Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 31 januari 2005, 21:39   #31
joseph.1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2005
Berichten: 2
dan toch maar alles kaalgeschoren

Dag allemaal,

Ik ben hier nieuw en wil graag het volgende zeggen. Na er jaren tegenaan gehikt te hebben, heb ik sinds ongeveer augustus een helemaal kaalgeschoren kop. Ik ben 39 en sinds mijn 30ste had ik een kale kruin. Het werd langzamerhand een 'randje' met boven nog haar wat wel dunner werd. Op en dag zag ik mezelf in een spiegel in een bouwmarkt... het donkere (ik heb zwart haar) randje en de kale kruin... Opeens dacht ik: Dit is geen gezicht! Ik lijk wel een ouwe kerel. Thuis heb ik mijn kop helemaal kaal geschoren en nu scheer ik het om de twee/drie dagen. Wat een opluchting was het. Al tijden zag ik mannen die het schoren, ik zelf durfde het nooit en vond het idee zelf kaal te zijn vreselijk. Maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Ik ben vrijer dan ik de laatste 9 jaar ooit geweest ben. Ik ben kaal omdat ik ervoor kies. Het staat gewoon goed en ik lijk jonger i p v ouder. Ik wou dat ik het veel eerder had gedaan. Dus voor alle mannen die twijfelen.. ik weet wat je doormaakt maar weet nu dat het de juiste oplossing is.

Joseph
joseph.1 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 22:43   #32
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Welkom op dit forum Joseph.
Ik vind zelf ook dat kaalwieken voor velen dé oplossing kan zijn.
Vooral als de kaalheid al zover is gevorderd als bij jou.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2005, 23:53   #33
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joseph.1

Al tijden zag ik mannen die het schoren, ik zelf durfde het nooit en vond het idee zelf kaal te zijn vreselijk. Maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Ik ben vrijer dan ik de laatste 9 jaar ooit geweest ben. Ik ben kaal omdat ik ervoor kies. Het staat gewoon goed en ik lijk jonger i p v ouder. Ik wou dat ik het veel eerder had gedaan. Dus voor alle mannen die twijfelen.. ik weet wat je doormaakt maar weet nu dat het de juiste oplossing is.

Joseph
Hallo Joseph 1,
Ook 'n welkommetje hoor.

Eigenlijk ben ik ook die weg aan't volgen maar bij mij gaat het allemaal wat trager en ik wou dat ik al zo ver stond als jij! Onder mijn haarwerk heb ik me voor thuis ook brossie geschoren (9 mm). Het is ook bij mij na meer dan twintig jaar haarperikkelen (aga) een ware herademing ,gewoon zalig zo met je brossie koppie onder de douche bv. Ik zou zo ontzettend graag deze zomer ook brossie lopen tis te zeggen, achter 2 cm en boven ruim 4 cm, alleen froufrou wat langer. Als je een uurtje door de stad loopt zie je direkt twintig kaalgeschoren mannen maar verleden week zag ik dan toch ook eens één kaalgeschoren vrouw..das nou net mijn probleem daar is nog zo'n taboe rond!!
En het zal dan ook even wennen zijn om mijn hele look aan te passen.
Maar voor het eerst van mijn leven zie ik (thuis) ook mijn bolleke, haha en ik wist niet van mezelf dat het zo mooi rond was tot mijn eigen stomme verbazing begin ik er (thuis) nog aan te wennen ook! En het rare is mijn te dunne haar lijkt drie maal voller en zie ik er ook niet echt ouder mee uit, alleen vreemd..! Grtn.



My rolleyes zijn wa minder dus ist wa vetter
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 12:29   #34
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Voor mij is het geen optie. Je moet er een type voor zijn en dat ben ik niet. Hoe ver gevorderd AGA ook zal worden, ik zal mijn hoofd nooit kaal scheren. Mocht mijn regime uiteindelijk toch niet baten (dat AGA dus zachtjes aan toch verder gaat), dan heb ik in ieder geval nog wel een paar jaar en als ik in de 30 ben, dan geloof ik sowieso niet meer dat het me zo interesseert.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 19:15   #35
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Voor mij is het geen optie. Je moet er een type voor zijn en dat ben ik niet. Hoe ver gevorderd AGA ook zal worden, ik zal mijn hoofd nooit kaal scheren. Mocht mijn regime uiteindelijk toch niet baten (dat AGA dus zachtjes aan toch verder gaat), dan heb ik in ieder geval nog wel een paar jaar en als ik in de 30 ben, dan geloof ik sowieso niet meer dat het me zo interesseert.
dat heb ik ook, heb er geen kop voor... en als ik wat ouder bent boeit het me denk ik ook veel minder
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2005, 19:16   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
ik denk dat het mij ook niet zal staan, maar een NW5 met lang haar zal me ZEKER niet staan, dus dan toch maar eraf scheren t.z.t.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2005, 14:49   #37
fluflaender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2005
Berichten: 4
Question scheren

