Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2013, 23:27   #1
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Relevante Proscar vragen..

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...misbruikt.html

Heey mensen,
Ik heb een aantal vragen voor jullie. Sorry dat het er zoveel zijn, zou het erg waarderen als iemand met kennis van zaken een reactie geeft.
1. Is het echt zo dat de prostaatpillen exact dezelfde samenstelling hebben als de 1mg variant?? Zou het niet zo kunnen zijn dat ze iets weglaten cq. toevoegen, het betreft immers een andere 'kwaal'.
2. Is de kans op bijwerkingen groter bij de Proscar variant?
3. Ik heb op dit forum gelezen dat (indien je een 5mg tablet in 4 delen hakt) elk stukje dezelfde hoeveelheid fina moet bevatten. Echter het interview van bovenstaande link spreekt deze theorie tegen? Wat is nu de waarheid??
4. Hoe groot is de kans op borstvorming en klopt het dat je sneller een vorm van borstkanker kan ontwikkelen?
5. Zijn de proscar pillen in nog kleinere delen te delen dan 4?
6. Zo niet kan ik dan beter beginnen met een halve 1 mg pil?
7. Zijn de pillen niet slecht voor je lever?
8. Verdwijnen bijwerkingen na het stoppen, of zijn sommige mogelijk permanent? Zijn er forumgebruikers hier waarbij de bijwerkingen aanhielden??

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Ferry; 3 juni 2013 om 23:51
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 08:33   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Ferry, even goed lezen in dit forum. Je vragen zijn al tig keer gesteld en evenzo vaak beantwoord!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 09:09   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Heey mensen,
Ik heb een aantal vragen voor jullie. Sorry dat het er zoveel zijn, zou het erg waarderen als iemand met kennis van zaken een reactie geeft.
1. Is het echt zo dat de prostaatpillen exact dezelfde samenstelling hebben als de 1mg variant?? Zou het niet zo kunnen zijn dat ze iets weglaten cq. toevoegen, het betreft immers een andere 'kwaal'.
2. Is de kans op bijwerkingen groter bij de Proscar variant?
3. Ik heb op dit forum gelezen dat (indien je een 5mg tablet in 4 delen hakt) elk stukje dezelfde hoeveelheid fina moet bevatten. Echter het interview van bovenstaande link spreekt deze theorie tegen? Wat is nu de waarheid??
4. Hoe groot is de kans op borstvorming en klopt het dat je sneller een vorm van borstkanker kan ontwikkelen?
5. Zijn de proscar pillen in nog kleinere delen te delen dan 4?
6. Zo niet kan ik dan beter beginnen met een halve 1 mg pil?
7. Zijn de pillen niet slecht voor je lever?
8. Verdwijnen bijwerkingen na het stoppen, of zijn sommige mogelijk permanent? Zijn er forumgebruikers hier waarbij de bijwerkingen aanhielden??

Alvast bedankt!
Het is inderdaad allemaal wel ergens te vinden, maar goed ...

1. Ja, precies dezelfde samenstelling met als enige werkzame stof finasteride.
2. Misschien een tikje omdat 1/4 proscar 1,25 mg finasteride bevat en propecia 1mg
3. De persoon in dat interview heeft ofwel geen benul van de manier waarop pillen worden gemaakt of een belang om ervoor te zorgen dat mensen de dure 1 mg variant gebruiken
4. Klein, je krijgt veel eerder tieten van bier en voor zover ik weet heeft het geen relatie met borstkanker
5. Ja, als je een beetje een vaste hand en een goede pillensnijder hebt
6. Dat is wel makkelijker
7. Ze zijn niet goed, uiteindelijk wordt alle rommel die je in je lijf stopt in de lever afgebroken. Maar ook hier moet je het relatief zien, een biertje afbreken is waarschijnlijk een stuk zwaarder voor je lever.
8. Lastig, een enkeling rapporteert dat bijwerkingen blijven. Maar het is vaak helemaal niet eens zeker dat bijwerkingen echt bijwerkingen zijn. Ze kunnen ook mensen die geen finasteride slikken overkomen. De bijwerkingen worden statistisch geconstateerd, door grote groepen te vergelijken. Zeg dat 5% van de controlegroep (zonder finasteride) bijwerkingen heeft en 7% van de groep met finasteride. Statistisch heeft dan 2% echt bijwerkingen van fina ... maar 7% heeft last en bij wie van die 7% komt het dan echt door fina???
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 09:18   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ferry, even goed lezen in dit forum. Je vragen zijn al tig keer gesteld en evenzo vaak beantwoord!
Bovendien zul je over de meeste vragen geen pasklaar antwoord kunnen krijgen maar meningen. Of 'ik denk dat...' , 'ik heb het gevoel dat...' antwoorden waarbij je toch zelf moet inschatten of het wel of niets is voor je. Vele meningen en persoonlijke gevoelens om jezelf doorheen te worstelen op dit forum, Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 09:34   #5
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@anthonieH: Bedankt dat je de moeite hebt genomen.

