Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2016, 08:15   #1
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Esteworld transplantatie 29 augustus 2016

Beste,


Ik ben een 33 jarige Belg, en heb hier de afgelopen maanden vooral meegelezen.

Ik heb vooral haarverlies op de kruin en dat is sinds 8 jaar eigenlijk vrij stabiel gebleven (ongeveer 17 vierkante cm groot). Ik ben sinds ik er mij van bewust werd ook nooit gestopt met minoxidil. De laatste maanden camoufleerde ik het op de kruin ook met 'topik' en op die manier was er eigenlijk helemaal niets meer te zien.

Alleen is er sinds anderhalf jaar meer haaruitval op de voorzijde van mijn hoofd en dat stoorde me enorm. Mijn zelfvertrouwen kreeg een flinke deuk en ik was het op een bepaald moment beu. Ik ben toen eerst te rade gegaan bij Prohairclinic te Antwerpen (voor zowel MHT als HT) maar daar vond ik ze vooral niet 'oprecht'. Hun service zal ongetwijfeld ok geweest zijn. Maar wanneer 'de grote baas' zich na een intakegesprek 'opluchtend uit laat' tegen zijn personeel terwijl je nog net helemaal uit de praktijk bent (ik hield nog even een sanitaire stop bij het naar buiten gaan en kon alles horen) stopt het verhaal bij mij onmiddellijk.

Voor een zaak als prohairclinic is dit ongetwijfeld een routine-ingreep, voor mij is dit een erg grote stap waarbij ik mijn zelfvertrouwen mee wil herstellen en ik zo veel mogelijk informatie over wil. Wanneer dat te veel is stopt het bij mij.

Vervolgens had ik hier gelezen over esteworld, en enkele maanden geleden heb ik toch maar de stap gezet om bij Esteworld te rade te gaan. Op 29 augustus zal ik naar Turkije vertrekken en op 1 September kom ik terug om vervolgens op 19 September terug te gaan werken.

Nu heb ik enkele vragen:
- Hoe zijn jullie ervaringen?
- Na hoeveel tijd ziet het er weer een beetje 'normaal' en 'toonbaar' uit (gewoon bros kapsel)?
- Mijn vriendin zou in de week van 10 September op reis willen gaan, kan dit en mag dit?
- Na hoeveel tijd mag je enig resultaat verwachten?
- Zijn jullie tevreden over de service en kwaliteit van esteworld?
- Hoe betaalden jullie achteraf?

sorry voor de vele vragen, ik word wat zenuwachtig
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 09:38   #2
BART007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2016
Berichten: 3
Geslacht:
Hey,

Leuk om je post te lezen. Succes in Turkije.
Heb je enkele foto's van de huidige situatie?
Doe je ook Acell?
Ik denk dat je die vragen best aan de dokter daar vraagt. Dan ben je zeker.
In principe betalen met VISA

Groeten
BART007 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 10:10   #3
paviliondv7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2016
Berichten: 23
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kxh Bekijk bericht
Beste,


Ik ben een 33 jarige Belg, en heb hier de afgelopen maanden vooral meegelezen.

Ik heb vooral haarverlies op de kruin en dat is sinds 8 jaar eigenlijk vrij stabiel gebleven (ongeveer 17 vierkante cm groot). Ik ben sinds ik er mij van bewust werd ook nooit gestopt met minoxidil. De laatste maanden camoufleerde ik het op de kruin ook met 'topik' en op die manier was er eigenlijk helemaal niets meer te zien.

Alleen is er sinds anderhalf jaar meer haaruitval op de voorzijde van mijn hoofd en dat stoorde me enorm. Mijn zelfvertrouwen kreeg een flinke deuk en ik was het op een bepaald moment beu. Ik ben toen eerst te rade gegaan bij Prohairclinic te Antwerpen (voor zowel MHT als HT) maar daar vond ik ze vooral niet 'oprecht'. Hun service zal ongetwijfeld ok geweest zijn. Maar wanneer 'de grote baas' zich na een intakegesprek 'opluchtend uit laat' tegen zijn personeel terwijl je nog net helemaal uit de praktijk bent (ik hield nog even een sanitaire stop bij het naar buiten gaan en kon alles horen) stopt het verhaal bij mij onmiddellijk.