hallo joseph en anderen,
ga mijn hoofd ook kaalscheren, heb genoeg van al dat gedoe. joseph, heb je al je haar er gewoon afgeschoren met een tondeuse, of heel kort gemaakt? moet je als je je scheert ergens rekening mee houden? bijvoorbeeld, dat je huid gaat irriteren ofzoiets? bedankt alvast
fluflaender is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2005, 14:55   #38
den oli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 92
Zou ik nooit doen, om de simpele reden dat ik er de kop niet voor heb.
den oli is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2005, 15:06   #39
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fluflaender
hallo joseph en anderen,
ga mijn hoofd ook kaalscheren, heb genoeg van al dat gedoe. joseph, heb je al je haar er gewoon afgeschoren met een tondeuse, of heel kort gemaakt? moet je als je je scheert ergens rekening mee houden? bijvoorbeeld, dat je huid gaat irriteren ofzoiets? bedankt alvast
je moet alleen in de zomer oppassen dat je niet te lang in het zonlicht blijft want dan gaat je huid vervellen
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2005, 14:43   #40
fluflaender
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2005
Berichten: 4
juiste kop

ja, in de zomer een cap op, morientes, maar dat doe ik zowieso al. vraag aan de mannen hier die denken dat ze voor kaalscheren niet de juiste kop hebben. hoe weet je dat? ooit geprobeerd?
fluflaender is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2005, 17:05   #41
Colm
Star Trek fan
 
Colm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 75
Ik zal het ook nooit kaalscheren om de simpele reden dat ik littekens op mijn hoofd heb.
Mijn regime gaat fantastisch maar mocht het toch weer verergeren, dan neem ik of een transplantatie of een soort van haaraanvulling.
__________________
Regime:
- finasteride (propecia) 1x per dag.
- Minoxidil (Kirkland) 2x per dag 0,75 ml.
- p5p: 1x per week.
- Rooscure 1x per 2 weken.
- Rozemarijn shampoo 2x per week.
- Groene thee 5x per week.
Colm is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2005, 19:52   #42
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
volkert heeft zijn hoofd geschoren

Bij nu.nl staat vandaag [24/02/05] een foto van Volkert met een geschoren hoofd. Ik moet zeggen, ondanks dat ik hem verafschuw, dat dit veel beter staat dan de foto's die ten tijde van het proces van hem werden gepubliceerd met die krans en dunne hoopje haar bovenop.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 00:59   #43
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Lekker kort...

Ik heb altijd laten groeien om mijn inhammen te verbergen. Dan valt je kaalheid volgens mij juist op. Ben naar de kapper geweest en heb het lekker kort gemaakt, je ziet wel mijn grote inhammen echt goed nu

Maar het boeit me niet meer. Ik vind het zelfs nu veeeeeeeeeeeeeeeel leuker staan. Ik raad het echt iedereen aan, ik was er ook bang voor maar het viel reuzemee.

Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven gehoord dat mijn haar leuk staat

Voordeel is dat ik nu ook veel minder voor de spiegel sta om de raarste kapsel te verzinnen om mijn inhammen te verbergen. Scheelt weer een hoop tijd.

Probeer het eens zou ik zeggen...
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 10:30   #44
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Gefeliciteerd Biljartbal! Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, maar doe het toch nog maar niet. Bovendien laat ik mijn haar ook niet langer, om mijn inhammen te verbergen. Ik hou zelf gewoon van wat langer haar. Ik doe het ook gerust zo, zoals Kiefer Sutherland op onderstaande foto die vrijwel 100% vergelijkbaar is met mijn haarstatus:

http://www.imdb.com/gallery/ss/02853...land,%20Kiefer
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2005, 22:31   #45
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Gefeliciteerd Biljartbal! Ik heb er ook wel eens aan zitten denken, maar doe het toch nog maar niet. Bovendien laat ik mijn haar ook niet langer, om mijn inhammen te verbergen. Ik hou zelf gewoon van wat langer haar. Ik doe het ook gerust zo, zoals Kiefer Sutherland op onderstaande foto die vrijwel 100% vergelijkbaar is met mijn haarstatus:

http://www.imdb.com/gallery/ss/02853...land,%20Kiefer
Ja dank je wel, en mijn haarsituatie zag er ook zo uit...

Maar Haarmannetje ben je dat lang haar soms niet zat? Vooral als je wakker ben, dan stond het bij mij alle kanten op.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 13:21
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 03:00
afscheren die handel Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 14 30 juni 2004 12:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.