Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2004, 20:24   #1
jimsy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 7
klein kaal plek opgevuld met haartjes

IK heb ongeveer 5 weken geleden een haartransplantie gedaan voor een klein kaal plekje vooraan op men hoofd. Dit plek was het gevolg van een accidentje toen ik klein was. Nu het korstje heeft er zeker 3 weken op gezeten. NOchtans lees ik overal op internet dat dat normaal ma 7- 10 dagen ongeveer duurt. Verder is er ook een rood randje rond het plekje en in het midden heeft het een wittige kleur (niet hetzelfde als men huidkleur). IS het nu zo dat dat een litteken wordt? want daar hoor ik ook ni veel mensen over klagen, alleen over een litteken op de achterkant van het hoofd maar op het plekje zelf waar de haartjes gezet zijn hoor ik niet veel mensen over praten dat er een litteken vormt? moet ik mij zorgen maken of is dit een normaal process dat dat plekje nu een heel andere kleur heeft? en wanneer zal het verdwijnen ?
jimsy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2004, 23:28   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Ik denk dat het plekje waar de haren ingezet zijn al littekenweefsel was en dat is altijd al iets anders van kleur als de huid. Misschien dat het iets rood gekleurd is door de operatie, maar die verkleuring zou nu toch al weg moeten zijn. Als je het niet vertrouwd moet je bij de kliniek navragen wat dat zou kunnen zijn. Is het overigens met FUE gebeurd of met een gewone haartransplantatie?
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 00:37   #3
jimsy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 7
ik heb het in een gewone kliniek door een plastische chirurg laten uitvoeren. wat is het verschil tussen FUE en een gewone ? hij zei dat hij de combinatie laser en hand heeft toegepast, verder zei hij ook dat het normaal was dat het korstje er zo lang op bleef zitten bij de consultatie. hij zei dat het nog best nog wel een aantal weken kon duren eer het korstje eraf ging. maar bij mij ging hij dan na enkele dagen al af (ik heb mijn haar wel veel gewassen gehad daarvoor) en dat in totaal na bijna 3 weken. Nu dat even terzijde gezegd. het kaal plek was voor de operatie nog gewoon van kleur, eigelijk niks te zien van littekenweefsel. nu op dit moment is het heel anders gekleurd als daarvoor en is er een rood randje rond. nu is het duidelijk een litteken geworden heb ik de indruk. ook is een verdikking voelbaar ter hoogte van het aangedane plekje. is dit allemaal wel normaal?!
jimsy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2004, 01:14   #4
Kay
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimsy
ik heb het in een gewone kliniek door een plastische chirurg laten uitvoeren. wat is het verschil tussen FUE en een gewone ? hij zei dat hij de combinatie laser en hand heeft toegepast, verder zei hij ook dat het normaal was dat het korstje er zo lang op bleef zitten bij de consultatie. hij zei dat het nog best nog wel een aantal weken kon duren eer het korstje eraf ging. maar bij mij ging hij dan na enkele dagen al af (ik heb mijn haar wel veel gewassen gehad daarvoor) en dat in totaal na bijna 3 weken. Nu dat even terzijde gezegd. het kaal plek was voor de operatie nog gewoon van kleur, eigelijk niks te zien van littekenweefsel. nu op dit moment is het heel anders gekleurd als daarvoor en is er een rood randje rond. nu is het duidelijk een litteken geworden heb ik de indruk. ook is een verdikking voelbaar ter hoogte van het aangedane plekje. is dit allemaal wel normaal?!
FUE is een methode waar de haartjes 1 voor 1 achter uit de hoofdhuid worden gehaald,en dan naar het des betreffende gebied wordt verplaats door middel van een naald.Het grote voordeel hiervan is dat er geen litteken dan op het achterhoofd ontstaat.Wat bij de de gewone methode dus wel ontstaat.
