Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2013, 02:25   #16
kerawill
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuit Bekijk bericht
Ik vind dat keratene retard te riskant om eventjes in te nemen nu. Informatie is incompleet; Geen voor en na foto's, geen studies van 3 maanden of langer, studie gedaan door keratene zelf, word alleen maar gepresenteerd door pro hair terwijl u zegt dat meer artsen en dermatologen dit als alternatief zien, u zegt op andere forums dat keratene de dht waardes verlagen maar niet significant genoeg om bijwerkingen te laten vertonen.. effectief genoeg om haaruitval te stoppen?, veelsss te duur..

Kans is groot dat dit even goed werkt als een zakje drop.

Ik vond de analogie met een zakje drops zo lief.
Je hebt zeker enkele goede punten in de bovenstaande argumentatie maar ook enkele die niet volledig geargumenteerd zijn.
De kans is 100% zeker dat snoep je DHT niet verlaagt, maar Kératene wel.
Terughoudend zijn, is begrijpelijk.
Hier is mijn argumentatie:

--Ik vind dat keratene retard te riskant om eventjes in te nemen nu. ---
Het is verstandig conservatief om een standard therapie te volgen. Indien jij in een bepaald product niet gelooft, is het begrijpelijk dat je het product niet als goed alternatief beschouwt. Het is immers een vrije keuze.

---Informatie is incompleet; ---
Er is voldoende klinische informatie over de effecten van dit product. Afhankelijk van wat je wilt weten, natuurlijk.

---Geen voor en na foto's, geen studies van 3 maanden of langer, studie gedaan door keratene zelf, word alleen maar gepresenteerd door pro hair terwijl u zegt dat meer artsen en dermatologen dit als alternatief zien…

-- geen studies van 3 maanden of langer,…. ---
De originele studie duurde langer dan 18 maanden. Echter zijn de resultaten vrij klinisch en in bepaalde wetenschappelijke sferen bekend gemaakt.

---Geen voor en na foto's,…---
Er is een verschil tussen een klinisch onderzoek (clinical trial) op de directe effecten van een substantie en een test trial, waarin de algemene, latere, cosmetische effecten worden bestudeerd.
De originele studies letten op de effecten van de substantie op de evolutie en op de stabilisatie van het androgeen DHT plus enkele andere endocrinologische factoren zoals DHEA, shbg, lutropin, TT, FT, hormone precursors, binding enzymes, etc.
Het is essentieel om verschillende biologische elementen te meten en te observeren om de juiste wetenschappelijke conclusies te kunnen presenteren. Deze zijn eigenlijk de basis elementen van een goed gemaakt product.
Overal waar je naar een serieuze studie kijkt, en vooral waar hormonen bij betrokken zijn, zie je verschillende observaties van deze biologische factoren.
Je weet waarschijnlijk dat finasteride niet direct voor haarproblemen was ontwikkeld.
Het feit dat na jaren directe observatie effecten op het haar zijn geconstateerd, is puur geluk.
In het begin waren ook geen vóór en na foto’s beschikbaar. Dat kwam pas jaren later.
Hetzelfde geldt voor dit product.

---studie gedaan door keratene zelf,…----
De initiele studie en de standaard klinische testen moeten door de ontwikkelaar gedaan worden.
Er is geen andere instelling die de research doet, omdat al die kosten door de ontwikkelaar moeten betaald worden.
Het is in andere woorden de taak van degene die het product bedenkt om het product in vivo te testen.
Daarna, zijn er andere check tests, door anderen gedaan, om de resultaten van de originele metingen te verifiëren.
Iedereen kan ook zulke testen op zichzelf laten doen.
De vraag is natuurlijk of geďnteresseerde ook de kosten wil accepteren.
Het idee is dat al die testen vrij kostbaar zijn, eisen veel tijd van veel mensen en significante indirecte financiële vermogen.
Je kan zeker makkelijk iets afwijzen zolang jij persoonlijk niet bijgetrokken bent.
Als jij niet tevreden over het protocol bent, of over de manier waarop de studies zijn gemaakt, kan je zelf een st€€ntje bijdragen en
aan de research d€€€€€€ln€m€n!

