Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 april 2003, 14:44   #1
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Unhappy bad day...

Hoi iedereen!

Na een tijdje (lang tijdje) afwezig te zijn geweest op het forum ben ik er weer.
Heb het heel druk gehad met mijn stage, maar die is afgerond (met goede beoordeling, dus die is binnen gelukkig). De afgelopen 2 weken heb ik thuis hard zitten werken aan verslagen, papers, werkmappen en dergelijke (saaie) zaken meer. Veel tijd achter de computer doorgebracht dus, en jawel hoor: wimpers bijna helemaal weg en wenkbrauwen geruïneerd... En het ging net zo goed... (zoals Inky, Ellis, Oilily en Vlindertje konden zien tijdens onze ontmoeting).
De wimpertrekkers onder ons zullen het wel herkennen: het begint met frunniken aan je wimpers. Maar die gaan krullen als je ze tussen je nagels door laat glijden. Net de verkeerde kant op natuurlijk, waardoor ze in je oog krullen of je er tegenaan zit te kijken. Dan wordt ik weer boos op mezelf; kon ik er nou echt niet even vanaf blijven???
Bij mijn pogingen terug te krullen (wat natuurlijk nooit lukt) laten ze los. De stompjes die daar later voor terug groeien voelen zo heerlijk aan... Met als gevolg dat je weer gaat pulken om die stompjes eruit te trekken... En zo duurt het waarschijnlijk wel weer een tijdje voor alles weer enigszins toonbaar is...

Goed, met mij gaat het dus even wat minder... Hoe is het bij de rest? Ik las net iets over operaties, hersenen, OCD,... Als er nou toch eens een keer iets kwam dat TTM voor 100% liet verdwijnen...
Oke, dream on...
Maar we laten de moed niet zakken.
Ooit...

Liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2003, 09:42   #2
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Fara !

DON'T GIVE UP !!
Erg jammer dat je deze dip nu hebt , maar ook wel een beetje "begrijpelijk" met al jouw bezigheden.....
Ik herken dat gedoe met krullende wimpers, al is het bij mij al lang geleden dat ik er uberhaubt een had om te krullen !!
Ik hoop voor je dat je nu een beetje rust zult vinden zodat TTM
weer een beetje naar de achtergrond kan sluipen.....en WEET
dat het niet echt hoeft , zoals je al zei zag je er geweldig uit op onze ontmoeting !! En dat terwijl je het toen ook druk had met stage e.d. en je "nauwelijks" last had van TTM ....!!??
Fijn dat je in ieder geval weer op het forum bent , ik heb je
gemist !!
Hopelijk voel ook jij je wat beter , met het zonnetje wat weer schijnt !!
Sterkte !!!
Dikke kus , Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2003, 13:36   #3
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Ik heb het hier ook gemist. Misschien daardoor dat ik weer ben gaan plukken... Nee, dat vast niet, maar toch fijn om de schuld ergens anders aan te kunnen geven dan aan jezelf . Alhoewel: ik doe het mezelf aan dat ik al zo lang niet meer op het forum was geweest...
Anyway: I'm back!!! En inderdaad: het zonnetje buiten maakt al veel goed. Heb gisteren ontzettend leuke kousen gekocht (van die overknees, met streepjes) en ben net even de stad ingegaan om wat studiebenodigdheden te kopen. Met een kort rokje (niet ordi hoor, zo ben ik niet) en mijn nieuwe kousen zag ik er blijkbaar sexy uit, want ik kreeg vaker voorrang dan normaal en mannen keken me na! Haha!!! Ze moesten eens weten wat voor gezicht er schuil gaat achter die zonnebril! Ik laat ze maar lekker in de waan . Niet dat ik me zo lelijk vind hoor, maar met wenkbrauwen en wimpers zou ik me al een stuk zelfzekerder voelen. Maar zoals ik al schreef: een zonnebril doet wonderen, kan je je heerlijk achter "verstoppen".
Hoe is het met jou, Ellis? Weer met een opdracht bezig? Ik heb het je niet meer gezegd, maar ik bewonder je creativiteit! Die tafel bij de Ola: hoe kom je erop!!! En ook nog eens zelf uitgevoerd (zij het met wat tegenslag, hihi)!!! Chapeau hoor!
Goed, zo dipperig als ik me gisteren voelde, voel ik me al niet meer, gelukkig!
Dan gaan we nu maar weer eens achter de computer zitten (en hopen dat ik van mijn restantjes wimper/wenkbrauw af kan blijven) om verslagen te typen... Da's veel frustrerender (lees: gevaarlijker i.v.m. TTM) dan op het forum typen, want stukken minder leuk... We zullen zien...
Dank voor de bemoedigende woorden en jij ook succes he!