Kay is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2004, 18:57   #5
jimsy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 7
is er niemand die hier nog op wilt reageren? ik zou toch graag weten of dit normaal is dat er een littiken vormt waar dat de haartjes zelf zijn geplaatst? ben ik dan de enige?
jimsy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2004, 20:50   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Normaal gesproken vormt er daar geen litteken waar nieuwe haartjes worden gezet. Maar heb je de kliniek er alweer overaangesproken. En is het nu nog steeds goed zichtbaar nu de haartjes groeien? En heb je het door middel van de klassieke haartransplantatie laten doen, door een strip haar van achteren te laten wegsnijden, want dan heb je nu daar ook een litteken.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2004, 21:18   #7
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Heel vreemd dat je na twee weken niet op controle moest - dat lijkt me nochtans redelijk evident (ook om je psychologisch gerust te stellen dat alles oké is).
Na drie weken mag je in feite totaal niks meer kunnen zien van de operatie - korstjes moeten weg zijn (ofwel vallen ze vanzelf weg of worden ze verwijderd door de kliniek) en de huid moet redelijk gaaf zijn. De rode verkleuring die je normaalgezien hebt door de operatie zou na deze periode ook moeten verdwenen zijn. Een witte verkleuring zoals jij aanhaalt heb ik zelf nooit meegemaakt. Je hebt toevallig toch niet in de zon gelopen de voorbije dagen?
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2004, 00:04   #8
jimsy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Normaal gesproken vormt er daar geen litteken waar nieuwe haartjes worden gezet. Maar heb je de kliniek er alweer overaangesproken. En is het nu nog steeds goed zichtbaar nu de haartjes groeien? En heb je het door middel van de klassieke haartransplantatie laten doen, door een strip haar van achteren te laten wegsnijden, want dan heb je nu daar ook een litteken.
de 15de maart heb ik het laten doen. het was een klein plekje, waarschijnlijk vroeger ergens tegen aan gelopen waardoor er geen haarkes meer groeide, het is ne cm groot ofzo. nu ik weet ni of dat er iets mee te make heeft...het was eerst geen litteken ofzo...een gewone normaal kleur had het. Twee weken na de behandeling ging ik dan terug voor controle..de draadjes werden achteraan uitgehaald en het korstje was er nog steeds op! De plastische chirurg zei dat dat wel een tijdje kon duren voor het kortje eraf ging dus dat het normaal was. Ik had echter gelezen hier op enzo dat het korstje er altijd heel vroeg afging (na een week ofzo) en bij mij heeft het uiteindelijk drie weken geduurd (en de pl.chirurg was verwonderd dat het er zo snel afging) en vanaf dat het korstje eraf was zag ik zo een roodlijnig cirkeltje (dus de grenzen tot waar is gegaan) en alles daarmidden in was zo donker wit, precies beetje wildvlees ofzo? Na maand en half ben ik dan weer op controle geweest, het litteken was nog altijd zichtbaar, en er groeiden al een aantal haartjes uit (normaal pas vanaf 3de maand-4de maand zei hij) dus hij zei dat ik geluk had en dat het goed zou komen. Nu 2 maand en half ben ik verder op dit moment en het litteken is al een stuk minder zichtbaar maar ge kunt het toch nog goed zien. Er groeien nog maar een paar haartjes op het plekje maar ik denk dat het meeste nog wel zal komen? Het is inderdaad gebeurd op de klassieke wijze...een kleine strip weggehaald vanachter op het hoofd waar nu een streepje litteken is. Het is dus ni zo een litteken dat gans rood is, maar zo een cirkeltje rood/roze en opgevuld met een iets donkerdere kleur wit. En om te antwoorden op de vraag of ik heb ligge zonnen ofzo: nee ik heb niet gezond of gezonnebankt dus dat is het zeker niet. is het misschien dat het al een beetje litteken was voor de behandeling (ook al was het ni zichtbaar) dat het nu tot een litteken is uitgegroeid? of is het door de werkwijze van de plastische chirurg? de laser?
jimsy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2004, 07:23   #9
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Waarom het nu zo gekleurd is weet ik niet. Maar het moet toch eerst haast ook al een litteken geweest zijn. Misschien niet zo zichtbaar, maar het feit dat er geen haartjes groeiden lijkt er op te wijzen dat het littekenweefsel was.
