Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2014, 00:45   #1
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Vragen over HT

Beste leden van de kalen-community,

Ik zit al een tijdje mee te gluren en ik heb een paar vragen over een HT. De vragen die ik heb kon in overigens niet vinden.

Ik ben 23 jaar en heb sinds mijn 18/19de last van haar uitval. Rond mijn 18/19de kreeg ik last van inhammen en het heeft zich ontwikkeld tot een teruglopende haarlijn. Ik zit waarschijnlijk op Norwood schaal 2, 2A of 3 en sinds kort aan finasteride.

De vragen die ik heb zijn als volgt;

1. Na hoeveel maanden aan finasteride zou ik een ht kunnen ondergaan?
2. Na hoelang kan ik een helm dragen na een HT? (I.v.m. motorrijden)
3. Ik ben 23 bijna 24 zouden jullie een HT aanraden? (Liefst mensen met ervaring met HT op jonge leeftijd).

gr.

Maaa17
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 01:58   #2
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi maaa17!

Vraag 1 kan ik je geen antwoord op geven, maar daar ga je hier zeker antwoord op krijgen.

Vraag 2 Je mag na een HT na (minder dan) een week een pet dragen, na een dag of 7 zijn de graftjes goed verankerd, ik zou zelf voor de zekerheid 2 weken na HT aanhouden, dan zit je zo wie zo safe!

Vraag 3 24 jaar is in mijn ogen redelijk jong voor een HT, je weet nog niet hoe je haarverlies zich gaat ontwikkelen.

Zelf zou ik daar wel rekening mee houden als ik jou was, maar ik heb hier vaker gelezen van mensen die toen ze (in verhouding) jong waren een HT hebben laten uitvoeren en hier toch nog blij mee zijn!

Lees je goed in op Haarweb, veel succes alvast gewenst!

Ps zie dat je ook uit Den haag komt, ik heb hier een winkel, en hoop met een maand of 6 mijn eind resultaat te hebben, je mag dan een keer langskomen, als ik je daar mee kan helpen (ga alleen niet hier neerzetten welke winkel uit prive overweging).
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 18:48   #3
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
Hoi maaa17!

Vraag 1 kan ik je geen antwoord op geven, maar daar ga je hier zeker antwoord op krijgen.

Vraag 2 Je mag na een HT na (minder dan) een week een pet dragen, na een dag of 7 zijn de graftjes goed verankerd, ik zou zelf voor de zekerheid 2 weken na HT aanhouden, dan zit je zo wie zo safe!

Vraag 3 24 jaar is in mijn ogen redelijk jong voor een HT, je weet nog niet hoe je haarverlies zich gaat ontwikkelen.

Zelf zou ik daar wel rekening mee houden als ik jou was, maar ik heb hier vaker gelezen van mensen die toen ze (in verhouding) jong waren een HT hebben laten uitvoeren en hier toch nog blij mee zijn!

Lees je goed in op Haarweb, veel succes alvast gewenst!

Ps zie dat je ook uit Den haag komt, ik heb hier een winkel, en hoop met een maand of 6 mijn eind resultaat te hebben, je mag dan een keer langskomen, als ik je daar mee kan helpen (ga alleen niet hier neerzetten welke winkel uit prive overweging).
Thanks, en ja je hebt wel gelijk op jonge leeftijd maar het is al 4/5 jaar bezig. Stel dat je dertig+ bent en je krijgt net inhammen dan weet je toch ook niet hoe het gaat ontwikkelen of is dit anders?
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 21:28   #4
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Nee, maar doorgaans hoe jonger je haaruitval begint, hoe aggresiever. Dus als je nu een HT zou doen, kan het goed zijn dat je er op relatief korte termijn er weer één nodig hebt.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 13:33   #5
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Inderdaad wat Jasse al gezegd heeft.

Nogmaals lees je goed in, en denk er goed over na!!!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 23:24   #6
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht
Nee, maar doorgaans hoe jonger je haaruitval begint, hoe aggresiever. Dus als je nu een HT zou doen, kan het goed zijn dat je er op relatief korte termijn er weer één nodig hebt.
Daarom ben ik ook benieuwd hoe mensen op jonge leeftijd een HT hebben ervaren en verder

@mark, Ga ik zeker doen!
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2014, 18:16   #7
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
En maaa17, hebben lotgnoten je nog goede tips kunnen geven? Overtuigende argumenten voor/tegen?
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.