-----… word alleen maar gepresenteerd door pro hair terwijl u zegt dat meer artsen en dermatologen dit als alternatief zien … ---
Keratene is niet alleen door prohair gepresenteerd. Er zijn anderen klinieken, meestal buiten NL, maar dit (bekendheid) is een lang proces.
Omdat het product brand-new is, duurt wel wat totdat al die artsen worden bereikt en bereid om iets anders te promoten.
Bovendien is Kératene een indirecte DHT-remmer, bedoeld om de effecten van DHT onder controle te houden, en niet een direct haargroeimiddel. Artsen zijn meestal geďnteresseerd in haargroei en niet in DHT-controle.
Vergeet niet hoe moeilijk is het om één conservatieve arts te overtuigen.
Al deze aspecten spelen een belangrijke rol in het ontwikkelen van een product en alles duurt jaaaaren.

---…u zegt op andere forums dat keratene de dht waardes verlagen maar niet significant genoeg om bijwerkingen te laten vertonen.. effectief genoeg om haaruitval te stoppen?... ------
Het idee is volgens mij niet correct opgenomen.
Wat Kératene doet, is afhankelijk van het totaal niveau DHT beschikbaar in het lichaam.
Als er weinig of te weinig is, wordt zijn niveau ook niet aanzienlijk verlaagd.
Er is sprake van een dynamische DHT-depressie, afhankelijk van “het primaire materiaal” en niet van een gedetermineerde waarde.
Één vergelijking met finasteride: deze substantie verlaagt DHT veel, soms consequent onder het niveau van 240pg/ml.
Aangezien dat een seksueel actieve volwassen man minstens DHT tussen 400 en 700 moet hebben, is het pertinent om te concluderen dat zulke verlaagde niveaus een specifieke endocrinologische situatie (en niet per se de juiste) zal creëren.
In tegenstelling, is de situatie anders bij Kératene. Het DHT niveau blijft tussen de biologisch-normaal niveaus van 250 tot 550.
Er zijn ook andere merkbare verschillen tussen de moleculen, de ene penetreert de bloed-hersenen barričre, de andere niet.
De ene beďnvloedt lutropin, de andere niet, de ene is synthetisch, de ander niet (reageert ook anders in het lichaam) plus, plus, plus veel andere aspecten. Het is tenminste interessant om te zien dat een nieuw product kan concurreren met een zeer bekend alternatief.
En ook merkwaardig dat iemand zoiets kan ontwikkelen, op zijn minst.


--- veelsss te duur..----
In verband met het duur/niet duur aspect, is dit een persoonlijke mening.
In het bepalen van een prijs zijn er veel factoren in rekening gebracht, zoals research, inkoop know-how, klinische tijd, distributie, belastingen, verdere ontwikkelingen, verpakking, belasting, marges (natuurlijk), juridische zaken, oh en nog meer belastingen (heb ik dit al gezegd?) en veel meer kleien dinges.
Om de prijsissue beter te verbeelden, neem dit als vergelijking: voor sommige is 25liter benzine (echte pariteit op dit moment kera 60 dagen vs 25L benzine) onbetaalbaar. Voor andere is het te doen.
Zoals in het echte leven, kan men ook zonder benzine.
Neem fietsen bvb. Spotgoedkoop en hartelijk gezond.
Natuurlijk is het beter, meer comfortabel, veiliger, spannender om met de auto te gaan rijden ipv de fiets.
Er zijn dus goedkope alternatieven op de markt.
Indien de focus op prijs ziet, is er altijd een andere keuze op gebied van prijs (bvb. de goedkoopste generieke versie van whatever).
Je spaart ca$$h maar je krijgt ook de direct proportionele waarde.
Het is altijd een balans tussen what u pay & what u get.
En trouwens, zelfs met Kératene kan je goede deals krijgen. Je moet het maar… willen!

Echter moet je eerst beslissen wat jij wilt:
A) wil jij de huidige haardensiteit bewaren en beschermen
of
B) wil jij de bijna-totaal geminiaturiseerde follikels (her-)groeien?

