Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 maart 2016, 17:35   #1
Olivinio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2015
Berichten: 5
Geslacht:
HT bij hairplus mc

Na twee jaar wikken en wegen besloten om mijn eerste HT te laten doen door hairplus mc in Barendrecht.

Ik ben bij verschillende aanbieders geweest en heb ook Turkije overwogen. Ondanks dat ik niet twijfel aan de deskundigheid van Turkse poliklinieken toch uiteindelijk het beste gevoel om het, ondanks de iets hogere kosten, in NL te laten doen. Voor mij waren de volgende argumenten voldoendende om het in NL te laten doen: NL sprekende artsen, nazorg, niet hoeven vliegen en voor mij een echte thuiswedstrijd omdat ik in Barendrecht woon.

Na mijn eerste consult bij hairpus werd vastgesteld dat ik tussen de 2250 en 2500 grafts nodig zou hebben. Afspraak gemaakt en op 29-02-2016 was het dan zover.

Om 08.30 werd ik verwacht. Ik heb vooraf gekozen voor een semi haarsparende transplantatie. Hierdoor kon alleen geen garantie worden gegeven dat er ook daadwerkelijk tussen de 2250 en 2500 grafst konden worden geplaatst. Prima!

Na het meten van mijn bloeddruk (welke door de spanning) best hoog was, is het team van 3 dames om 09.00 uur gestart. Ik kreeg 9 minder prettige verdovingen Oxazepam, twee antibiotica en daarna werden de grafts eruit gehaald. Dit heeft tot 13.15 uur geduurd en zijn er uiteindelijk 2100 grafts uitgehaald.

Toen tijd voor een lekker lunch welke prima was verzorgd.

Om 14.00 uur wederom 9 verdovingen aan de bovenzijde van mijn hoofd om vervolgens de grafts te plaatsen. Dit voelde minder erg dan in de ochtend. Het enige waar ik best misselijk van werd was het geluid van het inspuiten van de zoutoplossing onder m'n hoofdhuid. Voelde me daarna net Petr Cech met een helmpje.

Uiteindelijk heeft dit tot 20.00 uur geduurd Dit vanwege mijn keuze voor een semi haarsparende transplantatie wat het werken voor de dames lastiger maakte. Uiteindelijk was er nog een vierde dame die het team kwam versterken. Al met al een lange dag voor het team en mij. Na de ingreep nog even 30 minuten in een kamer bijgekomen en kreeg een tasje mee met nazorginstructies, coolpack, baby shampoo, cruise magazine. Gelijk weer twee antibiotica ingenomen en twee paracetamol. Toen op naar huis wat gelukkig maar 5 minuten rijden was.

De volgende uitdaging zat hem in: hoe ga ik slapen. Uiteindelijk maar zittend in bed en met een nekkussen gaan slapen, althans proberen dan. Na een toch redelijk goede nacht de hele dag lekker rustig aangedaan en voorzichtig het donorgebied gewassen en calendulazalf opgesmeerd.

Nu zit ik op dag vier en voel me redelijk ok. Donorgebied trekt, jeukt en steekt nog wel af en toe. Zeurt dus een beetje maar meer niet. Transplantatiegebied nog nergens last van en twee x voorzichtig gedept met neofolics shampoo en gespoeld met een emmer boven m'n hoofd (ivm kracht van douchekop).

Nu is het wachten begonnen.

Hebben jullie nog tips om het donorgebied te behandelen? Tegen de jeuk, branderig gevoel. Ik heb calendulazalf maar heb niet echt het idee dat dat helpt. Of moet ik het gewoon nog meer tijd geven en dus geduld hebben?

Ik zal proberen nog wat foto's te uploaden.

Al met al een uitstekende ervaring met hairplus mc en zeker geen spijt van dat ik dit niet in Turkije heb laten doen. Tijdens maar ook zeker voor de ingreep is het toch bijzonder prettig als je in het Nederlands kan communiceren met elkaar.
Olivinio is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2016, 03:44   #2
Jackvdmeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Hairplus Barendrecht

Hoi, dat trekken en steken van donorgebied is bij mij het ergste van de transplantatie, ben nu 10 dagen verder en echt lekker slapen zit er voor mij niet in.

Transplantatie gebied daarentegen niks geen last meer van gelukkig.
Hoop ook dat het niet uitvalt

Prima kliniek daar in Barendrecht.

Veel succes met je herstel
Jackvdmeer is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
hairplus mc

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.