Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2016, 13:31   #1
HendrikWild
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Anti-roos shampoo

Zoals algemeen bekend is er onderscheid tussen droge roos en vette roos. Mijn vraag: Zijn er specifieke shampoos tegen droge roos en zijn er specifieke shampoos tegen vette roos of is het allemaal één pot nat ? Indien er specifieke shampoos zijn tegen vette roos, welke merken shampoos behoren dan tot de betere ?
HendrikWild is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2016, 18:28   #2
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Het één vereist een andere verzorging dan het andere, aangezien droge ´roos´ door een droge hoofdhuid komt, en dus eigenlijk schilfers zijn met een andere oorzaak dan vette roos.
Je hebt dan ook shampoos die bij het tweede verlichting geven (vette roos), maar bij droge ´roos´ de boel vaak zal verergeren omdat dit een te grondige reiniging heeft. Terwijl je bij een vette huid en hierdoor roos, het juist belangrijk is om de hoofdhuid goed schoon te houden.
Bij een droge huid en hierdoor schilfers zou je bijv. Eucerin DermoCapillaire KALMERENDE UREA shampoo kunnen gebruiken. Dit bevat ureum, en is voor de droge huid. Bij vette roos zou ik dit persoonlijk afraden, omdat het (vind ik) de hoofdhuid niet goed reinigt, en het een vettig laagje achterlaat.
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2016, 17:01   #3
HendrikWild
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Anti-roos shampoo

Hallo Effie, bedankt voor je reactie, maar wat is dan een goede shampoo tegen vette roos ?
HendrikWild is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2016, 11:34   #4
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Persoonlijk vind ik voor ´vettige roos´(seborroisch eczeem) Denorex RX de beste shampoo die ik tot nu toe heb gebruikt (en ik heb al best wel wat shampoos geprobeerd). Deze shampoo wordt speciaal voorgeschreven bij seborroisch eczeem. Al wordt deze shampoo ook voorgeschreven bij psoriasis, wat weer juist voorkomt op een droge hoofdhuid. Met andere woorden; het werkt bij klachten zoals jeuk en schilfers op de hoofdhuid. Men heeft hiervoor wel een recept nodig.

Omschrijving uit de bijsluiter;

Denorex Rx is een shampoo met als voornaamste actief ingrediënt koolteer, een stof die de te snelle aanmaak van nieuwe huidcellen afremt, bestaande huidschilfers afbreekt en een overmatige talgklierafscheiding tegengaat en de jeuk op de hoofdhuid stilt. De andere werkzame stof in Denorex Rx, menthol, heeft ook een jeukstillende werking.

Een shampoo met ketaconazole kan ook helpen bij seborroisch eczeem, bijvoorbeeld Nizoral. Persoonlijk vind ik de Denorex prettiger.

Maar als men droge ´roos´ heeft, zoals jij het noemt, dus met andere woorden een droge hoofdhuid met weinig talgafscheiding, dan zou ik dit soort producten en andere anti roos shampoos persoonlijk juist niet gebruiken, maar eerder iets dat heel zacht is voor de hoofdhuid en weinig allergenen stoffen bevat.

Laatst gewijzigd door Effie; 11 september 2016 om 13:15 Reden: Aanvulling
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2016, 13:34   #5
bey11
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Hendrik,

Heb je ooit antiroos van System Professional geprobeerd? Dat heeft mij verholpen van het vette roos in mijn haar
bey11 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-roos, seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.