Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 december 2013, 22:16   #61
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hoi Mamamarleen,
We zijn een paar dagen verder; hoe bevalt je haarwerk ?
Hoe ben je de storm van afgelopen dagen doorgekomen ?
Lief groetje van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 13:43   #62
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doemdenkertje Bekijk bericht
Prachtig Marleen!! Fijn dat het allemaal zo positief uit pakt!! Geen gerommel meer met camouflage!

Ik kan helaas niet over tape en alcohol mee praten....maar heb zo'n vermoeden dat dat in de toekomst helaas wel nog gaat komen!

Liefs,
Heleen
Heleen,

Ja, 'k ben blij dat ik 's morgens geen half uur meer bezig ben om mijn haar goed te leggen. Het is nog wat wennen aan het haarwerk. Het gaat niet zo goed om de speldjes in te steken en ik ben bang dat het het haarwerk beschadigt als ik de schuifspeldjes er weer uit haal.
Misschien ga ik nog eens bij hw-zaak binnen om te overwegen met plakband te werken. Vooraan heb ik toch niet veel haar.

Groetjes en tot later.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 13:47   #63
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door millie Bekijk bericht
mama marleen hoe zijn de reakties van collegas en familie?
fijne dag allemaal!
Millie,

Familie : 1 schoonzus weet het want is meegeweest bij 2de gesprek bij hw-zaak. Zij was er heel enthousiast over. Mijn ouders en broers hebben mij al gezien en vinden het ook super.
Mijn collega's reageerden ook op positief op mijn nieuwe look. Ik heb het hen niet gezegd maar overweeg om het toch te vertellen omdat ik mij er beter zal bij voelen.
Nu gaan we naar mijn ouders, waar mijn zus en haar vriend mij voor het eerst zullen zien. Benieuwd naar hun reactie.

Groetjes en tot later
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 13:49   #64
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Hoi Mamamarleen,
We zijn een paar dagen verder; hoe bevalt je haarwerk ?
Hoe ben je de storm van afgelopen dagen doorgekomen ?
Lief groetje van Astrid
Ik moest donderdag niet werken en heb enkel de kindjes afgehaald van school en wat boodschappen gedaan met een muts op, zonder haarwerk.
Ik vertrek nu naar mijn ouders en schrijf later nog verder.

Salutjes.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 14:22   #65
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamamarleen Bekijk bericht
Mijn collega's reageerden ook op positief op mijn nieuwe look. Ik heb het hen niet gezegd maar overweeg om het toch te vertellen omdat ik mij er beter zal bij voelen.
Hoi Marleen, je moet je goed afvragen waarom je het aan je collega's wilt vertellen. Ik heb het nl. - in mijn enthousiasme - aan 5 collega'tjes verteld, waar ik nauw mee samenwerk. Achteraf had ik het nooit moeten vertellen, is ook helemaal niet nodig. Wat niet weet, wat niet deert!

Laatst zaten wij aan de lunchtafel op werk en het ging erover hoeveel tijd men in de ochtend nodig had voor make-up, haren etc. De een zei: ik ben binnen 5 minuten klaar, een ander zei: een half uur. Ik zei: ik ben zeker wel een half uur bezig met make up opbrengen, haar wassen en fohnen (zonder na te denken zei ik dat). Een van die collega'tjes - die het dus weet - keek mij raar aan, ze zei verder niets, maar ik zag haar denken (leugenaar; je draagt een pruik waar je niets aan hoeft te doen) ....

Mijn schoonmoeder weet het ook en ze zou het niet verder vertellen (zei ze). Ik was laatst ergens, komt er een tante (een zus van mijn 'lieve' schoonmoeder naar me toe) zegt die tante vrij hard: Leuk je haar, het is dat ik het weet, maar het is net echt !! Mijn man stond er naast en hoorde het en lulde er snel overheen!
Het is maar wat je zelf wilt, maar ik denk nu weleens: waarom heb ik het ooit aan anderen verteld? Wat is de toegevoegde waarde? Als mensen het weten kunnen ze het ook doorvertellen of zonder na te denken roepen ze iets! Marleen, zit je daar op te wachten?

Succes en nog meer stof om over na te denken!

