Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juni 2010, 18:08   #61
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Volgens Rasman en anderen werken middelen als finasteride il zelden bij mensen met DUPA en DPA of bij vrouwelkijk patroon. Genetisch is dat waarschijnlijk nog weer een andere aandoening dan AGA. Met een totaal andere basis.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2010, 21:06   #62
Etna
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Hoi Fred,

Trouwens, ik zag laatst een paar oude vrienden van me (beiden zijn 21, 22 ongeveer), en zij hebben precies hetzelfde, DPA. Over het hele hoofd was het haar bij hun een stuk dunner (behalve de zij- en acherkant). Beide hebben hun haren ongeveer 3 tot 4 cm lang en het was goed zichtbaar zo. Over een paar weken ga ik op vakantie naar Spanje en vantevoren ga ik mijn haren eindelijk millimeteren. Ik hoop dat het fatsoenlijk uitziet. Ik ben nog steeds bang om het te doen, want bij DPA kan je het niet meer terug laten groeien denk ik. In die tussenstadia is het haar te dun.
Maar is het haar bij jou (en bij anderen die dit hebben) aan de zijkanten gewoon net zo dik als voorheen of is dat toch ook wel voelbaar dunner geworden?
Etna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2010, 21:09   #63
sjoerd12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 63
Dat is bij mij gewoon hetzelfde gebleven. En ook daar kan ik wel haren uittrekken maar dat is normaal. Maargoed, voorheen merkte ik dat niet omdat ik er niet zo mee bezig was. Overigens ben ik nog steeds aan de fina en minox maar frontaal is het wel weer achteruit gegaan. Er begint zich links ineens (lijkt wel in 2 weken tijd) een soort van inham te vormen maar dan best wel naar het midden.
De kruin ziet er wel weer ok uit. Lijkt erop dat de middelen daar aanslaan....
__________________
Regime:

- vitamen
- af en toe rooscure na gebruik van normale shampoo
- Finasteride 1mg (aug 2009)
- 5% minoxidil (sep 2009)


Status:

- eind oktober 2009: shedding? ->gemillimeterd.
- januari 2010: haaruitval lijkt door te gaan...
- hoefijzer profiel zichtbaar.


sjoerd12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2010, 23:10   #64
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
DPA is toch een bredere scheiding krijgen, en dan uiteindelijk steeds dunner boven op??

Ben bang dat ik dit ook heb eigenlijk...
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 00:54   #65
fred123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 mei 2010
Berichten: 56
Nouja, DPA heeft ook zo zijn voordelen. Namelijk dat practisch niemand het ziet buiten jij zelf en dat zolang het niet te ver gevorderd is je het goed kunt camoufleren. Ik probeer mijn haar gewoon kort te houden 3-4 cm en langer bovenaan dan opzij. Ook tracht ik alle gels te mijden. Ik heb ook het voordeel dat ik 1.90 ben en dus weinig mensen zicht hebben op mijn kruin waar het het dunst is nu. Voor zover ik gevonden heb is DPA gewoon androgeen gelijk AGA en moet je met minox/fina het proces al een pak kunnen vertragen vooral thv de kruin. Dat ik vooraan wat kaal zou ik weinig van wakker liggen, heel veel jonge mannen hebben dit en heeft wel iets matuur.
fred123 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 01:45   #66
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
Hey,

Als je het idee hebt dat gel je haar te dun maakt, zou je eens Swell's Volume Clay moeten proberen. heb het sinds een maand of wat van de kapper en ik moet zeggen dat het echt het verschil maakt.

bij de kapper is het alleen wel duur maar volgens mij is het ook te importeren vanuit het UK.

met voetballers kapsel bedoel ik dus kort aan de zijkant en heel iets langer bovenop en als je dan een soort speels kammetje naar de binnenkant maakt, dus dat er eigenlijk niet echt sprake is van een kammetje, valt het ook bijna niet op.

maargoed ik denk dat het allemaal prima is om het zo min mogelijk zichtbaar is maar maak er geen obsessie van. houd in gedachten dat je er hoogstwaarschijnlijk binnen redelijke tijd afscheid van zult moeten nemen.