Liefs, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2003, 16:25   #4
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Yo !

Vandaag ben ik begonnen met het geven van kleuradvies en schilderen van een heel huis ,van een vriendin van mij die dit huis net gekocht heeft. Ik had gezegd dat ik het wel gratis deed ,
omdat ik het gewoon leuk vind om te doen. Maar ze wilde me toch een vergoeding geven , die ik weer afsloeg , maar eigenlijk
kan ik het geld erg goed gebruiken en nu durf ik er niet meer over te beginnen....stom he ?
Morgen heb ik weer een afspraak in de Schouwburg , voor 2 presentatie-objecten voor op de bar en nog iets voor op de tafeltjes....ik hoop dat hier iets uitrolt EN dat ik weer eens wat
money verdien !!.......Maar ik heb al ooit eens gezegd dat ik het ook wel in ruil voor vrijkaartjes wilde doen ,op deze
manier kan ik nooooit eens aan rijlessen gaan beginnen !!!
Verder ben ik maar wat aan het "klooien"; beeldhouwen in speksteen , uitnodigingen maken voor mijn zoontje die bijna 6 wordt ( als crea-moeder kan ik die natuurlijk niet gewoon kopen...) , slingers maken...
Daarbij ben ik ook bezig met decorbouw , in juni is de premiere,
heb ik een nieuw ( vrijwilligerswerk) project bij De Lichtjesroute ,
al met al ik verveel me niet , maar kom stiekum weer te weinig aan mezelf toe
Inderdaad lekker he :zo'n zonnebril , ik heb me nog niet
in een rokje gewaagd ( te koud ) maar jouw verhaal werkt inspirerend , heb ook wel zin om even sexy te zijn/voelen !!
Tot gauw !!
Liefs , Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2003, 22:25   #5
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
???

De "buit"is BINNEN !!
Ik mag 4 objecten maken voor de bar en 10 proefmodellen voor de tafeltjes , ik ben helemaaaal blij !!
DAT is de zonnige kant van dit verhaal...De andere kant is dat ik niet de financiele kant heb besproken....same old story.....!!!
Niet eens dat IK er zo van baal , maar anderen ,waaraan ik net zeer blij mijn verhaal deed ..., vonden het maar "dom" , om het zo maar te zeggen ,
Ik geef ze ook niet geheel ongelijk , ik werk er toch voor en hoef het niet voor niets te doen alleen omdat ik het zo "cool" vind om die opdracht te hebben !!
Ik krijg niet uitgelegd dat ik ook tevreden ben met vrijkaartjes ,
omdat theaterbezoek vaak niet doorgaat als ik de entreeprijs zie !
Maar dan krijg ik weer de discussie over het feit dat ik mezelf niet serieus neem als "kunstenares" ( aaargggrh , ik hou niet van die term !! )......hier word ik zo moe van
Ik zie wel wat er uit rolt , materiaalkosten worden zowiezo vergoed dus wat dat betreft kan ik me heeeeerlijk uitleven !!!
Morgen start de speurtocht naar mijn materialen....EN ik ga WEER
( o neeee !!! ) met hars werken !!
Maar als het goed is stoot een ezelin zich geen tweemaal aan dezelfde steen.... Wish me luck !!
Ondanks al deze "spanningen" nog geen haar geplukt , d.w.z.
de haren die moesten blijven , bleven . Elders mag het er wel uit
( benen , bikinilijn....) ...ook al was ik eigenlijk van plan om mijn benen te scheren ( is toch mooier ) , maar ik trek liever DAAR
dan rond mijn ogen ; ik heb zo ontzettend veel zin om eens een zomer zonder camouflage rond te lopen !!
Maar ja , dat zal wel op en af gaan , nu trek ik een paar dagen niet en dan ineens weer wel...
Mijn wenkbrauwen hebben nu ook al een tijd "rust" gehad ,
maar de "voorkanten" lijken maar niet aan te willen groeien...
Of ik heb onbewust weer zitten plukken...??

