Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 april 2011, 23:42   #61
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Kijk naar René van der Gijp. Niet bepaald moeders mooiste met zijn lelijke gebit en kale kop.

Maar door zijn vrolijkheid en positieve uitstraling zou hij elke avond een andere vrouw in bed kunnen hebben, maar dat vindt hij vast teveel gedoe...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 00:16   #62
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Als jij iets lelijk aan jezelf vind, dan wat doet het er verder toe hoe anderen naar je kijken; helemaal niks. Ik lees en hoor dit argument zo vaak. Jij moet jezelf recht in de spiegel kunnen aankijken, zij niet.

Evenmin wil dat meteen zeggen dat er iets mis is in je bovenkamer. Uitzonderingen nagelaten, uiteraard bestaan er de Shakira's die zichzelf lelijk vinden en waarbij je je wenkbrauwen fronst of een Kareltje die vind dat hij een grote neus heeft terwijl hij juist zichtbaar een mega kleine neus heeft. Bij zulke gevallen kan je idd misschien afvragen of ze alles wel op een rijtje hebben.

Maar als er daadwerkelijk een zichtbare 'afwijking' is en je gaat daar onder gebukt, dan is dat een ieders goed recht om zich daar aan te storen. Daar hoeft niet meteen een persoonlijkheidsstoornis of weet ik veel wat aan gekoppeld te worden.

Als je je leven hierdoor heel heel heel negatief laat bepalen, wat nog verder gaat dan enkel depressief zijn (ja ik vind dat men best goed depressief mag zijn over zijn of haar kwaal) of men gekke fratsen gaat uithalen (smeekbedes/weigeren werk te zoeken/zelfmoord neigingen...enzovoorts), dan kan ik er mee inkomen dat er iets geknakt is in de bovenkamer.

Altijd maar te moeten lezen dat je hulp nodig hebt, gewoon omdat je het foeilelijk vind om kalend te zijn......of dat andere 20-jarige kojak's er ook geen probleem van maken dat ze kaal worden en tich succesvol zijn...tja...fijn voor hen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 01:48   #63
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
rond het uiterlijk draait het altijd hoor...
anders waren er geen klinieken dat elk deel aan een mens kan veranderen om meer te voldoen aan het ideaalbeeld in de maatschappij
Maar tegenwoordig laat men zich compleet gek maken door al die advertenties en tv-programma's om een mooier uiterlijk te krijgen.
Vroeger was men blij met een gebit waarvan alle tanden keurig in het gelid stonden en niet verrot waren; nu laat men de tanden ook nog witter dan wit bleken, laat vrijwillig de lol in zijn leven vergallen door vervolgens geen drankjes meer te nuttigen die de tanden weer zouden verkleuren en roken daarom ook niet meer.
Vroeger wist men niet eens wat 'inhammen' waren en dacht bij dat woord aan een inham van een rivier of iets dergelijks.
Onlangs zag ik een foto van mijn vroegere lerarenkorps en zag nu pas dat ze bijna allemaal een NW4 tot NW7 hadden, wat me destijds helemaal niet opgevallen was en waar ook niemand over sprak.
En onze meest geliefde leraar was....foeilelijk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 02:23   #64
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Mensen, laten we hier anders een slotje opgooien.

1. De tips worden GIGANTISCH op prijs gesteld,ben bezig met alles in kaart zetten en zo proberen nog zuiniger te leven.

2. Iedereen bedankt voor haar/zijn mening.

3. Sorry, maar een foto posten ga ik niet doen, zal je er komende week 1 per PM sturen Fallen.

4. Wil iedereen, hoe goed bedoeld dan ook, stoppen met het denken te weten hoe mijn bovenkamer eruit ziet en hoe ik sterke kenmerken van BDD vertoon

De psychotherapeut, psycholoog of psychiater uithangen heeft geen zin, want die bezoek ik al jaren vanwege mijn ongeluk/depressie. BDD is van tafel geworpen na een uitvoerige behandeling via het AMC in Amsterdam.
Mijn standvastheid heeft voor verschillende breuken met dienstdoende ''behandelaren'' gezorgd omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ik weet hoe mijn wereld in elkaar zit, wat voor emoties ik dagelijks moet verwerken, wat ik heb meegemaakt en hoe verschrikkelijk ik mezelf voel. Ik gun mijn leven, echt, niemand....

