Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2018, 16:11   #1
grsuy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2015
Berichten: 149
Geslacht:
single grafts eerste lijn

Kan iemand mij meer informatie geven over de reden waarom de haarlijn in principe met single grafts moet beginnen?

Ik lees dat dit een natuurlijker resultaat geeft, maar ik kan me niet goed voorstellen wat er dan juist onnatuurlijk zou zijn aan grafts met meerdere haren vooraan op de haarlijn.

Zoals in andere posts al aangegeven, wil ik op termijn zelf een ht laten uitvoeren.

Ik vind dat er soms ook nog bij topartsen/topklinieken te grote verschillen zitten in geleverde kwaliteit, maar natuurlijk is elk lichaam anders.

Hieronder 3 foto's die allemaal van de website van Eberson komen. Ik vind persoonlijk dat je op foto 1 er zo uithaalt dat het om een ht gaat: haarlijn te afgelijnd, te veel dunne rechtopstaande haartjes (single grafts?) waar je de hoofdhuid nog wat doorziet en daarachter begint pas het dikkere haar.

Foto 2 en 3 zijn ook van Eberson en daar vind ik de haarlijn plots heel wat natuurlijker.

Weet iemand waaraan dit verschil kan liggen? Simpelweg lagere dichtheid?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 1.jpg‎ (36,5 KB, 159x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 2.jpg‎ (45,8 KB, 138x gelezen)
Bestandstype: jpg Foto 3.jpg‎ (36,9 KB, 135x gelezen)
grsuy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2018, 16:43   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grsuy Bekijk bericht
Kan iemand mij meer informatie geven over de reden waarom de haarlijn in principe met single grafts moet beginnen?

Ik lees dat dit een natuurlijker resultaat geeft, maar ik kan me niet goed voorstellen wat er dan juist onnatuurlijk zou zijn aan grafts met meerdere haren vooraan op de haarlijn.
Anders lijkt het op poppenhaar, gewoon onnatuurlijk ogend.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2018, 16:54   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grsuy Bekijk bericht
Hieronder 3 foto's die allemaal van de website van Eberson komen. Ik vind persoonlijk dat je op foto 1 er zo uithaalt dat het om een ht gaat: haarlijn te afgelijnd, te veel dunne rechtopstaande haartjes (single grafts?) waar je de hoofdhuid nog wat doorziet en daarachter begint pas het dikkere haar.

Foto 2 en 3 zijn ook van Eberson en daar vind ik de haarlijn plots heel wat natuurlijker.

Weet iemand waaraan dit verschil kan liggen? Simpelweg lagere dichtheid?
Het ligt maar net aan hoeveel haar de personen nog op de haarlijn hadden staan vóór de HT. Ook de dikte (van elk haartje) en structuur (golvend, krullend of steil) van het haar. Dan nog de dichtheid per vierkante cm, haarkleur, lichtinval, hoek van de foto, verzorgingsmiddelen enz. enz. Alle personen verschillen. En wat dacht je van de lengte van het haar. Persoon op foto 1 heeft nog het kortste haar en best steil naar achteren gekamd. Single grafts zullen ze allemaal hebben op de haarlijn dus niet echt relevant.

Laatst gewijzigd door Reet; 11 september 2018 om 16:57
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2018, 22:31   #4
inham123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2016
Berichten: 171
Geslacht:
Bij de eerst foto is het 7 maanden, het duurt 12-14 maanden totdat het eindresultaat bereikt is qua haargroei en dikte en dan kan nog steeds tot 24 maanden de textuur van het haar veranderen.

Ik denk ook bij de eerste foto er sprake is van tragere groei + roodhuid op de huid dat nog weg moet, maar je kan op 7 maanden niet zeggen dat het eindresultaat onnatuurlijk is, dat kan pas na 12 maanden. Wel vind ik dat de haarlijn op de eerst foto te dun is qua dichtheid.
inham123 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.