Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 januari 2005, 20:54   #61
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Het komt er simpelweg op neer dat je soms moet dealen met de kaarten die het leven je deelt. Jezelf zielig vinden en wijzen naar de anderen "die hebben wel" schiet niks op. Sterker nog, het werkt contraproductief. Dus speel jezelf niet de hele tijd de 'Zielepiet' toe, en recht die rug. De weg ligt voor je, niet achter je!
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 22:33   #62
Haarzoeker
HaarWeb lid
 
Haarzoeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 191
Mooi gezegt pizzacat, valt me ook op dat bepaalde mensen hier hele wijze dingen kunnen zeggen zoal Laurensj, Lies86, Pizzacat en Haarmannetje, en nog een heel stel anderen.
Haarzoeker is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 23:06   #63
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarzoeker
Mooi gezegt pizzacat, valt me ook op dat bepaalde mensen hier hele wijze dingen kunnen zeggen zoal Laurensj, Lies86, Pizzacat en Haarmannetje, en nog een heel stel anderen.
Uitgeblust, Jaapie etc. etc.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 23:33   #64
Bomberke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Berichten: 15
Tuurlijk iedereen doet met zijn leven wat hij/zij wil. Maar toen ik ben beginnen kaal worden heb ik dat ook proberen te verbergen. Mijn kapper heeft gewoon gezegd om mijn haar met de tondeuse af te doen. In het begin was het ook wennen maar ik heb er best nog vele complimentjes voor gekregen. De vrouwen houden van een broskop of niet. Velen vinden het ook schattig.
Bomberke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 06:42   #65
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Mijn kapper zei dat ook inderdaad: "als je echt kaal begint te worden bovenop (dus niet de inhammen", dan zou ik het heel kort knippen of millimeteren". Nou, bij sommigen staat dat misschien, maar ik zou het nooit doen. Kort oke, maar millimeteren... das niets voor mij.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 10:23   #66
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat is helemaal niet waar. Hoe weet jij wat er waar hoort te zitten? Alleen omdat het merendeel zulke eigenschappen vertoont? Het zijn genetische instellingen en dus hoort het zo te zijn.
Zal me echt worst wezen dat het genetisch bepaald is. Ik zie dat er mensen rondlopen die er geen last van hebben en dat het dus niet zo hoeft te zijn.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar kijk dan ook eens naar het type vrouw, man. Denk je nu werkelijk dat die dames representatief zijn? Natuurlijk gaan ze een man met een vol bos haar, ze zitten nota bene in een programma waar alles om het uiterlijk draait en daar komen ook bepaalde type mensen op af. Jemig zeg, kom eens uit die pseudo-werkelijkheid van de televisie, dat is gewoon niet zoals het in het dagelijks leven werkt.

Toen ik vanmiddag dat MTV programma zag moest ik gewoon lachen. Het doet mij werkelijk niets; mijn leven gaat gewoon verder; een leven waarin mijn haaruitval totaal geen probleem vormt (behalve dan binnen mijn eigen hoofd). Dat is het verschil. Wanneer je kunt relativeren en accepteren wordt het zelfs één grote grap en interesseert het je geen hol meer en ook zul je dan zien hoe betrekkelijk het hele verhaal is.

Ik begrijp natuurlijk dat het gemakkelijk gezegd is; ik heb er zelf ook door in de put gezeten, maar echt, je komt er vanzelf.
Natuurlijk weet ik wel een verschil te maken tussen dat type vrouw in die programma's en in het dagelijks leven. Alleen hou jij je verschrikkelijk voor de gek als je serieus denkt dat over het algemeen kalende mannen moeilijker aan een vrouw komen dan met een bos haar. Dat wil niet zeggen dat men bij voorbaat lelijk en/of kansloos is, het is alleen een constatering. Deze constatering geldt ook voor veel vrouwen in het dagelijks leven. Daar komt nog bij dat IK het ZELF niet mooi vind en dat is nog het allerbelangrijkste. Pizzacat en jij doen voorkomen alsof het voor jullie maar 1 grote grap is, maar in de tussentijd zijn jullie niet van het forum weg te slaan. Erg knap als jullie idd alles zo relativeren, maar kom niet met het verhaal aanzetten dat als mensen niet zo makkelijk relativeren dat ze niet zo zielig moeten doen terwijl de feiten daar zijn.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 11:14   #67
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Zal me echt worst wezen dat het genetisch bepaald is. Ik zie dat er mensen rondlopen die er geen last van hebben en dat het dus niet zo hoeft te zijn.



