Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 februari 2020, 20:26   #1
Moesje12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2020
Locatie: Nootdorp
Berichten: 6
Geslacht:
14 dagen na FUE te hard gewassen in kliniek ?!!

Hallo allemaal,

gisteren was de 14de dag na mijn FUE behandeling (3300 grafts). Tot nu toe was ik al niet helemaal tevreden met de gekozen kliniek waarvan ik op dit moment de naam nog niet wil noemen totdat ik mijn ervaring met hun heb besproken. Wel kan ik melden dat ik een behandeling in Nederland heb ondergaan en dat ik eventueel op een later tijdstip het hele verhaal doe als advies voor andere.

Maar dat is nu niet van belang voor mijn vraag, namelijk het volgende................
Ik ben blijkbaar volgens de kliniek te voorzichtig geweest met korstjes verwijderen na dag 10, en ik moet ze eerlijk gezegd hierin ook wel gelijk geven. Maar wat mij erg verbaast heeft en waar ik nu achteraf heel erg bezorgd over ben is dat ik gister op de 14de dag echt gewoon heel grof schoon geschrobd ben. Het is niet vooraf geweekt het deed best wel pijn omdat de korstjes vast zaten aan mijn haar en met als resultaat waren binnen 5 minuten alle korstjes weg maar ook de helft van mijn haar ! nu weet ik dat grafts eruit vallen etc.....om vervolgens weer terug te groeien, maar mijn vraag is weet iemand of het kwaad kan op de 14e dag om zo ruw mijn haren te wassen, ik heb er namelijk een erg naar gevoel aan overgehouden.......

En heeft iemand anders hier ervaring mee dat zijn of haar haar op de 14de dag echt schoon geschrobd is letterlijk ! Ik hoor het heel graag ik ben op dit moment erg gefrustreerd geraakt erover en ik kan pas maandag contact opnemen met de kliniek alhoewel ik weet dat dit achteraf ook nog maar weinig zin heeft en dat maakt het des te frustrerender het eventuele leed is toch al geschiedt. Ik wil alleen graag weten in hoeverre je na 14e dagen nog de grafts eruit kan schrobben ????????
Moesje12 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2020, 21:11   #2
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moesje12 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

gisteren was de 14de dag na mijn FUE behandeling (3300 grafts). Tot nu toe was ik al niet helemaal tevreden met de gekozen kliniek waarvan ik op dit moment de naam nog niet wil noemen totdat ik mijn ervaring met hun heb besproken. Wel kan ik melden dat ik een behandeling in Nederland heb ondergaan en dat ik eventueel op een later tijdstip het hele verhaal doe als advies voor andere.

Maar dat is nu niet van belang voor mijn vraag, namelijk het volgende................
Ik ben blijkbaar volgens de kliniek te voorzichtig geweest met korstjes verwijderen na dag 10, en ik moet ze eerlijk gezegd hierin ook wel gelijk geven. Maar wat mij erg verbaast heeft en waar ik nu achteraf heel erg bezorgd over ben is dat ik gister op de 14de dag echt gewoon heel grof schoon geschrobd ben. Het is niet vooraf geweekt het deed best wel pijn omdat de korstjes vast zaten aan mijn haar en met als resultaat waren binnen 5 minuten alle korstjes weg maar ook de helft van mijn haar ! nu weet ik dat grafts eruit vallen etc.....om vervolgens weer terug te groeien, maar mijn vraag is weet iemand of het kwaad kan op de 14e dag om zo ruw mijn haren te wassen, ik heb er namelijk een erg naar gevoel aan overgehouden.......

En heeft iemand anders hier ervaring mee dat zijn of haar haar op de 14de dag echt schoon geschrobd is letterlijk ! Ik hoor het heel graag ik ben op dit moment erg gefrustreerd geraakt erover en ik kan pas maandag contact opnemen met de kliniek alhoewel ik weet dat dit achteraf ook nog maar weinig zin heeft en dat maakt het des te frustrerender het eventuele leed is toch al geschiedt. Ik wil alleen graag weten in hoeverre je na 14e dagen nog de grafts eruit kan schrobben ????????
Ik denk dat je je niet zo zorgen hoeft te maken. Ik vond het na mijn HT ook vreemd om die korsten eraf te schrobben. Vooral omdat je denkt dat je haarzakjes ontzettend fragiel zijn na een haartransplantatie. Dat is natuurlijk ook zo, maar niet meer in die mate na 10-14 dagen. Je hebt je haren eraf geschrobt, niet je haarzakjes.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2020, 22:44   #3
Moesje12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2020
Locatie: Nootdorp
Berichten: 6
Geslacht:
Bedankt voor je reactie let wel ik heb het niet zelf gedaan ik ben gewassen in de kliniek alleen vond het gewoon vreemd dat er zonder weken of wat dan ook zo hard geschrobt en gewassen is.
Moesje12 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2020, 11:54   #4
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Dokumentatie meegekregen van de kliniek in NL.De transplantaten zijn tijdens de eerste 2 weken na de HT nog vrij zwak dus voorzichtig zijn met bvb: stoten van je hoofd.Ook: Intensieve sporten ( competitie) en zware activiteiten kunt U beter na 2 weken hervatten.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2020, 02:49   #5
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Na 2/3 dagen zitten de haren al vast in je hoofd. als je geen rare bewegingen of kopballen maakt dan blijven ze vast zitten. Ik begon vanaf dag 5 al langzaam met korstjes krabben.

