Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 10 augustus 2004, 18:15   #16
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik heb er wel nog een paar van de zijkant? maar daar zie je ze niet echt goed op. Wordt tijd voor nieuwe foto's
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2004, 19:48   #17
Johnny
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2002
Berichten: 262
Ziet er inderdaad goed uit. Al zie ik dit trouwens nog niet als kaalscheren, daarvoor heb je nog teveel haar. Je ziet zo nauwelijks dat je kalend bent (alleen maar goed toch?).
__________________
- Proscar
- Rooscure
Johnny is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2004, 01:00   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
hehe ja als je gewoon normaal tegen me aankijkt zie je het amper. Dan ben ik er toch heel tevreden mee zo, maar als ik dan in bepaalde lichvallen naar beneden kijk dan zie ik toch al een "eilandje" ontstaan terwijl ik dit van dichtbij helemaal niet ziet. Wordt daar soms gek van.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 01:36   #19
opzichgoed
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2003
Berichten: 246
kevin ziet er in der daat wel leuk uit veel frisser zegmaar... maar jah... eigenlijk wil je wat anders...
__________________
Finasteride 1,25mg (1/4 Proscar)
Minoxidil 5% (Kirkland Signature) (3x p wk)
Multivit. (Etos)
Rooscure Shampoo (3x p wk)
opzichgoed is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2004, 09:36   #20
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opzichgoed
kevin ziet er in der daat wel leuk uit veel frisser zegmaar... maar jah... eigenlijk wil je wat anders...
mwa wat anders, lang haar wil ik niet meer, is veelste veel gedoe elke keer en daar komt nog bij dat mijn haar zwaar omhandelbaar wordt nadat het een beetje lang is gegroeit, dus kort all the way. Alleen nu nog het haaruitval stabilseren en een beetje hergroei/voller haar en ik ben erg tevreden.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 22:26   #21
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
millimeteren of volledig af ?

Hoi,

De habitués op het forum hier weten intussen al dat ik 3-4 maanden met fina bezig ben. De shedding (o... wat hoop ik dat het gewone shedding met daarachter comeback is) is enorm. Ik ben het intussen beu om heelder dagen ook in spiegels, spiegelende ramen e.d. te turen om die haartjes wat beter te leggen omdat er totaal geen model meer in te houden is, me te beklagen hoe erg het wel niet is, etc...

Binnen anderhalf weekje komt de kapster. Ik denk er serieus over om het te millimeteren of het zelfs gewoon compleet af te laten scheren. Ik neem aan dat je daarmee je haar iets meer rust kan geven en misschien ook mijn gemoed dat de laatste weken door een middeleeuwse martelkamer gaat waar het elke attractie gratis en niet geheel vrijwillig mag uitproberen. Ik hoop dat het me door deze klote periode kan helpen en dat ik het vanaf dan of binnen 3 maandjes terug kan laten groeien met een iets gezonder look en aanvoelen.

Maar ik twijfel ook enorm. Ik ben nu 28 en heb nooit maar dan ook nooit heeeeel kort haar gehad. Ik heb ook altijd heel dun haar gehad en liet het altijd lang genoeg opdat de AGA niet TE opvallend was (inhammen zijn wel vrij, maar plaatsjes met heel weinig haar vallen minder op zolang de huid niet te zichtbaar wordt). Net door dat extra dunne haar van me, ben ik bang dat kort scheren of heel kort knippen me het idee gaat geven dat die AGA al zoveel verder staat dan ik dacht (en misschien is dat ook zo).

Ik weet ook niet of ik wel zal staan met heel kort haar en het zou een flinke change of look zijn van het klassieke grijzende zijstreep-kapsel naar wat het ook wordt.

Kortom... Ik twijfel enorm en voel me verscheurd. Wat denken jullie erover ? Wie heeft het hier ook gedaan en wat was je mening achteraf... heb je een 'die AGA heeft me al gepluimd zonder dat ik het goed doorhad' gevoel ? Achteraf verliefd geworden op je look ? Kon je wennen aan het zien van je hoofdhuid (misschien goede voorbereiding voor als de fina echt niet blijkt te werken)...