Wat betreft de haargroei in littekenweefsel, het kan nog wel even duren voordat alle haartjes zijn opgekomen, omdat de bloedvoorziening daar minder is. Soms kan het wel tot een jaar duren voordat men het echte resultaat kan zien. Waarom niet met de FUE -methode gedaan zoals GHO het doet.
Dat was hier perfect voor geweest. Dan had je ook geen litteken overgehouden aan de achterkant van je hoofd.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2004, 23:57   #10
jimsy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Waarom het nu zo gekleurd is weet ik niet. Maar het moet toch eerst haast ook al een litteken geweest zijn. Misschien niet zo zichtbaar, maar het feit dat er geen haartjes groeiden lijkt er op te wijzen dat het littekenweefsel was.
Wat betreft de haargroei in littekenweefsel, het kan nog wel even duren voordat alle haartjes zijn opgekomen, omdat de bloedvoorziening daar minder is. Soms kan het wel tot een jaar duren voordat men het echte resultaat kan zien. Waarom niet met de FUE -methode gedaan zoals GHO het doet.
Dat was hier perfect voor geweest. Dan had je ook geen litteken overgehouden aan de achterkant van je hoofd.
Ik wist nog niet eens dat die techniek toegepast werd. misschien dat ze die hier in Belgďë nog niet toepassen ofzo? maar wat uw theorie over de bloedvoorziening in littekenweefsel ... hoe komt het dan dat er al na 5 weken ofzo ale een aantal haartjes opdoken? Normaal beginnen ze toch pas te groeien vanaf de 3de maand of verschilt dat van persoon tot persoon?Ik hoop gewoon dat dat litteken niet meer zichtbaar wordt na verloop van tijd en als de haartjes er allemaal doorgekomen zijn zal dat ook wel niet?
jimsy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2004, 07:38   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Ik heb van mensen, die ook haartjes in een litteken gezet hadden, gehoord dat het tot een jaar kon duren voordat alle haartjes op waren gekomen.
Ik weet niet hoe snel het duurt voordat de eerste komen.
Maar het verschilt denk ik ook van persoon tot persoon, en van litteken tot litteken.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2004, 00:55   #12
jimsy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Ik heb van mensen, die ook haartjes in een litteken gezet hadden, gehoord dat het tot een jaar kon duren voordat alle haartjes op waren gekomen.
Ik weet niet hoe snel het duurt voordat de eerste komen.
Maar het verschilt denk ik ook van persoon tot persoon, en van litteken tot litteken.
Ah oké, de plastische chirurg zei dat de verkleuring weg zou gaan, ale ja ik vroeg hem data en hij zei van wel maar ja kan ik da wel geloven? Kan het ook zijn dat er een aantal haartjes rondom het gebied kunne uitgevallen zijn door een "shock"? en dat die na een tijdje weer terug beginne groeien?
jimsy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2004, 17:48   #13
jimsy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 7
00

even een update doen. IK zit nu 4maand en 10 dagen na de ingreep en het litteken is nog een beetje vervaagd, doch stil zichtbaar, maar dit komt ook omdat nog niet alle haartjes uit zijn gekomen: vraag: is dit normaal dat na deze tijd nog ni alles haartjes zijn gekomen? ik stel ook vast dat vooral langs de rand van het plekje de haartjes opduiken? hoe komt dit? en mag ik de andere haartjes nog verwachten? En tot wanneer kunne ze nog opduiken? En zullen ze allemaal doorkomen? veel vragen ik weet het, maar ik hoop dat iemand hier op reageert ook al is het niet op alle vragen

bedankt
jimsy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.