Kératene is bedoeld voor het eerste geval. Ik adviseer al mijn patiënten om eerst de oorzaak van alopecia onder controle te krijgen en pas na minimaal één maand therapie, een behandeling met wat-dan-ook-aan-hun-keuze-haargroeiwondermiddel te beginnen.
Je krijgt stabiele, concrete resultaten.
Benader slechts het effect en... je krijgt de “minoxiparadox”.
Hoe dan ook, Kératene verlaagt de DHT binnen de veilige niveaus, zonder de belangrijkste bijwerkingen van fina en dit is een op bloed meetbaar feit, geen fictie.

Bedankt voor de post dus. Het is een goede gelegenheid om te interageren
Keep in touch

Laatst gewijzigd door kerawill; 8 januari 2013 om 02:42
kerawill is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 02:46   #17
kerawill
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
"Saw palmetto's active ingredients include fatty acids, plant sterols, and flavonoids" KUCH... KUCH....
Stuur ons de lijst maar en de pubmed linkjes graag.

Waarschijnlijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Ik zei de eerste keer: "Kératene bevat géén saw palmetto".
Ik zeg alweer: "Kératene bevat géén saw palmetto".

Hopelijk ben ik deze keer wat duidelijker.

Here's why, brilliant:
Het feit dat saw palmetto sterolen bevat, betekent niet dat Kératene saw palmetto bevat.

Het is meer als… een auto rijdt op gas. Het feit dat een auto gas heeft, betekent niet dat hij werkelijk rijdt.
Snappy nou?
Lijst is aanwezig op de kera site.


Onafhankelijk van de gekozen therapie is het verstandig om de DHT te meten, vóór, tijdens en na minimum 6 maanden.
Dit geeft een beter beeld over de algemene evolutie van het androgeen.


KUCH... KUCH.... wtf is dat?

Laatst gewijzigd door kerawill; 8 januari 2013 om 03:18
kerawill is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 12:36   #18
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Er is op jullie verkoopsite sprake van... ik citeer "Bevezen werking" wat is dat?

"Echter zijn de resultaten vrij klinisch en in bepaalde wetenschappelijke sferen bekend gemaakt" Lijkt het echt of we de basisschool niet hebben afgemaakt en dat we heldere wetenschappelijke taal niet snappen? Volgens mij zijn meerdere mensen hier hoogopgeleid en minstens vaardig in het Engels en in het lezen van een wetenschappelijke tekst. Overigens is dit niet wat ik me voorstel bij gedegen onderzoek; http://www.prohairclinic.com/nieuws/...t-bloedwaarden

Goed, helder dat het een product zonder saw palmetto is en dat je met humor schrijven kunt. Maar dit was een thread over Serenoa Repens en ineens is het het reclameblok voor een ander product geworden dankzij bverroti. Beetje ongepast.

Laatst gewijzigd door Kniekous; 8 januari 2013 om 13:45
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 15:36   #19
Flint Follicle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2012
Locatie: Hilversum
Berichten: 60
Geslacht:
Ik gebruik nu 5 maanden fina (1mg p/d), minox (2x 1 ml p/d) en revita (5-7x per week). Alleen m`n haren zijn wat dikker geworden maar ik heb nog geen vorm van hergroei. Ik had sowieso geen agressieve aga maar het KAN zijn dat haaruitval nu nagenoeg gestopt is. Ook geen extra dons haartjes te bespeuren, nothing. Ik ga natuurlijk wel door maar ik betwijfel of het iets meer voor me zal gaan doen..

Ik ben 33, en zit in catagorie III Vertex.
Flint Follicle is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 18:03   #20
kerawill
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 12
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Er is op jullie verkoopsite sprake van... ik citeer "Bevezen werking" wat is dat?

"Echter zijn de resultaten vrij klinisch en in bepaalde wetenschappelijke sferen bekend gemaakt" Lijkt het echt of we de basisschool niet hebben afgemaakt en dat we heldere wetenschappelijke taal niet snappen? Volgens mij zijn meerdere mensen hier hoogopgeleid en minstens vaardig in het Engels en in het lezen van een wetenschappelijke tekst. Overigens is dit niet wat ik me voorstel bij gedegen onderzoek; http://www.prohairclinic.com/nieuws/...t-bloedwaarden

Goed, helder dat het een product zonder saw palmetto is en dat je met humor schrijven kunt. Maar dit was een thread over Serenoa Repens en ineens is het het reclameblok voor een ander product geworden dankzij bverroti. Beetje ongepast.