Kom op... help me :-)
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 23:52   #22
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik zou het milimeteren.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 09:13   #23
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Ik zou het ook millimeteren.Een hele zorg minder........
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 09:35   #24
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
idd gewoon millimeteren, heb ik van de zomer ook gedaan en ik had ook best lang haar toen, maar staat altijd wel goed joh, zit er nu ook weer overna te denken! Alleen nu het wat kouder gaat worden moet je wel goede muts aanschaffen
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 10:20   #25
Water
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Berichten: 23
Thumbs up

Ik heb tot een paar weken terug ook nog nooit echt kort haar gehad. Ik had er net als jou ook genoeg van om elke keer te kijken hoe het zit.

Ik heb toen de tondeuse gepakt, en meteen alles eraf. Je krijgt natuurlijk reacties als "ik vnod het eerst mooier". Na een paar weken merk ik nu dat niemand er maar wat van zegt. Elke week gaat gewoon alles er af.

als het weer zomer wordt, dan ga ik het er wel eens helemaal afscheren, al is het alleen maar om te kijken hoe het lijkt. Ik ben van mijzelf niet een superijdel persoon, waardoor het misschien wat makkelijker is.

Pak gewoon de tondeuse, scheer allse er af en na een paar weken ga je er gewoon van houden.
__________________
Dance, while you still have feet, smile while you still have teeth.
Water is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 11:25   #26
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
RE: Tondeuse???

Sinds vorig jaar heb ik ook last van toenemende inhammen en dunner wordend haar. Afgelopen zomer (september) ben ik daarom met mijn regime begonnen waarvan ik tot nu toe nog niet kan beoordelen of het resultaat geeft. Van schedding heb ik alleen geen last. Echter had ik toen dezelfde twijfels om het helemaal te millimeteren zodat ik met "een schone lei" kon beginnen en er zeker van kon zijn dat al het haar wat vanaf dan zou groeien behandeld was met mijn regime. Ik heb het toen niet gedaan, maar ik vraag me net als jij wel af:

IS HET GOED OM JE HAAR RUST TE GEVEN DMV MILLIMETEREN? EN IS HET INDERDAAD ZO DAT HET HAAR WAT VANAF DAT MOMENT GROEIT METEEN BEINVLOED IS DOOR JE REGIME?
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 11:32   #27
Mcsnip
HaarWeb lid
 
Mcsnip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2004
Berichten: 112
Je geeft je haar wel een soort van rust uiteraard, je hoeft niet te kammen, geen gel in te doen etc. verder zal je je ook minder druk maken dat het uitvalt, optisch valt het minder op. Of je regime dan op die haren werken hoeft natuurlijk niet, of je je haar nou kort scheert of lang houdt ze blijven in dezelfde groeifase.
__________________
intern
- cetirizinedihydrochloride
- visolie
Mcsnip is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 19:23   #28
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Ik ben ook van lang haar naar millimeteren gegaan, bij mij viel het me eigenlijk nog mee toen ik het deed. Ik vond het er zelf veel beter uit zien dan lang haar wat zo dun is dat het geen porum meer is.

Voor sommige mensen in mijn omgeving was het wel even wennen.

En ik ben diverse malen uitgemaakt voor Pim Fortuyn, maar dat terzijde.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 20:03   #29
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Ik ben ook van lang haar naar millimeteren gegaan, bij mij viel het me eigenlijk nog mee toen ik het deed. Ik vond het er zelf veel beter uit zien dan lang haar wat zo dun is dat het geen porum meer is.

Voor sommige mensen in mijn omgeving was het wel even wennen.

En ik ben diverse malen uitgemaakt voor Pim Fortuyn, maar dat terzijde.
Nou... als ze je voor Pim uitmaakten dan heb je vast wat te enthousiast zitten millimeteren
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 17:54   #30
Skybax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 34
ben juist bij de kapster geweest 3 millimeter is het. Valt mee. Ik heb het dit jaar ook voor het eerst kort geschoren. Had veel haar in de hoeken en mooie weerborstels en al men haar groeide recht naar boven en was heel sterk,nu is het flauw,niet eens sterk meer,dus heb ik me laten millimitreren. Het voordeel is dat je je er minder zal mee bezig houden(minder stress). En in mijn geval zie je dan beter(en dus de dokter ook) wat er met je hoofdhuid aan de hand is...
Skybax is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 02:00
afscheren die handel Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 14 30 juni 2004 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.