Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 juni 2004, 02:06   #61
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Daar kom je op maar 1 manier achter, tip: doe het in de zomer, dan kan je hood huid snel een beetje bijkleuren, hou wel zonnebrand in de buurt. En als je het gaat milimeteren, zet m dan eerst op 9 milimeter en ga dan naar 6 en 3, dan kun je een beetje zien wat het effect is, misschien dat iets 'langer' kort wel leuk is.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 14:33   #62
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
He eminem ik weet hoe het voelt om je haar te verliesen maar blijf de kleine dingen in het leven te waarderen!! Blijf er over praten ga desnoots naar een psygiater wat ik trouwens ook doe, omdat je sommige dingen in het verleden niet goed hebt verwerkt of hebt weggedrukt en dat versterkt alleen maar het klote gevoel net een optel som.

Over zelfmoord plegen het lost niks op je je veroorzaakt alleen maar leed in je omgeving want die mensen letten geen eens op je haaruitval maar op de persoon die je bent ( je bent niet alleen maar haar!!!)

leef met je mee...
high is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 18:48   #63
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Ik durf dit probleem zelfs niet met mijn psychiater of mijn ouders te bespreken.
Vraagje voor High en Eminem:
Jullie vermelden allebei dat jullie in behandeling zijn bij een psychiater.
Betreft dit enkel voor jullie haarprobleem of zijn er ook nog andere factoren (zonder verder in detail te treden...)?

Ik zie het zelf ook niet echt meer zitten, maar weet niet of een psycholoog/psychiater oplossing zou kunnen bieden. Weet toch al op voorhand want die gaan zeggen en proberen doen. Dergelijke gesprekken kunnen onmogelijk de problemen wegnemen - hoogstens m'n eigen zelfbeeld wat opkrikken, vrees ik...
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 19:03   #64
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Om je vraag te beantwoorden, ik ga naar mijn psychiater om ook de overige problemen in mijn leven te bespreken.Deze problemen worden eerlijk gezegd dus allemaal veroorzaakt door de kaalheid waar ik zwaar onder lijd.Dit probleem neemt veel meer psychische en lichamelijke problemen mee dan men ooit zou kunnen denken.Nogmaals de lijst van klachten;onbeheersbare woede, frustratie, verdriet, angst, geen zelfvertrouwen, isolering, depressie, agressie, vriendenverlies, eenzaamheid, suicidale gedachten, lichamelijke pijnen en eetproblemen en slaapproblemen.Zo vreemd vind ik het zelf dus eigenlijk niet dat ik vaak aan zelfmoord denk.Ik weet zeker dat als ik geen alopecia zou hebben dat ik deze klachten allemaal niet zou hebben en dat mijn leven er op dit moment heel anders uit zou zien.Je weet wel.........huisje boompje beestje.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 19:11   #65
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Even voor alle duidelijkheid, ik heb totaal geen kapsones.
Voor mezelf heb ik mooi gezicht, goed lichaam en een goede uitstraling, maar de kaalheid verziekt al deze positieve punten van mezelf.Het verpest het gezicht van mezelf en de uitraling.Kaalheid is ook echt iets dat me totaal niet staat, het staat mezelf voor geen meter i.t.t anderen bij wie het wel kan staan.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 20:26   #66
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Nogmaals de lijst van klachten;onbeheersbare woede, frustratie, verdriet, angst, geen zelfvertrouwen, isolering, depressie, agressie, vriendenverlies, eenzaamheid, suicidale gedachten, lichamelijke pijnen en eetproblemen en slaapproblemen.
Herken ik volledig - ieder opgenoemde klacht daar heb ik jammergenoeg ook last van én de enige oorzaak is inderdaad mijn haarprobleem (en alles wat daar rond hangt, zoals die HT's enz...).
Zelfs nachtmerries en eetproblemen (zoals jij vermeld) behoren tot mijn klachten - nou ja, eetproblemen... ik zoek troost in het eten, is blijkbaar het enige waar ik nog wat van geniet (heb wel het voordeel dat ik niet zo echt veel bijkom in gewicht...).

