Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 1 januari 2006, 14:40   #1
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Ervaringen met FUT-methode

Ik heb afgelopen woensdag 28-12 een haartransplantatie ondergaan volgens de FUT-methode. Ik neem aan dat er mensen zijn die belangstelling hebben in de ervaringen. Daarom onderstaand een verslagje.

Ik heb een tijd geleden bij een tweetal klinieken een consult gehad voor haartranspantatie. Ik ben 42 en heb type 3, dat wil zeggen redelijk diepe inhammen en redelijk doorschijnend haar op het voorhoofd. Geen "Glatze" bovenop.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor Transhair in Vlijmen. Ik probeer hier zo objectief mogelijk een verslag uit te brengen, en verdien hiermee niets. Bovendien is he resultaat van de transplantatie pas over geruime tijd zichtbaar. Afwachten dus maar.

Er zouden zo'n 900 follicular units verplaatst moeten worden. Uiteindelijk zijn het er zo'n 1.100 geworden.

De kliniek biedt je een gratis overnachting aan aansluitend aan de operatie, voor 2 personen, incl. diner en ontbijt. Je wordt gebracht en gehaald. Zelf woon ik in het Limburgse en ben direct na de operatie naar huis gegaan (mijn echtgenote reed, zelf mag je die dag niet meer rijden). Je krijgt dan wel korting op de totale som.

's Morgens moesten we ons om 09.00 uur melden. De adviseur loopt nog eens met je alle ingevulde verklaringen en disclaimers door onder het genot van een kopje koffie. Tevens wordt dan het programma van die dag en het verdere verloop besproken. Formulieren met aandachtspunten krijg je mee (niet zwemmen de eerste week, eerste 2 weken niet sporten, wasinstructies, etc. etc.).

Vervolgens ga je naar een soort wachtruimte. Je krijgt daar dan 2 pilletjes, een downer en een anti-bioticum. Na een half uur komt de chirurg je voorhoofd bestuderen en geeft hij aan middels een blauw potlood in welk gebied hij gaat opereren. Daar wordt dan een foto van gemaakt.

Na weer even wachten wordt je gehaald om naar 1 van de 2 operatieruimtes te gaan. Daar krijg je een rij van prikjes in het achterhoofd die de verdoving voorstellen. De Dermojet wordt niet meer gebruikt, maar je kunt er wel om vragen zo werd mij gezegd. Deze prikjes stellen verder niets voor, je voelt ze nauwelijks. Dan wordt er een stuk huid met haar losgeknipt, en daarna wordt de wond dicht genaaid. Van binnen met oplosbare hechting, van buiten met een hechting die op zijn vriegst 2 weken erna verwijderd dient te worden.

Dan ga je terug naar een ruimte, krijgt samen met je partner te eten en te drinken, en je wacht dan op het hoofdbestand: de transplantatie. Je krijgt wederom een aantal prikken, die onderaan het hoofd zijn vrij pijnloos, die naar boven toe gevoeliger. In alle gevallen wacht de chirug geruime tijd totdat de verdoving werkt. Daarna gaat hij met de prikmethode gaatjes in je hoofd prikken. Dit duurt geruime tijd. Vervolgens komen 2 dames de gaatjes vullen met haartjes. Dit duurt ruim 1,5 uur. Tot slot krijg je weer een anti-bioticum en word je nog een kop koffie aangeboden. Je krijgt dan nog een doosje met pillen mee, pijnstillers en voor de komende nacht een slaappil. en een lijst met telefoonnummers in geval van calamiteiten. Je mag de eerste nacht niet op de buik slapen, de rest is toegestaan.

Die eerste nacht heb ik redelijk geslapen, dankzij de slaappil. Pijnstillers had ik reeds in de auto genomen op weg naar huis.

De volgende ochtend weer naar Vlijmen voor een medische wasbeurt. De arts komt nog even naar je kijken, en je krijgt nogmaals wasinstructies, plus een flesje neutrale shampoo mee naar huis. Pas 2 dagen later moet je je haren wassen, het liefst 2 keer per dag. Dan moet je de wond op je achterhoofd goed masseren (pijnlijk) en je voorhoofd deppen met het schuim ervan. Pas een week na de operatie moet je ook het behandeld gebied goed gaan masseren opdat de korstjes gaan afvallen.

Zoals gezegd ben ik nu precies 4 dagen verder. Het achterhoofd (lees de hechting) trekt af en toe nog behoorlijk, wel steeds minder. Het slapen gaat redelijk, maar het wassen van de haren op de plek van de hechting is geen lolletje. Maar dat wordt wel elke dag minder pijnlijk. Pillen heb ik niet meer nodig gehad. Wel heb je een beetje gevoelloze haarhuid, maar het behandeld gebied heeft geen enkele last opgeleverd. Verder heb ik na de operatie een tweetal dikke pleisters op het voorhoofd gekregen om eventuele zwellingen via de zijkanten van het hoofd te laten lopen, echter zonder succes. De zwellingen die twee dagen erna zijn ontstaan op het voorhoofd onder de pleister, dus boven de ogen, zitten nu net onder de ogen. Afgezien dat je er dan niet uitziet stoort het niet (hoewel het wel erg vermoeiend is nu om te kijken met twee dikke wallen onder de ogen).

En nu is het verder afwachten. De volgende mijlpaal is het verwijderen van de hechting over precies 10 dagen. Dan zal ik wel weer een (korter) verslagje maken van de ervaringen tot dan. Tot nu toe is het allemaal alleszins meegevallen.

Mocht je vragen hebben dan kun je een bericht sturen.
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 15:18   #2
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Hoi Limbo, leuk dat je je verslag hier verslaat. Heel veel succes met het groeien van de haren, over +/-2,5 maand begint de leuke harige reis!

