Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2011, 18:01   #1
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Minoxidil 5%

Hey!

Ik zie op het forum dat er vaak minoxidil wordt aangeraden bij kaal wordende mannen. Ik gebruik het zelf ook weer. Ik vroeg mij echter af, wat zijn de resultaten van langdurig gebruik?
Zijn er mensen die foto's hebben met het resultaat? Al is het niet nieuwe haargroei, maar stabiliteit.
Ik kan natuurlijk wel op internet gaan zoeken naar foto's, maar dan komen er wel hele mooie ongeloofwaardige resultaten naar voren.

Ik ben zeer benieuwd en kijk graag uit naar jullie reacties!

ps. ik gebruik ALLEEN minoxidil met vitamine D3 en wil geen andere middelen, medicijnen gebruiken.
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 18:35   #2
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Minoxidil is een prima middel (is mijn ervaring).
Maar verwacht zeker geen dos haar. Soms groeien er weer nieuwe donsharen (vellus), maar die groeien niet verder door. Minox is vooral voor haarbehoud prima. Ik gebruik nu de 5% versie en het haar wordt wel dikker en steviger. Dus als je haarbehoud en stevigere haren je doel is, dan is minox zeker het overwegen waard!
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 18:49   #3
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Ja, ik wil graag dikker haar en mijn haar behouden. Ik heb echter ook gelezen dat het bij "sommige" wel leidt tot nieuwe haargroei. Meer dan alleen donshaar.

Vandaar deze topic. Ik heb echter geen foto's gezien.
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 18:55   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, geloof 't maar gewoon, want dat is echt zo: nieuwe groei van echte haren bovenop het hoofd.
Echter niet op de inhammen; daar blijven het donsharen, maar dan mag je wel blij zijn als de inhammen niet groter worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 19:24   #5
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Wel zo is, hoe sneller je begint des te beter je kans op goed resultaat. Dus mocht je twijfelen, kan je beter maar alsnog gewoon beginnen. Als het je niet bevalt kan je het altijd nog stoppen. Gebruik het wel minstens (en consequent) 6 maanden.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 19:26   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, geloof 't maar gewoon, want dat is echt zo: nieuwe groei van echte haren bovenop het hoofd.
Echter niet op de inhammen; daar blijven het donsharen, maar dan mag je wel blij zijn als de inhammen niet groter worden.
Dit is inderdaad de beste omschrijving hoe Minoxidil werkt, vooral op de kruin begin ik echt duidelijke resultaten te merken, moet mijn haar bovenop mijn hoofd echt open kammen om uberhaupt nog zonder knoeien Minox met een pipet aangebracht te krijgen op de hoofdhuid, zo dicht is het al gegroeit na ruim 5 maanden concequent gebruik. Op de inhammen wekt Minox weinig tot niet, maar heb wel intussen gehele stabilisatie bereikt op mijn inhammen.

Maar ik gebruik dan ook nog andere middelen erbij.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 14:33   #7
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, geloof 't maar gewoon, want dat is echt zo: nieuwe groei van echte haren bovenop het hoofd.
Echter niet op de inhammen; daar blijven het donsharen, maar dan mag je wel blij zijn als de inhammen niet groter worden.
Het is niet zozeer het "geloven van", maar meer het "nieuwsgierig zijn naar"..
Ik weet dat minoxidil werkt. Bij de een beter dan de ander. Ik was wilde echter resultaten zien.

Bedankt voor jullie reacties

Hoe brengen jullie het verder aan? Masseren jullie het helemaal in?
Ik heb gemillimeterd haar en ik verspreid het op over mijn hoofd en laat het daarna inwerken. Of is het beter om het helemaal in te masseren?

Ik heb het gevoel dat het dan meer aan mijn handen gaat zitten dan aan mijn hoofd.
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 16:38   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij inmasseren gaat er inderdaad veel aan je handen zitten en inmasseren is ook niet nodig. Wil je het toch inmasseren, dan moet je daarna je handen grondig wassen.

Wat foto's betreft: de meeste gebruikers vergeten om vóór het gebruik foto's te maken en als later de hoofdhuid aardig volgegroeid is, is er toch geen bewijs voor een buitenstaander.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 01:58   #9
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij inmasseren gaat er inderdaad veel aan je handen zitten en inmasseren is ook niet nodig. Wil je het toch inmasseren, dan moet je daarna je handen grondig wassen.

Wat foto's betreft: de meeste gebruikers vergeten om vóór het gebruik foto's te maken en als later de hoofdhuid aardig volgegroeid is, is er toch geen bewijs voor een buitenstaander.
Oke toch bedankt.
Dan ga ik het zelf bijhouden.. Hopen dat het heel erg goed helpt
Heeft iemand wel eens rogaine foam van ebay gekocht? Ik heb het 22 november besteld nog niet binnen, maar mijn laatste rogaine foam is bijna op!
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 03:28   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, ik heb altijd Rogaine Foam gekocht via eBay bij diverse verkopers. Meestal ontving ik de zendingen uit USA binnen 14 dagen, soms zelfs eerder.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 17:49   #11
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Toevallig, ik heb het vanochtend ontvangen.
Fruit is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2011, 13:22   #12
joske88
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2011
Berichten: 17
wat is precies het verschil tussen rogaine foam en gewone minoxidil 5% van de apotheker?
joske88 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2011, 13:25   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het een is een schuim (denk aan scheerschuim), het andere een lotion (vloeistof). Zelfde werkzame bestanddeel, maar de manier om het aan te brengen verschilt flink.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2011, 08:55   #14
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
De prijs verschilt ook flink toch?

Ik zit zelf ook echt flink te twijfelen om minoxidil 5% aan te schaffen. Ik heb nog nooit iets van medicijnen of andere haargroeimiddelen gebruikt en het is alleen maar voor mijn inhammen. Ik zit tussen de norwood 2 en 2,5 denk ik, maar dan met een V-vormige haargrens en geen U vorm zoals je op die plaatjes ziet.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2011, 22:58   #15
Fruit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2007
Berichten: 162
Als je je haarlijn wil stabiliseren dan kan je volgens mij gerust aan minoxidil beginnen.

Ik gebruik zelf Rogaine Foam omdat ik kort haar heb. Hierdoor is het makkelijker aan te brengen.

Ik krijg zo nu en dan wel een witte laag door de Rogaine Foam, is dit erg?
Heb ik dan teveel erop gesmeerd? Ik probeer altijd een halve dop te doen, zoals beschreven in de handleiding.
Fruit is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.