Natuurlijk weet ik wel een verschil te maken tussen dat type vrouw in die programma's en in het dagelijks leven. Alleen hou jij je verschrikkelijk voor de gek als je serieus denkt dat over het algemeen kalende mannen moeilijker aan een vrouw komen dan met een bos haar. Dat wil niet zeggen dat men bij voorbaat lelijk en/of kansloos is, het is alleen een constatering. Deze constatering geldt ook voor veel vrouwen in het dagelijks leven. Daar komt nog bij dat IK het ZELF niet mooi vind en dat is nog het allerbelangrijkste. Pizzacat en jij doen voorkomen alsof het voor jullie maar 1 grote grap is, maar in de tussentijd zijn jullie niet van het forum weg te slaan. Erg knap als jullie idd alles zo relativeren, maar kom niet met het verhaal aanzetten dat als mensen niet zo makkelijk relativeren dat ze niet zo zielig moeten doen terwijl de feiten daar zijn.
Maar snap nou dat je met zielig doen geen ruk verder komt. Ik vind het ook niet leuk dat ik (licht) kalend ben. Maar ik ga mezelf niet zielig zitten vinden, ongeveer 1 keer in de week denk ik 'kut' en dan weer verder. Ik accepteer het niet volledig, daarom waar ik hier een beetje rond. Maar als al die zooi niet blijkt te werken dan zit er echt niets anders op. Ik ben toch niet van plan minder plezier te hebben in mn leven door mn haar.

Onthou dat de wereld om je heen een redelijke constante is, die verander je niet. Wat je wel kan veranderen is hoe JIJ er mee omgaat. Daar zit de kracht.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 12:27   #68
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ben ik het helemaal mee eens.

Als je iets vervelends of verdrietigs overkomt, heb je twee keuzen: treurig zijn of niet. Die keuze maak je altijd zelf. Wat er al gebeurd is, kun je ook niet meer veranderen, net als je genetische aanleg.

Een van mijn vriendinnen heeft ook dun haar, en we hebben er vaak lol over. Je kunt er ook met z'n tweeën over gaan zitten zeuren, maar dat schiet niet op.
Natuurlijk zou ik ook wel een dikke bos prachtig haar willen hebben. Maar het IS nu eenmaal niet zo.

Overigens duurt het wel een tijdje voor je tot een bepaald "joie de vivre" komt, natuurlijk.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 13:07   #69
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
precies je mag best even wat tijd gebruiken voor die omschakeling. Als je maar goed al het voorgaande in je achterhoofd houdt.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 13:56   #70
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Zal me echt worst wezen dat het genetisch bepaald is. Ik zie dat er mensen rondlopen die er geen last van hebben en dat het dus niet zo hoeft te zijn.
Dat is het probleem bij jou. Jij kent het verschil niet tussen een persoonlijke constatering/mening en een universele normale eigenschap. Dat het niet zo hoeft te zijn is natuurlijk een kulargument. Tja, het hoeft ook niet zo te zijn dat iemand een bril nodig heeft, het hoeft ook niet zo te zijn dat iemand dom is, het hoeft ook niet zo te zijn dat iemand in een omgeving is geboren waar er geen goede levenskansen zijn enzovoort. Het feit is, beste Lucky, dat dingen zijn zoals ze zijn en waar het lichamelijke eigenschappen betreft is dat over het algemeen een kwestie genetische programmeren. Dus, als een jongen kaal wordt op pak hem beet zijn 22ste, dan is dat gewoon zo en natuurlijk had het niet zo hoeven zijn, maar het hoeft ook niet zo te zijn dat iemand MET haar zijn haar voor altijd houdt.

Zie in, Lucky, dat je constant redeneert vanuit je eigen frustratieperspectief om het negatieve aspect van je eigen 'kwaal' te bevestigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Natuurlijk weet ik wel een verschil te maken tussen dat type vrouw in die programma's en in het dagelijks leven. Alleen hou jij je verschrikkelijk voor de gek als je serieus denkt dat over het algemeen kalende mannen moeilijker aan een vrouw komen dan met een bos haar.
Dit laatste snap ik even niet. Dat laatst ontken ik toch juist?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Dat wil niet zeggen dat men bij voorbaat lelijk en/of kansloos is, het is alleen een constatering. Deze constatering geldt ook voor veel vrouwen in het dagelijks leven. Daar komt nog bij dat IK het ZELF niet mooi vind en dat is nog het allerbelangrijkste. Pizzacat en jij doen voorkomen alsof het voor jullie maar 1 grote grap is, maar in de tussentijd zijn jullie niet van het forum weg te slaan. Erg knap als jullie idd alles zo relativeren, maar kom niet met het verhaal aanzetten dat als mensen niet zo makkelijk relativeren dat ze niet zo zielig moeten doen terwijl de feiten daar zijn.
Ik heb nooit gezegd dat het zielig is. Ik ben zelf ook in die situatie geweest, maar op een gegeven moment zie je in hoe zinloos en betrekkelijk het is. Je moet op een gegeven moment ook wel veranderen van houding, want anders ga je er aan onderdoor. Ook ik vind het niet leuk, dat ontken ik echt niet en daarom ben ik ook hier. Maar ik ga mezelf niet telkens zo zinloos in de put zitten praten met zelfmedelijden, en mezelf voorhouden dat mijn leven nu geen zin meer heeft. Zoals pizzacat ook zegt, het is heel begrijpelijk dat je in het begin niet kunt en wilt relativeren, maar dat moment komt vanzelf.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 14:13   #71
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Weet je Haarmannetje, wat je nu zegt tegen mensen die "het" net hebben, klopt als een bus. Ik ben zelf ook een nieuweling in de wondere wereld der AGA, dus ik ben nog niet geheel zo "zen" erover. Het is gewoonweg een pad wat iemand moet gaan. En als je aan het begin staat, moet je inderdaad je eigen persoonlijke worstelingen doormaken op weg naar aanvaarding van de situatie waarin je zit. (Geldt dat niet voor alle moeilijke dingen des levens )Aanvaarden is overigens natuurlijk wat anders dan het bijltje er maar helemaal bij neergooien, maar wel is wel leren reëel te zijn, dingen een plekkie te geven.