@Limbo&Reet: Ja klopt ik heb alle fina verhalen vanaf maart 2012 op dit forum wel gelezen, echter soms spreken verhalen elkaar tegen en daarnaast zijn sommige dingen (door het verstrijken van de tijd, of door het verkrijgen van nieuwe inzichten) al weer 'verouderd'. Daarnaast kan het prettig zijn bij het maken van zo'n belangrijke beslissing (als fina slikken) om dingen uit te kunnen sluiten door ze dubbel te vragen
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 09:43   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Nou, je kunt vooruit. En, ga je eraan beginnen?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 09:48   #7
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Haha nou ik ben er nog niet helemaal uit. Ben toch een beetje 'bang' geworden door al die paniek verhalen uit Amerika over het mogelijk blijvend zijn van de bijwerkingen. Daarnaast hoop ik niet dat er schade aan het lichaam wordt toegebracht wat nu nog niet in zicht is (lange termijn?)

Maar goed, ik ben al vanaf begin dit jaar aan het twijfelen, echt om gek van te worden! Uiteindelijk denk ik wel dat ik het ga proberen, alleen me partner en ouders zijn nogal 'tegen', dat maakt het voor mij ook iets lastiger om een goede beslissing te nemen. Soms zou ik wel eens willen dat fina nooit was uitgevonden, dan zou je wel verplicht worden om het te accepteren. Nu heb ik het gevoel dat ik nog wat kan doen, om hieruit te komen, ook al staat het me erg tegen om medicijnen te slikken. Ik ben echt de grootste twijfelaar ooit I guess

Laatst gewijzigd door Ferry; 4 juni 2013 om 09:59
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2013, 13:53   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Moeilijk. Mss gewoon beginnen met 0,5 per dag en het even aanzien? Blijf je je er niet lekker bij voelen dan kun je direct stoppen. Of de knop omdraaien en verder uitval accepteren. Moeilijk!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2013, 10:28   #9
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Zit beetje met dezelfde twijfel als jou Ferry. Gebruik nu al minox (1x daags), maar met dit alleen zal ik het toch niet blijven trekken, vrees ik. En dan heb je nog alle verhalen van Amerikaanse fora waar bij hoog en laag beweerd wordt dat je met minox alleen niks doet aan de oorzaak van de haaruitval.. Daar staat tegenover dat ik zelf ook een beetje bang ben voor bijwerkingen/schade aan het lichaam op lange termijn en dat mijn ouders, vriendin en dermatoloog tegen zijn.

__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2013, 10:52   #10
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ik gebruik al ruim 10 jaar finasteride.
Ik word elke jaar uitvoerig getest en 0,0 afwijkingen.

De meeste bijwerkingen zitten tussen de oren (uitzonderingen daargelaten)
Als ik een paracetamol slik en er staat op de bijsluiter dat ik er pijn in mijn linkervoet van krijg, zal ik dat geheid krijgen.

Kortom; wil je iets doen, probeer het dan of accepteer dat je de kans niet hebt gepakt. Het proces helemaal stoppen doe je niet, maar een vertraging van jaren is ook wel prettig.
een transplantatie (andere optie) zal vrijwel nooit een 100% bevredigend resultaat geven omdat het maximale resultaat zo'n 50% van de originele dekking zal zijn dus sterk afhankelijk van de dikte van je haar, uitvoerende kliniek/arts en hergroei...teveel factoren die het resultaat beinvloeden.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2013, 12:58   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Hoe, door wie en waarop laat je je testen??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 11:29   #12
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@hairpilot: ja ik snap je helemaal, situaties lijken idd op elkaar, met als enige verschil dat jij iig nog minox gebruikt en ik nu helemaal niks.. Jij zal net als ik de druk voelen om een beslissing te nemen/forceren, hoe later je begint des te minder haar er nog is om te redden.

@Haircoach: kijk dat is gelukkig nog eens een positief bericht!

Nog even een vraag aan jullie, je ziet op het forum dat er mensen zijn die 0,6 gram fina slikken. Delen ze dan een Proscar tablet in 8 stukken? Of delen ze een 1mg tablet in 5 stukken van 0,2 en maken ze steeds aantallen van 0,6???
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2013, 17:17   #13
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
hee ferry,

ik heb eigenlijk het zelfde probleem alleen ben ik dus nog een stukje jonger.
je ziet op dit forum verschillende verhalen van dat het aanslaat en een mooi resultaat maar ook veel over de bijwerkingen enzovoorts. En hier door ga je eigenlijk nog meer twijfelen
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2013, 11:24   #14
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik ben ook nog maar 22..

@haircoach: Gebruik jij nog steeds Cetrizine? En mag ik vragen hoe die traction alopecia komt..?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2013, 20:23   #15
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey Casa, ja klopt ik begrijp je twijfel helemaal. Denk je dat millimeteren je goed staat??? Ik wil het binnenkort eens uitproberen, misschien dat fina ineens wat minder belangrijk wordt. Misschien ook een optie voor jou hairpilot? En als 't niet staat weet je dat iig.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.