en dan gewoon het beste je kop kan scheren en wachten op een permanente oplossing als histogen of haircloning.

groeten,

chivas.
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 02:44   #67
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred123 Bekijk bericht
Nouja, DPA heeft ook zo zijn voordelen. Namelijk dat practisch niemand het ziet buiten jij zelf en dat zolang het niet te ver gevorderd is je het goed kunt camoufleren. Ik probeer mijn haar gewoon kort te houden 3-4 cm en langer bovenaan dan opzij. Ook tracht ik alle gels te mijden. Ik heb ook het voordeel dat ik 1.90 ben en dus weinig mensen zicht hebben op mijn kruin waar het het dunst is nu. Voor zover ik gevonden heb is DPA gewoon androgeen gelijk AGA en moet je met minox/fina het proces al een pak kunnen vertragen vooral thv de kruin. Dat ik vooraan wat kaal zou ik weinig van wakker liggen, heel veel jonge mannen hebben dit en heeft wel iets matuur.
Tot op een zeker punt had ik ook geen last van mn inhammen. Het gaat pas kut worden als je je kapsel niet meer kan dragen zoals je wilt en het steeds slechter gaat zitten ect. Dat punt heb ik nu zo'n beetje.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2010, 19:06   #68
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Tja ik heb ook wel grote inhammen en ik heb gewoon een plaatje van jude law meegenomen en gezegd dit wil ik, en het ziet er wel goed uit.. ik krijg aardig wat complimenten al ben ik zelf niet echt in mn element ermee.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2010, 11:32   #69
gast1985
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 70
@ Fallen Dreams

In dat stadium zit ik nu ook. De kwaliteit van de haren bovenop is achteruit gegaan (net als de dichtheid) en ook bij mij is het erg moeilijk om mijn kapsel te dragen hoe ik dat altijd gedaan heb. Binnenkort naar de kapper dus. Ik heb eigenlijk het idee dat het alleen maar dunner kan uitzien als ik het laat knippen. Momenteel heb ik haren van ongeveer 10 cm, waardoor veel haren elkaar overdekken (en zo het dunne ook een beetje verbergen). Ik denk als het dus zo geknipt wordt dat de haren elkaar niet meer overdekken, het misschien wel eens heel erg kan tegenvallen.


@ Etna

Bij mij zijn de zijkanten en de achterkant niet dunner. Alleen het erfelijke gebied.


@ iedereen

Wat is eigenlijk het verschil tussen DPA en Telogeen Effuvlium?
gast1985 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 14:30   #70
dan_G
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2009
Berichten: 17
@ topicstarter Noob:

Je moet je inbox legen anders kan ik geen antwoord geven op je PM
dan_G is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 19:55   #71
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Bij beschreven lengte lijkt haar altijd dunner bovenop vanwege de volgende redenen:

1.Haar staat recht omhoog bovenop je hoofd, aan de zijkanten ligt het plat.
2.Lampen en dergelijke hangen meestal aan het plafond dus heb je overhead lighting. Dus alleen bovenop dringt licht door.
3.Haar dat langer is dan 3mm en korter dan een aantal centimeters (ik noem voor het gemak 6) versterkt dit effect, omdat het haar bovenop rechtop open staat voor licht en de zijkanten juist plat liggen.

Elementaire kennis voor goede kappers is dan ook, bij zulke lengtes altijd de zijkanten superkort knippen zodat je daar ook hoofhuid ziet anders lijkt het op uitdunning. Als er ook nog gel bij komt kijken kan je dit effect nog vegroten ook.

DPA is niet zo veel voorkomend dat de kans groot is dat jij en drie vrienden het hebben. Misschien zie jij bij hen DPA omdat je het zelf hebt, terwijl het slechts het resultaaat is van hetgeen ik hierboven noem.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Hoi Fred,

Zoals je in deze thread hebt kunnen lezen, heb ik dus ook DPA. Of het aggresiever is dan andere vormen van kaal worden, weet ik niet.

