Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 januari 2013, 18:48   #31
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Heb je het tegen mij? heb je zijn foto's gezien? sterke nw1 mooi blond haar. lullig? Als je een vriendin hebt die ooit anorexia heeft gehad (nu niet meer) kun je dus nooit vertellen hoe mooi haar lichaam is?
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2013, 20:13   #32
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Kenmerken van Body Dysmorphic Disorder. Een preoccupatie met een vermeende misvorming van het lichaam of buitensporige bezorgdheid over een lichte fysieke afwijking. De preoccupatie leidt onmiskenbaar tot ongemak of hinder in sociale, beroepsmatige of andere gebieden van iemands functioneren. De preoccupatie is niet toe te schrijven aan een andere stoornis zoals bijvoorbeeld anorexia nervosa of hypochondrie.

Rustig aan Kuit, het was niet persoonlijk bedoeld.

Laatst gewijzigd door Elser; 3 januari 2013 om 20:40 Reden: BDD
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2013, 21:06   #33
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
Inderdaad erg lullig; zoiets zeg je niet tegen iemand die last heeft van BDD
Ik sta redelijk sterk in mijn schoenen hoor. En een NW1 heb ik heus niet, Kuit, je wil me sparen
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2013, 21:38   #34
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Nee hoor, ik weet alleen als ik je over straat zou zien lopen, zou ik jouw in geen enkele opzicht als kalend persoon zien maar iemand met de lucky genes.

Ik wil trouwens ongeveer 6 maanden (bij achteruitgang eerder) wachten en kijken of er wat terug groeit door TE etc etc, zo niet dan wil ik beginnen met finasteride. Ik las op diverse forums over een toediening van 0,25 mg effectief is, wie gebruikt deze dosering ook en weet of dit zin heeft?
Ik wil enkel finasteride gebruiken voor minstens 1 jaar.

Ik ga slapen lees het morgen wel!

Groetennnn
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2013, 23:36   #35
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Jordinho, wat een heftig verhaal. Waarschijnlijk sta je er niet bij stil dat met haar tussen de 0.6 mm en 3 cm altijd hoofdhuid zichtbaar zal zijn onder felle lampen. Dat is geen kaalheid,maar omdat je haar rechtop staat zie je dus hoofdhuid. Zie je ook bij kinderen met zulk haar. :-) En eveneens, ter illustratie, bij Brad Pitt; http://www.fashionpeople.ru/img/2008/foto/jolie/22.jpg