Bij mij is het probleem, het geld, niet het gebrek aan zelfkennis. Ik heb de wil om te vechten (geloof me) en daarom hou ik vol en heb ik hoop. Ik ben gewoon tot de hele simpele conclusie gekomen dat ik het niet kan accepteren, hoe graag ik ook zou willen. Ik voel me nergens te goed voor,leef niet boven mijn stand, heb respect voor de medemens maar ik heb zo GIGANTISCH veel schaamte, dat ik niet anders kan, en wachten tot een oplossing van mijn probleem..... en dat is niet het millimeteren iig.


Ik wil met deze post niemand in het harnas jagen, want mijn bedoelingen zijn absoluut bescheiden en vredelievend, ik heb jullie mening hoog, maar blijkbaar ben ik 1 van die uitzonderingen (zonder mezelf in de slachtoffer rol te werpen) die iets te veel heeft meegemaakt, hierdoor iets te gecompliceerd in elkaar zit en zo zeker van mijn zaak ben, dat ik geen mentale hulp/tips zoek.

Laatst gewijzigd door nokianokia; 1 mei 2011 om 02:27
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 02:49   #65
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Misschien mag ik het niet zeggen, maar daar vestig ik stiekem het grootste gedeelte van mijn hoop op

Dat was al die tijd mijn bedoeling, en nu moet ik dat financieel rond proberen te krijgen, dat is al die tijd het probleem..
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 03:04   #66
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er is een Haarwebman die meestal 30 euro betaalt per haarwerk uit China.

Vraag gewoon om prijsopgave via email zoals ik schreef.
Ze antwoorden meestal snel en jij bent niet verplicht om daarop in te gaan, hoeft daarop zelfs helemaal geen antwoord te geven.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 1 mei 2011 om 03:14
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2011, 21:31   #67
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Ik wil met deze post niemand in het harnas jagen, want mijn bedoelingen zijn absoluut bescheiden en vredelievend, ik heb jullie mening hoog, maar blijkbaar ben ik 1 van die uitzonderingen (zonder mezelf in de slachtoffer rol te werpen) die iets te veel heeft meegemaakt, hierdoor iets te gecompliceerd in elkaar zit en zo zeker van mijn zaak ben, dat ik geen mentale hulp/tips zoek.

Mensen die zichzelf te gecompliceerd noemen zijn meestal minder gecompliceerd dan ze zelf denken ;-). Als je zegt dat je veel hebt meegemaakt, is dat dan allemaal haar gerelateerd, of doel je op andere zaken? Wil je eigenlijk gene hulp maar gewoonweg je zin? Wat dat ook moge zijn?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2011, 14:36   #68
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Wat een klote weer
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2011, 20:06   #69
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Allemachtig wat een zagevent!

Namens mij een vriendelijke middelvinger.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2011, 01:44   #70
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Zo stoer moet je praten als je voor mijn neus staat... Enige waarom ik dat zei is omdat ik me juist met dit weer vreselijk voel.

Excuus dat ik me dan zo voel, als iedereen naar het strand gaat, gaat zwemmen, gaat fietsen enz enz..

Ik durf dat allemaal niet met dit weer.
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2011, 01:46   #71
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Mensen die zichzelf te gecompliceerd noemen zijn meestal minder gecompliceerd dan ze zelf denken ;-). Als je zegt dat je veel hebt meegemaakt, is dat dan allemaal haar gerelateerd, of doel je op andere zaken? Wil je eigenlijk gene hulp maar gewoonweg je zin? Wat dat ook moge zijn?

