Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2008, 19:12   #1
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
klachten ?

Ik ben benieuwd naar reacties van vrouwen die te maken hebben met overbeharing hetzij erfelijk bepaald/ziekte/gevoelige haarzakjes voor androgenen etc. iedereen eigen die strijd tegen haar harige lijf.
Merken jullie dat jullie veel mannelijke trekken hebben? zoals: aggressie, veel zin hebben in sex, gesloten zijn van emoties, vette huid (veel pukkels/puistjes/olieachtige huid?) enz.

Graag een reactie
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2008, 21:16   #2
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Vanwaar deze vragen, puur uit nieuwsgierigheid of iets anders?

Afijn, ik heb geen last aggressie, buitensporig veel zin in seks (tenzij buitensporig veel zin in knuffelen daarbij hoort :p), vette huid, of iets dergelijks. Wel val ik op vrouwen en speel ik 'mannelijke' computerspelletjes. Maar of dat op de een of andere manier een relatie heeft met overbeharing weet ik niet. Wie weet hebben lesbische vrouwen in verhouding wel meer last van overbeharing, maar zoiets heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2008, 16:11   #3
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag bernou, idd vanwaar de vraag?? Merk je bij jezelf dan dergelijke dingen op? Of heb je schrik dat je dergelijke dingen ontwikkelt?

bij veel mensen met overbeharing is het niet per se door te hoge testosteronwaarden maar door hoge androgenen of overgevoeligheid aan normale waarden van androgenen. Je hebt dit al eens eerder gevraagd, ook aan mij, en opnieuw, ik sta bekend om het feit dat ik nooit boos ben of agressief, heb typisch vrouwelijke vormen, geen vette huid, eerder droog, heb geen typisch mannelijke kenmerken.

Enfin, nu twee reacties, en jij??? hoe zit dit bij jou?
Tenzij er een bepaald (erfelijk)syndroom aan de oorzaak ligt van de overbeharing, of tenzij het om extreem hoge waarden van testosteron gaat, denk ik niet dat een vrouw onmiddellijk ook lichamelijke of gedragsmatige mannelijke kenmerken zal uiten(overigens is dat ook gedeeltelijk cultureel bepaald).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 21:43   #4
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Hallo
Marte heb ik dat al eens eerder gevraagd? Nou ik weet er eigenlijk niks meer vanaf.. maar kan zo zijn, sorry dan.
Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat ikzelf last heb van een vette huid en tijdens de menstruatie ben ik niet te genieten (veel agressie vooral). De weken na de (soms tijdens)de menstruatie voel ik dat ik zin heb in veel sex alhoewel ik daar geen gehoor aan geef. En wat ik merk is dat tijdens de menstruatie er echt grote puistjes op mijn gezicht ontstaan die erg pijnlijk zijn en de haartjes (overal op mijn lijf) groeien veel sneller. In het dagelijk leven ben ik gewoon vrouwelijk hoor met gewone emoties en vormen enz. Maar ik ben gewoon benieuwd naar de reacties..
bernou
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 09:52   #5
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Bernou1,

Ik heb geen last van echt mannelijke kenmerken, maar ik vind de dingen die jij opnoemt eigenlijk ook niet typerend voor de man.

Alles wat je opnoemt vind ik meer algemene dingen die zowel bij mannen en vrouwen kunnen voorkomen, op de stemming tijdens je menstruatie na..
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2008, 14:30   #6
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
sex

Hallo Bernou,

Ik ben een vrouw en ik heb genoeg vriendinnen om te weten dat zin in sex niets iets is wat voorbehouden is aan mannen volgens mij lopen er genoeg vrouwen rond die zin in sex hebben alleen mannen komen er sneller voor uit of het is beter geaccepteerd door de maatschappij dat mannen sex hebben.....waarvoor ze dan weer een vrouw nodig hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernou1 Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar reacties van vrouwen die te maken hebben met overbeharing hetzij erfelijk bepaald/ziekte/gevoelige haarzakjes voor androgenen etc. iedereen eigen die strijd tegen haar harige lijf.
Merken jullie dat jullie veel mannelijke trekken hebben? zoals: aggressie, veel zin hebben in sex, gesloten zijn van emoties, vette huid (veel pukkels/puistjes/olieachtige huid?) enz.

Graag een reactie
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 00:02   #7
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Ik heb een heel vette huid en best veel last van puistjes, en ik vind ook dat mijn gezicht en mijn benen er niet vrouwelijk uitzien... maar voor de rest heb ik geen andere mannelijke kenmerken. Ik ben ook wel gesloten van emoties, maar dat is omdat ik te verlegen ben en geen emoties durf tonen, volgens mijn ouders door een te laag zelfbeeld. :$

En is het echt waar dat een vette huid een typisch mannelijk kenmerk is?
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 09:46   #8
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Ik vraag me af of een vette huid en puistjes nou persee typisch mannelijk zijn?
Als je een willekeurige drogist inloopt heb je genoeg dagcremes en dergelijke voor vrouwen voor de vette huid of juist een droge huid.