En een goed 2006 gewenst!

Grt Rogier
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 15:53   #3
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Waarom heb je voor die behandeling gekozen, en niet voor FUE?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 17:23   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Waarom heb je voor die behandeling gekozen, en niet voor FUE?
Omdat ik heb gelezen, ik meen ergens in dit forum, dat FUT prima is voor inhammen em voor niet al te kalenden. Daarnaast is er ook nog altijd het kostenplaatje. Is FUE niet veel duurder dan FUT??
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 17:25   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Hoi Limbo, leuk dat je je verslag hier verslaat. Heel veel succes met het groeien van de haren, over +/-2,5 maand begint de leuke harige reis!

En een goed 2006 gewenst!

Grt Rogier
He Rogier, van hetzelfde. Hoop dat men het leuk vindt; zelf zou ik hier ook wel behoefte aan hebben gehad toen ik nog voor de keuze stond.

Groetjes,

Limbo
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 22:59   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Mooi!


Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Wat waren de kosten als ik vragen mag?

Ik heb er ook 1 gehad 5 1/2 jaar terug, maar volgens mij was het toen nog een stuk duurder als nu.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2006, 23:35   #7
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
Omdat ik heb gelezen, ik meen ergens in dit forum, dat FUT prima is voor inhammen em voor niet al te kalenden. Daarnaast is er ook nog altijd het kostenplaatje. Is FUE niet veel duurder dan FUT??
Waarom zou FUE niet geschikt zijn voor inhammen? Het ligt aan je donorarea en grootte van je inhammen of het wel of niet geschikt is.
Het kostenplaatje, tsja. Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Ben je wel bij een ander kliniek voor FUE wezen informeren?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2006, 08:55   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Mooi!


Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Wat waren de kosten als ik vragen mag?

Ik heb er ook 1 gehad 5 1/2 jaar terug, maar volgens mij was het toen nog een stuk duurder als nu.
Zal wel geen geheim zijn, toch?? 4.700,00. Moet nog horen hoeveel precies er zijn ingezet...

Ben natuurlijk zelf ook benieuwd, maar dat duurt dus nog even. Wel had ik gehoopt dat de zwelling vanochten (t+5) nog verder zou zijn afgezakt en ook minder zou zijn. Maar hij is weer omhooggegaan richting ogen. Ben weer een chineesje nu...
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2006, 08:56   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Waarom zou FUE niet geschikt zijn voor inhammen? Het ligt aan je donorarea en grootte van je inhammen of het wel of niet geschikt is.
Het kostenplaatje, tsja. Kwaliteit kost nou eenmaal geld. Ben je wel bij een ander kliniek voor FUE wezen informeren?
Weet ik niet; heb me er zoals al gezegd niet al te zeer in verdiept. Heb alleen maar gekeken naar FUR en niet FUE... De tijd zal leren of dat terecht is geweest!
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2006, 21:55   #10
lotsahair
HaarWeb lid
 
lotsahair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Berichten: 105
ik heb 3 futs achter de rug,
voor mij nooit meer FUT,
ik ga voor FUE
(Bart ik neem binnenkort weer contact met je op!)
__________________
42 jaar

3 x STRIP haartransplantaties (2x Laser Aesthetic en 1x TransHair)
1 x FUE (Feriduni 2014)
lotsahair is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2006, 22:39   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotsahair
ik heb 3 futs achter de rug,
voor mij nooit meer FUT,
ik ga voor FUE
(Bart ik neem binnenkort weer contact met je op!)
Waarom geen FUT meer?? Heb je veel last (gehad) van de hechtingen/littekens??
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 12:49   #12
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Fut en Fue

Haartransplantatie is een persoonlijke behandeling. Ieder geval is anders. Daarom is er ook geen enkele methode voor iedereen. Alleen de juiste methode, gedaan bij de juiste client is de correcte methode of dat nu Fut of Fue is.

Gehoord echter de lezingen op het jaarlijkse congres, Sept. 2005, van de ISHRS (International Society for Hair Restoration Surgery) , ditmaal in Sydney-Australie, is de algehele opinie wel dat wat voor methode er ook wordt gebruikt, in ieder geval de follicle units intact moeten worden gelaten.(www.ishrs.org )

Gegroet,

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 19:57   #13
lotsahair
HaarWeb lid
 
lotsahair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo
Waarom geen FUT meer?? Heb je veel last (gehad) van de hechtingen/littekens??
het litteken voel ik nu , 7 jaar later nog steeds
__________________
42 jaar

3 x STRIP haartransplantaties (2x Laser Aesthetic en 1x TransHair)
1 x FUE (Feriduni 2014)
lotsahair is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 20:03   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotsahair
het litteken voel ik nu , 7 jaar later nog steeds
Wanneer en hoe vaak en hoe hinderlijk??
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2006, 20:05   #15
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.314
Geslacht:
Vervolg op ervaringen: inmiddels blijken er 1.060 geplaatst te zijn. Huid op hoofd nog steeds 'verdoofd'. Moet over een week of zo weg zijn. Litteken masseren wordt wel telkens minder pijnlijk. Vandaag was de eerste dag dat ik er nauwelijks last van had, van niets eigenlijk. Wel blijven uitkijken met bukken, maar ik was al gewaarschuwd het rustig aan te blijven doen.
Morgen de eerste keer de getransplanteerde haren masseren met neutrale shampoo om de korstjes weg te krijgen. Dan zullen de haren ook wel gaan uitvallen in de hoop dat ze snel weer terugkomen. Leuk om weer eens aan een andere haarcoupe te kunnen denken, maar zover is het nog niet...
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.