Laatst gewijzigd door Kniekous; 3 januari 2013 om 23:51
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2013, 23:38   #36
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
BDD is verschrikkelijk irritant. Ben zelf zo iemand die precies weet hoe dom het allemaal is. Dat het idioot is om als iemand zonder zichtbare schijnbare AGA je druk te maken om je haar. De manier waarop je wil dat het altijd perfect lijkt, wat nooit kan. Dat ik Kuit wel eens ietwat, belerend toespreek is omdat ik hem dus ergens begrijp.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2013, 10:03   #37
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Jordinho, wat een heftig verhaal. Waarschijnlijk sta je er niet bij stil dat met haar tussen de 0.6 mm en 3 cm altijd hoofdhuid zichtbaar zal zijn onder felle lampen. Dat is geen kaalheid,maar omdat je haar rechtop staat zie je dus hoofdhuid. Zie je ook bij kinderen met zulk haar. :-) En eveneens, ter illustratie, bij Brad Pitt; http://www.fashionpeople.ru/img/2008/foto/jolie/22.jpg
Ik besef dat dit verhaal stevig overkomt voor de meeste mensen, al zullen er ongetwijfeld mensen op dit forum rondhangen die ergens wel wat herkennen.
In mijn geval ben ik gewoon op een punt gekomen dat ik via professionele hulp iets aan mijn probleem moet laten doen. Als je constant over je haar piekert, en het zoals eerder gezegd je leven heeft overgenomen, lijkt me dat een terechte beslissing.
Wat de bovenstaande foto betreft is dat inderdaad te relativeren. In mijn geval leek het echter alsof op 12 mm mijn dunnere inhammen er gewoonweg niet meer waren waardoor alleen het zeer dikke haar overbleef, wat in fel licht een pure NW 3 was.
Nu wat mij vooral bezig houdt is de constante gedachte dat dat dunnere haar ook langzaamaan gaat verdwijnen ondanks fina-gebruik.
Ook al lijk ik in niets op mijn vader, toch lijk ik de haargenen van zijn kant te hebben. Die zat op z'n 30e tussen NW 3 en 4 en zit nu op 50 tussen 5 en 6.
De gedachte nog 50j te leven zonder haar bezorgt me al paniekaanvallen en zolang je met zo'n gedachtegang kampt, kan je niet normaal functioneren.
Als je als neutrale mens rondkijkt zie je wel meer twintigers met flink kalende kruinen maar ik ga mezelf dan weer vergelijken met AGA-loze personen, acteurs, en oudere kerels met een volle bos.
Mijn eerste doelstelling is om mijn huidige situatie te accepteren: 24j en kalend, en waarschijnlijk op weg naar mijn vader's kaalheid, ondanks ik al een jaar aan de fina zit en hij dat nooit gebruikt heeft.
Vervolgens leren omgaan met het feit dat je langzaamaan dat haar gaat blijven verliezen maar dat er andere dingen in het leven zijn dan haar.
Gezien mijn ongezonde manier van denken, de tijd die ik steek in het opzoeken naar medicatie, ervaringen etc, de mate waarin mijn hele leven wordt beïnvloed door AGA, lijkt deze stap me de belangrijkste te zijn.
Liefst van al zou ik volgende zomer gewoon volledig voor de 6 mm look gaan en niet meer terugkijken, al is dat gezien mijn huidige gemoedstoestand een utopie.
Om de depressie even te nuanceren: sinds m'n 21 ben ik meer en meer aandacht gaan besteden aan mijn haar waarna dat vorig jaar is beginnen escaleren en de obsessie volgde. Omdat ik mijn haar op 3j tijd van 8 cm naar een dikke cm heb gehaald, kan ik moeilijk vergelijken en door wat ik de laatste tijd zie (cf de beelden bij de kapper en het close-up bekijken van de dunnere haren op de haarlijn), ben ik volledig de weg kwijt geraakt.
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2013, 14:08   #38
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Dat vergelijken met perfecte haarlijnen van celebs e.d. is ook typisch BDD. Bijna al mijn vrienden hebben een NW2 of verdere kaalheid. Maar ik vergelijk mijn eigen haar dan eerder met de interview with the vampire cast. Totaal niet productief natuurlijk.

Vind het knap dat je het zo aanpakt Jordinho. Ik denk dat het psychische aspect inderdaad ook heel belangrijk is.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2013, 14:25   #39
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Weet jij of door stress extreem hoge cortisol levels miniaturisatie kan veroorzaken na of tijdens een telogeen aanval? ik weet dat de denisteit niet meer het zelfde is na een telogeen aanval maar toch.

http://www12.speedyshare.com/t54Mv/download/1.png
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2013, 14:32   #40
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Dat vergelijken met perfecte haarlijnen van celebs e.d. is ook typisch BDD. Bijna al mijn vrienden hebben een NW2 of verdere kaalheid. Maar ik vergelijk mijn eigen haar dan eerder met de interview with the vampire cast. Totaal niet productief natuurlijk.