Tot gauw ,
X - Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2003, 18:06   #6
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Hoi Fara !

Hoe gaat het nu met je ? Groeit het alweer wat aan ??
Ik werd me er gisteren van bewust dat ik al 2 dagen niets eruit
heb geplukt en dat ondanks de drukte om me heen op het
moment .... ...
Maar het gaat bij mij nog steeds op en af ,een paar dagen niets , dan een dag wel iets ...
En het is nou juist NET die ene dag die steeds teveel schade brengt , zeker als je toch al zo goed als kaal bent !!
De voorkanten van mijn "wenkbrauwen" zijn weer foetsie....
MAAR IK GEEF NIET OP !!!!
Wel zou ik eens willen weten waarom ik van mezelf soms bewust mag plukken ; zo van : ik heb er weer net genoeg aan laten groeien om er weer een kleeeein beetje uit te "mogen" plukken.
Zo maf want als ik dan in de spiegel kijk denk ik weer : Oeps ,
dat waren er toch weer teveel !!


Ciao ,
Ellis !
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2003, 18:42   #7
Fara
HaarWeb lid
 
Fara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2002
Berichten: 239
Haihai!

Zonde dat je jezelf af en toe "toestaat" om te trekken... Ik doe dat niet, ik weet dat er dan geen weg meer terug is (of misschien wel, maar dat is echt maar een heeeeeeel klein zandweggetje )
Op het moment gaat het redelijk: nog herstellende van de vorige terugval, maar om de een of andere reden stoort het me nu minder. Geen idee waarom. Misschien een onderdeeltje van het acceptatieproces???
Druk? Met je opdrachten? Mooi zo!!! Dan is er weer werk aan de winkel (werk = geld, of vrijkaartjes voor het theater, ook lang niet gek hoor!). Ik ga binnenkort een aantal theaters en concerten bezoeken. Ben nu dus weer zoals het hoort een arme student .
De afgelopen 4 weken heb ik echt heerlijk vakantie gehouden. Doet je echt goed zeg! Alleen jammer dat de examens er over twee weken zijn... Heb nog helemaal niet het gevoel dat over twee weken de hel weer begint. Aan de ene kant heerlijk: kan je veel beter genieten van je vrije tijd. Aan de andere kant: ik zal binnenkort toch echt iets moeten gaan leren, anders wordt het weer niks, stress, trekken enz...
Morgen heb ik een gesprek met mijn scriptiecoordinator. Ik heb heel stoer als onderwerp trichotillomanie ingevuld, maar krijg nu al de kriebels om tegenover die man te zitten vertellen over TTM. We moeten namelijk ook de motivatie opgeven, waarom we voor dit onderwerp gekozen hebben. Help, eeeeeeeng!!!
Vervolgens moet ik op zoek naar een scriptiepromotor, dus weer een bekentenis en "coming out"... Doodeng. Heb nu ook al vast een back-up onderwerp gekozen, mocht ik het echt niet durven (of als het me afgeraden wordt i.v.m. emotionele betrokkenheid). Dan ga ik het hebben over manipulatie. Lijkt me echt een heeeeeel leuk onderwerp. En erg leerzaam, grinnik

Hoe staat het met jouw stress? Niet te erg, ondanks dat je het druk hebt? En hoe staat het met je dieet? Hou je het nog vol en merk je resultaat? Ik moest ook maar eens gaan dieten, maar dan om een andere reden. Het is net Pasen geweest he... Kon jij de verleiding van al die chocolade spullen weerstaan? Ikke dus niet...

Goed, time for dinner. Dus dat zullen we dan eerst maar eens gaan maken!
Tot het volgende bericht! (het lijkt hier wel een private-message-verzameling: niemand anders mengt zich in onze conversatie. Mensen: babbel gerust wat met ons mee hoor! We zijn hele vriendelijke TTM'ers, echt waar )

Greetz, Fara
__________________
Fara is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.