Soms denk ik wel eens dat het wat beter zou gaan mocht ik ooit eens één meisje ontmoeten waar ik een klein beetje liefde van kan krijgen... Maar nee, zelfs dat is mij blijkbaar niet gegund!
En zeggen dat ik die HT's liet uitvoeren in de hoop dat ik meer succes zou hebben in de liefde. Ik wou ook wel eens een aantal vriendinnetjes hebben... ik zal nu al héél tevreden mogen zijn als ik ooit één vrouw ontmoet die wél geïnteresseerd is in me...

Er is trouwens weer een heel moeilijke periode aangebroken: de zomer...
Moet je constant aanhoren van collega's hoe mooi hun reis wel geweest is, en hoe goed ze zich geamuseerd hebben in het weekend... En ik, tsja... ik kan al die leuke dingen niet meer doen, alhoewel ik het enorm graag zou willen. Dat het maar gauw terug winter wordt, dan ben ik toch al van die leuke verhalen verlost!
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 20:53   #67
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Ik ken dat, ik heb ook liever dat als de zon schijnt dat het gaat regenen.
Heb ik tenminste een excuses om thuis te blijven en niets te ondernemen.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 21:19   #68
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
vraagje?

He eminem, hoe oud ben je eigenlijk en welk stadium zit je! Want met deze middelen die er nu zijn kan je nog een lange tijd van je haar genieten die je nu hebt en er zal binnen nu en 6 a 7 jaar heel veel uitgevonden worden op dit gebied! Ik ben er ook al drie jaar mee bezig en bij het begin werd ik ook echt zwaar depressief, ben zelfs met school gepakt toen der tijd! Maar ik gebruik nu veel middelen en heb nog steeds een redelijk bos, niet zoveel als 5 jaar geleden maar toch!
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 21:27   #69
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Om je vragen te beantwoorden, mijn leeftijd is 29 jaar.
Ik ben kalend aan de voorkant, maar de hele bovenkant van mijn schedel is dunnend.Ziet er gewoon niet uit.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2004, 22:45   #70
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
He eminem, hoe oud ben je eigenlijk en welk stadium zit je! Want met deze middelen die er nu zijn kan je nog een lange tijd van je haar genieten die je nu hebt en er zal binnen nu en 6 a 7 jaar heel veel uitgevonden worden op dit gebied! Ik ben er ook al drie jaar mee bezig en bij het begin werd ik ook echt zwaar depressief, ben zelfs met school gepakt toen der tijd! Maar ik gebruik nu veel middelen en heb nog steeds een redelijk bos, niet zoveel als 5 jaar geleden maar toch!
Zeg Cees, welke middelen gebruik je zoal om je haardos te behouden?
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 00:51   #71
taxmina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: zeeland
Berichten: 11
beste eminem

ik geloof dat ik een van de weinige vrouwen ben die ook dit forum lezen, en met alle respect, ik zou je met liefde een flinke schop onder je kont willen geven.
Ik snap als geen ander wat het is om kaal door het leven te moeten, want ik sukkel er al 40 jaar mee ,dus ik heb wel wat ervaring zou je zeggen. {ik ben dus helemaal kaal}
Het is misschien een dooddoener om te zeggen: wat zeur je ,er zijn zat kale mannen en daar wordt niet vreemd van opgekeken,maar een vrouw met een kale kop wordt nagestaard op straat. Laat staan hoe een kind zich voelt, want kinderen onder elkaar zijn bikkelhard.
Ik stel je voor om eens op het "damesforum"wat te lezen misschien helpt dat wat om je een heel,heel,heel klein beetje met je "lot"om te kunnen gaan.

