Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 september 2014, 10:28   #1
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Ten einde raad, wat is er aan de hand met mijn haar.

Beste mensen,

Ook ik ben ten einde raad.
Sinds anderhalf a 2 jaar is mijn haar langzaam aan (en nu het laatste half jaar) steeds korter en dunner geworden.

Het begon met kortere plukken in mijn nek. Heb daar nu een gedeelte waar zo goed als geen haar meer groeit. Je kijkt als het ware van achteren door mijn haar heen. Het is niet echt een kale plek.

Ik dacht dat het even een tijdelijk reactie was, maar als ik nu foto's uit Maart zie, zie ik dat mijn haar over het geheel veel korter en dunner geworden is. De eerste 8 a 10 cm heb ik nog wel redelijk dikte, maar daarna worden het dunne pieken.

Ik heb het voornamelijk in mijn nek en aan de zijkanten van mijn haar. ( ik zie dat de plukken langs mijn gezicht veeel korter zijn dan 2 maanden geleden)
Juist de plekken waar AA niet zou werken, ik heb een heel ander patroon dus. Maar wel merk ik dat mijn haar korter wordt, wat volgens mij duidt op het smaller/ slechter worden van het haarzakje.

Ik zit zoooo enorm in de stress, kan er niet van slapen, voel een enorme angst omdat ik niet weet hoe het zal verlopen.
Het lijkt wel of ik in de rouw ben en ik merk dat mijn vriend niet weet hoe hier mee om te gaan, waardoor ik me nog eenzamer voel.

Is er iemand die zich herkent in het verloop van mijn haaruitval en die me kan vertellen wat er tegen te doen is.

Ik ga ook al Minoxidil bestellen (5% dacht ik maar, omdat ik gewoon echt resultaat wil) Daarnaast ga ik een afspraak maken met kliniek Intermedica. Om in ieder geval vast te leggen hoe de staat van mijn haar (uitval) nu is.
Verder ga ik nog langs de huisarts om nog eens mijn bloed te laten testen op ijzerwaarde en schildklier (heb ik al gedaan bijna jaar geleden en toen kwam er niets uit.

Ik hoop op reacties

Groeten,
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2014, 17:26   #2
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Jammer dat er geen reacties zijn gekomen. Had erg behoefte aan lotgenotensteun. Geen verwijt verder, maar ik voel me zo slecht en gespannen. Heb al 3 nachten amper geslapen door de stress en denk er echt 95 procent van de tijd aan. Ik zit er helemaal doorheen.
Minixidil durf ik niet te gebruiken ivm verhalen over huidveroudering en wallen. Ik heb nu dus nanoxidil besteld. Hoop dat dit ook zal kunnen werken.
Heeft iemand hier positieve ervaringen mee?
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 08:51   #3
mamamarleen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 februari 2010
Locatie: België
Berichten: 184
Geslacht:
Beste Ruthie,

Ik begrijp hoe je je voelt. Zelf heb ik al 27 jaar te kampen met AGA. Jammer genoeg herken ik dit patroon van haaruitval niet.
Hopelijk krijg je op het web meer reactie van vrouwen met hetzelfde probleem en krijg je goed advies van de dermatoloog.


Veel sterkte !


Marleen
__________________
Sinds mijn 17 jaar AGA. Na 27 jaar frustraties en gesukkel met medicatie, camouflage en zelfs een zinloze haartransplantatie, draag ik sinds december 2013 een haarwerk. Nu heb ik mijn zelfvertrouwen terug !!!
mamamarleen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 12:07   #4
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Zou het geen soort van vitaminetekort kunnen zijn of een tekort aan bepaalde mineralen? Ik zou zeker eens naar de huisarts gaan en misschien met een multivitamine beginnen in combinatie met bijvoorbeeld Haar Totaal Balans van Bloem of een nagel/haar combi complex. Kijken of dat iets uithaalt.

Staat kort haar je? Je zou het eens kort kunnen laten knippen in een leuke coupe. Misschien verbetert de gezondheid van je haar dan ook.

Voor de rest zou ik het eigenlijk ook niet weten.

Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt.

