Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 maart 2007, 12:14   #1
Nor@h
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2006
Berichten: 22
Ik ga er voor! Wie nog?

Mijn besluit staat vast! Vanaf vandaag, 18 maart 2007, onderneem ik een nieuwe en welgemeende poging om te stoppen met ttm. Op dit moment is er in Amerika een congres bezig over "Living With, Learning About, and Healing From Trichotillomania (Hair Pulling) & Chronic Skin Picking", dat vanavond op zijn einde loopt. Dit is voor mij een ideale datum om met volle moed te proberen te stoppen. Ik loop al weken met het idee rond, maar ik bleef het maar voor me uitschuiven. Sinds een paar dagen voel ik dat ik iets minder behoefte heb aan het trekken en pulken (na een paar hele slechte weken), dus denk ik dat dit het ideale moment is voor een frisse start.
Ik probeer het met stapjes. Eén ttm- en skin-picking-loze week moet haalbaar zijn, denk ik.
Om het wat motiverender te maken, heb ik een tellertje aangemaakt.

Wie doet mee?




__________________

Nor@h is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2007, 13:31   #2
Serena
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 22
SUPER!!!!!!!!
Ik doe mee! Ik doe mijn best om elke week even een update te geven van hoe t gaat! Vanaf NU ben ik gestopt!!! Echt een super idee. Bedankt
Ik ga er ook voor en ik hoop nog veel meer mensen!
Liefs Serena
Serena is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2007, 16:04   #3
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Sinds een aantal weken, heb ik TTM redelijk onder controle. Er zijn dagen dat ik niets trek, andere dagen zondig ik wel eens....Steeds hou ik de boodschap in mijn hoofd, het mogen er maar enkele zijn, en dit lukt. Bij deze, ga ik met jullie voor 100% meedoen.

Laatst gewijzigd door saharawea; 19 maart 2007 om 16:37
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2007, 14:29   #4
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Ja ik ga ook meedoen! Do-za was ik al trekvrij-joehoe!! Zondag niet...Maar ik ga ook proberen, mijn best doen om vanaf vandaag mijn schouders er weer onder te zetten!!
Sucses allemaal!!
Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2007, 15:08   #5
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Ik doe ook mee. Vandaag al 2 haren gesneuveld daar proberen we het bij te houden en verder de teller op 0 te zetten.
Er zijn al vaker zulke initiatieven hier gebeurt en het is toch telkens weer een motivatie.

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2007, 22:54   #6
Nor@h
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2006
Berichten: 22
Eén dag al

Eén dag overleefd al .
Ik merk dat dit voor mijzelf een motivator is. Vanavond kreeg ik het even lastig, mijn benen en armen jeukten en ik zat al met het pincet in mijn handen. Ook mijn (hoofd)haar schreeuwde om aandacht.
Maar toen dacht ik, oei, daar gaan mijn goede voornemens, en dan moet ik na één dag al gaan toegeven dat ik gefaald heb...
En ik heb gewacht en gewacht, terwijl de drang toenam, maar ik ben er niet aangeweest. Dan gaan douchen en hoera, ik heb het gehaald!
Waarom ik dit schrijf? Omdat ik hoop dat jullie er ook gemotiveerd door worden! Hou vol, elke kleine stap is een overwinning!
__________________

Nor@h is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2007, 08:52   #7
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Wauw Nor@h, tof! De volhouder wint...
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2007, 12:02   #8
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Thumbs up

Beste allemaal,

Wat een ontzettend goed idee! Zelf ben ik nog niet zover, maar ik ga met jullie meeleven. Voor mij is dit forum al een hele stap en sinds 8 maart gaat het de goede kant op, maar helemaal trekvrij ben ik nog niet. Ik doe dus deels met jullie mee . Veel succes allemaal!

Liefs,
Zonnestraaltje
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2007, 18:20   #9
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Mijn update:
Gisteren 2 haren daarna nog zitten zoeken naar een volgende...Maar opeens dacht ik: Stoppen!! Ik zou mee doen, kom op ik ga ervoor!
Vandaag tot nu toe trekvrij!
Ik ga het vandaag volhouden!!
Meiden suc6 Het gaat ons samen zeker lukken
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2007, 12:55   #10
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
eergisteren 4, gisteren 2. Het is nog niet trekvrij, maar ik merk wel dat het helpt . Het is een goede stimulans om het even hier bij te houden.
Ik ben er echt heel blij mee want in januarie-februari had ik een grote kale plek, omdat ik zonder te stoppen door bleef trekken.
Meiden kom op he, misschien lukt het niet helemaal, maar elke dag is een nieuwe om te beginnen-geef het niet op!
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2007, 13:23   #11
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
@ Fashiongirl
Het zal je zeker lukken!