Lief groetje van Astrid

Laatst gewijzigd door Astrid26; 8 december 2013 om 15:36 Reden: Typefout
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 15:42   #66
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Wat betreft wel of niet vertellen....ik ben er zelf wel wat makkelijker in geworden. Maar vertel het bijvoorbeeld op mijn werk aan niemand muv 2 collega's die ik volledig vertrouw (zij zouden het ook nooit tegen anderen vertellen). Het is ook meer dat ik het voor mijn haarwerk psychisch zo moeilijk had met mijn haaruitval en de veranderede haarsituatie dat het impact had op hoe ik op mijn werk functioneerde. Ik was erg down. Ik heb mijn leidinggevende en een direct collegaatje toen in vertrouwen genomen.
Verder vind ik dat het hen allemaal niets aan gaat.

Wat betreft familie, die weten er van af. Ooms en tantes niet! Alleen mijn directe familie (moeder, zussen, broers en schoonfamilie). Dat luchtte op. Het wordt ook wel steeds minder een issue voor me op de een of andere manier. Ik heb AGA.....kan ik zelf niets aan doen, dus slaat het nergens op dat ik me daar voor zou moeten schamen. Dat voel ik de ene dag wat sterker dan de andere. Het is nog wel een dingetje. Maar kan me niet voorstellen dat het dat voor altijd zou blijven. Ik ben pas 32.....

Liefs,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 18:45   #67
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
collega's

We werken met 6 collega's op kantoor. Er zijn er nog maar 3 die mij gezien hebben met hw. Woensdag zagen de eerste 2 het en vrijdag een andere vrouwel. collega. Dit is nogal een felle en ze zei onmiddellijk: "amaai zo anders, hoe zal je je kapsel zo kunnen houden ? Het ziet er dikker uit". Ik denk dat ze over een paar weken zal zeggen : hé, Marleen, je haar is nog altijd het zelfde ?
Deze week komen er nog 2 collega's die ik de laatste week niet gezien heb, dus hun reactie moet ik ook nog krijgen.
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 18:46   #68
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helmgirlie Bekijk bericht
Morgen ga ik die van mij ophalen. Hij ligt al klaar. Hij is wel heel lang, dus ik ga hem op schouderlengte in laten snoeien.
Veel succes voor morgen. Laat je ons weten hoe het verlopen is?
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 20:47   #69
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
collega's

Ik denk dat ik me er beter zal bij voelen als ik het mijn collega's zelf zeg dat ik een hw draag dan dat ze het zelf zouden ontdekken. Als ik het niet zeg, zou ik telkens met de vrees zitten dat ze het zouden zien. Ik gebruik nu haarspeldjes om het hw vast te zetten maar wat als er eentje zou uitsteken omdat ik eens gekrabt heb omdat het wat jeukt onder m'n hw ?
's Middags zitten we samen in de keuken om te eten en babbelen. Er wordt altijd eens over het kapsel gepraat. Vroeger liep ik dan weg omdat ik het niet aankon dat ze me aanstaarden en iets zouden vragen over m'n haar. Als de collega's (het zijn 4 vrouwelijke collega's, en 1 mannelijke directeur) het onderwerp "haar of kapster" bespreken kan ik nu blijven zitten zonder me eraan te storen.
Ik voel me nu meer op m'n gemak.
Mijn ouders voelen ook aan dat ik me zekerder voel met een hw.
Ik heb een goede keuze gemaakt en ben er heel blij om.

Groetjes.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2013, 20:59   #70
Doemdenkertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 140
Geslacht:
Wat fijn dat het als een goede keuze voelt! En wat betreft vertellen: volg je hart en doe waar jij je goed bij voelt. Dan is wat je ook kiest goed!

Ik ben benieuwd hoe het zal verlopen! Veel succes in ieder geval!

