Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 november 2013, 01:52   #16
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Ja klopt 5 november, staat ergens op het web, wel een betrouwbare site.

Ik heb maandag een telefonische afspraak met de eigenaar van m'n apotheek. Hij weet veel van het medicijn, dus ik hoop dat hij mij meer kan vertellen over het effect op de kosten van 1mg Fina en wanneer we kunnen rekenen op deze eventuele prijsdaling. Ik laat het dan hier weten!
Kunnen we het dan ook gewoon bestellen? Of is dat per se van de huisarts?
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2013, 01:55   #17
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
lijkt mij nog steeds via de huisarts
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 16:11   #18
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey mensen,

Zojuist contact gehad met de apotheker, een interessant gesprek al zeg ik het zelf.

Helaas geen goed nieuws wat de goedkope 1mg betreft. Er is op dit moment eigenlijk maar één producent die in Nederland officiële generieke 1mg Fina verkoopt (even los van het internet aanbod dus) en dat zullen er waarschijnlijk niet meer gaan worden. De reden? Er is simpelweg niet genoeg markt voor de 1mg. Veel gebruikers nemen de veel goedkopere 5mg variant, daarnaast zijn de registratiekosten voor nieuwe aanbieders al gauw € 40.000,-.

Daardoor gaat de huidige generieke 1mg aanbieder maar 30% onder de prijs van de peperdure Propecia zitten, waardoor je alsnog +/- € 110,- mag aftikken voor 3 maanden gebruik. Als je besluit om de 5 mg te gebruiken, betaal je €9,50 voor 3 maanden (uitgaande van 13 euro per 30 stuks 5mg). Een belachelijk verschil natuurlijk.

Samengevat; de huidige generieke aanbieder ziet waarschijnlijk geen noodzaak om de kosten te verlagen, door het gebrek aan concurrentie. Ook al zou hij op 70% van Propecia gaan zitten, dan betaal je per 3 maanden alsnog € 40,- meer dan overstappen op een 5mg variant. Aangezien de fabrikant het vooral moet hebben van mensen die genoodzaakt zijn om 1mg te nemen (bijvoorbeeld doordat een huisarts geen 5mg wil voorschrijven), blijft hij gewoon lekker op dit hogere bedrag zitten.

Zijn jullie in ieder geval op de hoogte.

Grtz
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 11 november 2013 om 16:20
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 18:51   #19
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
hmm wel balen zeg, was eigenlijk al te mooi om waard te zijn:p

afgelopen zaterdag moest ik voor 30stuks propecia even iets meer als 50 euro neerleggen. Deed toch wel even pijn en vooral als student zijnde

dus hoopte toen eigenlijk al meteen dat goedkoper zou worden.
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 21:15   #20
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat is inderdaad slecht nieuws. Niet genoeg vraag? Dat kan ik mezelf haast niet voorstellen....

Er zijn heel veel gebruikers met de intentie voor het haar. En er zijn veel mensen die idd 5mg halen. Maar waar ligt het knelpunt?

Is proscar, dus de 5mg, met of zonder recept huisarts? Het is natuurlijk gewoon een vorm van fraude wanneer een dokter proscar voorschrijft en daarnaast ook risico.

Je schrijft een medicijn voor met een hogere dosering met hoop dat de gebruiker het JUIST gebruikt en er 1 mg van maakt. En daarbij komt dat proscar wel vergoed wordt maar niet voor de doeleinden gebruikt wordt waar proscar voor bedoelt is en de verzekering dus wel uitbetaald.

Weet je HOE veel miljoenen er verdient worden met het medicijn? €40.000 piek dat is niets, om die shit te mogen verkopen. Dat heb je er binnen een maand uit.

Ik moet het nog maar eens zien...
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2013, 21:35   #21
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@themen: haha ja, fraude of niet, veel huisartsen schrijven zonder aarzeling 5mg voor. Twijfel over juist gebruik is niet aan de orde, aangezien 5mg geen meerwaarde biedt wat DHT verlaging/gewenst resultaat betreft. Ook de verzekering heeft geen pijn, gelet op het alsmaar stijgende eigen risico. Of je moet echt bizar veel medische kosten maken.