Een hoop meegemaakt waardoor ik nu in zon kutsituatie zit en zo wanhopig/ongelukkig ben geworden waardoor ik de vraag stelde in mijn 1e posting.

Heb meerdere malen doorgegeven dat ik heel blij ben met de tips (HULP), en dat ik door die aangenomen hulp ga zorgen dat mijn ''zin'' een heel stuk dichterbij komt te staan.
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2011, 17:31   #72
echo
HaarWeb lid
 
echo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 163
Ik herken me in verschillende standpunten.

Eerst en vooral inderdaad: vele kale mannen zijn gelukkig en zijn succesvol in welke vorm dan ook. Van de zanger van REM, de zanger Milow, de acteur Jude Law tot de bankdirecteur om de hoek.

Alleen, vele van ons denken wel dat succes samenhangt aan een gezonde haardos. Maar is het probleem niet dat we dan juist het type mens zijn dat te veel bevestiging zoekt bij mensen die we niet kennen.

Een familielid of geliefde zal je nooit minder graag zien omdat je een iets minder alledaaglijkse schedel hebt. Als dat toch zo zou zijn: drop them!

Nu ik 3 jaar een haarwerk heb, begin ik eindelijk te beseffen dat ik mezelf vooral iets heb wijsgemaakt. Dus binnenkort misschien wel weg met dat haarwerk!

anyway

Verder enkele praktische tips voor NokiaNokia:
- ik zit ook in de creatieve sector. Eerst en vooral is er anders uitzien juist een voordeel! En twee: het is altijd toegelaten om een petje of muts te dragen als je een creatieve job hebt. Bij ons op bureau loopt de ene creatieveling constant met een muts en de andere met een pet. Cool!
- als je echt een goedkoop haarwerk wil, moet je naar de chinezen gaan (35 euro per stuk). Maar het is echt een gedoe, geloof me. Pas na 2 jaar heb je de ervaring en het resultaat dat je waarschijnlijk voor ogen hebt. En dan nog...

Ik stuur je m'n adres op, maar het is geen garantie voor hapiness. Geloof me.

grts Jim
echo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2011, 18:21   #73
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Zo stoer moet je praten als je voor mijn neus staat... Enige waarom ik dat zei is omdat ik me juist met dit weer vreselijk voel.

Excuus dat ik me dan zo voel, als iedereen naar het strand gaat, gaat zwemmen, gaat fietsen enz enz..

Ik durf dat allemaal niet met dit weer.
Hey Nokianokia,

Dat is precies wat velen hier allemaal herkennen. Been there done that. En iedereen gunt jou dat gevoel van lekker zwemmen, fietsen, vrij zijn etc..

Je hebt het jezelf LATEN afpakken, je moet het nu zelf weer terug gaan nemen. En als je het alleen al signaleert, ben je al op de goede weg

Wat je moet doen om je weer zo te voelen kan op diverse manieren. Dat kan je op haarweb prima uitzoeken, maar uiteindelijk moet je zelf de keuze maken en er 'echt' voor gaan.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 26 mei 2011 om 18:24
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2011, 20:24   #74
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
nokia nokia, als het niet te redden is op welke manier dan ook, doe dan dit:

pak een tondeuze
scheer je haar eraf
heb schijt aan de wereld
ben blij
en je hebt uitstraling

Financien hier regelen gaat niet werken en anders scoor een haarstuk.

Succes!
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2011, 19:28   #75
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Zo stoer moet je praten als je voor mijn neus staat... Enige waarom ik dat zei is omdat ik me juist met dit weer vreselijk voel.

Excuus dat ik me dan zo voel, als iedereen naar het strand gaat, gaat zwemmen, gaat fietsen enz enz..

Ik durf dat allemaal niet met dit weer.
Geen probleem, waar vind ik die neus?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.