Laatst gewijzigd door Helmgirlie; 13 september 2014 om 12:11
Helmgirlie is nu online   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 12:41   #5
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Beste dames,

hartelijk dank voor jullie reacties.
Vitamine etc ga ik op laten testen van de week.
Ik heb al een bloedtest laten doen op ijzerwaarde en schildklier. Daar kwam niets uit.
Ik zal wat foto's bijvoegen om te laten zien wat er met mijn haar aan de hand is.
Hopelijk is er hier iemand die wat meer licht kan schijnen op mijn vorm van haaruitval
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 14:42   #6
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Bijgaand de foto's van mijn haar.
De eerste twee foto's zijn van maart, waar het allemaal nog veel langer en voller is.
De 3 laatste foto's zijn van begin september.
Zoals je kunt zien is mijn haar veel korter en dunner geworden en dan vooral aan de achter/onderkant. Tevens zijn mijn zijplukken veel korter geworden. Ik heb geen dunner wordende middenscheiding.
Het gaat echt heel rap nu.
De plukken langs mijn gezicht waren 3 weken geleden nog een stuk langer.
Ik heb vanaf maart 2x mijn haar ca 1.5 cm laten knippen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg maart.jpg‎ (74,5 KB, 119x gelezen)
Bestandstype: jpg mrt2.jpg‎ (71,0 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg sept_3.jpg‎ (75,9 KB, 98x gelezen)
Bestandstype: jpg sept.jpg‎ (56,6 KB, 108x gelezen)
Bestandstype: jpg sept_2.jpg‎ (64,2 KB, 116x gelezen)
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 16:35   #7
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Hoi Ruthie, welkom!

Misschien een stomme vraag, maar valt je haren uit met een haarzakje of kan het zo zijn dat je haren makkelijk afbreekt?

Daarnaast vraag ik even dezelfde vragen, dat ik net heb gevraagd aan Shajana.
-Ben je de afgelopen maanden gestopt of begonnen met een anticonceptie of zwanger geweest?
-Ben je vegetarisch of volg je een speciaal dieet?
-Ben je (na jouw weten) gezond?
-Heb je de afgelopen tijd verandering gemerkt aan je hoofdhuid, zoals vetter hoofdhuid, bulten etc?
-Heb je verandering gemerkt aan cyclus, PMS etc?

Ik zie inderdaad het verschil tussen de foto's van maart en september.
Is het mogelijk om een foto te maken van de plek in je nek, waar je het over hebt in de tweede alinea? En fotos van de bovenkant met een midden scheiding en zijkant met horizontale scheiding?

Zou je daarnaast je bloeduitslagen hier willen plaatsen? Ik heb zelf namelijk de ervaring mee dat sommige dokters erg gemakkelijk zijn met de referentiewaardes.
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 18:00   #8
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Hi Goldylock,

Ik bekijk de haren die uitgevallen zijn en er zit een bolletje aan, dus met haarzakje.
Heleboel haren ook die veel korter zijn.

Om antwoord te geven op jouw vragen:
Niet gestopt/ begonnen met anticonceptie of zwanger.
Geen speciaal dieet, eet wel heel gezond.
Volgens mij ben ik gezond.
Geen verandering gemerkt aan mijn hoofdhuid.
geen verandering in cyclus/ pms

Bijgaand de foto's waar je om vroeg

Ik ga volgende week weer mijn bloed laten testen en dan zal ik de nieuwe waarden hier plaatsen.

Ik waardeer het heel erg dat je de tijd voor me neemt.

Groeten,
Ruthie.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg midden.jpg‎ (77,0 KB, 87x gelezen)
Bestandstype: jpg Links.jpg‎ (72,2 KB, 83x gelezen)
Bestandstype: jpg rechts.jpg‎ (83,2 KB, 86x gelezen)
Bestandstype: jpg Nek13sept.jpg‎ (80,9 KB, 86x gelezen)
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 18:33   #9
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Ik zie idd niks bijzonders op je fotos. Het ziet er nu allemaal goed uit.

Ik was trouwens vergeten om te vragen: Valt je haren meer/makkelijker uit? Heb dus echt bosjes haren in je handen, wanneer je erdoorheen strijkt met je handen? Merk je dat het textuur van je haren is veranderd? Hoe oud ben je eigenlijk?

Ik zou even je bloedonderzoek afwachten. Ik neem aan dat de volgende vitamines, mineralen etc. (en eventueel meer) worden onderzocht:
-Ijzer
-Ferritine
-Vitamine B12
-Vitamine D
-TSH
-T3
-T4
-Bezinking
-Hormonen zoals Testosteron

Als er niks bijzonders uit de bloedonderzoek komt, misschien is het dan iets tijdelijks. Ik zou je haren dan de tijd gunnen, mocht er dan niks veranderen, dan kan je eventueel maatregelen nemen zoals de pil/ Minoxidil.