En mensen als jij, die dus een stuk verder dat pad op zijn gewandeld en die berusting hebben gevonden, willen juist zo graag laten weten dat je het echt wel overleeft. Je bent er immers levend bewijs van. Maar zij die het net weten, maken in meerdere of mindere mate, denk ik, toch een soort van rouwproces door. En dan wil je soms misschien niet horen dat het écht wel goedkomt. Misschien is dat het? Uiteindelijk beslissen de meetsen toch, mag ik hopen, dat het niet meteen je hele leven hoeft te verpesten. Ook al lijkt het in eerste instantie wel zo.

Ach hoe dan ook, ik relativeer het hele gebeuren op mijn hoofd zoveel als mogelijk en ben er altijd wel van overtuigd geweest dat het goedkomt, hoe dan ook. Het is ook heel prettig dat je hier kunt putten uit de ervaringen van hen die je in dit proces zijn voorgegaan. Dus dank voor jou woorden van ervaringsdeskundigheid
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 14:43   #72
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Het is wel zo dat een aantal negatieve gedachte-patronen bijgestuurd moeten worden. De meeste mensen lukt dat zelf wel, anderen hebben echt een flinke zet of zelfs professionele bijstand erbij nodig. Ik zie mezelf een beetje als de flinke zet (ahem) hier op het forum. Je moet niet teveel meegaan in de zieligheidsfactor en ik ben blij dat er genoeg gezond verstand op het forum aanwezig is. Het risico van lotgenootgroepen is dat ze soms verzanden in geweeklaag hoe zielig ze met elkaar niet zijn. Hier gelukkig niet.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 14:57   #73
Hellen
Webwitch
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Berichten: 158
Je hebt gelijk Pizzacat. We moeten waken voor samen zwelgen. En anderen prikkelen tot een andere gedachten gang is altijd nuttig, denk ik. Als "lotgenoten"" vind ik dat ook wel een stukje morele verplichting.
__________________
Allways look on the bright side of life.....


Diagnose december 2004.
Wat gooi ik sinds die dag in de strijd ?
Diane 35
Rooscure
Toppik

plus dagelijks:
* 1 kilo moed
* 1 flinke dosis relativeringsvermogen
* 3 koppen positiviteit
* een flinke korrel zout
* minstens eenmaal lachen om jezelf
* soms wat tranen

Goed door elkaar roeren en innemen. Het smaakt vaak zoet en soms wat bitter, maar de werkzaamheid is bewezen!
Hellen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 18:12   #74
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Jullie zouden mijn verhaal moeten kennen en misschien geef ik daar wel eens tekst en uitleg over. Ik ben al een aantal jaren onder professionele behandeling. Ik ben niet iemand die "het" net heeft, maar heb er dus al sinds eind '98 last van. We zijn nu 6 jaar, een minderwaardigheidscomplex, onzekerheid, halfkaal hoofd, vrijgezel en een angst en paniekstoornis verder en ik zit er middenin en ben geen stap verder gekomen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 18:19   #75
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Jullie zouden mijn verhaal moeten kennen en misschien geef ik daar wel eens tekst en uitleg over. Ik ben al een aantal jaren onder professionele behandeling. Ik ben niet iemand die "het" net heeft, maar heb er dus al sinds eind '98 last van. We zijn nu 6 jaar, een minderwaardigheidscomplex, onzekerheid, halfkaal hoofd, vrijgezel en een angst en paniekstoornis verder en ik zit er middenin en ben geen stap verder gekomen.
Als je er echt zo mee zit kan je een HT overwegen..
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.