Punt is dus dat ze vanaf dag 2-3 al vast zitten in je hoofd. niks aan de hand
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2020, 17:35   #6
Moesje12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2020
Locatie: Nootdorp
Berichten: 6
Geslacht:
Hallo FKCZ,

bedankt voor de gerustellende reactie !
ik had nog wel inmiddels een ander vraagje aan je gezien jij ook ervaring hebt met FUE behandeling.
Inmiddels zit ik op dag 17 en mijn achterhoofd (donorgebied ) is rood licht bulterig en ook wel pijnlijk en jeukerig, ik kan er vooral snachts moeilijk op liggen. Het lijkt toegenomen na vorig week, waarin ik vorige week veel pijn had aan de zenuwen !! maar dat is inmiddels gelukkig weg heb ik deze week een hele onrustige pijnlijke huid met name bij aanraking ?? is dit normaal in de 3de week ? ik had verwacht dat alles inmiddels als wat rustiger zou moeten zijn. Aan de andere kant vind ik ook dat ik maar slecht geinformeerd ben door de kliniek en ook op de huidige vragen krijg ik maar vaag antwoord.
Moesje12 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2020, 18:36   #7
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Had hetzelfde probleem tot 2 maand na de HT,inmiddels alles Ok nu
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2020, 11:16   #8
Moesje12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2020
Locatie: Nootdorp
Berichten: 6
Geslacht:
Top bedankt !!! smeerde jij nog iets erop wat verlichting geeft ??? mijn kliniek geeft namelijk aan dat ik beter niks kan smeren maar intussen willen ze mij wel een spray van 160,00 euro verkopen........? mocht jij of iemand nog tips hebben wat ik er eventueel op kan smeren dan hoor ik het graag ! hoe dan ook bedankt voor de reacties
Moesje12 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2020, 12:23   #9
Eastfield
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2014
Berichten: 133
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moesje12 Bekijk bericht
Hallo FKCZ,

bedankt voor de gerustellende reactie !
ik had nog wel inmiddels een ander vraagje aan je gezien jij ook ervaring hebt met FUE behandeling.
Inmiddels zit ik op dag 17 en mijn achterhoofd (donorgebied ) is rood licht bulterig en ook wel pijnlijk en jeukerig, ik kan er vooral snachts moeilijk op liggen. Het lijkt toegenomen na vorig week, waarin ik vorige week veel pijn had aan de zenuwen !! maar dat is inmiddels gelukkig weg heb ik deze week een hele onrustige pijnlijke huid met name bij aanraking ?? is dit normaal in de 3de week ? ik had verwacht dat alles inmiddels als wat rustiger zou moeten zijn. Aan de andere kant vind ik ook dat ik maar slecht geinformeerd ben door de kliniek en ook op de huidige vragen krijg ik maar vaag antwoord.
Jeuk, irritatie, zenuwpijn en ongevoeligheid in de eerste maanden is niet meer dan normaal. Snap dat je je zorgen maakt, maar ze hebben duizenden gaatjes geboord in je hoofd. Dit veroorzaakt natuurlijk wat reactie. Laat het lekker op je af komen, het komt allemaal goed. Je moet even door de eerste maanden heen.
__________________
Haartransplantatie Esteworld 31/01/2018
Haartransplantatie Ali Bolluk 01/02/2022
Biotine Natrol 10.000 mcg sinds feb 2018
Eastfield is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2020, 19:04   #10
Inesmoll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2016
Berichten: 442
Geslacht:
Calendulazalf help zeer goed tegen jeuk ook Bepanthen creme is goed voor het genezen van de wondjes ( niet de zalf van Bethanthen nemen) te verkrijgen bij Kruidvat.
Inesmoll is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2020, 21:14   #11
Moesje12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2020
Locatie: Nootdorp
Berichten: 6
Geslacht:
bedankt voor de reacties ik zit het uit ! en ik zal de calendula proberen
Moesje12 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2020, 02:10   #12
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eastfield Bekijk bericht
Jeuk, irritatie, zenuwpijn en ongevoeligheid in de eerste maanden is niet meer dan normaal. Snap dat je je zorgen maakt, maar ze hebben duizenden gaatjes geboord in je hoofd. Dit veroorzaakt natuurlijk wat reactie. Laat het lekker op je af komen, het komt allemaal goed. Je moet even door de eerste maanden heen.
Mooie reactie,

Baart me wel zorgen dat jou kliniek je voor 160 euro wil oplichten met een zalf terwijl niemand dat gebruikt. zeer schandalig en geen goed voorteken. Maar het hoeft natuurlijk ook niks te zeggen over de kwaliteit van hun werk

Veel succes komende tijd
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2020, 12:38   #13
Moesje12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2020
Locatie: Nootdorp
Berichten: 6
Geslacht:
Nee de 160,00 euro is voor een spray die de jeuk verzacht en ik geloof dat er ook vitamine supplementen bij zitten. Maar toch zoals eerder verteld ben ik betreft de kliniek tot nu toe niet helemaal tevreden. Het schort er aan een goede uitleg en tot nu toe hoef ik ook maar weinig te verwachten van de nazorg ! Echter wil ik in ieder geval het resultaat afwachten voordat ik een boekje open sla over deze kliniek. Als de service wat minder is maar het resultaat is goed dan kan ik er mee leven, als blijkt dat het resultaat uiteindelijk ook niet goed is dan voel ik mij genoodzaakt om andere op het forum hierover in te lichten. Maar ik kan in deze fase natuurlijk nog geen conclusies trekken, en ik wil om die reden dus nog geen namen noemen totdat ik het complete verhaal kan geven incl resultaat.
Moesje12 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2020, 14:28   #14
1200grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2019
Berichten: 2
Geslacht:
160 euro voor spray, dat is wel heel erg duur . Ik heb na de transplantatie een pakketje meegekregen en daar zat aloë Vera spray bij. Gratis. Verder gewoon twee maal daags Calendula zalf smeren op donorgebied. Pijn (bobbeltjes) en jeuk zou dan na een aantal weken weg moeten zijn.
1200grafts is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.