Vind het knap dat je het zo aanpakt Jordinho. Ik denk dat het psychische aspect inderdaad ook heel belangrijk is.
Nu ja, ik wil me ook niet achter BDD verstoppen. Het staat imo zo goed als vast dat ik voor m'n 40e nog wat stappen op de NW schaal ga zetten.
Ik vind mezelf eerder een realist. Voor andere mensen is mijn huidige haartoestand alles behalve schrikwekkend maar met een NW 2 tot 2.5 is de stap naar goed waarneembare kaalheid toch niet al te veraf.
Gezien de familiegeschiedenis probeer ik zsm met mezelf in het rijne te komen, al lukt dat zo moeilijk dat ik het met behulp van een psychologe probeer.
Ik laat nog wel weten wat de verdere sessies opleveren, misschien zitten er wel tips bij die anderen hier kunnen helpen.
Tip 1 vorige week was om eens te proberen een hele week spiegels etc te mijden. Heb welgeteld 3x in de spiegel gekeken (uitgaan, feestdagen, je weet wel) maar verder niks en ik moet zeggen dat dat toch een stukje oplucht.
Kleine toevoeging over de BDD: Ik werd de voorbije jaren door zaken als Abercrombie benaderd om voor ze te werken/modelleren dus je kan je wel voorstellen dat kaal worden en de bezorgheid daarrond een intense beleving zijn...
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2013, 20:54   #41
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Weet jij of door stress extreem hoge cortisol levels miniaturisatie kan veroorzaken na of tijdens een telogeen aanval? ik weet dat de denisteit niet meer het zelfde is na een telogeen aanval maar toch.

http://www12.speedyshare.com/t54Mv/download/1.png
Dit moet toch wel BDD zijn.
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 12:49   #42
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Smile

Toch even wat opvolging over mijn verhaal:
Als ik de verhalen van Kuit lees en diens haarlijn bekijk, denk ik dat dat echte BDD is, terwijl ik mezelf toch echt beschouw als een AGA-slachtoffer.
Bij deze een foto nadat mijn haar dus op 12 mm gezet was.
Genomen in zonlicht om een 'normale' situatie te krijgen, weliswaar in een autoruit.

http://speedy.sh/38t6Q/foto.JPG

Nu goed, die M-haarlijn lijkt iets te zijn waar ik vroeger al mee zat, al is de rechterkant hoger dan de linker.
Ben even foto's gaan zoeken en op 11 jaar waren er al sporen van.

http://speedy.sh/NZfw3/foto2.JPG

Voor mij is het gezien mijn familiegeschiedenis echter duidelijk dat ik uiteindelijk kaal zal worden.
Dat mijn omgeving zegt dat er niets te zien is, blijf ik moeilijk geloven, al zal het feit dat er vroeger al een ongelijke haarlijn was, wel meespelen.
Ik vergelijk mezelf constant met NW1's en als ik mezelf onder een sterke lamp zet, zie ik mezelf makkelijk richting NW3 gaan.
Vandaar ook de huidige paniek en bijhorende paniekaanvallen.
Verder denk ik dat ik zoals velen hier onnodig veel tijd op haarfora besteed en te hard gefocust ben op dingen als de Norwood-schaal...

Ik stel voorlopig redelijk veel hoop in mijn fina-regime (10-11 maanden bezig) terwijl ik verder alleen Lysine en regenepure shampoo gebruik.
Doelen zijn voorlopig: leren accepteren, het onvermijdelijke zo lang mogelijk uitstellen en deze zomer alles op 4-5 mm zetten
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 15:40   #43
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Jordinho, heel eerlijk gezegd zou ik jou dus qua haarlijn inschalen als een NW1. Ik weet niet wat voor beeld jij bij NW1 hebt. Misschien een kaarsrechte lijn, maar daar moet je dan toch ook een behoorlijk vierkant voorhoofd voor hebben.

Toen ik je foto in de autoruit bekeek nam ik eigenlijk aan dat je paniek kwam omdat er ter hoogte van de inhammen achter de haarlijn een beetje sprake lijkt van dunner haar. De kwaliteit van de foto is eigenlijk te slecht om conclusies aan te verbinden, maar dat is het enige dat ik zie. Als het echt zo is, dan zou dat wel een eerste signaal van AGA kunnen zijn. Maar goed, met finasteride zal het daar dan voorlopig ook wel bij blijven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 16:21   #44
jordinho10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2012
Berichten: 38
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Jordinho, heel eerlijk gezegd zou ik jou dus qua haarlijn inschalen als een NW1. Ik weet niet wat voor beeld jij bij NW1 hebt. Misschien een kaarsrechte lijn, maar daar moet je dan toch ook een behoorlijk vierkant voorhoofd voor hebben.

