Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > Boeken en artikelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 maart 2006, 13:54   #46
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Nee je kon helemaal niets zien, alleen de naam Haarweb. De nicknames die ze noemden waren Antwerpse en Suzy-met-een-of-ander-nummer-erachter.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2006, 20:04   #47
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi!
Ik heb het wel gezien, afgelopen nacht, terwijl ik aan het werken was...
Best confronterend. Toch vind ik - ondanks een paar details oa. het meerdere keren verkeerd uitspreken van de naam - dat het wel een goed algemeen beeld gaf. (Maar weten jullie dat mijn eigen psy nog steeds problemen heeft met het woord trichotillomanie?). Dus, laten we daar allemaal niet te zwaar aan tillen. Ik heb geen inbreng gehad in het knip- en plakwerk. Ellen Wauters, een zeer jonge journaliste, heeft het goed gedaan en daar had ik alle vertrouwen in. Voor mij is dit alweer een grote stap. Niet alleen de uitzending zelf maar vooral het kunnen loslaten... Zo van, ik heb gedaan wat ik kon, gezegd waar ik aan dacht... de rest is aan jullie. Misschien worden de verkeerde klemtonen gelegd maar dat zou ook zo zijn als ik me d'er wel mee zou bemoeien... want ieder ziet het toch op zijn eigen manier...
De angst om herkend te worden op het forum zit er bij velen dik in. Maar wat dan, waarom, wat is het ergste wat kan gebeuren? Al eens rekening mee gehouden dat dit forum wereldwijd te lezen is??? Is het niet zo dat wij de schaamte moeten overwinnen om iets waar we zelf geen schuld aan hebben? Het blijven moeilijke stappen, ook voor mij nog...
Pittig detail; deze morgen om 6 uur ging ik de rug wassen van één van onze (betere) mentaal gehandicapten. Ik klopte aan de badkamerdeur en ging binnen waarop ik prompt een 'proficiat' kreeg. Ik was effe in de war (verjaarde toch helemaal niet?) maar toen zei hij: "Ik heb je op TV gezien". Mijn eerste reactie was 'help, wie nog?' Maar hij had op zijn kamer gekeken; helemaal alleen... oef, dommme reactie hé van mij
Ik zie jullie zondag?
Groetjes
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 09:19   #48
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Nja inderdaad confronterend... Je moet me ook eens uitleggen wie Ellen Wauters is, volgens mij ben ik daar ooit nog mee op kamp geweest (toen was ik 16 jaar). Ze kwam uit Niel, ze was even oud ongeveer. Ik heb haar sinds het kamp niet meer gezien.
Tja, bang voor herkenning... ik schaam mij tegenover degenen die ik kén, die mij kennen. Tegenover de rest van de wereld niet.
We hebben het er zondag nog wel over!
Ik vraag me ook af hoeveel mensen het gezien hebben op ATV. In elk geval ook namens mij proficiat!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 10:28   #49
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Oef gelukkig geen namen gezien.
Ik weet dat het eigenlijk dom klinkt, maar das gewoon m'n reactie. Ik weet dat er vele mensen zijn die ons niet begrijpen en ik wil hun reacties gewoon niet weten. Ik wil niet telkens scheef bekeken worden door diegene die zich dan superieur voelen (wat voor mij dan ook is als ik me niet goed voel) of het gevoel hebben dat wanneer je een gesprek hebt dat ze telkens naar je haren zitten te staren.
Wij hebben dit en moeten er mee leven, das al erg genoeg, maar zo'n slechte reacties extra ... ik krijg al de kriebels als ik eraan denk.
Meestal ben ik wel iemand die echt voor mezelf (en anderen) opkomt, zegt wat er te zeggen valt en best wel een babbelkous is, maar als het hier over gaat dan schaam ik me toch nog (of eerder onwennig voelen) en kruip ik in m'n stulpje en zou ik liefst in m'n bed kruipen waar niemand me ziet en huilen.
Dit gevoel is al wel sterk verbeterd, maar ik zie me echt niet open en bloot vertellen over m'n ttm zonder me er onwennig bij te voelen.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 10:31   #50
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hey

Bij mij net hetzelfde, mensen die me niet kennen, daar trek ik mij niets van aan... maar gewoon het idee dat mensen het op tv gezien hebben en denken (Tiens, ik denk dat dat is wat zij heeft), maar eigenlijk. ik heb het gezien waar m'n tante bij is, die haar frang zal ook wel gevallen zijn. en hoewel ik het in het begin wat moeilijk had, ben ik gewoon blijven kijken en heb zelfs tegen mijn mama gezegd dat het op tv was en dat jij (bolleke) al eens bij ons was geweest.
ik ben wel echt heel blij dat het op tv is gekomen, en het was idd een heel duidelijke repo.

tot zondag!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 10:45   #51
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He bolleke,

prachtig toch he, te merken dat de repo nu al zijn vruchten afwerpt. Nemesys heeft het gezien en is nu hier op het forum... dat moet je toch veel voldoening geven, niet?
ik ben zelf al heel blij voor hem dat hij het programma heeft gezien en zo hopelijk de ttm een betere plaats kan geven nu...
super super super gewoon!
x x x
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 13:19   #52
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
ik durf wel,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jente
En jij bent zelf ook een grote lieverd, Tinneke! Dat denk ik iedere keer als ik jouw schattige kikker-kaartje zie staan, met de bemoedigende woorden die je daarop hebt geschreven...
HAllo ik durf wel, maar reageer een beetje laat, misschien is het nu al voorbij,
Of misschien niet.
ik hoor het wel.

liefs van suus
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 15:15   #53
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
hallo,

knap dat je het hebt gedaan en dat de uitzending goed was maarre is het ook op internet te zien? weet je dat?

Groetjes Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2006, 15:39   #54
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Kijk eens op www.atv.be, bij het programma Inzicht. Wie weet??
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Oproep] : Hulp gevraagd aan TTM-lotgenoten voor onze TTM-rubriek! monique3 TTM - Algemeen 38 4 september 2015 11:32
[Oproep] TTM-ers gezocht voor televisieprogramma JONG Mariska Witte Boeken en artikelen 8 6 mei 2005 15:42
[ttm suggesties en feedback] [Oproep] Ttmers voor interview gezocht Imke TTM - Algemeen 8 26 januari 2005 16:58
Onderwerp: Gezocht: vrouw met trichotillomanie voor serieus artikel Lydianina Boeken en artikelen 0 1 november 2004 14:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.