Voor een zaak als prohairclinic is dit ongetwijfeld een routine-ingreep, voor mij is dit een erg grote stap waarbij ik mijn zelfvertrouwen mee wil herstellen en ik zo veel mogelijk informatie over wil. Wanneer dat te veel is stopt het bij mij.

Vervolgens had ik hier gelezen over esteworld, en enkele maanden geleden heb ik toch maar de stap gezet om bij Esteworld te rade te gaan. Op 29 augustus zal ik naar Turkije vertrekken en op 1 September kom ik terug om vervolgens op 19 September terug te gaan werken.

Nu heb ik enkele vragen:
- Hoe zijn jullie ervaringen?
- Na hoeveel tijd ziet het er weer een beetje 'normaal' en 'toonbaar' uit (gewoon bros kapsel)?
- Mijn vriendin zou in de week van 10 September op reis willen gaan, kan dit en mag dit?
- Na hoeveel tijd mag je enig resultaat verwachten?
- Zijn jullie tevreden over de service en kwaliteit van esteworld?
- Hoe betaalden jullie achteraf?

sorry voor de vele vragen, ik word wat zenuwachtig
hey,

leuk om te lezen dat hier nog een belg langstgaan, ikzelf ben ook belg
ik ben op dit moment in istanbul en heb gistere mijn transplantie ondergaan,

ik kan al op 2 vragen antwoorden:
ervaring over esteworld: ben vndg dag 3 in istanbul en eig moet je zelf niks regelen, alles wordt voor je geregeld...
betaling: ik heb met visa betaald omdat ik zoveel cash meenemen not done vondt.. let wel op hier komen een goeie 3-4 % kosten bovenop het bedrag
paviliondv7 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 10:36   #4
TraderOne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Locatie: Niet op de parking
Berichten: 185
Geslacht:
Nu heb ik enkele vragen:
- Hoe zijn jullie ervaringen?
- Na hoeveel tijd ziet het er weer een beetje 'normaal' en 'toonbaar' uit (gewoon bros kapsel)?
- Mijn vriendin zou in de week van 10 September op reis willen gaan, kan dit en mag dit?
- Na hoeveel tijd mag je enig resultaat verwachten?
- Zijn jullie tevreden over de service en kwaliteit van esteworld?
- Hoe betaalden jullie achteraf?

sorry voor de vele vragen, ik word wat zenuwachtig [/QUOTE]

-Normaal en toonbaar: reken op 15-20 dagen.
-10 september is ne nipte: sowieso in de zon hoedje of ruime pet en hoofd in zwembad en zee boven water
-Resultaat: tegen einde september heb je letterlijk nul resultaat (door de shedding) en dan is het zeker 2 maand wachten voor eerste haartjes in nieuw gebied groeien. 6-12 maand volledig resultaat.
- Zeer professioneel en goede communicatie. Je bent wel een nummer in een productiehuis maar ikzelf vond dat heel ok eigenlijk.
- Betalen is ter plaatse. Eerst bloed laten trekken. Als ok. Dan betalen :-)
TraderOne is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 13:29   #5
licence
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2016
Locatie: bazel
Berichten: 75
Geslacht:
Cool

dan zijn we er samen ik vertrek zondag en heb een 2-daagse behandeling.

welk hotel verblijf je?
licence is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 16:00   #6
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
Ik ben in 2013 bij Esteworld geweest en hoewel ik zeer tevreden met Esteworld was zou ik me in de huidige situatie daar toch ernstig afvragen of je daar nog wel heen wilt. Ikzelf zou er nu in elk geval niet meer naartoe gaan, maar dat moet iedereen zelf weten en risico zelf inschatten.
Meters van het hotel waar ik toen zat was recent nog een aanslag op een groep Duitse toeristen met meerdere doden, op het vliegveld waren 44 doden na een aanslag en dan heb je die coup in de stad nog met honderden doden gehad + alle onrust daarna.
Wel hele aardige mensen bij Esteworld dus het is wel jammer als ze nu minder klanten krijgen uit Europa.

