Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2015, 14:10   #1
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Na hoe lang werkt Minoxidil/hoe weet je of het werkt

Ik vroeg me af op welke manier je merkt dat Minox werkt:
- minder haaruitval, of
- meer hergroei, of
- een combinatie van beiden.

Ik gebruik Minox nu 15 weken, waarvan ik de eerste 13 weken een keer per dag gebruikte en sinds ca 2 weken 2 x per dag (1 x 1 ml , 1 x 0, 5 ml)
en ik zie nog geen verandering.
Ik had na 3 weken voor een aantal weken meer haaruitval, maar dat is nu weer terug op het oude niveau (voor Minox): 80-110 haren per dag, van verschillende lengtes, wel allemaal even dik.

Ik ben zo bang dat het voor mij niet werkt. Daarom vraag ik naar ervaringen van vrouwen bij wie het wel heeft gewerkt, na hoe lang zag je resultaat en hoe werd dit het eerst duidelijk.
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2015, 14:44   #2
NDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hallo Ruthie,

Ben ook benieuwd naar Minoxidil ervaringen van andere leden, op het haarweb staat wel volgende thread:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13546

Ik ben sinds april dit jaar met 2% minoxidil begonnen, eerst 1ml/3xweek, dan 1 ml/dagelijks en vanaf mei 2 x 1ml dagelijks. In het begin verloor ik minder haren, dan een paar weken meer haren en vooral korte van 4 cm (ik heb haar op schouderlengte), en nu na 4 maanden gebruik heb ik duidelijk veel minder haarverlies en korte haren van 2 cm langs de haarlijn.

Ik vraag me af of er andere leden hergroei, dikker haar gekregen hebben bovenop het hoofd, middenscheiding? Ik heb op internet gelezen dat echt hergroei pas komt na 5 tot 8 maanden consequent gebruik...

Ik zou nu moeten overschakelen op de 5% (1ml/dag), volgens mijn dermatoloog zou de 2% voor AGA niet voldoende werken. Ik had eerst de 5% van Alopexy, maar die was veel te vettig, ik heb nu via internet Foligan 5% besteld, minder ppg, deze is beter maar toch nog vet. Met de 2% had ik dit helemaal niet, zouden dan al die AGA vrouwen die 5% minox gebruiken elke dag hun haar wassen? De 2% leek op water en droogde direct op, de 5 % is toch heel anders...

Welke % gebruik jij eigenlijk Ruthie, en heb jij hiermee last van vet haar?

Groetjes,
NDB is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2015, 17:36   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het is inderdaad een beetje een combinatie van 2. Eigenlijk stopt minoxidil de haaruitval niet maar maakt haren wel sterker (Waardoor ze dus niet uitvallen).

Vaak zie je het als eerst bij dunne haartjes die weer wat dikker worden of hele dunne bijna doorzichtige haartjes waar eerst geen haar meer groeide (meer bij mannen).

Haren tellen en dergelijke heeft vaak totaal geen zin.

15 weken voelt als een hele tijd, maar toch nog even volhouden. Zoals hierboven al aangegeven kan het 8 tot zelfs 12 maanden duren voordat je resultaten ziet..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2015, 14:37   #4
NDB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 september 2014
Berichten: 7
Geslacht:
Hallo Ruthie en andere leden,

Ik zoek vaak op het web naar resultaten van minoxidilgebruik bij vrouwen, maar stel me regelmatig de vraag of de resultaten wel echt zijn, vooral dan op websites die reclame maken voor minoxidil producten.

Ik kwam deze blog tegen, een jongedame met AGA die de 2% gebruikt + Diane pil, ik vind de resultaten alleszins spectaculair.

Hierbij de link, misschien vinden jullie het ook wel interessant:
http://alopecieandrogenetique.blogsp...es-6-mois.html
NDB is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.