Ik vind het ook wel vreemd dat er niet genoeg vraag zal zijn en dat kosten een belemmering zouden zijn. Ik las net dat er in 2011 2,6 miljoen euro aan 1mg Fina is uitgegeven, alleen al in Nederland, die kosten haal je er dan toch snel uit? Of worden nieuwe aanbieders misschien verplicht om een deel aan de hoofdfabrikant af te dragen, zolang zij zelf nog op de markt actief zijn? Ik weet niet hoe het werkt in die industrie, misschien dat iemand dit weet?
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 11 november 2013 om 22:04
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2013, 20:49   #22
anijs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 61
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Als ik ooit lak krijg aan het feit dat ik kaler wordt, ga ik meteen aan de Creatine, eiwitshakes etc., nu doe ik alles natural.
Alsof creatine en eiwitshakes niet natural zijn
anijs is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2013, 21:18   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anijs Bekijk bericht
Alsof creatine en eiwitshakes niet natural zijn
Je hele leven is niet natural. Hoe oud ben je? Boven de 30? Dan zou je er in de natuur als man waarschijnlijk al niet meer zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2013, 22:38   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nog mensen met nieuws hier?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 10:49   #25
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Nope, maar ik verwacht op korte termijn geen 'stunters' anders waren ze er al geweest (of was er op z'n minst al zicht op geweest).
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 17:02   #26
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Net even gebeld met een andere apotheker, omdat ik het verhaal van de vorige toch wel een beetje vreemd vond.

Volgens deze man is de kans wel groot dat het medicijn goedkoper wordt.

Hij kan nu alleen 1mg 30 stuks voor € 37,60 leveren van het merk Mylan. Dit is nu nog de enige (generieke) aanbieder, dus zolang er niet meerdere komen zal de prijs niet dalen. Het wachten is dus op nieuwe aanbieders, zodat de prijs naar een acceptabel niveau kan gaan (ergens tussen de € 10,- en € 15,-). Hij heeft daar nu nog geen zicht op, maar de kans is reëel.

Misschien dat ik nog wel wat telefoontjes doe als ik tijd heb (met andere apothekers), wie weet wat daar uitkomt.

Grtz
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 21 november 2013 om 17:09
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2013, 22:10   #27
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Goed initiatief van je.

Klopt, ik heb de Mylan pillen gebruikt. €75 voor 60 pillen. Als je op de website (onafhankelijk) mijnmedicijnkosten.nl kun je finasteride in tikken en dan kijken welke aanbieders er zijn. En dat zijn er twee. Mylan en merck. Als je bij de 5mg, filmomhulde tablet kijkt, is er een grote lijst.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2013, 00:26   #28
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Cipla of Dr. Reddy's maken toch 1mg varianten ?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2013, 00:37   #29
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
@hairpilot: nou in Nederland i.i.g. alleen Mylan en Propecia zelf, tot nu toe!

@iedereen: vanavond nog even iemand gesproken, ik denk dat ik wel weer wat meer weet. Volgens deze apotheker is Mylan altijd het snelst als er een patent verloopt, vaak volgen er daarna meerdere, althans als er genoeg belangstelling is! Op de site www.cbg-meb.nl kunnen apothekers/particulieren checken of er nieuwe registraties zijn voor een medicijn, soms al maanden voordat ze daadwerkelijk bij de apotheken te krijgen zijn.

Gelijk even een check gedaan: http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/_search/SplitScreen/default.htm?qry=finasteride&language=nl

Er staan meerdere aanbieders (Teva en Accord) tussen van 1mg Finasteride, dit lijkt me een positief gegeven. Tenminste.. deze fabrikanten voorzagen al wel in 5mg varianten binnen Nederland, als Teva en Accord nu ook 1mg gaan produceren voor de Nederlands markt, lijkt me dat zeer goed nieuws. Meer aanbieders is in het algemeen een lagere prijs. Ik vind het wel vreemd dat de registratiedatum van deze 2 'nieuwe' aanbieders niet echt recent is (Accord 24-03-2009 en Teva 01-08-2011). Hebben ze misschien eerder alvast een aanvraag gedaan en wachten ze nu met de daadwerkelijke productie/distributie? We zullen het moeten afwachten, maar het zou zo maar heel snel kunnen gaan allemaal.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)

Laatst gewijzigd door Ferry; 22 november 2013 om 01:14
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2013, 17:34   #30
TruusKomNahuus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2005
Berichten: 81
Thnx voor de updates Ferry!
TruusKomNahuus is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.