En sowieso de sexdrive is gewoon universeel. Bij de een ligt die hoger dan de ander, maar het is zeker niet altijd zo dat deze bij de vrouw lager ligt. Misschien dat mannen er altijd meer mee bezig lijken te zijn.

En Moii, ik geloof dat je nu in de puberteit zit? Dus dan is het heel normaal als je last hebt van puistjes. Als je op school om je heen kijkt zul je dat zelf ook zien!

En emotie tonen.. Ik heb (mannelijke) vrienden die toch veel makkelijker over emoties praten dan ik. Maar ik vind niet dat dit mij een mannelijk trekje geeft.
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2008, 18:21   #9
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Vet haar wordt veroorzaakt door een hoge productie van talg (vet) door de talgklier, die uitmondt in het haarzakje. De talg verspreidt zich als een film langs de haarschacht. De uitscheiding van talg wordt gestimuleerd door mannelijk hor­moon, maar de veranderingen van huid en haar tijdens de men­struele cyclus zijn ook sterk afhankelijk van erfelijke facto­ren.

en

Ook de lagere doses androgenen (‘mannelijke’ hormonen) kunnen hun gevolgen hebben. Van deze hormonen wordt namelijk steeds vaker aangenomen dat ze bij vrouwen een libidoverhogend effect hebben. Neemt de hoeveelheid androgenen in het bloed af, dan zou dat dus gevolgen kunnen hebben voor de zin in seks. (van: http://www.vitaal.nl/content.jsp?objectid=2078)

nougoed 2 voorbeelden waarom het eigenlijk mannelijk is..
padje.. Het smeren van cremes doet geen wonderen bij mij. Ik heb echt al zoveel cremes gebruikt (varierend van 2,00 euro potjes tot 200,00)
en kwa psyche gaat mij er niet om wat écht werkelijk de kenmerken zijn of dat er in jou vriendenkring/omgeving mannen zijn die veel opener zijn, maar meer het feit dat het alegmeen bekend is dat DE MEESTE mannen agressiever zijn dan vrouwen en ook veel moeite hebben om zich opener op te stellen als het om emoties gaat. Natuurlijk zijn Niet alle mannen dat..maar algemeen gezien

Laatst gewijzigd door Bernou1; 1 augustus 2008 om 18:25
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2008, 16:10   #10
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag bernou, wat dat niet te genieten betreft rond je cyclus, ik denk dat dat eerder met het PMS syndroom te maken heeft dan met mannelijke hormonen. Ikzelf heb, sinds het slikken van hormonen ook erg veel last van PMS, en mijn dokter heeft daarvoor teunisbloemolie(in capsules) voorgeschreven, is werkelijk een wondermiddel hiervoor (vanaf de 15de dag van je cyclus slikken), je kunt het bij het kruidvat of de apotheek krijgen.

Ik zou persoonlijk geen schrik hebben dat je echt karakteriele veranderingen overgaat die typisch mannelijk zijn door de eigen hormonen, er zijn nl nog zoveel andere aspecten die hier een invloed op hebben, vooral erfelijkheid speelt hierbij een rol. Bovendien, de goesting in seks, heeft idd vaak te maken met je hormonale cyclus, en de ene vrouw heeft al meer goesting dan de andere.

Niets dus, denk ik, om jezelf schrik mee aan te jagen. Als je echt twijfelt, kun je altijd eens bij een dokter je androgene waarden laten meten, kan nooit kwaad. Maar probeer geen spoken te zien, dat is neit zo bevorderljk voor je eigen welbevinden, en stress verhoogt alleen maar de kans op overbeharing.

xx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 13:06   #11
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag bernou, wat dat niet te genieten betreft rond je cyclus, ik denk dat dat eerder met het PMS syndroom te maken heeft dan met mannelijke hormonen. Ikzelf heb, sinds het slikken van hormonen ook erg veel last van PMS, en mijn dokter heeft daarvoor teunisbloemolie(in capsules) voorgeschreven, is werkelijk een wondermiddel hiervoor (vanaf de 15de dag van je cyclus slikken), je kunt het bij het kruidvat of de apotheek krijgen.

Ik zou persoonlijk geen schrik hebben dat je echt karakteriele veranderingen overgaat die typisch mannelijk zijn door de eigen hormonen, er zijn nl nog zoveel andere aspecten die hier een invloed op hebben, vooral erfelijkheid speelt hierbij een rol. Bovendien, de goesting in seks, heeft idd vaak te maken met je hormonale cyclus, en de ene vrouw heeft al meer goesting dan de andere.

