Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 29 juli 2012, 12:45   #751
scotty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2012
Berichten: 28
Alleen kan die arts niet weten op straat of iemand een concealer of een toupee draagt. :') Of zou ze al die hollywood sterren opeens ook niet meer aantrekkelijk vinden
scotty is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 13:52   #752
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Ergens denk ik dat onderstaande arts gelijk heeft in zijn quote. Zelfvertrouwen is aantrekkelijker dan uiterlijk (tot op zekere hoogte). Iemand die kaalheid probeert te verbergen (middels een HT of anderzijds) straalt minder zelfvertrouwen uit, want anders zou hij het wel hebben geaccepteerd.

"I hate to say this, but nothing is less attractive than a man with thin hair who is trying to hang on to it," Sanders says. "I seldom see anyone with a toupee or hair weave or hair plugs who looks fabulous. It always looks fake, and I think that's a put-off. Women find it more attractive when a man has more confidence in himself, so a balding man should just embrace being bald."

Niet dat ik zelf al toe ben om me via de tondeuse aan te sluiten bij de kale soortgenoten, maar de gedachte vind ik interessant.
Ik vind iemand die wanhopig vastklampt aan een kapsel uit zijn jonge jaren ook eerder sneu. Je ziet het vaak, mannen van in de 50 met het kapsel dat ze hadden toen ze 20 waren. Alleen nu met dunner haar en een oudere kop

Hetzelfde geldt voor mannen die dunnend haar hebben en dit zonder succes proberen te verbergen, door extra zorg aan het schikken van individuele haartjes.

Maar wat Scotty zegt is gewoon waar, de goede dokter kan mensen die succesvol het feit dat ze kalen verbergen niet herkennen.

Ik ben het daarom ook niet eens met de constatering dat we het kaal worden dan maar moeten omhelzen. Dat is wel altijd de beste optie, maar voor mij persoonlijk is het de laatste optie. Ik zal dat doen voordat ik zelf iemand wordt die overduidelijk de strijd tegen kaler worden aan het verliezen is. Maar niet eerder.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2012, 18:43   #753
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik heb de scheermes over me kop gehaald en dat vakt me erg tegen. Ik zie eruit als een crimineel aangezien ik wat groter ben dan de gemiddelde persoon die je op straat ziet en standaar een grote zwarte zonnebril draag...

met zonnebril bedoel ik dan van die grote vieze wallen!!!! Ik vind de wallen erger dan het kaal worden. Ik zou er zo 10 jaar jonger uit zien zonder die kringen.. dan zou ik er 25 uitzien in plaats van 35. Ik ben overigens jonger dan beide mja ik ga ermee leren leven!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2012, 00:35   #754
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Ik heb de scheermes over me kop gehaald en dat vakt me erg tegen. Ik zie eruit als een crimineel aangezien ik wat groter ben dan de gemiddelde persoon die je op straat ziet en standaar een grote zwarte zonnebril draag...

met zonnebril bedoel ik dan van die grote vieze wallen!!!! Ik vind de wallen erger dan het kaal worden. Ik zou er zo 10 jaar jonger uit zien zonder die kringen.. dan zou ik er 25 uitzien in plaats van 35. Ik ben overigens jonger dan beide mja ik ga ermee leren leven!
Volgens mij is het contrast gewoon enorm. Ik heb nog nooit een gast gezien die er slechter uitzag met gemillimeterd haar. Die hele discussie of je schedel wel goed is vind ik onzin. Als je een 6-je bent blijf je dat, je word geen 7 maar ook geen 5.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2012, 16:13   #755
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik vind iemand die wanhopig vastklampt aan een kapsel uit zijn jonge jaren ook eerder sneu. Je ziet het vaak, mannen van in de 50 met het kapsel dat ze hadden toen ze 20 waren. Alleen nu met dunner haar en een oudere kop

Hetzelfde geldt voor mannen die dunnend haar hebben en dit zonder succes proberen te verbergen, door extra zorg aan het schikken van individuele haartjes.