Veel succes in elk geval, Esteworld ansich is absoluut top!
__________________
Haartransplantatie 22 juni 2013 bij Esteworld in Istanbul.
(2400 grafts)
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 16:16   #7
licence
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2016
Locatie: bazel
Berichten: 75
Geslacht:
weekendje Brussel of Parijs boeken dan! gezellig terrasje doen daar.
Ik woon zelf in Brussel, het is iets waar me mee moeten leren leven.
licence is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2016, 19:50   #8
paviliondv7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2016
Berichten: 23
Geslacht:
ik kan het jullie gerust aanraden hoor..

op de luchthaven liepen super veel militairen en agenten rond, aan elk groot bedrijf of hotel staat ook een security voor de deur om wat controle uit te voeren.

je merkt wel aan de reclame op straat dat alles hier om erdogan draait, vaak zie je int groot de turkse vlag uithangen om een grote banner langst de grote wegen voor erdogan.

de turken hier zijn ook heel rustig dus ik denk dat zij hun ook niet verder druk maken...
paviliondv7 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2016, 22:35   #9
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Zo, zoals jullie konden lezen zou ik vandaag de operatie ondergaan, en zo gebeurde het ook effectief.

Het verloop tot nu toe:
- het verloop van de luchthaven naar het hotel verliep ondanks het drukker verkeer toch zeer vlot. Zeer toffe chauffeur ook. Het hotelpersoneel is vriendelijk, de locatie kon helaas wat beter.

- vandaag dus, the big day! Om 7u45 werd ik opgehaald door de mensen van esteworld. Toegegeven, ik was enoooooooooooorm zenuwachtig. Ik hoopte dat de zenuwachtigheid wat zou verbeteren, maar heb uiteindelijk toch wat kalmerends moeten innemen op aanraden van de chirurg...


Het eerste dat bij aankomst moet gebeuren is uiteraard de betaling. Het blijft toch een beetje een 'productiehuis' op dat vlak. Meteen daarna word je doorverwezen voor bloedafname en maak je kennis met 'jouw' team. De chirurg bekijkt dan wat wel of niet mogelijk is. Dit gebeurd echter zeer snel. Tijd om te overleggen welke stijl je haar tof vind etc is er eigenlijk niet. Ik heb van voor nog een 'toefje' haar en daar kon niet tussen gewerkt worden dus de grafts die daar voor gebruikt zouden worden, werden gebruikt om andere dingen op te vullen.

omdanks de wat negatievere ervaringen die ik al las wat talen betreft (lijkt me ook frustrerend wanneer de patiënt wat in het ongewisse blijft), sprak 'mijn team' gelukkig zeer goed Engels (grammatica af en toe buiten beschouwing gelaten.

Ik werd doorverwezen naar de kapper die mijn haar millimeterde. Daar werd duidelijk dat ik meer grafts zou nodig hebben dan aanvankelijk gezegd werd. Vlak daarna werd ik begeleid naar de operatiekamer, waar vervolgens de eerste injecties gegeven werden. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat echt het meest onaangename van de hele behandeling is. In het begin vrij pijnlijk en het zijn er VEEL.

Maar daarna heb ik eigenlijk niets meer gevoeld. Ik ben zelfs 2 maal bijna even ingedommeld op de tafel. De communicate met zowel chirurg als team verliep goed en amaibel.

Plus:
- zeer vriendelijk team, nogmaals complimenten
- na de injecties vrijwel pijnloos
- relatief snel
- met nog een Belgische patiënt in hetzelfde hotel zitten. Zeer toffe mens.


