Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 27 november 2015, 13:04   #1
JGVD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2015
Berichten: 10
Geslacht:
De schaamte voorbij...

Beste forum leden,

Ik zal mijzelf even kort voorstellen aangezien ik nieuw op dit forum ben, mijn naam is Juri en ik ben 36 jaar.

Zojuist het besluit gemaakt om iets te gaan doen aan mijn 'probleem' . Ik heb reeds veel gelezen op het haarweb forum, maar nu pas lid geworden.

Tot mijn 20e had ik een donkere haardos waar geen kam doorheen kon komen. Ik was trots op mijn haar en life was good. Ik merkte echter dat ik veel haren aan het verliezen was, nou ja mijn kapster merkte het eerder. Ik kreeg de tip om finasteride te gaan gebruiken en om deze bij de huisarts te halen op recept, zo gezegd zo gedaan.

Na jaren gebruik werd mijn haar nog wel steeds dunner, maar nog steeds geen probleem. Echter als ik nu onder een felle lamp sta dan kan ik duidelijk mijn hoofdhuid zien aan de voorkant. Het vreemde is, dit is echt binnen een maand gebeurd, ik had een hele drukke en stress volle periode achter de rug, wellicht dat dat hiermee te maken had. Ik zit nu op het punt dat anderen mijn 'probleem' kunnen zien. Dit alles geeft mij een gevoel van onzekerheid. Als last resort ben ik nu Nanoxidil gaan gebruiken afgelopen maand maar hiervan is nog geen effect zichtbaar.
Ik heb wat fotos geplaatst van onder een zeer sterke lamp.

Ik ben nu serieus een FUE HT aan het overwegen, maar zie door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer. Echt ik heb alles/veel gelezen dus het is niet zo dat ik geen effort erin wil stoppen, maar ik zou graag tot een shortlist van 3 van klinieken in NL willen komen. Is er ergens een onafhankelijk overzicht met gebruikerservaringen van mede lot genoten? Hoeveel grafts zou ik nodig hebben?

Om eerlijk te zijn, het financiële aspect is hierbij voor mij van minder belang, dan maar even op een houtje bijten. Kwaliteit gaat voor zuinigheid, ik kan het maar 1x doen. Maar ik lees wel dat er mogelijkheden zijn om kortingen te krijgen als je last minute beschikbaar bent enz. als er ander afspraken uitvallen, iemand ervaring mee?

Waar ik echt tegenop zie is het afscheren van mijn haar. Heeft iemand ervaring met haarbesparende HT's? Wordt de kwaliteit minder door je haar niet af te scheren of is het meer dat het arbeidsintensiever is en daardoor meer kostbaar?

Een laatste punt als afsluiter waar ik nu niet uitkom: is HaarStamcel transplantatie nu gewoon een FUE of is dit nu echt (bewezen) anders. Ik lees nu zoveel tegenstrijdige verhalen dat ik de laatste stand niet scherp heb.

Alvast dank voor jullie feedback, dit wordt zeer gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,

Juri
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_8273.jpg‎ (76,3 KB, 263x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_8272.jpg‎ (81,0 KB, 245x gelezen)
JGVD is offline   Met citaat reageren
 

Labels
advies, fue, kliniek


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.