Maar wat Scotty zegt is gewoon waar, de goede dokter kan mensen die succesvol het feit dat ze kalen verbergen niet herkennen.

Ik ben het daarom ook niet eens met de constatering dat we het kaal worden dan maar moeten omhelzen. Dat is wel altijd de beste optie, maar voor mij persoonlijk is het de laatste optie. Ik zal dat doen voordat ik zelf iemand wordt die overduidelijk de strijd tegen kaler worden aan het verliezen is. Maar niet eerder.
Sluit ik me bij aan. Zelfvertrouwen zit natuurlijk ook meer dan in haar alleen; ik kan niet in de toekomst kijken, maar volgens mij zou ik binnen x aantal jaar en na een verloren strijd tegen aga méér zelfvertrouwen hebben met een degelijk haarwerk dan dat ik kaal rondhuppel. Tja. 'Het kaalworden omarmen' of simpelweg aanvaarden, is natuuuuurlijk de makkelijkste weg, maar lang niet iedereen is er klaar voor om die te nemen.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2012, 16:36   #756
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
@hairpilot volgens mij is acceptatie juist de moeilijkste weg. Als dat zo makkelijk zou zijn, zou het op dit forum niet zo vol zitten en zouden wij mannen al zo lang de mens bestaat niet allerlei vreemde goedjes (zoals tenen van een hond ;-) op ons hoofd smeren om niet te hoeven accepteren.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2012, 16:46   #757
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
@hairpilot volgens mij is acceptatie juist de moeilijkste weg. Als dat zo makkelijk zou zijn, zou het op dit forum niet zo vol zitten en zouden wij mannen al zo lang de mens bestaat niet allerlei vreemde goedjes (zoals tenen van een hond ;-) op ons hoofd smeren om niet te hoeven accepteren.
Ik bedoelde met 'makkelijkste' dat het de weg is met de minste consequenties en dus in dat opzicht gemakkelijk. Je aanvaardt het eenvoudigweg, je laat er je slaap niet voor en je leven gaat eenvoudigweg verder. Alles wordt gecompliceerder als je het niet kan/wil aanvaarden
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2012, 23:34   #758
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik vind iemand die wanhopig vastklampt aan een kapsel uit zijn jonge jaren ook eerder sneu. Je ziet het vaak, mannen van in de 50 met het kapsel dat ze hadden toen ze 20 waren. Alleen nu met dunner haar en een oudere kop

Hetzelfde geldt voor mannen die dunnend haar hebben en dit zonder succes proberen te verbergen, door extra zorg aan het schikken van individuele haartjes.

Maar wat Scotty zegt is gewoon waar, de goede dokter kan mensen die succesvol het feit dat ze kalen verbergen niet herkennen.

Ik ben het daarom ook niet eens met de constatering dat we het kaal worden dan maar moeten omhelzen. Dat is wel altijd de beste optie, maar voor mij persoonlijk is het de laatste optie. Ik zal dat doen voordat ik zelf iemand wordt die overduidelijk de strijd tegen kaler worden aan het verliezen is. Maar niet eerder.
Ik zie eigenlijk vooral mannen van 50 jaar met een kort kapsel, simpelweg omdat langer door dunner haar geen gezicht is. Geen idee hoe ze eruit zagen toen ze 20 waren, toen bestond ik namelijk nog niet, jij toch ook niet
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2012, 23:57   #759
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Ik zie eigenlijk vooral mannen van 50 jaar met een kort kapsel, simpelweg omdat langer door dunner haar geen gezicht is. Geen idee hoe ze eruit zagen toen ze 20 waren, toen bestond ik namelijk nog niet, jij toch ook niet
Ik wel, al had ik toen nog niet zo veel aandacht voor kapsels bij volwassenen

Maar ik herken van de televisie wel kapsels uit de jaren 70 en 80 ... die zie je nog regelmatig. Ook op TV, bij mannen uit de muziekbussiness vooral eigenlijk.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 02:00
afscheren die handel Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 14 30 juni 2004 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.