Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 juni 2005, 23:53   #31
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude-315
joe,

Ik ben net 16 en vind al een paar maanden lang witte haren.
En ik denk dat ik ook al in de 'kroon' (of hoe beschrijf ik het?) kaal aan het worden ben. M'n haar voelt ook heel droog aan.
Op zo een jonge leeftijd kan dit toch onmogelijk het gevolg van veroudering zijn, niet?
Zou ik hiervoor naar de huisarts gaan?

Ik heb echt geen zin om binnenkort helemaal kaal te zijn!
Het is wel mogelijk dat het gevolg is van 'veroudering'. Bij 16 jaar kun je je al lichamelijk ontwikkeld hebben tot een niveau waarbij typische volwassen (mannelijke) eigenschappen een rol gaan spelen, mits je daarvoor genetisch bent aangelegd. Dus ja, het is mogelijk dat je grijs wordt vanwege een normaal proces en ook dat je kaal wordt.

Dat je haar droog aanvoelt kan ook gewoon een proces zijn van verandering door lichamelijke rijping. Bij velen wordt het haar na de pubertijd wat droger en stugger.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 23:56   #32
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door albertvloon
Ik ben albert en ben 23 jaar.

Ik begin ook al aardig grijs te worden aan de zijkant. Het is wel vreemd vind ik. zo jong al grijs worden. jee over 2 jaar ben ongeveer helemaal grijs.
Waarom is dat vreemd? Leeftijd heeft er niets mee te maken. Waarschijnlijk komt het meer voor in je familie (je ouders?).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door albertvloon
ik weet niet wat de dames ervan vinden als ze me zien stappen haha. maar goed het is niet zo'n probleem. het staat wel volwassen.....toch????? ach ja het past misschien wel bij mij.
Ik zelf vind het mooi. Ik ga dus absoluut niets verven en laat het allemaal mooi grijs worden. Ook als ik rond mijn 30ste aan de zijkanten en achterkant al helemaal grijs ben. En ik ben al helemaal niet van plan om er iets aan te doen uit angst voor wat bepaalde dames wel niet zouden denken. Dat interesseert me al helemaal niet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 09:49   #33
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
ghehehe, wat doen we allemaal moeilijk. Als je dat zo erg vind verf je het toch gwoon, of koop je een GOEIE cremespoelling. Ik vind je pas een homo/bitch als je dit niet doet omdat je bang bent dat andere mensen je dan een homo vinden .

ik zie het probleem niet egt... zoals al eerder gezegt, wacht maar totdat je kaal begint te worden, dan was je blij met een bos grijze haren
Vertig is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 17:45   #34
dude-315
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Het is wel mogelijk dat het gevolg is van 'veroudering'. Bij 16 jaar kun je je al lichamelijk ontwikkeld hebben tot een niveau waarbij typische volwassen (mannelijke) eigenschappen een rol gaan spelen, mits je daarvoor genetisch bent aangelegd. Dus ja, het is mogelijk dat je grijs wordt vanwege een normaal proces en ook dat je kaal wordt.

Dat je haar droog aanvoelt kan ook gewoon een proces zijn van verandering door lichamelijke rijping. Bij velen wordt het haar na de pubertijd wat droger en stugger.

En, kan ik daar iets tegen doen?

Danku voor u reactie!
dude-315 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 20:00   #35
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude-315
En, kan ik daar iets tegen doen?

Danku voor u reactie!
Verven , zoals Vertig ook al zei .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 22:40   #36
dude-315
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 3
En tegen het kaal worden?
dude-315 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juni 2005, 22:54   #37
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb neuzen zijn kort

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude-315
En tegen het kaal worden?
Zie daarvoor de rubriek Medicijnen/haargroeimiddelen elders op het forum, newbie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 20:23   #38
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Grijs haar ? , dat zou ik dus niet super erg vinden.
Ik bedoel oke ik snap jullie best wat zal een meisje denken van een jongen van 20 met grijs haar.
Maar het kan net zo goed een ander effect hebben en de meisjes kunnen je juist sexier daardoor vinden , richard gere berust hier heel erg op (denk ik).
En een bos grijs haar is mooier dan een kale kop met zijkanten pikzwart
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 20:58   #39
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Grijs haar ? , dat zou ik dus niet super erg vinden.
Ik bedoel oke ik snap jullie best wat zal een meisje denken van een jongen van 20 met grijs haar.
Maar het kan net zo goed een ander effect hebben en de meisjes kunnen je juist sexier daardoor vinden , richard gere berust hier heel erg op (denk ik).
En een bos grijs haar is mooier dan een kale kop met zijkanten pikzwart
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Overigens vind ik een kale kop met grijs haar aan de zijkanten ook mooier dan een kale kop met aan de zijkanten pikzwart haart.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 18:52   #40
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Ik vindt grijs haar een teken van rijpheid, van wijsheid , charisma.
Zo'n richard gere achtig bos haar is super cool , beter dan kaal zijn.
Mijn opa heeft net zo veel haar als mij en zijn baard en haar is gewoon wit - zwart - wit - zwart etc.
Echt super om de 3 witte haartjes 1 zwarte.

