Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2010, 21:23   #16
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
excuseer me voor mijn dubbele post maar ik heb zojuist het finasteride, averechtse werking topic gelezen het en bij mij zit de angst er goed in en aangezien dit de enige plek is waar ik deze vragen los kan laten doe ik dat maar

ik gebruik nu 2 weken finasteride en mijn haaruitval is nog nooit zo groot geweest, de hele dag merk ik dat haren uitvallen, voorheen was dit niet het geval... en vooral de post over dat beginnende kalende mannen hier last van krijgen, en ik in feite daaronder val laten mij twijfelen of ik het gebruik van finasteride moet doorzetten...
Als het een shedding is, is het juist goed teken: de haarwortels reageren op het middel door de haren in rustfase af te stoten. Daarna kunnen ze pas nieuwe haren gaan maken. Je zult in totaal niet meer haren kwijtraken dan anders, het verloopt ineens alleen sneller door de stimulans van Finasteride. Alleen de haren in de rustfase vallen uit. Die waren anders in de loop van een paar maanden uitgevallen.

Zoek eens op het begrip 'shedding'.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 10:36   #17
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Aha ik snap het, maar ik lees dan dat het ook averechts kan werken? Maarja ik heb niet zon behoefte om daarvan uit te gaan.
Het vervelende is dat ik dus vooral frontaal last heb, en als die haren daar uit vallen, kan het dan daar ook weer terug groeien?

Heel erg bedankt voor jullie reacties Hanna & Georgie, ik zal de minoxidil nog even een jaar laten liggen en kijken wat de resultaten dan zijn.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 10:51   #18
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Aha ik snap het, maar ik lees dan dat het ook averechts kan werken? Maarja ik heb niet zon behoefte om daarvan uit te gaan.
Het vervelende is dat ik dus vooral frontaal last heb, en als die haren daar uit vallen, kan het dan daar ook weer terug groeien?

Heel erg bedankt voor jullie reacties Hanna & Georgie, ik zal de minoxidil nog even een jaar laten liggen en kijken wat de resultaten dan zijn.
Nee, het werkt niet averechts. Je raakt nooit méér haar kwijt dan je normaal ook kwijtgeraakt zou zijn. Het gebeurt door de stimulans van de Finasteride alleen binnen een aantal weken, terwijl het anders een aantal maanden geduurd zou hebben. Het zijn allemaal haren die zich toch al in de rustfase bevonden. Ze zouden evengoed zijn uitgevallen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2010, 11:49   #19
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ah super! bedankt, door jou kan ik weer rustig slapen vannacht haha.
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2010, 20:12   #20
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Nog een vraagje: ik merk dat mijn haaruitval vooral achteraan is, en dan aan de onderkant. Dus ver van het erfelijke belaste gebied, kan dit ook door de fina komen?
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2010, 23:57   #21
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Ik heb inmiddels weer een vraag kunnen verzinnen haha. Ik gebruik nu zelf Propecia, maar dit is vrij aan de prijs. Ik heb lang met mijn huisarts overlegd of ik niet Proscar kon kopen ipv Propecia. Nu stelt hij dat de pillen zo zijn vorm gegeven, ik heb dit ook gezien, dat ze niet in 4'en te delen zijn en dat het een grote kliederboel wordt als je dit probeert. Tot mijn verbazing lees ik hier dat 3/4 aan de 1,25 mg Finasteride zit, dus 1/4 van de 5mg Proscar tabletten.

Vraag is dus hoe delen jullie deze in 4en en hoe komen jullie eraan? ik neem aan dat ik niet kan zeggen dat ik last heb van een te grote prostraat met mijn 19 jaar.

Bedankt
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 01:03   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zoals gebruikelijk zijn huisartsen niet op de hoogte en lezen geen fora. De lotgenoten gebruiken gewoon een pillensnijder van de apotheek of een aardappelmesje. Het is een beetje gehannes in het begin, maar al doende lukt 't best. Al zou je dagelijks 1,25mg binnen krijgen, is dat nog geen probleem.
(Bij vrouwen helpt 1mg sowieso bijna nooit en daarom slikken ze 2,5mg per dag in de vruchtbare leeftijd, en 5mg per dag na de menopauze.)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 17:50   #23
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik moet toegeven, de proscar die ik nu heb, zijn de beste die ik ooit heb gehad om door 4 te delen.



Als je deze krijgt, dan zonder één enkel probleem, 4 gelijkmatige delen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 17:54   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Als je deze krijgt, dan zonder één enkel probleem, 4 gelijkmatige delen.
Ja, maar volgens mij is hij bang dat hij bij 1,25mg teveel per dag binnenkrijgt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2010, 17:55   #25
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, maar volgens mij is hij bang dat hij bij 1,25mg teveel per dag binnenkrijgt.
Oh, verkeerd begrepen dan.

Nou ja ik **** me iedere dag te pletter (nou ja, moet me aanpassen aan de vriendin helaas...maar als het ff kon !).

Goed spul dit.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 11:58   #26
Sebastien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 131
Haha och, dat libido van mij mag best wel wat minder hoor! maar hoe kom je aan die proscar? Ik neem aan dat je het niet zo maar zonder recept kan krijgen... overleg je dit dan met je apotheker?
Sebastien is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 12:02   #27
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Haha och, dat libido van mij mag best wel wat minder hoor! maar hoe kom je aan die proscar? Ik neem aan dat je het niet zo maar zonder recept kan krijgen... overleg je dit dan met je apotheker?
Nee, recepten krijg je van je huisarts of van je dermatoloog.

Er zijn ook mensen die het via internet bestellen. Soms omdat de huisarts of dermatoloog gewoon geen finasteride wil voorschrijven, soms omdat ze perse de peperdure propecia willen voorschrijven (de verzekering vergoedt het in de regel niet).
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2010, 13:26   #28
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Haha och, dat libido van mij mag best wel wat minder hoor! maar hoe kom je aan die proscar? Ik neem aan dat je het niet zo maar zonder recept kan krijgen... overleg je dit dan met je apotheker?
Nee ik heb gewoon netjes verteld dat ik een HT heb gehad en dat ik dit haar wil behouden. That's it eigenlijk. Ik krijg het zeker niet voorgeschreven ivm met de prostaat.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 03:48   #29
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastien Bekijk bericht
Nog een vraagje: ik merk dat mijn haaruitval vooral achteraan is, en dan aan de onderkant. Dus ver van het erfelijke belaste gebied, kan dit ook door de fina komen?
Volgens mij ga je er nu teveel op letten. Want dit kan niet door fina komen evenals een shedding na 2 weken erg onwaarschijnlijk is
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2010, 13:13   #30
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
. Ik krijg het zeker niet voorgeschreven ivm met de prostaat.
In jouw handtekening staat "Proscar" en verzekeringsmaatschappijen weten volgens mij niet beter dan dat bestemd is voor prostaatklachten, wat de reden is waarom ze het vergoeden. Zodra ze zouden weten dat 't alleen maar om een cosmetisch probleem gaat, vergoeden ze 't niet.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en een aantal brandende vragen instinct Medicijnen/haargroeimiddelen 16 23 maart 2010 16:21
aantal vragen over Aga helhaar1 AGA - Algemeen 2 11 april 2009 12:18
5 beste FUE klinieken/doctoren en 2 andere vragen Henk-yo Chirurgische behandelingen 47 4 juni 2007 20:13
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 21:23
Aantal vragen ( ter verduidelijking ) Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 november 2003 14:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.