@ Iedereen
Veel succes en als het even minder gaat, niet wanhopen! Het lukt ons.....
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2007, 21:49   #12
Nor@h
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2006
Berichten: 22
Balans van week 1

Tijd om de balans van een week op te maken...

Tot gisteren ging het goed. Helaas was er gisterenavond een moment van zwakte... mijn benen en armen werden er het slachtoffer van. Jammer, want mijn huid was al mooi aan het genezen en met een zonnige week in het vooruitzicht zou het leuk geweest zijn om misschien korte mouwtjes te kunnen dragen. Alleen waren er na een week heel veel haartjes ingegroeid en die hebben me de dag omgedaan.

Nu, het is niet anders, het kan de komende week dan alleen maar beter gaan. Als ik het zes dagen kan volhouden, kan ik het zeven dagen ook.

Er is echter ook goed nieuws: er is nog niet 1 haar op mijn hoofd gesneuveld. Ik zie nog geen resultaat, mijn kapsel ziet er nog altijd geradbraakt uit, maar ik ben toch wel behoorlijk trots.

Het was gewoon een zware opgave, zo alles ineens en het is dus niet helemaal gelukt, maar toch al een halve overwinning...
Op naar week 2!



__________________

Nor@h is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 14:12   #13
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Super Norah!!! Ik ben echt trots op je
Meiden kom op hé! Als je een moeilijke dag hebt, of hebt gehad zet het dan hier op het forum zodat we elkaar kunnen steunen.
24e 4 haren
25e 1!
26e 2!
Ik ben op de goede weg vind ik!
Vandaag nog niks getrokken.
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2007, 21:21   #14
Zonnestraaltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Locatie: Randstad
Berichten: 29
Post Schouderklopje

Even een schouderklopje voor iedereen die meedoet, vooral voor Fashiongirl en Norah. Het was niet mijn bedoeling mee te doen, want ik ben nog niet trekvrij. Maar sinds mijn ontdekking van dit forum begin maart, gaat het wel de goede kant op. Vrijdagavond ging het helaas mis. Ik vond een gevoelig wimpertje tijdens het tv kijken en 1 werden er 5. Voor ik het wist stond ik voor de spiegel in de badkamer met mijn pincet 2 wimpers links te verwijderen (idioot, maar bij mij moet het altijd 'in evenwicht' zijn). Eerst denk ik dan altijd "ach, die paar vallen niet op" en als ik doorga is het hek van de dam en komt het excuus "het ziet er nu toch vreselijk uit, dus kan ik net zo goed doorgaan".

Ik was heel gefrustreerd toen ik het 'gat' zag dat was ontstaan, waardoor de drang verder te trekken alleen maar sterker werd maar ik zei STOP en dat heb ik ook gedaan. Het was vreselijk moeilijk. Zelfs de volgende morgen stond ik met die enorme drang op, maar ik heb er niet aan toegegeven. Wat een gevecht tussen mijn verstand en gevoel! Dat ik af en toe een wimper of paar wenkbrauwhaartjes trek, oké. Ik besef dat ik na 20 jaar niet in 1 maand compleet kan 'afkicken'. Maar van die afgrijselijke buien wil ik af. En voor zover ik het me kan herinneren is het me eindelijk gelukt er een te stoppen. Mijn fotolijsjes en dit forum (jullie!) helpen enorm. Dank jullie dus en veel succes met jullie eigen doel.

Tot mails,
Zonnestraaltje
Zonnestraaltje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2007, 14:09   #15
debs85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 79
ik doe ook mee, ik vermeld het hier alleen niet elke dag. en als ik ergens op reageer word er niet terug gereageerd, dus zodoende. Maar ik heb nu kunstnagels, mocht als model mee met een nagelstyliste in opleiding en ik kán nu zelfs niet meer trekken! Joehoo
debs85 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.