Ps. mensen met hun eigen haarkleur , kunnen nog steeds wel wijs en charismatisch zijn hoor
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 21:12   #41
mokammetje
HaarWeb lid
 
mokammetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dude-315
En tegen het kaal worden?

op je hoofd slaan dat helpt
mokammetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 22:58   #42
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Het heeft wel nare bijwerkingen voor je prostaat, blijkbaar is er een link tussen prostaat en haar.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2005, 01:38   #43
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Kentar
Zijn er meer mannen of vrouwen die last hebben van vroegtijdige grijze haren? Ik zou graag jullie verhaal horen.
Dag Louis,

Ik ben zelf vroeg-grijs. Ik heb enorm veel grijs haar en ik ben 28. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo erg. Ik heb een jong gezicht dus dat grijze geeft me wel een leuke look. Maar ik moet ook vechten tegen AA, ofte mannelijke kaalheid. Dus zie het maar niet te somber in. Grijze haartjes kan je bijkleuren indien nodig, maar er bestaan geen verfjes voor verloren haren.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2005, 04:36   #44
gray
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2005
Berichten: 1
gray

Hoi,
Ik ben 32 jaar en begin al grijs te worden, vooral bij de slaap.
Ik krijg wel veel reacties er op zo van :''kijk je wordt al grijs''
het maakt mij heel onzeker,ik heb geprobeert om een oplosing er voor te zoeken maar verder dan kleuren kom ik niet.
Terwijl je wel tegen kaalheid iets kan doen,met een lazerbehandeling (kost heel veel) ik dacht kunnen ze dan niet het grijze haar weg halen en daarvoor weer nieuw haar (met je oorspronklijke kleur) aan brengen.
Ik zou het er wel voor overheben z'n behandeling.
Ik vind het vreselijk,heb het ook wel eens gekleurt maar toch ik weet dat het er zit dus het helpt niet echt.
Mijn vraag is Zou er z'n behandeling er zijn?
gray is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2005, 08:16   #45
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gray
Hoi,
Ik ben 32 jaar en begin al grijs te worden, vooral bij de slaap.
Ik krijg wel veel reacties er op zo van :''kijk je wordt al grijs''
het maakt mij heel onzeker,ik heb geprobeert om een oplosing er voor te zoeken maar verder dan kleuren kom ik niet.
Terwijl je wel tegen kaalheid iets kan doen,met een lazerbehandeling (kost heel veel) ik dacht kunnen ze dan niet het grijze haar weg halen en daarvoor weer nieuw haar (met je oorspronklijke kleur) aan brengen.
Ik zou het er wel voor overheben z'n behandeling.
Ik vind het vreselijk,heb het ook wel eens gekleurt maar toch ik weet dat het er zit dus het helpt niet echt.
Mijn vraag is Zou er z'n behandeling er zijn?
Hoi Gray,

Er zijn helaas geen definitieve behandelingen tegen grijs haar op dit moment. Wat jij voorstelt met dat transplanteren van gekleurde haren heeft denk ik geen enkele zin. Vergeet niet dat grijs worden een doorlopend proces is; uiteindelijk zullen al je haren grijs worden, dus transplanteren heeft geen zin; dat is alleen maar uitstel van executie.

De enige oplossing is je haar kleuren.

Maar mag ik vragen waarom je het zo'n ramp vindt? Zijn het de reacties uit je omgeving? Wat bedoelen mensen als ze zeggen "kijk je wordt al grijs"? Bedoelen ze dat naar jouw gevoel positief of negatief?

In ieder geval is het vervelend dat je er zo mee zit!

Ik zelf ben 23 en krijg ook al de nodige grijze haren aan de zijkanten, maar ik zelf kan niet zeggen dat ik er mee zit. Grote kans voor mij dat ik rond mijn 30ste aan de zijkanten vrijwel volledig grijs ben (als ik zo naar mijn 'genen-indicatoren' in de familie kijk), maar ik zelf vind dat eigenlijk wel leuk .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Echt Haar Of Synthetisch/Cyberhaar Salvamia Haarwerken 13 31 december 2006 10:51
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Haarwerken FAQ Webmaster Haarwerken 0 15 augustus 2005 11:08
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.