Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 december 2011, 11:25   #1
Haarstichting
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 98
Arrow Haarstichting - www.haarstichting.nl

Beste forumleden & lotgenoten,

Het promotiefilmpje van de Haarstichting is klaar! Zie hiervoor http://www.youtube.com/watch?v=x0P29SQondg

Met vriendelijke groet,

De Nederlandse Haarstichting
www.haarstichting.nl
Haarstichting is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 13:17   #2
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Dat jullie op jullie site onder het kopje haargroeimiddelen bij finasteride enkel minder lichaamsbeharing als mogelijke bijwerking aangeven vind ik wel erg summier. Een dergelijke bijwerking is volgens mij nooit aangetoond. Daarbij zullen mannen die dit medicijn overwegen te gebruiken het veel belangrijker vinden om te weten dat er mogelijk libido-verlies kan optreden en sommige mannen erectieproblemen ondervinden.
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 13:26   #3
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
In een nieuwsbericht wordt echter gesteld:

"De Boston University School of Medicine heeft onderzoek gedaan dat heeft uitgewezen dat het gebruik van de vaak voorgeschreven medicijnen tegen haaruitval Propecia en Avodart kunnen zorgen voor onomkeerbaar seksueel disfunctioneren.

Sommige mensen vinden het onbegrijpelijk dat dergelijke medicijnen, met zulke bijwerkingen, worden genomen. Mensen zijn echter vaak wanhopig en doen er alles aan om hun haar terug te krijgen of hun huidige haardos te behouden.

Oplossingen tegen haaruitval zonder bijwerkingen zijn er, maar dat zijn niet-cosmetische oplossingen, zoals het dragen van een haarwerk. Er is ook nog de mogelijkheid om een chirurgische ingreep te laten doen. Deze ingrepen zijn afgelopen tijd sterk verbeterd. De littekens van de huidige FUE-haartransplantatie zijn minimaal, in tegenstelling tot de FUT-haartransplantatie die vroeger veel werd gedaan.

Wanneer u overweegt om Finasteride te gebruiken, denk hier dan eerst goed over na. Het was al bekend dat Finasteride het libido kan verlagen, onomkeerbare seksuele problemen zijn echter een stuk ernstiger."


Ik vind dat je als stichting voorzichtig moet zijn met hoe je deze zaken formuleert. Hier lijkt weer stelling genomen te worden tegen het gebruik van medicijnen. In nieuwsberichten vind ik het sec melding maken van de feiten voldoende.
__________________
- Nanominoxidil ( april 2010 t/m april 2011)
- Microminoxidil ( april 2011 tot juni 2011) Beiden bevatten Ketoconazol en vitamine B12
- Finasteride ( 1 juni 2011 tot heden)

Laatst gewijzigd door bass885; 2 december 2011 om 13:28
bass885 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 14:40   #4
Haarstichting
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2011
Berichten: 98
Arrow webiste is aangepast

Beste Bas885,

Bedankt voor deze opmerking. Ik dacht zelf dat de bijwerkingen er al bij stonden. Het is nu aangepast.

Met het artikel zijn we al zeer voorzichtig geweest met de formulering.

Met vriendelijke groet,

De Haarstichting
www.haarstichting.nl
Haarstichting is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 16:43   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass885 Bekijk bericht
Oplossingen tegen haaruitval zonder bijwerkingen zijn er, maar dat zijn niet-cosmetische oplossingen, zoals het dragen van een haarwerk.
Staat er inderdaad dat een haarwerk geen cosmetische oplossing is?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 19:35   #6
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarstichting Bekijk bericht
Beste Bas885,

Bedankt voor deze opmerking. Ik dacht zelf dat de bijwerkingen er al bij stonden. Het is nu aangepast.

Met het artikel zijn we al zeer voorzichtig geweest met de formulering.

Met vriendelijke groet,

De Haarstichting
www.haarstichting.nl
Daarnaast zijn er is er bij verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar voren gekomen dat een gedeelte van de mensen die dit medicijn gebruikten een verleegd libido ervaarden.

Misschien ook interessant om die wetenschappelijke onderzoeken te vermelden.

En, in het minoxidil deel stel je dat het nog niet precies bekend is hoe minoxidil werkt, volgens mij is dat wel al bekend, een gedeeltelijke uitleg is:

Minoxidil works in part by enlarging miniaturized follicles and reversing the miniaturization process. This prolongs the growth phase of the hair cycle, allowing the hair to become longer and thicker with more follicles in the growth phase,


Persoonlijk zou ik je artikels herschrijven, ze kunnen namelijk echt wel wat beter.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 2 december 2011 om 19:38
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 03:24   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb geen zin om de hele site door te spitten, maar zag ook al snel slordigheden.

"Finasteride is een tablet dat uitsluitend op recept verkrijgbaar is en o.a. gebruikt wordt voor de behandeling van vroege stadia van kaalheid (Alopecia Androgenetica) bij mannen"... èn bij vrouwen.

"Bij postmenopauzale vrouwen met Alopecia Androgenetica die 12 maanden lang met finasteride 1 mg werden behandeld, werd geen werkzaamheid aangetoond." Echter wel bij 2,5 of 5 mg finasteride per dag. Zie het Haarwoordenboekje voor studies over finasteride bij zowel pre- als postmenopauzale vrouwen.

"Daarnaast zijn er is er bij verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar voren gekomen dat een gedeelte van de mensen die dit medicijn gebruikten een verleegd libido ervaarden."
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2012, 17:44   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Onderaan deze pagina:
http://www.haarstichting.nl/micro-hair-pimentation

staat
Klik hier om verschillende MHP-instanties te vinden.

En vervolgens beland je op een pagina voor donaties. Erg smerig en NIET gewaardeerd.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.