Ik weet hoe je voelt, wanneer je geen duidelijk haaruitval patroon hebt.
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2014, 08:58   #10
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Ja mijn haar valt meer uit. Er liggen overal haren op de vloer (van allerlei verschilllende lengtes)
Er komen ook wel degelijk haren in mijn handen wanneer ik er door heen ga.
En ja de structuur is ook veranderd.
Had ik een paar jaar terug pijpenkrullen, nu is het veel minder krullerig en veel dunner en pluiziger.
Ik ben 40 jaar trouwens.

Ik ben overigens wel al begonnen met Nanoxidil en ga ook de Yasmin nemen.
Omdat het nu zooo hard gaat (de laatste 2 maanden vooral) wil ik proberen om te redden wat er nog te redden valt.

Ik durf nog niet aan de Minoxidil vanwege de bijwerkingen en gebruik daarom maar die Nanoxidil, niet wetende of het uberhaupt is voor me zal kunnen doen.

ik vind dit echt heel zwaar mentaal, maar dat zal wel zeer bekend voorkomen.
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2014, 20:23   #11
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Voordat je aan de anticonceptie begint, laat je bloedonderzoeken. Want de anticonceptie beïnvloed de bloeduitslagen, zoals de schildklier, dit geeft dan een vertekent beeld.

Was je trouwens al naar Intermedica geweest?
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2014, 20:48   #12
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
Hi ja dankje voor de tip.
Ik heb sowieso ook nog een koperspiraal die er eerst uitmoet voordat ik aan anticonceptie ga beginnen.

Intermedica had ik een afspraak, maar die heb ik afgezegd.
Voor mij is het veel te ver weg en ik lees gemixte reviews over deze kliniek.

Ik ga op zoek naar een andere dermatoloog.

Over dat korter worden van mijn haar is dat trouwens een normaal voorkomend verschijnsel bij AGA. Ik lees alleen maar over dunner wordend haar bij andere vrouwen, maar bijna nooit over korter wordend haar (Ik heb beiden)
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2014, 18:49   #13
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Jouw haar lijkt een beetje op mijn haar. Alhoewel het wel een tijd dunner op het hoofd zelf is geweest. Ik kreeg wel de diagnose AGA indertijd en heb een keer in de zoveel tijd een dijk van een TE. Ik gebruik wel Minox en Regenepure en het lijkt hiermee te stabiliseren. Ook heb ik een vit D tekort en het lijkt er tot op heden op dat als ik dit braaf suppleer het beter gaat. Maar goed het najaar wordt hier weer een spannende tijd, dan vallen niet alleen de blaadjes maar tot op heden ook veel haar uit.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2014, 11:50   #14
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Je moet wel aan denken dat de anticonceptie (mogelijk) een tijdelijke oplossing is. Het wordt namelijk aangeraden om de anticonceptie niet te lang gebruiken. Daarnaast boven de 50 wordt het meestal afgeraden om het te gebruiken. Aangezien het risico op hart- en vaatziekten en borstkanker dan toeneemt.

Ik zou echt even uitzoeken wat de kosten en baten zijn van de Yasmin, want als je mijn verhaal hebt gelezen heeft de pil (maar 3 jaar gebruikt) mij hormonaal (schildklier etc.) uit balans gebracht. Daarnaast had ik ook mineralen en vitamine te kort. Helaas ben ik geen uitzondering en bestaan er bijvoorbeeld websites zoals Yasmin survivor.
Dit hoeft trouwens niet bij alle vrouwen te gebeuren, misschien ben ik gewoon erg gevoelig voor hormonale veranderingen.

Maar kort gezegd ik heb in ieder geval heel veel spijt van, dat ik de Yasmin had gebruikt. Ik had trouwens geen problemen voor het gebruik van de Yasmin en nauwelijks tijdens het gebruik.
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 16 september 2014, 16:41   #15
Ruthie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2014
Berichten: 72
Geslacht:
HI Polydox,

Wat bedoel je precies met stabiliseren??
Blijft het even dun, maar wel langer of blijft het even kort als het is.

Groeten
Ruthie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.