkt mij geen goed idee om een machine zelf te huren, lijkt goedkoop maar als het fout gaat (wij zijn geen ervaren behandelaars) is de ellende niet te overzien.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 20:59   #8
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
ja dat is waar..wel vreemd dat er geen opleidingen aangeboden worden door huidtherapeuten. Ze snappen ook wel dat het duur is en als mensen de kans krijgen om zelf de touwtjes in handen te nemen, dan doen ze dat ook wel. Gevolg: bijv. brandwonden of andere enge huidziektes..
Dus Huidtherapeuten MAAKT OPLEIDINGEN OOK MOGELIJK VOOR PARTICULIEREN!
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2008, 17:14   #9
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Bernou

Dat zouden heel veel beroepsgroepen kunnen doen.....alleen verdienen ze dan niets meer denk aan de hypotheek adviseur, de belasting adviseur, de garage monteur etc. D
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2008, 17:19   #10
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
ziekte kosten verzekering

Je kunt in plaats van de opleiding voor particulieren ook zorgen dat het gewoon vergoeed wordt. Als ze een miljard overhebben voor afganistan kan dit ook wel in het pakket is nog goedkoper ook dan die baarden opjagen...
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2008, 19:36   #11
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
caroll, ik begrijp dat het gewoon een reactie is die je hierop zet, zonder er mss verder bij na te denken, maar ze is mss niet zo tactisch gebracht
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2008, 23:24   #12
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
mss

Je hebt gelijk maar je moet toch toegeven dat we met 1 miljard euro heel wat onthaar behandelingen kunnen doen........en dat heeft een positief effect op alle dames die blij zijn met de behandeling....mijn idee, laat de baarden met rust de russen konden het ook niet in 10 jaar dus pomp die miljard in onze eigen economie of ontharing!
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2008, 12:17   #13
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ja, weet je, carollsummer, geloof me, wat had ik graag geld gehad, en vooral een methode die wel bij me aansloeg, om mijn beharing te laten verwijderen, en geloof me, ik gun dit iedereen, maar als je ondertussen tegelijkertijd ziet dat er een hoop groepen en mensen op de wereld onderdrukt worden, hongersnood lijden, ..., dan vraag ik me werkelijk af waar ik zo'n drukte over maak, aangezien veel mensen niet eens in hun eigen basisbehoeften kunnen voorzien.
ik snap je frustratie, en zeer waarschijnlijk deelt het halve forum die met je, ik vrees alleen dat dat geld toch niet echt het gewenste resultaat zou hebben.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 6 oktober 2008, 21:37   #14
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
Marte en de wereld

Er is geld genoeg om alle mensen geen honger te laten leiden, dus als wij geld willen hebben voor ontharen is dat nog altijd beter dan geld voor clusterbommen. Als we de clusters niet naar beneden gooien, hebben de arme mensen te eten en kunnen wij gratis ontharen (totaal onbelangrijk maar toch) Overigens Marte volgens mij heb jij het een en ander bestudeerd. Hoe komt het dat de WHO zo graag mensen wil redden van de honger en de VN zegt dat deze wereld overbevolkt raakt.....

En nee ik kan die ontharing zelf betalen dankzij papie maar ik vind gewoon dat ik teveel betaal voor de ziekte kosten verzekring zonder er wat voor terug te krijgen...
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2008, 09:08   #15
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Ik weet niet of dit nu het juiste forum is om het over clusterbommen te hebben.
Natuurlijk zou ik ook graag geld krijgen voor mijn laserbehandeling, maar helaas is dit niet zo.
Maar bijna iedereen heeft wel iets waar hij/zij graag geld voor zou krijgen, wij zijn niet de enige met een probleem.

Er moeten nu eenmaal beslissingen gemaakt worden waar het budget aan besteedt wordt en dat is helaas niet aan het helpen van mensen met overbeharing. Vervelend, maar het is niet anders.

Of ik het eens ben met waar dat budget dan aan besteedt wordt laat ik terzijde, maar dat hoort ook helemaal niet thuis in dit topic.
padje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goedkope manier van harsen Shaida Hirsutisme - Behandelingen 4 29 oktober 2005 19:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.