Ik gebruik zelf ook fina en minox, nu bijna een jaar. Mijn status is echter toch achteruitgegaan. Het is een stuk dunner bovenop. Misschien dat de kruin niet achteruitgegaan is (daar werken de middelen het beste), maar vooraan is het duidelijk dunner. Hoe dan ook, ik zal er nooit achter gekomen wat mijn haarstatus was geweest als ik geen medicatie had gebruikt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik minox 5% nooit consequent heb gebruikt (over het algemeen maar 1 keer per dag). Ik denk zelf dat bij DPA de combi van fina en minox wel noodzakelijk is (maar dat is mijn mening).

Trouwens, ik zag laatst een paar oude vrienden van me (beiden zijn 21, 22 ongeveer), en zij hebben precies hetzelfde, DPA. Over het hele hoofd was het haar bij hun een stuk dunner (behalve de zij- en acherkant). Beide hebben hun haren ongeveer 3 tot 4 cm lang en het was goed zichtbaar zo. Over een paar weken ga ik op vakantie naar Spanje en vantevoren ga ik mijn haren eindelijk millimeteren. Ik hoop dat het fatsoenlijk uitziet. Ik ben nog steeds bang om het te doen, want bij DPA kan je het niet meer terug laten groeien denk ik. In die tussenstadia is het haar te dun.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 3 september 2010 om 19:57
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2010, 23:39   #72
Michael H.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2010
Berichten: 33
volgens mij heb ik ook DPA, je kan al op sommige plaatsen mijn hoofdhuid zien :s
ik zou willen starten met fina + minox maar via apotheek is geen optie vr mij aangezien mijn ouders dit zever vinden, kan iemand dit niet nr mij opsturen? ik kan overschrijven via rekening.
Michael H. is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2010, 18:13   #73
ardah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 33
Hallo,

Ik ben nu 18 en heb haar uitval(NW2) sinds mijn 15 ook. Ik zit nu op de mbo en ken veel mensen die ook haaruitval hebben.

Ik doe er momenteel niets aan ben het ook niet van plan want gemm staat me best leuk.

Ik vind dat mijn haar alleen belangrijk is om van meisjes aandacht te krijgen maar ik heb zelf een vriendin die van me houd zo lang ze bij me is ga ik me nooit druk maken over me haaruitval. Ik heb mijn vriendin er ook nog niets over verteld ik hoop dat ze het zal accepteren als ik het haar ooit vertel.
ardah is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2010, 18:31   #74
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast1985 Bekijk bericht
Wat is eigenlijk het verschil tussen DPA en Telogeen Effuvlium?
Bij T.E. valt het haar diffuus uit rondom het hele hoofd, dus niet alleen van de bovenkant.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2010, 14:56   #75
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ardah Bekijk bericht
Hallo,

ik heb zelf een vriendin die van me houdt zo lang ze bij me is ga ik me nooit druk maken over me haaruitval. Ik heb mijn vriendin er ook nog niets over verteld ik hoop dat ze het zal accepteren als ik het haar ooit vertel.
Natuurlijk zal ze dat!!!
Je zegt toch zelf dat ze van je houdt?
Als een meisje dat niet zal accepteren heeft ze een vreemd idee over "houden van". Dat is geen liefde "in voor- en tegenslag"
En als je wat langer bij elkaar bent spelen dat soort uiterlijkheden ook helemaal geen rol meer.
Mijn vriend is ook half kaal (bovenop). Hij zet er de tondeuse met het kortste standje op, en het staat hem harstikke leuk!!!
Ik zie wel eens een foto van hem van vroeger toen hij nog een bos haar had, maar ik vind hem zoals nu veel leuker

Groetjes, Joke
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is de AAPV (Alopecia Areata Patiëntenvereniging)? Webmaster Alopecia Vereniging 0 13 november 2009 13:43
Het onderwerp Alopecia Werd Behandeld Door Een Tijdschrift Van Jehovah's Getuigen JaRule17 AA - Algemeen 6 11 mei 2006 15:02
Kan alle hulp gebruiken sweet_muisje AA - Algemeen 17 14 maart 2006 10:53
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.