Sterkte taxmina
taxmina is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 01:11   #72
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Bedankt voor je reactie, maar ik ben nou eenmaal niet het type dat zich beter voelt omdat ik niet de enige ben en omdat er ergere gevallen zijn
dan mezelf.Ik identificeer mezelf niet snel met anderen.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 01:16   #73
taxmina
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: zeeland
Berichten: 11
Als je je niet wil identificeren met anderen ,moet ook niet zo verschrikkelijk je beklag doen bij lotgenoten en toch proberen er zelf iets positeifs uit te halen . Man we hebben de storm van gisteren weer overleefd en het word dit weekend weer mooi weer, en ik moet werken

taxmina
taxmina is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 01:20   #74
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik vind dit een zeer moeilijke kwestie. Helemaal nu taxmina haar bijdrage geleverd heeft. Want, beste mensen, laten we nu wel eerlijk zijn: haaruitval is vele malen erger voor een vrouw dan voor een man. Of het nu wel of niet ook bij vrouwen voorkomt, het haaruitvaltype AGA is een "mannelijk" verschijnsel. Als ik bijvoorbeeld taxmina haar verhaal lees, dan schaam ik mijzelf even dat ik zo zeur over mijn haaruitval als man zijnde. Ik ken ook een meisje dat helemaal kaal is (al haar lichaamshaar; overigens geen AGA) en zij gaat er moeiteloos me om. Het interesseert haar werkelijk niets. Tuurlijk, ze had het probleem liever niet gehad, maar het probleem is er nu eenmaal en ze laat haar leven er niet door verzieken. Daar heb ik werkelijk waar zoveel respect voor en dan zeur ik over mijn "normale" haaruitval waar zo'n 40% van de mannen mee te maken heeft.

Eminem, natuurlijk is het zo dat je met jezelf te maken hebt. Jij voelt je er niet goed onder en dat is vervelend. Je hebt alle recht om er iets aan te doen. Ik probeer ook gewoon een oplossing te vinden en ik ben ervan overtuigd dat we binnen een paar jaar (5 ofzo) toch echt wel die oplossing binnen handbereik zullen hebben. Maar tot die tijd kan ik vaak genoeg benadrukken: je kunt er nu niet veel aan doen; accepteer het en laat je leven er niet door verzieken.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2004, 13:05   #75
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door taxmina
beste eminem

ik geloof dat ik een van de weinige vrouwen ben die ook dit forum lezen, en met alle respect, ik zou je met liefde een flinke schop onder je kont willen geven.
Ik snap als geen ander wat het is om kaal door het leven te moeten, want ik sukkel er al 40 jaar mee ,dus ik heb wel wat ervaring zou je zeggen. {ik ben dus helemaal kaal}
Het is misschien een dooddoener om te zeggen: wat zeur je ,er zijn zat kale mannen en daar wordt niet vreemd van opgekeken,maar een vrouw met een kale kop wordt nagestaard op straat. Laat staan hoe een kind zich voelt, want kinderen onder elkaar zijn bikkelhard.
Ik stel je voor om eens op het "damesforum"wat te lezen misschien helpt dat wat om je een heel,heel,heel klein beetje met je "lot"om te kunnen gaan.

Sterkte taxmina
Natuurlijk is het bij vrouwen tig keer zo erg, maar vergeet niet dat mannen hier ook zwaar onder kunnen lijden. Dus om iemand: 'met liefde, een flinke schop onder zijn kont te geven'.... Ten eerste ken je het verleden van Eminem niet, dat hij een thread opent met 'zelfmoord gedachten' zegt waarschijnlijk ook wel genoeg. Waarschijnlijk niet, omdat hij zich zo ow.. zo.. lekker in de samenleving voelt. Misschien is hij wel jarenlang gepest, wie zal het zeggen, hij zelf?

Nogmaals met alle respect taxmina, mannen kunnen er ook zwaar onder lijden en plaatsen ook zij, hun gevoelens op dit 'mannenforum'
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.