Min:
- de algemene talenkennis zou voor dit soort klinieken veel hoger moeten liggen
- vrij snel over de indeling van het haar gegaan... Dat was spijtig, hoop datbdit ingedeeld werd met de toekomst in het oog...
- donderdag nabehandeling en moet naar het vliegveld, benieuwd hoe dat gaat lopen...

Zou ik het nog eens doen? Ik denk het wel, maar dan moet de communicatie wel beter worden.

Laatst gewijzigd door kxh; 30 augustus 2016 om 22:38
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 11:50   #10
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Hoeveel grafts hebben ze uiteindelijk geplaatst?
De terugreis was voor mij een hel maar dat vergeet je rap eenmaal je de resultaten ziet.
Meer dan drie uur op de luchthaven, paar uur vliegen en dan nog anderhalf uur in de auto zonder dat je de zwelling kan koelen met de ice-packs. Mijn hoofd was gelijk een meloen van de zwelling tegen dat ik thuis was Volgende keer boek ik een weekje bij om daar grotendeels te herstellen.
Veel succes met je herstel.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2016, 17:47   #11
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Oei oei, dat belooft...

Maar ik reis morgen relatief vroeg terug naar België en heb nog steeds niets gehoord wat de nazorg betreft...
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2016, 16:25   #12
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Zo vandaag mijn eerste washing gehad.

Ik zit nu op de luchthaven van Zurich en ben net eens naar mijn hoofd gaan kijken.

Alles jeukt verschrikkelijk en rond mijn kroon is alles zeer droog. Ziet er eigenlijk niet uit dus dan maar het hoedje of superlosse camp dragen...

Nog iemand die meteen na de behandeling zo'n droge huid had?


Wel even melden dat ik over het algemeen, ZEER snel genees... Dus ik hoop dat het een goed teken is...

Laatst gewijzigd door kxh; 1 september 2016 om 16:30
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2016, 07:14   #13
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Afgelopen nacht een verschrikkelijke nacht achter de rug gehad, echt werkelojk ieder uur van de nacht gezien.

De jeuk was niet te harden en ik had overal een druk op het hoofd. Ik hield de band wel aan bij het slapen.

Concrete vraag:
Bij de medicijnen in de bijgeleverde documenten staat dat PREDNOL genomen moet worden tegen de zwelling. Maar dat heb ik helemaal niet mee gekregen, enkel de pijnstiller en antibiotica.

Ga ik best naar de huisdokter of gaat de zwelling vanzelf wel weg?


En houd ik best de band aan?
kxh is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2016, 09:18   #14
licence
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2016
Locatie: bazel
Berichten: 75
Geslacht:
Heb je die 3pilletjes niet meegekregen? Ik heb ze wel genomen maar heb nog steeds een behoorlijke zwelling op mijn voorhoofd. Deze nacht ook voor de eerste keer een pijnstiller moeten nemen. Voornamelijk pijn in donor. Ik ga straks op zoek naar een goed kalmerende crème ipv die body lotion doe ze meegeven. Ik hoop dat die zwelling toch wel snel weg is, met de band aan zie je dat niet zo, maar zonder is het geen zicht
licence is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2016, 21:50   #15
kxh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2015
Berichten: 43
Geslacht:
Zo weer enkele dagen verder en eigenlijk nergens last meer van.

Hier en daar een héééél klein beetje pijn en jeuk maar dat ligt aan de genezing.
Het haar begint te groeien, en vooraan zijn de korstjes los aan het komen.

Ik ben vandaag wel naar de dermatoloog gegaan omdat ik een extreem droge huid heb, dat werd door esteworld ook al aangegeven. De dermatoloog gaf ook aan dat ze wel tevreden was met het resultaat.

Momenteel ziet het er wel wat raar uit nu mijn haar groeit en de rest redelijk 'kaal' blijft.

Ik heb wel het gevoel dat ze een stuk 'vergeten' zijn. Maar daar wal wel bewust voor gekozen geweest zijn...
kxh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.