Toen ik je foto in de autoruit bekeek nam ik eigenlijk aan dat je paniek kwam omdat er ter hoogte van de inhammen achter de haarlijn een beetje sprake lijkt van dunner haar. De kwaliteit van de foto is eigenlijk te slecht om conclusies aan te verbinden, maar dat is het enige dat ik zie. Als het echt zo is, dan zou dat wel een eerste signaal van AGA kunnen zijn. Maar goed, met finasteride zal het daar dan voorlopig ook wel bij blijven.
Hey AnthonieH, ik denk bij een NW1 inderdaad aan zoiets. Nu die foto in die autoruit heb ik genomen onder lichte dwang van een vriend die me letterlijk zei: neem een foto en bekijk die nu eens rustig, dan zie je misschien wat wij zien. De reden waarom ik de foto hier uiteindelijk plaatste is vrij simpel: ik wou van mensen die "er wat van kennen" horen waar ik sta.
Wat betreft dat dunner haar, goed mogelijk dat ik dat al een hele tijd heb, maar dat dat door de tondeuse eens te meer opvalt.

Nu goed, mijn paniek en obsessief gedrag worden zeker in de hand gewerkt door mijn vader's familie waarbij élke man (+- 20 gaande van 25-60) niet boven de NW3-4 komt. 'Gelukkig' lijk ik qua uiterlijk in niks op men pa dus is er nog hoop op een blijvende kop haar dankzij mijn moeder's pa.
Mijn bezoeken bij de psychologe staan vooral in het teken van: hoe raak ik van dat obsessief gedrag af en moest de AGA toch hard toeslaan: hoe ga ik daar op een normale manier mee om.

Ik moet daarbij eerlijk bekennen dat bepaalde fora paranoïde gedrag zeker in de hand werken (o.a baldtruthtalk, hairlosshelp, etc.)

Getuigenissen van jongeren die op hun 18 volledig kaal waren en zichzelf dagelijks opsluiten, zijn verre van inspirerend.
Voor wie er nog niet is geweest: blijf er weg, op haarweb vind je wel wat je nodig hebt
jordinho10 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 22:33   #45
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Ik durf bot te stellen dat moeders kant ook veel belangrijker is als het gaat om de genen. Zeker omdat er wetenschappelijk bewijs te over is dat deze stelling aantoont. De consensus is dat het gen op het X chromosoom (het adrogen receptor gen of een gen daar vlak naast) de belangrijkste rol speelt en iemand vier keer zo veel kans geeft op AGA. Het andere ontdekte gen is vele bescheidener (1.6 keer zo vele kans). http://www.science20.com/redneck_gen...iption_factors en http://scienceblogs.com/geneticfutur...ness-enters-t/ leggen het duidelijk uit.

Ik erger me ook dood aan anekdotaal bewijs waarbij vader de schuld krijgt; zijn genetisch aandeel is eigenlijk marginaal. Helaas is mannelijke kaalheid, hoe kan het ook anders, een mannending en lijkt ene kalend iemand al snel op zijn vader. Hiermee willen zeggend dat dergelijke anekdotale (nieuw woord) reacties wat mij betreft achterwege mogen blijven.

Eerlijke mening over jouw haarlijn, volgens mij een mooie volwassen haarlijn met onwijs dik haar. Kijkend naar je kinderfoto lijkt het eigenlijk niet eens of er veel veranderd is. Zou jou inderdaad niet als kalend beschouwen.

Die lamp als referentie gebruiken is onzin, toen ik mij haar gemillimeterd had zag je ook wel hoofdhuid onder een dikke lamp. Sterker nog dat zag ik zelfs bij een veel te jonge scharrel. ;-)
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.