---Maar dit was een thread over Serenoa Repens en ineens is het het reclameblok voor een ander product geworden dankzij bverroti. Beetje ongepast.

Bedank, bedankt en excuses.
Ik dacht dat wat extra info nuttig is, maar ik snap wat je bedoelt.
Geen info meer over andere dinges
Ik laat jullie over sp debatteren.

Vertel toch wtf is KUCH... KUCH....
Ik snap het nog niet (me tupid)
Zo kan ik iets nieuws leren

Laatst gewijzigd door kerawill; 8 januari 2013 om 18:10
kerawill is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 19:12   #21
kerawill
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flint Follicle Bekijk bericht
Ik gebruik nu 5 maanden fina (1mg p/d), minox (2x 1 ml p/d) en revita (5-7x per week). Alleen m`n haren zijn wat dikker geworden maar ik heb nog geen vorm van hergroei. Ik had sowieso geen agressieve aga maar het KAN zijn dat haaruitval nu nagenoeg gestopt is. Ook geen extra dons haartjes te bespeuren, nothing. Ik ga natuurlijk wel door maar ik betwijfel of het iets meer voor me zal gaan doen..

Ik ben 33, en zit in catagorie III Vertex.

Om Kniekous' suggestie te respecteren (dit is een thread over SP, dus géén andere onderwerpen), heb ik inmiddels een andere thread gestart en daar heb ik een antwoord gepost - zie http://www.haarweb.nl/forum/showthre...d=1#post320851
kerawill is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2013, 22:30   #22
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kerawill Bekijk bericht
---Maar dit was een thread over Serenoa Repens en ineens is het het reclameblok voor een ander product geworden dankzij bverroti. Beetje ongepast.

Bedank, bedankt en excuses.
Ik dacht dat wat extra info nuttig is, maar ik snap wat je bedoelt.
Geen info meer over andere dinges
Ik laat jullie over sp debatteren.

Vertel toch wtf is KUCH... KUCH....
Ik snap het nog niet (me tupid)
Zo kan ik iets nieuws leren
haha, weet niet waar je vandaan komtmaar zal het uitleggen. Kuchen is hetzelfde als hoesten/proesten. Wat ik bedoelde is dat er wel bepaalde parallellen zijn tussen beide producten. Vandaag mijn "kuchje".

Quote from Urban Dictionary; "The sound made when a person clears his/her throat, often interjected when speaking or writing to indicate that the next word or phrase is used ironically or euphemistically, (esp. with regard to sexual euphemisms)."

Neger dat tussen haakjes maar want dan denken ze straks dat wij hier een erotisch gesprek hebben. ;-)
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2013, 02:08   #23
kerawill
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2013
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
haha, weet niet waar je vandaan komtmaar zal het uitleggen. Kuchen is hetzelfde als hoesten/proesten. Wat ik bedoelde is dat er wel bepaalde parallellen zijn tussen beide producten. Vandaag mijn "kuchje".

Quote from Urban Dictionary; "The sound made when a person clears his/her throat, often interjected when speaking or writing to indicate that the next word or phrase is used ironically or euphemistically, (esp. with regard to sexual euphemisms)."

Neger dat tussen haakjes maar want dan denken ze straks dat wij hier een erotisch gesprek hebben. ;-)


aaaaa, nu snap ik 't. super, bedankt voor de uitleg, vriendelijk en charmant tegelijkertijd
ik heb de keratopic verplaatst. indien er andere vragen zijn, bezoek aub. de andere thread. ps:ik werk met kera, niet voor kera een een beetje clincial trial recruitment erbij.geen eigenaar.maar in ieder geval bedankt en excuses voor de interjecties
__________________
Bedankt voor het lezen van mijn berichten.
Ik lees de posts dagelijks, maar het kan zijn dat de reacties met een beetje vertraging worden beantwoord. Ik waardeer uw geduld.
kerawill is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.