Groetjes,
Heleen
Doemdenkertje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2013, 20:04   #71
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
collega's

Hallo lieve dames,
Vandaag op het werk weer veel positieve reacties van klanten gehad ('k zat aan de balie): "haar geknipt ? mooi hoor, nieuwe look ? enz.
Heb het aan mijn directeur en 2 vrouwelijke collega's verteld die vandaag aanwezig waren. Ze waren versteld van het heel goede resultaat van mijn haarwerk. Ze zeiden dat ze het echt niet zagen, dat het heel geslaagd is. Vorige week hadden ze mijn nieuwe look al gezien en heb heel goede reacties gehad maar ik voel me nu veel beter dat ze het weten. Ik zit meer op mijn gemak en moet niet vrezen dat ze het zullen ontdekken. Deze morgen toen ik binnen kwam vroeg er een collega : geen problemen met je kapsel, om weer in juiste vorm te hebben, na het douchen? Want over een paar maanden zouden ze zich afvragen of ik elke week naar de kapper ga, omdat mijn haar er zo goed zit.

Groetjes.
Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2013, 20:47   #72
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamamarleen Bekijk bericht
Hallo lieve dames,
Vandaag op het werk weer veel positieve reacties van klanten gehad ('k zat aan de balie): "haar geknipt ? mooi hoor, nieuwe look ? enz.
Heb het aan mijn directeur en 2 vrouwelijke collega's verteld die vandaag aanwezig waren. Ze waren versteld van het heel goede resultaat van mijn haarwerk. Ze zeiden dat ze het echt niet zagen, dat het heel geslaagd is. Vorige week hadden ze mijn nieuwe look al gezien en heb heel goede reacties gehad maar ik voel me nu veel beter dat ze het weten. Ik zit meer op mijn gemak en moet niet vrezen dat ze het zullen ontdekken. Deze morgen toen ik binnen kwam vroeg er een collega : geen problemen met je kapsel, om weer in juiste vorm te hebben, na het douchen? Want over een paar maanden zouden ze zich afvragen of ik elke week naar de kapper ga, omdat mijn haar er zo goed zit.

Groetjes.
Marleen
wat fijn om te lezen joh!
en laat ze maar lekker raden hoe het komt dat je haar altijd zo goed zit!
liefs millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2013, 21:49   #73
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@mamamarleen; helemaal goed & leuke reacties !

Ik draag mijn 3 haarwerken afwisselend en door elkaar heen (de basis is hetzelfde, maar verschillend geknipt qua lengte) en ik hoor er niemand over. Kijken ook niet raar naar mijn haar ofzo. In het begin zien ze dat je haar anders zit, daarna is het gewoon, en gaat men over tot de orde van de dag.

Groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2014, 07:01   #74
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Mijn dochter ging gisteren naar de kapper. Een kapper waar we nog niet geweest zijn. Ze zou eerst met een vriendin gaan, maar die voelde zich niet lekker.

Dus vroeg ze mij mee. Ik met knikkende knieen mee. Ze zullen toch niet zien dat ik een pruik draag, dacht ik... En misschien zeggen ze wel iets of gaan ze op mijn hoofd zitten kijken.

Ze wilde de door de zon licht geworden plukken weer in de kleur van de rest van haar hebben. Ze heeft middenbruin haar als natuurlijke kleur. Het is nooit eerder geverft.

De kapster vroeg of het in mijn kleur haar geverft moest worden of iets lichter. En ze vroeg of het mijn eigen kleur was met high en lowlights erin. Ik zei dus ja. En ik dacht 'volgens mij ziet ze het niet.'

Dus mijn dochter heeft nu haar haar geverft in haar eigen kleur. En we hebben van de kapper een kaart gekregen voor het hele gezin (ja, ja ook voor mij.. ahum haha) om punten te sparen voor korting op knipbeurten en produkten.

Ik geloof dat ze het echt niet zagen daar, dat ik een pruik droeg..
Maar ik voelde me er wel onzeker. Ik dacht echt dat ze het zouden zien. En dat ze er misschien iets over zouden zeggen. Mijn dochter moest de verf nog een half uur in laten trekken en daarna onder de droger, dus ze hadden tijd genoeg om het te zien, dacht ik.

Ze hebben niets gezegd en het dan ook niet gezien. Anders zou ik geen klantenkaart krijgen..

Was dus wel leuk. En het maakt me een beetje meer zeker. Misschien scheelt het omdat mijn pruik in een goede coupe geknipt is door de haarwerker (die ook kapper is)

Laatst gewijzigd door Helmgirlie; 4 januari 2014 om 07:04
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2014, 18:16   #75
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Klinkt goed!
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.