Niets dus, denk ik, om jezelf schrik mee aan te jagen. Als je echt twijfelt, kun je altijd eens bij een dokter je androgene waarden laten meten, kan nooit kwaad. Maar probeer geen spoken te zien, dat is neit zo bevorderljk voor je eigen welbevinden, en stress verhoogt alleen maar de kans op overbeharing.

xx marte
Dag Marte,

Goh van die teunisbloem dat wist ik niet......ga ik eens even proberen want ik heb veel last van PMS in erge mate. Nu heb ik van de huisarts al eens een medicijn voorgeschreven gekregen maar daar werd ik zo mat van pffff.
Even over die mannelijke trekjes, tja wat is mannelijk he....ik sleutel bijvoorbeeld veel aan mijn oude auto's maar of dat nu ook mijn overbeharing veroorzaakt, dat hoop ik toch niet, alhoewel ik die hobby al 20 jaar heb en de overbeharing nu sinds 5 jaar dus zal wel niet.....

De overmatige lust zo'n week na de menstruatie is niks meer dan een eisprong die dan plaatsvindt.
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 16:14   #12
SatouSei
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 35
Als sleutelen aan je auto overbeharing veroorzaakt dan is er wel iets heeeeel vreemds aan de hand . Lijkt me niet, haha.
SatouSei is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 16:40   #13
zilverspar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 130
Had al wel bedackt om wat remolie over mijn behaarde delen te gooien maar ja voor mijn huid niet zo gezond, of wat accuzuur.....
zilverspar is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2008, 22:18   #14
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Marte
Ik heb teunisbloemolie nooit geprobeerd. Pas geleden heb ik http://www.avogel.nl/webwinkel/produ...enstruasan.php Menstruasan ontdekt van A. vogel en het helpt wel 2 keer per dag (elke dag ook tijden je menstruatie) moet je een tablet slikken.

Meer homeopathie & Menstruatie

Pms: http://www.avogel.nl/Indicaties/Pms.php
pijnlijke menstruatie:http://www.avogel.nl/Indicaties/Pijn...enstruatie.php
zwakke menstruatie: http://www.avogel.nl/Indicaties/Zwakkemenstruatie.php
sterke menstruatie:

http://www.avogel.nl/Indicaties/Sterkemenstruatie.php

onregelmatige menstruatie:
http://www.avogel.nl/Indicaties/Onre...enstruatie.php

Ik heb al mijn bloed laten onderzoeken en ik had geen verhoogde androgenen ofzo.. Maar mijn haarzakjes zijn erg gevoelig voor androgenen en idd stress is ook een factor wat meespeelt.

van de site van A.vogeL':

Voor het regelen van de menstruatiecyclus zijn hormonen verantwoordelijk, zoals oestrogeen en progesteron. PMS-klachten blijken vooral te ontstaan door een verstoord evenwicht tussen deze hormonen. Vaak is er een relatief teveel aan oestrogeen ten opzichte van progesteron. Voor de aanmaak van progesteron zijn onverzadigde vetzuren, vitamine B6 alsook de spoorelementen zink en magnesium nodig. Gebruik daarom geregeld koudgeperste, plantaardige oliën. De olie van tarwekiemen, saffloer, teunisbloem en zonnebloem is rijk aan onverzadigde vetzuren. Vitaminen uit de B-groep vindt u volop in volkorenproducten, roggebrood en gist.

Ik vraag me af of ik een veel oestrogenen heb.. dan zouden die haartjes er niet zijn neem ik aan.. maar als die die producten ga eten dan krijg ik dus progesteron en dat kan dus meer haartjes leveren?
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2008, 21:50   #15
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
overbeharing ligt helaas wel wat ingewikkelder dan dit. het ligt meestal neit per se aan een teveel of te weinig van het ene of het ander, maar aan idd een bepaald evenwicht, aan overgevoeligheid, ...., etc etc. het enige wat je eigenlijk kunt doen is zo gezond en evenwichtig mogelijk leven en eten, en proberen zo min mogelijk (lichamelijke en metale) stress te hebben, meer kun je eigenlijk niet doen. maar dit is , merk ik zelf, al heel wat, vooral die lichamelijke stress is voor mij een sterke veroorzaker van overbeharing(zeker in combi met mentale stres) dus hoe meer ik die vermijd, hoe minder kans over verergering. mr goed, dergleijke edingen zijn natuurlijk ook nogal persoons- en lichaamsgebonden, dus ja... , hoe dan ook, laat de moed niet hangen, bernou, ooit komt er voor ons ook nog wel eens een oplossing.
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] Bijwerkingen Lars Medicijnen/haargroeimiddelen 1577 25 juli 2019 00:26
[finasteride] [dutasteride] Psychische klachten / depressies foobar Medicijnen/haargroeimiddelen 194 20 maart 2019 10:32
Psycho-somatische klachten?? monique3 TTM - Algemeen 1 22 mei 2002 15:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.